Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  valkoisilla housuilla tunnilla?

Lähettäjä: nolo 
Päivämäärä:   21.3.17 15:48:51

Onko noloa käyttää valkoisia kisahousuja ratsastuskoulun normaalilla tunnilla? Itselläni on oman hevosen pois menon takia jäänyt paljon valkoisia housuja ja nyt kun ratsastan ratsastuskoulussa mietinkin että katotaanko sitä kuinka oudosti kun tulee kalliissa kisahousuissa ihan normaalille tunnille.

  Re: valkoisilla housuilla tunnilla?

Lähettäjä: Suski 
Päivämäärä:   21.3.17 15:49:36

Samaa mietin! Mulla ei ihan valkoiset, mutta kermanväriset....

  Re: valkoisilla housuilla tunnilla?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   21.3.17 15:50:16

En mä ainakaan erityisesti analysoi muiden vaatevalintoja tunnilla.

  Re: valkoisilla housuilla tunnilla?

Lähettäjä: buu 
Päivämäärä:   21.3.17 15:52:08

On ne tyyllikkäämmät ja paremman näköset kun jotkut ruutukuosiset. Anna mennä vaan.

  Re: valkoisilla housuilla tunnilla?

Lähettäjä: -. 
Päivämäärä:   21.3.17 16:02:26

valkoset kyllä pistää silmään, mutta anna mennä vaan. ja jos kovasti itseä häiritsee, niin voi värjätä pesukoneessa muun värisiksi, näin olen itse tehnyt muutamille vanhoille kisapökille.

kermanvärisiä taas harvempi mieltää kisahousuiksi jos muu vaatetus normaalia, kun ne ei ole niin silmiin pistävän valkoiset..

  Re: valkoisilla housuilla tunnilla?

Lähettäjä: Kesällä 
Päivämäärä:   21.3.17 17:10:22

Kesällä meillä monet kulkee valkoisissa housuissa tunnilla, kun ne ovat mukavan viileät (verrattuna tummiin) eivätkä houkuttele paarmoja.

Näin kurakeleillä en laittaisi valkoisia housuja. Lahkeet ovat ruskeat ennen kuin pääsee autosta talliin ja kun on kuraisen hevosen saanut puhdistettua, ei housut enää valkoisilta näytä.

  Re: valkoisilla housuilla tunnilla?

Lähettäjä: napsu 
Päivämäärä:   21.3.17 17:14:53

Kermanväriset ei varmaan kiinnittäisi niin huomiota, mutta puhtaanvalkoisissa en ehkä itse menisi rats.koulun tunnille. Värjääminen voisi olla yksi vaihtoehto, jos kankaassa on paljon puuvillaa että väri tarttuu. Paikoista en osaa sanoa, kuinka hyvin väri tarttuu siihen?

  Re: valkoisilla housuilla tunnilla?

Lähettäjä: ### 
Päivämäärä:   21.3.17 17:24:08

Että ihan kalliit kisahousut! No laita halvemmat, niin ehkä kukaan ei ihmettele.

  Re: valkoisilla housuilla tunnilla?

Lähettäjä: Wess 
Päivämäärä:   21.3.17 17:25:59

Omasta mielestäni tunneilla ei millään tavalla pitäisi keskittyä toisten vaatetukseen vaan omaan ratsastukseen. Niin kauan kuin asu on ratsastukseen soveltuva ja turvallinen, on minulle ykshailee, minkä väriset housut kullakin on. Joskus aikoinani muistan, kun omalla ratsastustunnillani ratsasti nainen, jolla oli kallis rannekello kädessä. No, kellohan putosi ja sitten koko tunti seis, kun opettaja yritti kelloa naiselle etsiä...
Tämmöinen on mielestäni vähän ajattelematonta, toki ei maailma siihenkään kaadu. Mutta nythän on puhe RATSASTUShousuista. Valkoisethan vain näyttävät siistiltä! Joten ei muuta kuin housut jalkaan ja tunnille :)

  Re: valkoisilla housuilla tunnilla?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   21.3.17 17:44:06

Just hyvät etenkin kesähelteillä! Itse olen kuumassa maassa asuessani lähtenyt maastoonkin kokovalkoisissa ettei paarmat syö.

  Re: valkoisilla housuilla tunnilla?

Lähettäjä: : 
Päivämäärä:   21.3.17 17:44:29

Itse värjäisin, tuntuu että oikein kerjäävät likaa.

  Re: valkoisilla housuilla tunnilla?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   21.3.17 17:45:59

Myy valkoiset ja osta toisen väriset tilalle. Tai ehdota vaihtareita jonkun kanssa. Laadukkaat housut tekevät aina kauppansa ja itse en ainakaan kisahousuissa tunnille mene.

  Re: valkoisilla housuilla tunnilla?

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   22.3.17 06:56:14

Menisin valkoisilla tunneille ja jos joku ihmettelee ääneen, niin voisin sille sanoa ihan että otin kisapöksyt käyttöön niin ei tarvi kaapissa pölyttää.

  Re: valkoisilla housuilla tunnilla?

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   22.3.17 07:55:59

Laita lappu housuihin: KALLIIT!

  Re: valkoisilla housuilla tunnilla?

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   22.3.17 21:24:07

itse värjäsin yhdet, väri oli velvet black mutta lopptulos vaaleansininen, ei siis kamalan hyvin väri tarttunut, mutta ei ainakaan ihan puhtaan valkoiset ole

  Re: valkoisilla housuilla tunnilla?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   24.3.17 22:09:47

Värjäys on tosiaan hyvä jos mietityttää, tai jos ei halua että kaikki lika loistaa :) Mutta ihan hyvin voi tunnillekin mennä. Ethän kuitenkaan näytä kisapukuiselta kun tuskin kisatakkia on päällä.

  Re: valkoisilla housuilla tunnilla?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   25.3.17 11:24:50

Enpä oo ikinä nähnyt että kukaan käyttäis muuten ku kisoissa valkosia housuja..

  Re: valkoisilla housuilla tunnilla?

Lähettäjä: Temppiäinen 
Päivämäärä:   25.3.17 15:05:10

Kyllä meidän tunneilla käy eräs ratsastaja kisahousuilla! Kun joku kysyi miksei osta toisia housuja niin totesi vain, että turha sitä ostaa uusia kun niin paljon vanhoja kisahousuja jäljellä. Mun mielestä on ihan se ja sama minkä värisiä housuja käyttää tunnilla.

  Re: valkoisilla housuilla tunnilla?

Lähettäjä: Tätsä 
Päivämäärä:   25.3.17 18:15:51

Pääasia että on housut. Se on sitten susta itsestäs kiinni millaiset housut, meetkö verkkareilla, vai ratsastushousuilla, ja minkä värisillä.
Värjäys ei sitten välttämättä onnistu. Katso lapuista kuinka paljon kankaassa on luonnonmateriaaleja. Ne värjääntyy. Kaiken maailman muovit ei. Paikat on sitten eri materiaalia, joten jos ne värjäytyy, eivät ainakaan saman värisiksi.

  Re: valkoisilla housuilla tunnilla?

Lähettäjäjassu 
Päivämäärä:   25.3.17 22:45:03

No eihän se noloa ole mutta ei niitä kisahousuja niin perus ratsitunneille ole tarkoitettu:)

  Re: valkoisilla housuilla tunnilla?

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   25.3.17 22:49:39

Menee ehkä vähän off-topic, mutta entä kisatakin/bleiserin käyttäminen arkiratsastuksessa/tunnilla? Onko noloa? Paljon tyylikkäämpi kevät/kesätakki kuin perus tuulitakki tai huppari, mun mielestä.

  Re: valkoisilla housuilla tunnilla?

Lähettäjä: L code 
Päivämäärä:   25.3.17 23:07:10

Tulee mieleen yks rikas ponityttö jolla oli joka päivä tallilla kisapaita päällä, eikä mitään halpoja hööksistä ostettuja vaan vain kalleimpia markkinoilta löytyviä röyhelö-helmi-blingbling paitoja. True dressage rich bitch ja käytös ja pukeutuminen sen mukaista.

  Re: valkoisilla housuilla tunnilla?

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   25.3.17 23:10:00

Tuota mietinkin että annanko itsestäni jotenkin leuhkan kuvan jos bleiseri päällä ratsastan.

  Re: valkoisilla housuilla tunnilla?

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   25.3.17 23:44:31

Eihän tuo vaarallista ole, mutt ei myöskään tilanteeseen sopivaa pukeutumista. En mene iltapuvussa töihin, enkä korkokengissä tallille. Yhtä vähän kisahousuissa tunnille.

Ratsastus on sen verran hintava laji, että kyllä ne muun väriset housut tai tavallinen fleece ovqt joka harrastajan ulottuvilla.

  Re: valkoisilla housuilla tunnilla?

Lähettäjä: Topi 
Päivämäärä:   26.3.17 00:04:57

Kyllä se kiinnittäisi huomioni. Tosin minusta tuntuuehkä vähän hassulta käyttää vitivalkoisia kisahousuja edes perus (ratsastuskoulun) omissa tallikisoissa.

  Re: valkoisilla housuilla tunnilla?

Lähettäjä: Topi 
Päivämäärä:   26.3.17 00:06:45

Nimenomaan tilanteenmukainen pukeutuminen. Aloittajan syy on hyvä ja fiksu. Värjääminen olisi järkevää, mutta jos paikat ei värjäännyt ollenkaan voi lopputulos olla vähän hassu. (Toisaalta voi värjätä vaaleanharmaiksi, keltaisiksi, beigeiksi, kermanvalkoisiksi tai oikeastaan vaalean- miksi tahansa melkein ja vaaleaksi jäävä paikka ei ainakaan silloin haittaa).

  Re: valkoisilla housuilla tunnilla?

Lähettäjä: omena 
Päivämäärä:   26.3.17 00:09:31

Turha se on toisten ajatuksia pelätä. Itse olen joskus ratsastanut m/91 maastohousuilla, eikä tasan pätkää kiinnostanut, mitä joku pälliäinen ehkä mietti tai oli miettimättä housuni nähdessään.

Nyt ratsastelen ruudullisilla housuilla (jessus, miten epätrendikästä) ja toinen pari on musta. Minua ei kiinnosta, vaikka joku toinen noudattaisi liturgisia värejä ratsastaessaan tai pukeutuisi pinkkiin päästä varpaisiin. Se on hänen asiansa. Niin kauan kun varusteista ei ole vaaraa käyttäjälleen ja ne ovat sopivia, niin anti mennä vain.

  Re: valkoisilla housuilla tunnilla?

Lähettäjä: jane 
Päivämäärä:   26.3.17 09:26:58

No todellakin ON noloa. En ikinä viittis itse pitää. Sitäpaitsi vaikka olis kuinka kalliit niin onhan se jo köyhän merkki ettei ole varaa ostaa uusia tunnille.

  Re: valkoisilla housuilla tunnilla?

Lähettäjä: j 
Päivämäärä:   26.3.17 11:29:19

Mitään väliä.

  Re: valkoisilla housuilla tunnilla?

Lähettäjä: S. 
Päivämäärä:   26.3.17 11:54:03

Ei mitään väliä mitä muilla on päällä, anna mennä vaan. Näemmä enemmistön mielestä normista ei saa poiketa suuntaan eikä toiseen, mutta äh, just do it.

  Re: valkoisilla housuilla tunnilla?

Lähettäjä: Suffe 
Päivämäärä:   26.3.17 14:08:43

Värjäys on hyvä vaihtoehto, jos tuntuu ettei kehtaa niilla valkoisilla mennä.
Jos ei enää kisaa, miksi ostaisi uudet housut tunneille jos vanhat kisahousut on hyvät.

Ja tokihan voi yrittää myydä kisahousut pois ja ostaa normihousut tilalle, mutta miksi nähdä se vaiva? Oletettavasti kisahousut kuitenkin ovat hyvät ja istuvat, niin en itse jaksaisi alkaa niitä myymään pilkkahinnalla ja etsimään yhtä hyviä housuja arkikäyttöön.

  Re: valkoisilla housuilla tunnilla?

Lähettäjä: Topi 
Päivämäärä:   26.3.17 16:38:57

"Köyhän merkki" jösses, mitä aivoripulia täällä taas... Joidenkin aivot on todella suoli ja suu (ja näppis) peräaukko...

  Re: valkoisilla housuilla tunnilla?

Lähettäjä: heh 
Päivämäärä:   26.3.17 16:52:42

Eikö siellä tunneilla käydä siksi että opitaan ratsastamaan eikä tuijottamassa toisten perseitä?

  Re: valkoisilla housuilla tunnilla?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   26.3.17 16:53:09

Vähän niinkuin menisit iltapuku päällä kouluun.

  Re: valkoisilla housuilla tunnilla?

Lähettäjä: Tiistai 
Päivämäärä:   28.3.17 20:11:21

Ei ne kauaa valkosena pysy :)

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.