Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Lämminveriset ratsut/ ravurit- facebook ryhmä

Lähettäjä: Niina 
Päivämäärä:   18.4.18 17:12:45

Mitä ihmettä siellä tapahtuu? Jatkuvasti tulee uusia julkaisuja, jotka poistetaan heti. En ole ehtinyt julkaisuja edes lukea.

  Re: Lämminveriset ratsut/ ravurit- facebook ryhmä

Lähettäjä: Huh 
Päivämäärä:   18.4.18 18:30:26

Se kylmäverinen unelma blogin juttu oli mielenkiintoinen. Samoin kun varoitus Ohkolan tallinpitäjästä joka kääntyi siihen että keskustelun aloittajan hevosista oli tehty ilmoitus valvontaeläinlääkärille :D

  Re: Lämminveriset ratsut/ ravurit- facebook ryhmä

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   18.4.18 19:58:28

Miksi aloittaja kuuluu siihen ryhmään, jos tarvitsee tänne ihmetellä asioita. Kyseinen ryhmä on muuttunut samanlaiseksi jo kuin tämä foorumi..

  Re: Lämminveriset ratsut/ ravurit- facebook ryhmä

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.4.18 09:28:07

Se ryhmä on sen sortin osaamattomuuden ja hevosmiestaidottomuuden keidas ettei paremmasta väliä.

Suurimmalta osalta siellä pitäisi ottaa hevoset pois.

  Re: Lämminveriset ratsut/ ravurit- facebook ryhmä

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   19.4.18 10:14:00

Ja lämppäriä ei saisi myydä 500€lla. Mitä hittoa?!!

  Re: Lämminveriset ratsut/ ravurit- facebook ryhmä

Lähettäjä: Ö 
Päivämäärä:   19.4.18 14:35:57

Up

  Re: Lämminveriset ratsut/ ravurit- facebook ryhmä

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   19.4.18 14:44:59

#Se ryhmä on sen sortin osaamattomuuden ja hevosmiestaidottomuuden keidas ettei paremmasta väliä."

TÄMÄ!

  Re: Lämminveriset ratsut/ ravurit- facebook ryhmä

Lähettäjä: AMEN!!! 
Päivämäärä:   19.4.18 14:58:02


Se ryhmä on sen sortin osaamattomuuden ja hevosmiestaidottomuuden keidas ettei paremmasta väliä.

Suurimmalta osalta siellä pitäisi ottaa hevoset pois.

  Re: Lämminveriset ratsut/ ravurit- facebook ryhmä

Lähettäjä: ddt 
Päivämäärä:   19.4.18 15:46:33

Kyllä mullekin aika monen kuvan/videon kohdalla tekisi mieli kommentoida, että eivätkö näe, että hevosen perusolemuksessa /olosuhteissa/ratsastuksessa olisi petrattavaa. Mutta en kommentoi, vaan luen surullisena. Lämppäri on niin nöyrä hevonen, että alistuu epäreiluun, osaamattomuudesta johtuvaan kohteluun. Enkä puhu nyt lyömisestä tms vaan siitä, että vaan muuten tietämättömyyttä liikutetaan epäreilusti, epäsopivat varusteet, kaameat olosuhteet ( järkyttävät pihatot esim.) Hypätään jotain riuku-muovituoliesteitä peltotiellä hevosella, joka nilkuttaa jo tasaisella, ärrgh. Mulla on myös lv, ravihevonen, joten rotu on todella sydäntä lähellä. Mulla on ollut myös puoliverisiä ja suokkeja, eikä yksikään ole ollut niin palveleva ja nöyrä kuin lv on.

  Re: Lämminveriset ratsut/ ravurit- facebook ryhmä

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   19.4.18 18:45:26

Ja sekö sitten on nättiä, kun kouluratsut juoksee turpa ryntäissä ympäri kenttää ja esteratsut revitään hitaaseen laukkaan gägeillä ja pelhameilla samalla hakaten kannuksilla?

  Re: Lämminveriset ratsut/ ravurit- facebook ryhmä

Lähettäjä: Vappu 
Päivämäärä:   19.4.18 19:13:39

Samoja vempaimia näkee lämppäreillä.

  Re: Lämminveriset ratsut/ ravurit- facebook ryhmä

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   19.4.18 22:42:52

Varusteet ja varsinkin satulat järkyttää D: Joo ei tarvitse laittaa satulaan tonneja, mutta voisi maksaa edes pari satasta eikä 80€

  Re: Lämminveriset ratsut/ ravurit- facebook ryhmä

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   20.4.18 09:20:30

Ja se hyppääminen, voi luoja sentään. Kun satula on ollut selässä sen 5 kertaa, niin kannetaan ne ämpäri-pahvilaatikko-luudanvarsiviritykset joko siihen pihatielle tai muhkuraiselle pellolle ja annetaan palaa.

  Re: Lämminveriset ratsut/ ravurit- facebook ryhmä

Lähettäjä: tämä 
Päivämäärä:   20.4.18 09:41:47

Tätä palstaa lukiessa näkyy selvästi hevosharrastajien hyvä yhteisöllisyys ja positiivisuus, tämä kuvastaa sitä hyvää yhteishenkeä, mistä voimme olla ylpeitä - vai mitä sanotte palautteen kirjoittelijat?

  Re: Lämminveriset ratsut/ ravurit- facebook ryhmä

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   20.4.18 10:18:47

Faktathan tässä on vain lueteltu (: Elämä on julmaa

  Re: Lämminveriset ratsut/ ravurit- facebook ryhmä

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   20.4.18 10:27:49

Älkäähän nyt yleistäkö! Se, että 2/3 tekee näin, ei tarkoita ettei siellä olisi se 1/3 joka tekee töitä hevosensa hyvinvoinnin eteen ja etenee rauhassa.

  Re: Lämminveriset ratsut/ ravurit- facebook ryhmä

Lähettäjä: ...... 
Päivämäärä:   20.4.18 10:40:34

Niinpä 99% pilaa sen 1% maineen :-D

  Re: Lämminveriset ratsut/ ravurit- facebook ryhmä

Lähettäjä: tämä 
Päivämäärä:   20.4.18 12:53:17

Lähettäjä: -
Päivämäärä: 20.4.18 10:18:47

Faktathan tässä on vain lueteltu (: Elämä on julmaa

Kerrot varmaan faktat ao. myös henkilökohtaisesti ja omalla nimelläsi? Olet hyvänä esimerkkinä itse ja kerrot, missä ja miten korjata asiat ;). Muutoin palstan kirjoitukset antavat kuvan oman egon pönkityksestä ja siitä, että tuodaan toisten virheet esiin. Mielelläni näkisin myös sinun ratsastuksesi, linkkaat varmaan videonkin näkyville, jotta meillä on vertailukohtaa, miten pitäisi tehdä.

  Re: Lämminveriset ratsut/ ravurit- facebook ryhmä

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   20.4.18 13:04:04

Hyvät lämppärinomistajat.

Teissä on paljon hyväsydämisiä ja lämpimiä ihmisiä, jotka haluavat vain hevosensa parasta. Useat teistä ovat saaneet hevosenpidon taidon jo äidinmaidossa ja se perimätieto on auttanut teitä koko elämänne ajan. Ei teitä kiinnosta satulan sovittaminen tai toppaaminen, jos satula kävi edelliselle hevoselle, käy se tällekin. Eihän hampaitakaan tarvitse raspata ennen kuin niiden kanssa tulee jotain ongelmia. Jos hevonen ei pysähdy, voi suuhun laittaa kaikenlaista rautaa.

Ravurit ovat tottuneet siihen, että niitä ohjataan ohjista, siksi niitä on ratsastettavakin ohjilla. Kaahottaako hevonen? Sillä on vain menohaluja kun se on ravuri! Kyseessä ei ole esimerkiksi se, että se juoksee kipua pakoon tai että sillä ei ole tasapainoa tai lihaksia oikeissa paikoissa kantaakseen ratsastajaa. Ja miten sillä voisi ollakaan, tai mihin se niitä edes tarvitsisi, jos ratsastus on kerran viikossa puskailua ja välillä tietty hypitään tiellä aurauskeppien yli.

Hevonen voi pihatossa hyvin ja kuka niitä mutatarhoja luonnossakaan siivoaa joka päivä tai joka vuosi. Näissä paalinaruaidoissa on nuo hevoset aina pysyneet, pysyi jo isän hevonen 30 vuotta sitten. Kun tämä talli ei enää korkeutensa puolesta mennyt läpi tarkastuksesta, laitettiin niille pihatto tarhaan. No eivät ne siellä paljoo ole, koska siellä seisoo vesi läpi vuoden.

Heinä tehdään omasta pellosta. Se on hyvää kesantoheinää pellosta, jota ei ole lannoitettu vuosiin. Välillä jos on huono kesä, se menee kyllä homeeseen mutta sitten annan hevosele valkosipulia, jos se alkaa yskiä.

Hups, muutuin juuri lämppärinomistajaksi itsekin.

Näitä tarinoita on maaseudulla todella paljon. Hevoset ovat yksin ja ne on hankittu lapsille, jotka ovat muuttaneet pois kotoa. Hevostaito on sitä, että isän lapsuudessa oli työhevonen. Sopivat satulat, raspaukset sun muut ovat hömpötyksiä, ei niitä tarvittu ennenkään ja silti hevoset elivät kolmekymppisiksi.

Kengittäjä sentään käy, aina puolen vuoden välein kun kaikki kengät ovat irronneet. kyllähän se kengässä on oltava!

  Re: Lämminveriset ratsut/ ravurit- facebook ryhmä

Lähettäjä: :D 
Päivämäärä:   20.4.18 13:18:38

Repesin:D
Lämpöisten omistajat: veikkaan että teillä on yhtä huvittavaa lukea tätä ketjua kuin mulla .Kuten jokainen on varmasti huomannut,niin tää foorumi on tupaten täynnä uskomattoman tyhmiä kysymyksiä.....ja vastaukset niihin...ei voi kuin nauraa:D Ihmettelen miten riittää pokkaa näin tyhmistä ihmisistä koostuvasta foorumissa arvostella ketään...tai noh, pokkaa teillä riittää nimimerkkien takaa, tottakai:D

Lämpöisten ryhmässä ei porukka kysele aivan päivänselviä asioita.Täällä foorumilla kyselette niin uskomattoman tyhmiä kysymyksiä,että varmasti on helpotus lämpöisille,että teillä on ratsurotuinen. Joskin suosittelen teille ihan keppihevosia siihen saakka,kun osaatte hevosen pidon perusteet.

Ja mikä satuloihin tulee, katsokaas satularyhmiä: aivan tolkuttomia lapakuoppia, ei lämpöisillä,vaan aivan niillä ratsurotuisilla.hmm...Kitisette jatkuvaan nousevista kisamaksuista,rahattomuudesta,hevosenpidon kalleudesta,heivaatte niitä kalliita lainoilla ostettuja kisahevosia halvimmille talleille, kyselette vatsahaavoista alvariinsa jne.Aivan jatkuvaa turhaa ininää,kun on niin kallista se ja se,pitää lopettaa kisaaminen yms. Mitä ihmettä kitisette? Kyllä teillä rahaa on, toisin kuin meillä köyhillä lämpöisten omistajilla.. Mutta kuitenkin haukutte lämpöisten omistajia köyhiksi....on hieman kumma juttu:D Vaikka itse olen köyhä lämpöisen omistaja,niin kyllä rahat on ainakin tähän saakka riittäneet omaan humputteluun, matkusteluun, hedelmäpeleihin, lentokoneiden tekoon, vaikka hevoseen meneekin vuositasolla 15 000-24 000 euroa.

Tää foorumi on kyllä niin hauskuuttava,en ymmärrä miten ketään voi kysellä niin tyhmiä kysymyksiä- mahdollista vain ht.netissä,muualla en ole yhtä tyhmään sakkiin törmännyt.Toivon ettei tule törmättyäkään.

  Re: Lämminveriset ratsut/ ravurit- facebook ryhmä

Lähettäjä: Jooh 
Päivämäärä:   20.4.18 15:47:05

Mä en nyt aivan ymmärrä, että mistä täällä yritetään edes keskustella. Puhutaan taas jostain ihme faktoista ja välillä kouluratsastuksesta, hevosen myyntihinnoista, ja välillä yritetään haukkua jotain. Niin ja ilmeisesti aloituksessa puhutaan jostain fb-ryhmästä. Olettepa sekavia.

  Re: Lämminveriset ratsut/ ravurit- facebook ryhmä

Lähettäjä: Mato 
Päivämäärä:   20.4.18 16:03:56

Ja tietyt ihmiset siellä luulee olevansa jotenkin ihmeellisiä....minä sitä ja tätä, olen aina oikeassa

  Re: Lämminveriset ratsut/ ravurit- facebook ryhmä

Lähettäjä: Jessi 
Päivämäärä:   20.4.18 17:08:43

Ja suurin osa siellä ratsastaa aivan liian pienellä hevosella, karmeeta liian hidasta mummoravia pää vedettynä linkkuun. Kengitetään ja koulutetaan hevoset ihan itse ilman kokemusta/koulutusta, niin sitä saa mitä tilaa...

  Re: Lämminveriset ratsut/ ravurit- facebook ryhmä

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   20.4.18 17:13:34

Kaikki te vinkujat, niin tehkääpä tämä siellä ryhmässä sillä omalla pärställä ;) ei taida ainoallakaan pokka riittää ;)

Mua vaan suorastaan naurattaa tuo yleistys, että lämppäreiden omistajat jättävät hevosensa kengittämättä jne. kun itse olen aikoinaan yhden kalliin pv:n ostanut halvalla, jonka omistaja jätti sen heitteille.. Ei riittänyt pokka tulla tallille enää ollenkaan ja maksoin jo ennen ostoa sen kengityksen itse, jottei otettu kenkiä kokonaan pois.

Jessi: kuka siellä hevostansa itse kengittää?

  Re: Lämminveriset ratsut/ ravurit- facebook ryhmä

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   20.4.18 18:02:50

Lämppäriomistajilla meni selkeästi tämä ketju tunteisiin. Ne keillä ei mennygt eivät myöskään laita ”hehhe naurattaa voi ku te ratsurotustenki omistajat sitä ja tätä!!”

  Re: Lämminveriset ratsut/ ravurit- facebook ryhmä

Lähettäjä: Ohoi 
Päivämäärä:   2.5.18 15:55:27

Mutta miksi joku laittaa sinne ryhmään aivan järkyttävän näköistä hyppäämistä ja kysyy vielä mitä mieltä muut ovat??

  Re: Lämminveriset ratsut/ ravurit- facebook ryhmä

Lähettäjä: huvittunut 
Päivämäärä:   2.5.18 19:46:05

Mun lv liikkuu ja toimii paremmin kuin paikallisen ison ratsastuskoulun hevoset. Sitä on kysytty jopa tuntikäyttöön, mutta en anna. Läpiratsastakoon ne tuntihevoset paremmin ;)

  Re: Lämminveriset ratsut/ ravurit- facebook ryhmä

Lähettäjä: Hyno 
Päivämäärä:   2.5.18 20:45:45

On teilläkin murheet. Hevoset on hevosia rotuun katsomatta.

  Re: Lämminveriset ratsut/ ravurit- facebook ryhmä

Lähettäjä: Jessi 
Päivämäärä:   3.5.18 07:25:40

Niinpä, hevoset on hevosia rotuun katsomatta. Valitettavasti vaan näitä halpoja,/ilmaisia lv-hevosia voi ostaa kuka tahansa vaikkei olisi ennen hevosta nähnyt. Ei tolla palstalla ole mitään hyötyä kommentoida rakentavasti, vaikka kuinka kauniisti asian ilmaisisi. Ensin tulee v*tullinen sota ja/tai koko ketju häviää nopeammin kuin tuli. Säälittää, koska p*skat satulat, lihaksettomat hevoset ja läskit osaamattomat ratsastajat.

  Re: Lämminveriset ratsut/ ravurit- facebook ryhmä

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   3.5.18 08:37:26

Mitä se Kylmäverinen Unelma bloggaja on nyt tehnyt?

  Re: Lämminveriset ratsut/ ravurit- facebook ryhmä

Lähettäjä: heh 
Päivämäärä:   3.5.18 14:49:26

Jessi: No, itse tuskin kyseisessä ryhmässä olet mitään julkaissut, joten se ryhmästä eroaminen käy aika näppärästi, kun tuntuu noin kovin ahdistavan ;)

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.