Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Haittaako gripit ratsastusta?

Lähettäjä: Housut 
Päivämäärä:   19.2.17 15:35:36

Grippipaikkaisten housujen jättämistä jäljistä satulaan ollaan montaa mieltä mutta hankaako gripit hevosen karvaa katki ilman satulaa ratsastaessa?

  Re: Haittaako gripit ratsastusta?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.2.17 15:56:31

Tilasin juuri grip paikkaiset ratsastushousut, mutta en ole vielä saanut niitä. Olen kuullut niistä vain hyvää, enkä ole kuullut satulaan jääneistä jäljistä. Onko monella kokemuksia vai sellaisesta?

  Re: Haittaako gripit ratsastusta?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   19.2.17 16:29:26

Mulla on Pikeurin grip-housut, ja ainakaan satuloihin ne eivät ole jättäneet jälkiä. Tosin tuntihevosten koulusatulat on kyllä suht vanhoja, että pienet jutut niissä ei muutenkaan näy.
Ilman satulaa en ole mennyt.

  Re: Haittaako gripit ratsastusta?

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   19.2.17 17:01:17

Mulla Back 2 Back grip-housut eikä ole jättänyt mitään jälkiä satuloihin. Kerran menin niillä myös ilman satulaa eikä karva kulunut. Hyvät housut on! :)

  Re: Haittaako gripit ratsastusta?

Lähettäjä: katy 
Päivämäärä:   19.2.17 17:11:01

Minulla on grippiä vain polvien kohdalla, eikä niistä ole jäänyt satulaan mitään jälkiä. Koko housujen mitalle en itse haluaisi, kun en tykkää takertua satulaan.

Näin kevättä kohti monen hevosen talvikarva on sellainen, että se kuluu pehmeästä satulahuovan reunastakin, jos yhtään hankaa. Saattaa siis kulua grippipaikoistakin, mutta johtuu karvan heikkenemisestä.

  Re: Haittaako gripit ratsastusta?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   19.2.17 17:55:43

Noita grippejäkin on aika erilaisia, esim. mun Pikeureissa on "grip-kuvio" aika pientä. Huomasin tämän, kun kaupassa eri housuja vertasin. Näistä ei minusta jää sellainen fiilis, että satulaan takertuisi.

Jollain merkillä (nyt en muista millä) gripit oli pinta-alaltaan isoja, ja sellaisia silikonimaisia, jotenkin kuvittelisin että ne tarraa enemmän.

  Re: Haittaako gripit ratsastusta?

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   22.2.17 19:40:22

Up

  Re: Haittaako gripit ratsastusta?

Lähettäjä: Älkää ikinä... 
Päivämäärä:   22.2.17 21:08:59

Oli kokopaikkagripit housuissa ja hankasivat kyllä karvaa aika ikävästi

  Re: Haittaako gripit ratsastusta?

Lähettäjä: # 
Päivämäärä:   22.2.17 21:21:00

Ei jätä jälkiä ainekaan omaan satulaa ja ilman satulaa en ratsasta gripeillä.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.