Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Verdenin huutokaupat

Lähettäjä: kiinnostunut 
Päivämäärä:   25.3.17 18:12:20

Millaisia kokemuksia teillä on Verdenin huutokaupoista/huutokaupoista yleisesti? Saako hevosesta yhtä laajasti tietoa kuin normaalissa ostotilanteessa, koskien esim. huonoja tallitapoja, miten hevonen toimii eri käsittelytilanteissa (lastaus jne), eroahdistusta, ruokintaa, maastovarmuutta ja kaikkea muuta mitä keksii kysyä? Pääseekö koeratsastamaan enemmän kuin kerran jos kiinnostuu hevosesta? Miten nuoret hevoset jaksavat monta koeratsastusta päivässä? Saako hevosen luonteesta aidon kuvan vai ovatko normaalia väsyneempiä ja rauhallisempia? Ovatko huutokauppa-hevoset vastanneet odotuksia uudessa kodissa?

Kertokaa kaikki omat kokemuksenne huutokaupoista ja Verdenistä tulleista hevosista :) Kenelle huutokaupat sopivat, kenelle ei?

  Re: Verdenin huutokaupat

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   25.3.17 20:32:23

Kysäiseppä Kati Siebrichiltä..Kati voi varmaan tänne kommentoida myös.

  Re: Verdenin huutokaupat

Lähettäjä: kiinnostunut 
Päivämäärä:   25.3.17 20:45:46

Juu Katiin olen tietenkin yhteydessä jos päätän lähteä, ja hän varmaan osaa vastata kysymyksiin. Mutta nyt kiinnostaisi muiden kokemukset :)

  Re: Verdenin huutokaupat

Lähettäjä: no 
Päivämäärä:   25.3.17 20:58:17

En ota kantaa varsinaisesti Verdenistä tuleviin hevosiin mutta eroahdistus on yleisempää pienillä kuin suurilla talleilla. Myyjä ei voi koskaan antaa takuuta ettei hevonen muutu uudella omistajalla.

  Re: Verdenin huutokaupat

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   25.3.17 21:09:50

Yllätyksenä voi tulla se, että myös huutokauppahevoset ovat eläimiä ja reagoivat/ovat reagoimatta yksilöllisesti. Sen pari viikkoa mitä ovat Verdenissä tottuvat toki ympäristöön ihan kivasti. Sama ratsastaja, sama hoitaja, tallit ovat rauhalliset ja puitteet tietenkin hyvät. Suurin härdelli alkaa tietenkin viimeisellä viikolla kun koeratsastukset alkavat. Selässäoloa ja kokeilun kestoa ja intensiteettiä kyllä rajoitetaan, välillä kun jotkut luulevat, että heillä on oikeus hinkuttaa se nuori hevonen omanlaisekseen, viis siitä onko taitoa vai ei, usein ei.

  Re: Verdenin huutokaupat

Lähettäjä: JjjjjTietenkin 
Päivämäärä:   25.3.17 21:16:36

Järkyttävän huonolla ratsastustaidolla jotkut rikkaat ostajat vaan porskuttaa menemään ihan pokkana!

  Re: Verdenin huutokaupat

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   25.3.17 21:33:27

Katsomossa voidaan hyvin lyödä vetoa, kuinka nopeasti ja millä tyylillä kukakin koeratsastajista tonttiin mätkähtää.

  Re: Verdenin huutokaupat

Lähettäjä: Ak-Bozat 
Päivämäärä:   26.3.17 11:52:10

Ratsuttajat antavat arvionsa hevosesta mutta tuskinpa siihen kuuluu maastokäyttäytyminen tai lastattavuus. Saamani kuvaus kyllä vastasi hyvinkin hevosta.

Nythän sivuilla näkyvät eilisen huutokaupan toteutuneet hinnat ja toistaiseksi on esittelyvideot vielä nähtävillä.

  Re: Verdenin huutokaupat

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   26.3.17 21:43:39

Tuliko Suomeen hevosia tuolta?

  Re: Verdenin huutokaupat

Lähettäjä: Ak-Bozat 
Päivämäärä:   27.3.17 06:08:07

Ennenhän toteutuneissa hinnoissa näkyi mihin maahan hevonen myytiin mutta se tieto on poistettu.

  Re: Verdenin huutokaupat

Lähettäjä: Pulla 
Päivämäärä:   27.3.17 06:30:28

Tuli. On tainnut lähes joka huutokaupasta tulla. Meillä seisoo myös Verdenin hevonen tallissa, johon olemme kyllä todella tyytyväisiä. Koska ovat kuitenkin nuoria urheiluhevosia, niin ensihevosta haaveileville ja heikompitasoisille ratsastajille suosittelen muuta reittiä hankkia hevonen, mutta esim. kokenut harrastaja tai kilparatsastaja löytää tuolta varmasti kivan ratsun. Paljon näkee Suomessa kisoissa Verdenin hevosia ja hyvin pärjäävät.

  Re: Verdenin huutokaupat

Lähettäjä: N 
Päivämäärä:   27.3.17 22:59:52

Tietääkö joku nimeltä Verdenistä tulleita estehevosia? :) Harkitsen itse sinne menemistä ja olisi kiva tietää hevosia, jotka ovat sieltä.

  Re: Verdenin huutokaupat

Lähettäjä: marjaana 
Päivämäärä:   27.3.17 23:04:43

Onhan siellä välillä näitä tätiratsujakin myynnissä.

  Re: Verdenin huutokaupat

Lähettäjä: Nimi 
Päivämäärä:   27.3.17 23:26:09

Hevosten nimet katalogissa ja nimi passissa kun eläin lähtee eteenpäin ei välttämättä ole sama, nuorilla siis.

  Re: Verdenin huutokaupat

Lähettäjä: N 
Päivämäärä:   27.3.17 23:27:59

Mutta eikö sieltä ole tullut yhtään estehevosta, joka kisaisi Suomessa?

  Re: Verdenin huutokaupat

Lähettäjä: omistaja 
Päivämäärä:   28.3.17 11:25:27

ei juuri. ovat kalliia, ja Suomeen tultuaan kun hyvä ratsuttaja jää pois, voi hevosen raakuus yllättää.

  Re: Verdenin huutokaupat

Lähettäjä: Kotona 
Päivämäärä:   28.3.17 11:49:18

Minun huutokauppahevonen oli ollut satulassa 3 kk ennen huutokauppaa eli raaka oli. Silti esiintyi hienosti huutokaupassa. Harva on amatöörin hevonen.

  Re: Verdenin huutokaupat

Lähettäjä: Pulla 
Päivämäärä:   28.3.17 12:01:10

Minun heppa oli kisannut Saksassa nuorten luokkia ennen huutokauppaa, hyvin koulutettu ikäisensä tasolle.

  Re: Verdenin huutokaupat

Lähettäjä: cilene 
Päivämäärä:   28.3.17 13:14:37

Tässäpä meidän (en osaa linkittää mutta saatte varmaankin auki)

https://hannoverfi.wordpress.com/2012/12/21/toukokuun-ratsuhuutokauppa/

Ollaan oltu tyytyväisiä vaikka harrastelijoita ollaankin.

  Re: Verdenin huutokaupat

Lähettäjä: alli 
Päivämäärä:   28.3.17 15:33:02

120-tasolla olen ainakin pari Verdenistä tullutta hevosta nähnyt, ihan amatöörien alla. Taitavat kääntyä nyt 8-vuotiaiksi, toinen ei kylläkään suoraan Verdenistä nykyiselle omistajalleen tullut.

  Re: Verdenin huutokaupat

Lähettäjä: N 
Päivämäärä:   28.3.17 19:15:39

Voisiko joku nyt nimetä estehevosia, jotka ovat Verdenin huutokaupasta? :)

  Re: Verdenin huutokaupat

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   28.3.17 19:32:42

Eikö cortina joka ainossa nyt voittikin ole tullut 4 veenä huutokaupasta?

  Re: Verdenin huutokaupat

Lähettäjä: Nimi 
Päivämäärä:   28.3.17 22:48:14

Miksi sinulle N on noin tärkeää saada tietää, mitä hevosia joku on huutokaupasta ostanut? Verdenissä huutokaupassa olevat hevoset asuvat siellä pari viikkoa valmisteltavina, ne eivät ole mitään "Verdenin estehevosia", voivat olla vaikka 200km päässä olevan tuppukylän estehevosia.

  Re: Verdenin huutokaupat

Lähettäjä: N 
Päivämäärä:   29.3.17 07:38:22

Minua kiinnostaa Verdenin huutokaupasta ostetut estehevoset, koska ajattelin itse sinne mennä hevosta ostamaan. Pahoitteluni "Nimi" että et ymmärtänyt minun tarkoittavan otsikon mukaisesti huutokauppahevosia.

  Re: Verdenin huutokaupat

Lähettäjä: lki 
Päivämäärä:   29.3.17 08:35:37

Miksi et kysy Katilta tuota tietoa? Kaikin puolin mielellään kertoo ja auttaa huutokauppa tilanteissa myös. Sinne voi mennä vain katselemaan jos vain miettii huutaisiko joskus. Itse olen pari kertaa käynyt, kannattaa, hieno tapahtuma.

  Re: Verdenin huutokaupat

Lähettäjä: ** 
Päivämäärä:   29.3.17 09:15:18

Kati on todella avulias ja tietää valtavasti noista hevosista. Häneen yhteyttä, mikäli haaveilee sieltä hevosta itselleen.
Laittaa selvän taulukon, mistä näkee kaikki kulut huudetun hinnan päälle, joten sekin asia on sitten selvä kertaheitolla.

  Re: Verdenin huutokaupat

Lähettäjä: N 
Päivämäärä:   29.3.17 09:32:27

Kyllä osaan olla häneen yhteydessä sitten kun sen aika on. Nyt olisin ollut kiinnostunut Suomeen huudetuista estehevosista, jotka kisaavat täällä.

  Re: Verdenin huutokaupat

Lähettäjä: juu 
Päivämäärä:   29.3.17 10:45:52

Niitä ei taida juuri olla. Parhaimmillaan huutokaupassa.

  Re: Verdenin huutokaupat

Lähettäjä: ava 
Päivämäärä:   29.3.17 11:26:18

Ruutsalo osti aikanaan Barthelaixin Careyn Verdenistä.

  Re: Verdenin huutokaupat

Lähettäjä: minä 
Päivämäärä:   29.3.17 12:47:34

On niitä Suomessa kisakentillä estehevosiakin. Osa on vaihtanut nimeä...

  Re: Verdenin huutokaupat

Lähettäjä: savolainen 
Päivämäärä:   29.3.17 13:53:09

Totta kyllä tuo, että Verdenin estehevoset ei ole mikään kauppanimi ja heterogeeninen ryhmä hevosia. Itse olen myyny estehevosen Verdenin huutokaupassa, mutta yhtä hyvin se olisi voitu huutokaupata jossain muualla, tai myydä vaikka Keravalla, kutsuisi ko sitä silloin Keravan estehevoseksi? Kredittiä hevoselle Verdenissä myymisestä saa toki karsinnoista, eltarkastuksesta, ammattimaisesta ratsutuksesta jne, verrattuna siihen, että etsit hevosen itse.

  Re: Verdenin huutokaupat

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   29.3.17 16:04:48

"Kyllä osaan olla häneen yhteydessä sitten kun sen aika on. Nyt olisin ollut kiinnostunut Suomeen huudetuista estehevosista, jotka kisaavat täällä."

Tuskin näistä mitään tilastoja on olemassa. Itse tiedän ainakin kaksi, mutta en tiedä hevosten nimiä ja omistajia en nyt täällä jostain syystä huutele...

Enemmän on suomalaiset tainneet ostaa kouluhevosia. En tiedä mitä kiinnostavaa olisi "Verdenin hevosten" tuloksissa, ei se kerro niistä muista hevosista mitään. Mutta eiköhän suurin osa niistä, jotka on sieltäkin estehevosen ostaneet, ole sillä joskus jossain myös kilpailleet.

  Re: Verdenin huutokaupat

Lähettäjä: lollo 
Päivämäärä:   29.3.17 17:36:30

hevosen elämän upein hetki on usein huutokauppapäivä.

  Re: Verdenin huutokaupat

Lähettäjä: lollo 
Päivämäärä:   29.3.17 17:37:23

sen jälkeen upeat hetket harvassa,, kun uupunut hevosen saapuu uuteen kotiin.

  Re: Verdenin huutokaupat

Lähettäjä: Tieto 
Päivämäärä:   29.3.17 21:32:49

Chica Fino s.2008, Stellaria s.2011, Sugar Baby HRH s.2011

  Re: Verdenin huutokaupat

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   29.3.17 21:54:03

Marina E:n alla on myös nähty Verdenistä hankittuja hevosia, jos en ihan väärin muista, niin sieltä on tullut mm. Cancellara, Valetta II, Skyfall.

  Re: Verdenin huutokaupat

Lähettäjä: yu 
Päivämäärä:   29.3.17 23:25:42

Aloittajalle tiedoksi, että huutokauppahevosia ei voi kokeilla kun nopeesti askellajit läpi, ei mitään pitkiä koeratsastuksia.

  Re: Verdenin huutokaupat

Lähettäjä: Ö 
Päivämäärä:   30.3.17 08:56:16

Hän ilmeisesti kuitenkin oli estehevosta etsimässä... Niitä kokeillaan kyllä ihan esteillä :))

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.