Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Hyvä vetoauto 1 hevosen kopille

Lähettäjä: hups 
Päivämäärä:   18.2.17 15:49:42

Suosituksia autosta, jolla saa vetää yhden hevosen koppia B-kortilla. Trailerin omamassa 690kg, kokonaismassa 1300kg. Traikku perässä ajan vain kesäisin.

  Re: Hyvä vetoauto 1 hevosen kopille

Lähettäjä: W 
Päivämäärä:   18.2.17 18:53:47

Mulla on ollut Opel Signum turbokoneella, farkku siis ja jaksaa kesäkelillä hyvin vedellä, nykyisin hinnat jo halpoja :)

  Re: Hyvä vetoauto 1 hevosen kopille

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   18.2.17 19:00:39

mulla samanpainoinen kahden hevosen koppi, autona farmari Volvo V40 2.0 l turbo.

  Re: Hyvä vetoauto 1 hevosen kopille

Lähettäjä: hups 
Päivämäärä:   19.2.17 07:01:30

Kiitos, lisää? Tämä opel olikin uusi tuttavuus.

  Re: Hyvä vetoauto 1 hevosen kopille

Lähettäjä: .-. 
Päivämäärä:   19.2.17 07:59:44

Valitse joku sellainen auto, joka kestää kovaa ajoa. Esim. Volvot on hyviä yhden hevosen vetoon, ne kestää rasitusta. En epäile sekuntiakaan, etteikö juuri joku Opel Signum jaksa vetää, mutta kuinka hyvin se sen kestää onkin eriasia. Riippuu paljon tietysti myös siitä paljon vedät.

Itse havainnut muutamia autoja, jotka on rehtejä yhden hevosen vetureita, esim.

Volvo V70, XC60 ja muitakin malleja varmasti
Saab 95 (vetokykyä jopa 2000 kg asti)
Subarut (neliveto, aina hyvä)
Audi
BMW
Monet Citymaasturit vetää kiltisti yhtä hevosta.

Painoja en jaksa laskea, että monenko kanssa näistä menee painot yli B kortista, mutta vaikka vetäisi vain kesällä, niin kannattaa silti miettiä millä vetää.

  Re: Hyvä vetoauto 1 hevosen kopille

Lähettäjä: Kk 
Päivämäärä:   19.2.17 08:30:09

Mulla Volvo s60 automaatti 2.4

Ei paras mutta koska vedän niin harvoin, niin saa luvan olla

  Re: Hyvä vetoauto 1 hevosen kopille

Lähettäjä: Poi 
Päivämäärä:   19.2.17 08:56:52

Osta toyota avensis tai Raw, niin ei tartte koko aika olla huoltamassa autoa. Toyotat on vaan laadukkaampia kun ykskään edellä mainituista. Super tasasia vetää ja kulutuskin maltillinen n. 10l koppi perässä. Volvot kun tahtoo hörpätä se 15l

  Re: Hyvä vetoauto 1 hevosen kopille

Lähettäjä: zz 
Päivämäärä:   19.2.17 09:09:00

Meillä farkku 530 bmw, jolla voisi hyvin vetää yhtä hevosta (toki tuolla saisi vetää 2000kg, mutta koska kyseessä henkilöauto, niin tieto siitä ettei ole suunniteltu säännölliseen vetämiseen massojen rajoilla jättää meillä kahden hevosen säännöllisen vetämisen isommille autoille). Tuo lisäksi takaveto (saa myös nelivetona), eli tarvittaessa ok auto vetämään hätätilassa myös talvella.

  Re: Hyvä vetoauto 1 hevosen kopille

Lähettäjä: Helmi 
Päivämäärä:   19.2.17 09:27:11

Mie oon vetänyt viimeiset kaksi vuotta kesät talvet yhden hevosen Atecia Hyundain ix35:llä. Oon todella tyytyväinen.

  Re: Hyvä vetoauto 1 hevosen kopille

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   19.2.17 09:57:22

Meillä Volvo V70 on passannut yhden hevosen satunnaiseen kuskaamiseen loistavasti. Sillä saa vetää 1800 kg ja niin paljoa en kyllä sen perään lastaisi, mutta yhtä hevosta ja koppia sillä kiskoo ihan mukavasti kesäkelillä.

Toki mukavuusluokaltaan kunnon maasturi olisi kopin vetämiseen ihan eri kaliiberia, mutta kun en tarvitse maasturia mihinkään muuhun, saa tuo Volvo kelvata.

(ai niin joo, on meillä Avensiskin ja varmaan sekin passaisi kopin vetämiseen siinä missä Volvokin, mutta tuosta huoltamisesta olen hippasen eri mieltä... tai sitten meille ja lähipiiriin on sattunut pelkkiä maanantaikappaleita, joissa turbot ja startit hajoilevat ihan työkseen)

  Re: Hyvä vetoauto 1 hevosen kopille

Lähettäjä: Ennea 
Päivämäärä:   19.2.17 10:03:47

Meillä vaunun veturina 607 2.2 bensakoneella, saa vettä 1850. Pirun hyvä veturi oli, ei tiennyt isosta hobbystä mitään (1900 papereissa, todellinen paino alle).

  Re: Hyvä vetoauto 1 hevosen kopille

Lähettäjä: W 
Päivämäärä:   19.2.17 10:23:11

Tietty autot on vähän yksilöitäkin, mut tuolla mun Opelilla vedetty jo vuosikaudet kesäisin sekä isompaa venettä että yhtä hevosta säännöllisesti ja epäsäännöllisesti. Kilometrejä on jo yli 200 tuhatta, eikä koskaan ole vetämisen takia oikutellut ja katsastuksissa ei sanomista ole ilmennyt :)

Mut eihän se toki ole ylipäätään mallina yleinen auto, niitä valmistettiin kohtalaisen vähän aikaa ("erikoispainos" vectrasta), saatika että sen nähtyään luonnehtisi hevosautoksi :D Minulla kyllä ollut uskollinen työmyyrä.

  Re: Hyvä vetoauto 1 hevosen kopille

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   19.2.17 10:36:10

Toyota Rav on tosi ok.

  Re: Hyvä vetoauto 1 hevosen kopille

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   19.2.17 11:02:07

Entä Volvo S60 170 hv moottorilla, oisko järkipeli yhden 400 kg ponin vetämiseen? Vetomassa on 1600 kg.

  Re: Hyvä vetoauto 1 hevosen kopille

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   19.2.17 11:55:58

Meillä vedetään saman painoista koppia Toyota Ravilla, mös talvella. Kesällä vetokäytössä on satunnaisesti farkku-Golf. Sekin vetää ihan hyvin, mutta talvella ei pito riitä ilman nelivetoa.

  Re: Hyvä vetoauto 1 hevosen kopille

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   19.2.17 12:15:39

DieselVolvo ei kyllä hörpi mitään 15 litraa kopin kanssa. Vedettiin useinkin kahden hevosen koppia yhdellä tai kahdella ponilla, kulutus alle kympissä ja motarilma vielä vähemmän. V70 kyseessä.

  Re: Hyvä vetoauto 1 hevosen kopille

Lähettäjä: se.pienitalli 
Päivämäärä:   19.2.17 12:22:55

Oletko ostamassa uutta autoa? Silloin kannattaa katsoa millaisia nelivetoisia autoja on myynnissä.
Riittävätkö rahat mihin niistä:

Meillä oli Audin A6 nelivedolla ja 2.4 litran bensiinimoottorilla. Se kulutti paljon Bensaa ja etupään niveliä.
Myös kytkin ja jarrut meni uusiksi, kun autolla oli ajettu n.250 000km.
Ja mittaristokin sekoili Eli lämpö polttoaine ja volttimittari näyttelivät mitä huvitti.

Audi oli hyvä ajaa ja vetää tiellä. Ja painava auto hyvillä nastarenkailla kulki jäätiköilläkin.

Myö vaihdettiin se Toyotan Rav 4.

  Re: Hyvä vetoauto 1 hevosen kopille

Lähettäjä: jj 
Päivämäärä:   19.2.17 13:12:19

Varmasti mikä tahansa nelivetofarmari kykenee vetämään tuollaista. Ei tarvitse olla mitään sen ihmeellisempää autoa.

  Re: Hyvä vetoauto 1 hevosen kopille

Lähettäjä: Ennea 
Päivämäärä:   19.2.17 13:28:23

Me on vetureita käyty tässä läpi. Vetokykyä vaadittu se 1900, aloittajalla ei toki noin paljoa mutta vastaavia kyllä kahtelisin kun kyydissä kuitenkin hevonen ja varsinkin jos talvella tulee vetoa yhtään niin pelivaraa kannattaa olla.

Eemeli (E) mersuilla saa vetää sen 1900, avantgardena ja isommalla koneella 2100, näissä vaan budjetista riippuen tulee kilometrejä kaupan päälle aika raakasti (vm 09 -> turvallisempi ostaa). Volvoilla saa vetää, meillä se tosin ohitettiin vaihtoehtona kokonaan (en aja enkä vedä sillä!), paljon sähkövikoja ja muuta laitettavaa (varmistettu huoltoliikkeestä). Audit ja bemarit mahdollisia, nelivetona ja isommilla koneilla. Näissäkin toki omat vikansa kuten kaikissa.

Nuo ns City-maasturit saa unohtaa kokonaan, vetokyky mitätön (1500) ja takakontti olematon. Jos ei korelaista pelkää niin Kia Sorennolla vetää moni ja useampi sitä kehuikin.

  Re: Hyvä vetoauto 1 hevosen kopille

Lähettäjä: Ennea 
Päivämäärä:   19.2.17 13:50:37

Ja muista kahtoa että vääntöä on riittävästi.

  Re: Hyvä vetoauto 1 hevosen kopille

Lähettäjä: JRJR 
Päivämäärä:   19.2.17 14:51:06

Nelivetoiset farmarit parhaita. Mulla on kylläkin audi a4 avant tdi ja se kulkee kuin juna.

  Re: Hyvä vetoauto 1 hevosen kopille

Lähettäjä: Miuku 
Päivämäärä:   19.2.17 22:01:48

Seat Altea FRllä vedetty ja ajettu 300 000 km ilman turhia kitinöitä. Oleellista vedossa on tarpeeksi iso ja vääntävä kone, millään pikkuvehkeellä ei kannata edes yrittää.

  Re: Hyvä vetoauto 1 hevosen kopille

Lähettäjä: ! 
Päivämäärä:   19.2.17 22:12:08

Audi A6, VW Passat, Volvo V70, MB E

  Re: Hyvä vetoauto 1 hevosen kopille

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.2.17 22:29:03

Opelin insignialla vetää kevyesti 1.5 hepon 1200kg koppia.kone 2.0 Diesel

  Re: Hyvä vetoauto 1 hevosen kopille

Lähettäjä: tähti 
Päivämäärä:   20.2.17 08:17:54

Onko kenelläkään kokemuksia Skoda Octaviasta nelivetona? Vetääkö yhtä hevosta helposti? Itsellä myös hakusessa auto, jolla voisi joskus myös vetää, pääkäyttö matka-ajoa.

  Re: Hyvä vetoauto 1 hevosen kopille

Lähettäjä: Maito 
Päivämäärä:   20.2.17 09:19:42

Kia Sorento on jo kunnon vetoauto. Sillä vetää jo kaksikin hevosta.
Kia Sportage riittää juuri aloittajan kuvailemaan traileriin ja b-kortilliselle.

  Re: Hyvä vetoauto 1 hevosen kopille

Lähettäjä: TFG 
Päivämäärä:   20.2.17 09:28:18

Olen aikeissa hankkia sopivaa autoa juuri tuollaiseen käyttöön - kovasti olen mieltynyt VW Tiguaniin, 4-veto. Se on saanut erinomaiset arvostelut ja on riittävän pieni ja kompakti arkikäyttöön.

Onko täällä kellään kokemuksia tästä autosta?

  Re: Hyvä vetoauto 1 hevosen kopille

Lähettäjä: === 
Päivämäärä:   21.2.17 10:22:36

Mulla oli nelivetoinen volkkari Passat vähän painavamman 1,5 hevosen kopin kanssa, ja hyvin pärjäsi varsinkin kesäkeleillä. Joskus jopa talvikeleillä kuskasin sillä hepan enimmillään 150km:n päähän.
Nelivetoinen Skoda Octavia varmaan ihan vastaava.

  Re: Hyvä vetoauto 1 hevosen kopille

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   21.2.17 14:52:55

Tiguan on varmasti huippu.

Mulla Passatti tdi etuvetoisena, 1 hevonen ja 2-hevoset böccis. Kesäkelissä ei mitään ongelmaa ja reissattu 600km kisamatkojakin. Talvikeliin tarvisi nelivedon ja talvi ajoa olen pyrkinyt välttämään, mutta on sitä talvellakin kuljettu.

Maasturit tuppaa olemaan niin paljon kalliimpia ylläpitää, niin ei ole tullut sellaista hankittua vaikka kivojahan ne varmasti olisi.

  Re: Hyvä vetoauto 1 hevosen kopille

Lähettäjä: Mersu 
Päivämäärä:   22.2.17 19:42:43

Meillä automaatti c-mersu 2l diesel koneella, takavetonen, vetokyky 1800kg, nätisti vetää yhtä pientä heppaa, kestänyt jo 200t km eikä ongelmia. Traikku on kyllä kunnollinen eikä mikään rimpula.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.