Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Missä vuokraajat pks?

Lähettäjä: WB 
Päivämäärä:   17.1.17 22:57:44

Vuokraajien ilmoituksia tosi vähän. Maneesitallilla olisi tarjolla itä-Helsingissä osaava heppa, mutta yhteydenottoja tullut 1kpl ja sekin sen kokoiselta rouvalta ettei mielestäni ole mitään asiaa minkään kokoisen hevosen kyytiin...

  Re: Missä vuokraajat pks?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   17.1.17 23:01:23

Mä etsisin jotain vuokrattavaa jonka kans pääsis maastoilee rauhallisesti mutta en maksa maltaita maastoilusta.aloittajan sijainti ois hyvä mulle.minkälaista vuokraajaa aloittaja kaipaa?

  Re: Missä vuokraajat pks?

Lähettäjä: vuokraaja 
Päivämäärä:   17.1.17 23:49:11

Kuinka taitavaa ja kuinka usein käyvää vuokraajaa aloittaja etsii? Millainen hevonen? Hinta? Mulla harkinnassa toinen vuokrahevonen nykyisen lisäksi mutta vain jos oikeasti sopiva sattuisi löytymään. Olen suht pienikokoinen aikuinen (62kg). Vaihtoehtona tietysti myös ratsastuskoulun tunnit... Lisää opetusta olisi kiva saada :)

Pk-seudun maneesitallien vuokrat on niin kovat että vuokraushinnalla usein saa melkein tunnin hyvässä ratsastuskoulussa. Tietty vuokrahevonen on monelle mieluisampi vaihtoehto, jos hevosen ja omistajan kanssa kaikki natsaa. Ja sitte pitäisi vielä olla hyvä opettajakin... Jos siis haluaa kehittyä.

  Re: Missä vuokraajat pks?

Lähettäjä: CB 
Päivämäärä:   18.1.17 00:55:50

"Vuokraaja" laita säpo esille - täällä voisi olla sopiva ratsu sinulle jos etsit laadukasta pientä vuokrahevosta toisen rinnalle :)

  Re: Missä vuokraajat pks?

Lähettäjä: The Cowgirl 
Päivämäärä:   18.1.17 08:39:40

Hinta torppaa. Kuten todettu, samalla hinnalla saa ratsastuskoulussa hevosen opetuksen kanssa, kallis vuokrahevonen + yleensä myös kallis valmentaja siihen päälle voi olla jo liikaa.

Mä ainakin haluan säännöllistä päällekatsomista vuokrahevoseni kanssa, onhan se jo omistajankin etu. Siksipä en maksakaan maltaita omastani ja onneksi myös omistaja ymmärtää ottaa hinnassa huomioon järkevän ratsastajan ja muutenkin säntilllisen vuokraajan.

  Re: Missä vuokraajat pks?

Lähettäjä: Milou 
Päivämäärä:   18.1.17 08:49:00

Hinta useimmiten..
Aivan turha on marista tallivuokran suuruudesta kun jos tarjotulla hinnalla ei vuokraajia löydy niin hinta on liian korkea tämän hetken markkinassa. Vuokraajalle on aivan sama millä kaavalla sen hevosen omistaa edes laskee. Ne kitinät että "mutku tää maksaa tallivuokra jaettuna 30, en mä maksa muiden harrastuksia" on aika turhia kun hommaa määrää kysynnän ja tarjonnan laki.
Laske hintaa TAI tarjoa sillä nykyisellä hinnalla vuokraajalle jotain extraa, esim kerran kuussa yksi ilmainen maastoilupäivä, mahdollisuus hypätä joskus, mahdollisuus kisata, valmennuksessa mennyt kerran puoleen hintaan tms.

  Re: Missä vuokraajat pks?

Lähettäjä: Myöhässä 
Päivämäärä:   18.1.17 08:57:14

Etsin kyllä vuokrahevosta, vuoden jos toisenkin. Pitkä, mutta suht kevyt (65-70 kg) ja tasolta heB. Ei kenellekkään kelvannut, mutta enää en kaipaakaan, kun muutan muualle opiskelemaan.

  Re: Missä vuokraajat pks?

Lähettäjä: The Cowgirl 
Päivämäärä:   18.1.17 08:57:40

Ainiin ja missä ne vuokraajat ylipäätään on... puskaradiossa. Siellä ne parhaat.

  Re: Missä vuokraajat pks?

Lähettäjä: Heh 
Päivämäärä:   18.1.17 09:49:49

Pyydän itse Helsingissä 35€/kerta +mahdolliset valmennukset ja hyvin on riittänyt tulijoita :)

  Re: Missä vuokraajat pks?

Lähettäjä: qwaz 
Päivämäärä:   18.1.17 10:21:57

En maksaisi 35 euroa kerrasta ja siihen lisää valmennukset sun muut..

  Re: Missä vuokraajat pks?

Lähettäjävuokraaja 
Päivämäärä:   18.1.17 10:29:21

Laitoin nimimerkkiin säpon (vanha roskapostilaatikkoni..), jos täältä nyt sattumalta löytyisi juuri sopiva vuokrahevonen nykyisen lisäksi. Tarve olisi tällä hetkellä vain kerran viikossa, mutta saattaa olla, että tarvetta olisi myöhemmin enemmänkin (mikäli nykyinen vuokrahevoseni vaihtaa tallia). Olen ehdottoman tunnollinen ja käsittääkseni tykätty vuokraaja, mutta ratsastustaitoni eivät ole huippuluokkaa. Ja siksipä kävisin mielelläni opetuksessa säännöllisesti. Haussa siis selväpäinen hevonen (puoliverinen) maneesitallilta Helsingin lähettyviltä.

Mutta jos vähän yleisemmällä tasolla vuokraajan näkökulmasta tarkastelee ratsastusmahdollisuuksia pk-seudulla/ lähiympäristössä, niin hyviä ratsastuskoulujakin on paljon. Aika harvat "perusharrastajat" haluavat maksaa yhdestä ratsastuskerrasta esim. 70 euroa, ja jos haluavat, niin tuolla hinnalla saa yksityistunnin hyvällä ratsastuskoululla (Enjala, Kalliorinne, Tolkinkylä ym). Ja esim. kuuden hengen ryhmässä tunti maksaa 35-40 euroa.

Itse tykkään todella paljon hevosen hoitamisesta, ja siksi vuokraan mieluummin kuin käyn ratsastuskoulussa. Ja harvemmin ratsastuskoulussa hevoseen saa luotua minkäänlaista "suhdetta"...

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.