Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Hepan vuokra-ajat omistajan työaikojen

Lähettäjä: Tintti 
Päivämäärä:   19.2.17 08:36:17

mukaan? Vuorotyötä tekevät omistajat ilmoittavat, että vuokraavat heppaansa ja vuokrauspäivät ovat riippuvaisia omistajan työvuoroista. Onko teillä onnistuneita kokemuksia tällaisista sopimuksista? Käytännössä siis omistajan työajat säätävät vuokraajankin ajankäyttöä. Itselläni oli vuokraheppa, jonka omistaja teki vuorotyötä, mutta meillä oli vakipäivät vuokraukselle. Onnistui hyvin, mutta nyt muuttivat kauas ja vuokraus päättyi. Voihan se onnistuakin, jos työvuorot tietää hyvissä ajoin ja/tai vuoraajalla on vapaa aikataulu. Kokemuksia ja vinkkejä?

  Re: Hepan vuokra-ajat omistajan työaikojen

Lähettäjä: Jepu 
Päivämäärä:   19.2.17 08:49:58

No itse olen tällainen hevosenomistaja, jonka hevosen vuokrapäivät riippuu vuorotöistä. Eikä edes omista töistä, vaan mieheni (kun lastakin pitää hoitaa).

Minä olen sopinut vuokraajien kanssa eri systeemejä:
- sovitaan kaikki päivät aina edeltävän viikon sunnuntaina
- 1 vakioviikonpäivä, muut sovitaan kuten edellä
- sovitaan kaikki kalenterikuukauden päivät etukäteen

Vuokraajasta on riippunut, mikä malli on ollut paras. Itse pidän eniten tuosta ekasta, vika on huonoin koska kaikkea on vaikea ennakoida etukäteen.

Hepo ei kerää pöllöenergiaa vaikka vapaapäiviä tulisi, ja olen aina maininnut hevosta vuokratessani että kaikki vuokrauspäivät eivät voi olla kiinteitä. Vuokraan hevostani n. 9 pv/kk, mutta vuokraaja saa halutessaan mennä 2-4 ylimääräistäkin päivää (kuukausivuokra, joten ei tarvitse maksaa extraa).

Hevonen maneesitallilla Helsingissä, joten tallimatkoihin ei kulu järjettömästi aikaa vaikka arki-iltanakin käy.

  Re: Hepan vuokra-ajat omistajan työaikojen

Lähettäjä: ^^ 
Päivämäärä:   19.2.17 10:10:26

Ilmoitan sopivat päivät, joista vuokraaja valitsee itselleen sopivat. Toimii.

  Re: Hepan vuokra-ajat omistajan työaikojen

Lähettäjä: Dada 
Päivämäärä:   19.2.17 10:55:21

Vuorotyöläiset kuitenkin tietävät vuoronsa kuusi viikkoa eteenpäin, niin ei siinä välttämättä mitään ongelmaa ole.

  Re: Hepan vuokra-ajat omistajan työaikojen

Lähettäjä: hohhoijaa 
Päivämäärä:   19.2.17 11:17:32

Dada, kaikki vuorotyöläiset eivät teidä vuorojaan kuutta viikkoa eteenpäin. On monia paikkoja joissa saa vain kolmen viikon vuorot.. Mulla on ainakin onnistunut vuokrapäivien sumplimiset omistajien kanssa, vuokraussuhteet päättyneet muista syistä.

  Re: Hepan vuokra-ajat omistajan työaikojen

Lähettäjä: kukkes 
Päivämäärä:   19.2.17 11:33:01

Itselläni vuokraajana ei mitään ongelmaa, koska teen normaalia toimistotyöaikaa arkisin klo 8-16. Oikeastaan kivempaakin näin, koska saan usein olla viikonloppuna tallilla, kun omistajalla on arkena helpompia vuoroja tai vapaita. Ei tartte aina olla ruuhkassa työpäivän jälkeen jonossa ruuhkaiseen maneesiin.

Meillä sovitaan aina kolme viikkoa etukäteen, omistaja ei vedä hernettä nenään jos jollain viikolla menee aikataulut ristiin.

  Re: Hepan vuokra-ajat omistajan työaikojen

Lähettäjä: Höpöhöpö 
Päivämäärä:   19.2.17 12:54:29

Meillä sovitaan aina loppuviikosta seuraavan viikon päivät. Omistajalla päivätyö mutta muuten liikkuvat menot ja itsellä vuorotyö. Aina on saatu hyvin sovittua:)

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.