Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kokemuksia kaameista asiakkaista ja tallilaisist

Lähettäjä: Asiakas 
Päivämäärä:   17.1.17 15:20:19

Vastapainoksi kaameille tallinpitäjille päätin aloittaa ketjun kaameista asiakkaista ja tallilla pyörivistä henkilöistä. Onko teillä kerrottavaa tallinne molopäistä vai sikiääkö molopäitä vain uudellamaalla? Miten selviätte? Ovatko selviämisen salaisuudet tallipäivän aikana nautittavat snapsit vai kenties korvaläpyskät?

  Re: Kokemuksia kaameista asiakkaista ja tallilaisist

Lähettäjä: jj 
Päivämäärä:   17.1.17 15:29:59

Meillä oli " mielenterveyspotilas " , kiusasi ja oli kateellinen. Lopulta vaihdettiin tallia kun omaa vapaa-aikaa ei tuollaisen kanssa viitsi pilata. Tallinomistaja vain hymähteli tyypin touhuille. Uudessa paikassa tosi mukavaa :)

  Re: Kokemuksia kaameista asiakkaista ja tallilaisist

Lähettäjä: Northstate 
Päivämäärä:   17.1.17 16:51:32

Ai, että aina kun tapaa ärsyttävän tyypin ottaa snapsin:) Siinähän tietyissä olosuhteissa muuttuisi deekuksi. Mutta varsinaiseen aiheeseen en voi auttaa, olen kohdannut ihmeen vähän karmeita hevosihmisiä. Mahtaisinko itse olla sellainen, sitä on vaikea tietää. Mutta hauska toi snapsi ajatus!

  Re: Kokemuksia kaameista asiakkaista ja tallilaisist

Lähettäjä: tallinpitäjä 
Päivämäärä:   17.1.17 17:11:03

Ei periaatteessa asiakas, vaan asiakkaan hevosen vuokraaja. Raahasi kasaa äännekäittä kavereita mukana (hevosen omistajalle tämä oli ok), josta sai valituksia muilta omistajilta ja ilmeisesti käpelöi muiden varusteita ja puhui kakkaa tallin muista hevosista sekä omistajista, ihan tallillakin.

Pakkohan tälle oli jotain tehdä ja hevosen omistajalle sanoinkin, josko puhuisi vuokraajalle käytöstavoista tai sitten lopettaisivat vuokraussuhteen, tai muuten etsitte uuden paikan. Kyseessä siis oma pieni talli, jolla ei tarkoitus tehdä erityisemmin voittoa, eli yks sinne tai tänne ei haittaa kunhan ilmapiiri on hyvä! Erotti vuokraajan ja kaikki on taas hyvin :)

  Re: Kokemuksia kaameista asiakkaista ja tallilaisist

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   17.1.17 17:11:50

Ainoat kaameat asiakkaat ovat olleet mielenterveyspotilaita. Siis oikeasti, ei mitään heppatallin mt- tyyppejä vaan ihan hoitojaksoilla olleita ihmisiä.

  Re: Kokemuksia kaameista asiakkaista ja tallilaisist

Lähettäjä: tallinpitäjä 
Päivämäärä:   17.1.17 17:12:39

Tallimme pohjoisemmassa, eli kyllä näitä "molopäitä" on kaikkialla. Valitettavasti.

  Re: Kokemuksia kaameista asiakkaista ja tallilaisist

Lähettäjä: s 
Päivämäärä:   17.1.17 18:18:01

Kiusaa tekevä ja varasteleva tyyppi.

  Re: Kokemuksia kaameista asiakkaista ja tallilaisist

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   17.1.17 18:32:09

Ehkä se joka lopetti itse oman hevosensa pyssyllä tallin pihaan ja laski veret siihen, teki sen yöllä salaa ilman minkäänlaista ilmoitusta asiasta (ei mitään vinkkiä että olisi lopettamassa hevosta tai jättämässä tallia) ja jätti veret pihamaalle eikä enää koskaan tullut tallille. Pieni jäätyminen tulla aamulla talliin kun piha on täynnä verta. Ei mitään havaintoa mihin hevosen ruumis meni. Viestillä kertoi vaan että oli ampunut ja laskenut veret. Toivon että osasi lopettaa edes asiallisesti.

  Re: Kokemuksia kaameista asiakkaista ja tallilaisist

Lähettäjä: heh 
Päivämäärä:   17.1.17 19:26:21

..., sama juttu pääosin :)
Ja onhan niitä hysteerisiä, määräilijöitä ym. Yleisin häiriö tosin nuo laumana hevosta vuokraavat molopäät.

  Re: Kokemuksia kaameista asiakkaista ja tallilaisist

Lähettäjä: Watchup 
Päivämäärä:   17.1.17 20:05:51

Teinin tasolle heittäytyvät aikuiset, jotka perustavat watchup- ja fb-ryhmiä jonkun toisen kiusaamiseksi. Uskokaa tai älkää, mutta tämä on totta.

  Re: Kokemuksia kaameista asiakkaista ja tallilaisist

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   17.1.17 20:14:49

Mikä kaameat tallinpitäjät topikki?

  Re: Kokemuksia kaameista asiakkaista ja tallilaisist

Lähettäjä: smiley 
Päivämäärä:   17.1.17 21:31:19

vaikka olis muuten kiva talliporukka niin joskus kun koittaa keskittyä ratsastamiseen muilla on kauhee meno päällä, kamala meteli ja nauru. tietty saa olla kivaa mutta keskittyminen ratsastukseen katoo

  Re: Kokemuksia kaameista asiakkaista ja tallilaisist

Lähettäjä: _= 
Päivämäärä:   17.1.17 22:20:32

Mistä te tiedätte että joku on ollut hoitojaksolla? Kertovatko itse vai onko ilkeämielisiä juoruja?
Itse jouduin tallilla kiusatuksi niin, että joku levitteli juttua että olen hetki sitten suljetulta osastolta kotiutettu avohoitopotilas. En ole, tosi ujo ja hiljainen olen kyllä.
Uskoivat ketkä tahtoivat, mutta vaihdoin tallia. Ei ollut mukavaa.

  Re: Kokemuksia kaameista asiakkaista ja tallilaisist

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   17.1.17 22:24:19

Lähettäjä??
Päivämäärä17.1.17 20:14:49

Mikä kaameat tallinpitäjät topikki?

Ylläripylläri kerettiin jo poistamaan _sekin_ topa. en ihmettelisi vaikka tätäkään topiikkia ei olisi enää aamulla

  Re: Kokemuksia kaameista asiakkaista ja tallilaisist

Lähettäjä: ..... 
Päivämäärä:   17.1.17 23:18:56

Eipä pahemmin ole tullut vastaan. Omalaatuisia tyyppejä kyllä, mutta kaikkien kanssa on pärjätty.

Yksi kehui aina itseään. Aina. :D Mukana oli hänellä usein puoliso ja puolisoparka sai aina kuulla kyllä kunniansa ja kaikki virheensä. Tämä täydellinen ihminen oli aina täydellinen ja hyvä. Eipä siinä mitään, ei puuttunut meidän asioihin eikä me heidän. Juteltiin kyllä suht usein tallilla ja silloin piti tämän loputtoman itsekehun aiheuttamat naurunpyrskähdykset tukahduttaa ja vastailla asiallisesti.

Yksi oli hankala asiakas, mutta tallikaverina ei nyt niinkään hankala, kunhan sopivan etäiset välit piti. Tinki siis aivan kaikesta ja kaikki piti hoitaa justiinsa tip top. Kaikki alueen kengittäjätkin suuttuivat tähän valittajaan. Yhdeltä kengittäjältä sain valitusta, kun olin antanut hänen nimensä tälle tyypille. :D Kengittäjä kävi tällä tyypillä tasan kerran. Sadatteli ja manasi tallinpitäjälle sekä meille henkilön käyttäytymistä... Kuulin myös, ettei tällä ihmisellä ole lainkaan kavereita (sillä kukaan ei häntä kestä?). Me käytiin yhdessä maastossa, mutta siihenpä jäi kanssakäyminen ja varmaankin hyvä niin.

  Re: Kokemuksia kaameista asiakkaista ja tallilaisist

Lähettäjä: 23 
Päivämäärä:   17.1.17 23:28:35

Joka asia oli huonosti, kaikki tehtiin tallityöntekijän toimesta kuulemma väärin. Heinä oli kuulemma huonoa, mutta silti syötti älyttömiä määriä, samoin purutus oli jotain aivan järkyttävää. Valehtelematta purua oli omiin polviini asti.

  Re: Kokemuksia kaameista asiakkaista ja tallilaisist

Lähettäjä: Juu 
Päivämäärä:   18.1.17 00:34:54

jj on kyllä itsekin mielenterveyspotilas

  Re: Kokemuksia kaameista asiakkaista ja tallilaisist

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   19.1.17 10:59:53

Henkilö joka tykkää vähän salaa opettaa toisten hevosten vuokraajille narunpyörittely-piiskaamisjuttuja. Ja yrittää kävellä kaikkien ylitse ja olla tallin pää vaikka homma toimii hienosti kaikkien mielestä mutta ei kyseistä henkilöä miellyttävällä tavalla ja tyylillä. Asiakasvaihtuvuus tallissa on suuri ja usein syynä tahalleen riitaa aiheuttava asiakas joka ei lähde kulumallakaan vaan nauttii mitä enemmän valtaa saa.

  Re: Kokemuksia kaameista asiakkaista ja tallilaisist

Lähettäjä: Hopo 
Päivämäärä:   19.1.17 15:52:27

Kaikkitietävä hevosenomistaja, joka ei uskalla ratsastaa hevosellaan. Keksii milloin minkäkin vian mikä hevosessa on. Eikä ell löydä mitään vikaa:)
Keksii diagnooseja myös muiden hevosille. Ja jotkut meinaa vielä uskoa sen höpötyksiä. Muuten ihan mukava tyyppi, aina ei vaan jaksa hänen tietämystään.

  Re: Kokemuksia kaameista asiakkaista ja tallilaisist

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.1.17 15:58:53

LähettäjäHopo
Päivämäärä19.1.17 15:52:27

Kaikkitietävä hevosenomistaja, joka ei uskalla ratsastaa hevosellaan. Keksii milloin minkäkin vian mikä hevosessa on. Eikä ell löydä mitään vikaa:)
Keksii diagnooseja myös muiden hevosille. Ja jotkut meinaa vielä uskoa sen höpötyksiä. Muuten ihan mukava tyyppi, aina ei vaan jaksa hänen tietämystään

Missäpäin? Kuulostaa tutulta

  Re: Kokemuksia kaameista asiakkaista ja tallilaisist

Lähettäjä: Jepulis 
Päivämäärä:   19.1.17 16:13:19

Täti joka tiesi ihan kaikesta ihan kaiken. Siis oikeasti, oli aihe mikä tahansa niin hän tiesi parhaiten. Vaikka todellisuudessa ei tietänytkään, niin äänekkäimmin oli kuitenkin aina puhumassa. Neuvoi aina ja kaikkia. Yritti määräillä maneesin käytöstä: kuka sai valmentaa ja milloin, jos hän halusi ratsastaa niin kaikki valmennukset piti perua. Vaikka valmennukset oli jo aikoja sitten varattu maneesille. Muttakun hänellä on oikeuksia. Ja tämä täti siis todellakin pelkkä asiakas. Muisti aina sanoa että ei tarvitse tallin omistajalle kertoa. Eli meidän olisi pitänyt hyppiä hänen oikkujen mukaan eikä kertoa tallinpitäjälle, vaikka tämä yritti omia maneesia? Just joo. Tämä siis katsoi varauskirjasta milloin maneesissa oli valmennuksia, ja tuli juuri silloin ratsastamaan. Vaikka aiemmin ei ikinä ratsastanut siihen aikaan.

On ratsastanut jonkun 20vuotta. Käy jokaisessa valmennuksessa jota omassa lajissaan järjestetään, mutta ratsastaa edelleen samanlailla kuin aloittaessaan. Ei siis ihan todellakaan ole kehittynyt mihinkään, jopa istunta on edelleen mallia mätisäkki. Käy kuitenkin lajinsa huippuvalmentajilla. Muutosta ei vaan tapahdu, koska minkä tahansa neuvon tälle antaa, vastaus on "minä tiedän". Mutta ei kuitenkaan tee mitään. Aina vastaus minä tiedän, ja mitään muutosta ratsastukseen ei tapahdu. Mitään vikaa ei siis humputtelussa ole, mutta tämäkun suureen ääneen huutaa kuinka kilpailee ja on hyvä. Mutta ei kuitenkaan kilpaile eikä ole hyvä.

Tietää IHAN KAIKEN! Osaa myös lastata vaikeatkin hevosen. Tämän tädin ratkaisu hevoselle, joka meni koppiin mutta ryntäsi heti myös ulos, oli pultata trailerin etuseinään vahva koukku. Hevoselle vahvat päitset päähän, ketju (siis ketju, kunnon paksu auton hinausketju) siihen vahvalla palohaalla kiinni, toinen haka toiseen päähän. Hevonen autoon ja salamana haka kiinni koukkuun. Hevonen sai paniikin, repi neljät päitset kappaleiksi, ja juoksi ympäri pihaa. Ikinä ei siis luukkuja saanut kiinni kun hevonen oli jo ulkona. Oli tosin niin paniikissa että olisi takuulla rikkonut kopin jos ei olisi ulos päässyt.
Noh, tädin ratkaisu oli naruriimu. Siihen ketjuviritys ja uudestaan autoon. "Ei hevonen päätään jätä". No ei päätä, mutta korvan, puolet nahoista päästä, puolet nahoista myös kyljestä kun hevonen panikoi ja koppi kaatui. Tosiaan päästä lähti lihat luuta myöten, toinen korva repeytyi ja eläinlääkäri joutui sen leikkaamaan lähes kokonaan pois ja kylki täynnä naarmuja ja jotain jälkiä jalkoihin on kun hevosta vedettiin ulos kaatuneesta kopista.
Teki tämän kun paikalla oli vain muutama pikkutyttö, jotka eivät uskaltaneet sanoa mitään.

Sen jälkeen joku muu on lastannut tämän hevoset.

  Re: Kokemuksia kaameista asiakkaista ja tallilaisist

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   19.1.17 17:08:52

Jepulis, miten tuollaisella voi olla edes hevosia D: voisikohan tommosesta tehä eläinsuojeluilmotuksen byyh

  Re: Kokemuksia kaameista asiakkaista ja tallilaisist

Lähettäjä: Rennu 
Päivämäärä:   19.1.17 18:46:28

Pahin on yleensä tuttu tai kaveri jonka ottaa vähän halvemmalla. Ne valittaa selän takana ja vaatii sillä olemattomalla hinnalla vaikka mitä. Sitä aina luulee ettei sorru näihin enää mutta taas tuli otettua yksi. Tuttavan tytär. Maksaa käytännössä omien kustannustensa verran tallipaikasta ja sovittiin että tekee välillä hommia ja osallistuu talkooperiaatteella. Ei osallistu. Mutta muistaa koko ajan valittaa.

  Re: Kokemuksia kaameista asiakkaista ja tallilaisist

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   19.1.17 20:59:03

uudenkarhea hevosenomistaja joka on "pelastanut" hevosensa teurastuomiolta. Ei mitään käytännön kokemusta hevosista, ei uskalla ratsastaa hevosellaan joka kipujen ja mitääntekemättömyyden vuoksi koko ajan entistä pahempi..taluttelee ja lässyttää ja koittaa vuokrata hevostaan muille pahaa aavistamattomille.

  Re: Kokemuksia kaameista asiakkaista ja tallilaisist

Lähettäjä: Noita 
Päivämäärä:   19.1.17 21:20:14

En usko tuota päänahkojen kuoriutumistarinaa. Jos joku on ollut noin raaka ja tietämätön, on pitänyt tehdä eläinsuojeluilmoitus.

  Re: Kokemuksia kaameista asiakkaista ja tallilaisist

Lähettäjä: Hui 
Päivämäärä:   19.1.17 21:24:45

Hui kauhistus harrastaminen on kivaa.

  Re: Kokemuksia kaameista asiakkaista ja tallilaisist

Lähettäjä: iik 
Päivämäärä:   19.1.17 22:05:11

Semmoinen joka kulkee perässä ja höpöttää höpöttää höpöttää.. Toinen tyyppi, joka puuttuu liikaa toisten asioihin ja tietää kaiken, kyttää ja arvostelee selän takana. Kyllähän näitä on. Itse tykkään olla tallilla rauhassa.

  Re: Kokemuksia kaameista asiakkaista ja tallilaisist

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   19.1.17 22:37:40

Itseäni ärsyttää tyypit jotka ei edes osaa moikata. Perus käytöstavat puuttuu todella monelta, asioita jätetään puolitiehen ja levittäydytään ympäri tallia. Puhutaan pahaa muista ja arvostellaan seläntakana.

Perus asioita joita ei osata toteuttaa. Ole kiva kaikille, tervehdi ja siivoa jälkesi. Äläkä lainaa muiden tavaroita ilman lupaa vaikka hevosenne olisivatkin tarhakavereita keskenään... huoh.

  Re: Kokemuksia kaameista asiakkaista ja tallilaisist

Lähettäjä: Suffe 
Päivämäärä:   20.1.17 01:47:24

Itse en kestä tallillamme erästä lasta. Palaa käpy heti. Kohtelee poniaan epäreilusti, puhuu mitä sylki suuhun tuo, hän on niin hyvä ja taitava (ei ole, voisi ehkä olla jos asenne muuttuisi ja pääsisi paljon valmennuksiin), ajattelee vain estekorkeuksia ja merkkikamoja, ratsastelee miten sattuu ja kiilailee joitain (minua ei kun olen halutessani paha suustaani), "lainailee" tavaroita, eikä (perheellä) ole kuitenkaan rahaa hoitaa hevosta siten kuin pitäisi.

Sitten on vain joitain henkilöitä joita en vain kestä kauaa kuunnella.
Joskus toivoisin olevani kuuro hetkittäin, jotta voisin vain keskittyä siihen ratsastamiseeni.

Yhden oikeasti kaikkien tallilaistemme mielestä sekopään olen tavannut. Tämä oli häiriintynyt teini, jolla oli poni ylläpidossa. Varasti tavaroita, valehteli ja poni kärsi, vaikka kuinka eri talleilla siihen puututtiin ja yritettiin ohjeistaa. Vaihtoi vain tallia.
Lopulta tyttö päätyi lastenkotiin ja poni otettiin huostaan (ja juorut kertoo että lopetettiin huostaanotossa kun oli niin huonossa kunnossa).

  Re: Kokemuksia kaameista asiakkaista ja tallilaisist

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   20.1.17 04:58:21

Toi moikkaamisen vaikeus ihmetyttää muakin! Katsotaan kyllä kohti, mutta samalla vaivalla ei viitsitä suuta aukasta vastaukseks. Tätä näkyy niin nuorissa kuin vanhemmissakin.. Mutta joo, on tullu vastaan jopa asiakkaita, jotka on ite tullu paikalle tallityöntekijän siivotessa vasta tallia, ja huutanu sitten kurkku suorana, kun työntekijä on tiellä (se kun vie koko 30 hevosen tallin tilan).

  Re: Kokemuksia kaameista asiakkaista ja tallilaisist

Lähettäjä: Kalle K 
Päivämäärä:   20.1.17 05:03:45

Suffe, oliko toi teini Turun seudulta?

  Re: Kokemuksia kaameista asiakkaista ja tallilaisist

Lähettäjä: kelluke 
Päivämäärä:   20.1.17 06:18:14

Ketutti suunnattomasti tietää jälkikäteen, erään tallilaisen ns. koulineen hevostani selkäni takana. Siedättämiseni erinäisiin asioihin oli siis osittain valunut hukkaan. Henkilölle oli käydä köpelösti, ihan itse aiheutetusta kohtauksesta johtuen..
No, olemme onnellisesti eri tallilla :)
En minäkään puuttunut hänen hevosensa elämään.

  Re: Kokemuksia kaameista asiakkaista ja tallilaisist

Lähettäjä: Hep 
Päivämäärä:   20.1.17 09:30:03

Meillä oli vuokralaisen hevosen vuokraajat ihan kamalia. Aina raahas ihmisiä mukana ei ikinä käynyt yksin,esitteli tiloja ja kamala säksätys kokoajan. Eteenpäin kehui ja takanapäin haukkui. Onneksi lähtivät!

  Re: Kokemuksia kaameista asiakkaista ja tallilaisist

Lähettäjä: Oho 
Päivämäärä:   20.1.17 10:52:23

Vielä en yhtään ystävällisesti ja lämpimästi suhtsututvaa ole tavannut yli 15 vuoden jälkeen Suomesta ei Ruotsista. Pahimmat ovat varastelleet, lavastaneet syyllisiä, paukkuvat ovia nenän edestä, ajattelevat ja puhuvat paskaa...lista on loputon. Akoilla ei oo oikeita ongelmia, sairasta touhua

  Re: Kokemuksia kaameista asiakkaista ja tallilaisist

Lähettäjä. 
Päivämäärä:   20.1.17 13:13:05

Itselle ei onneksi oo tullu vastaan mitään kauheuksia, en kyllä ihan hirveästi muihin keskity tallilla, ja tuohon moikkaamiseen nii kai olette sitten itse moikanneet ensin? Itse olen vähän arka, niin en välttämättä itse moikkaa :D kuulostaa hassulta mutta tulee ajatus että ei noita kiinnosta turha sanoa moi.

  Re: Kokemuksia kaameista asiakkaista ja tallilaisist

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   20.1.17 19:00:00

Kaikenlaisia kyttääjiä, valittajia, hysteerisiä tätejä ja toisia turhaan haukkuvia tyyppejä on näkynyt, mutta juuri nyt tulee mieleen eräs tärkeilevä vuokraaja vuosien takaa:

Olin siivoamassa karsinoita kun vuokraajatyttö toi pölyherkän hepan talliin. Tytön äiti aloitti heti ovesta päästyään kovaäänisen valituksen että miten minä muka nyt tähän aikaan siivoan tallia, ei kukaan ole ennenkään tähän aikaan siivonnut (hevosten tarha-aika on kyllä aika optimaalinen siivousaika...), he ovat tulleet niin ja niin kaukaa ja heidän pitää nyt kyllä päästä laittamaan heppa kuntoon jne jne. Oli kyllä yksinkertaisesti niin koomisen järkyttävä minäminäminä-asenne että ensin jäin ns. luukku auki, sitten alkoi vain v*tuttaa.

No, päätinpä lähteä pitämään ruokataukoa että pääsin kuuntelemasta litaniaa siitä miten minun ilmeisesti täytyy ajoittaa työni (kristallipallosta katsoen) heidän menojensa mukaan. Ajattelin ettei hevosen kuntoonlaitossa kauan mene kuitenkaan - vaan olinpa väärässä. Heppa seisoi vielä kolmen vartin päästäkin tallissa eli suurieleisestä sisääntulosta huolimatta ei näyttänyt olevan mikään kiire... kunnes otin talikon takaisin käteen ja tuumasin että minun on hoidettava työni enkä voi koko päivää odottaa yhtä satulointia. Alkoi taas voivottelu ja minua mulkoiltiin naama nurinpäin kunnes vihdoin pääsivät poistumaan tallista.

Hevosen omistaja ei onneksi ollut mielissään kuultuaan vuokraajien käytöksestä eikä sama toistunut uudelleen. En tosin vielä tänä päivänäkään ymmärrä miten joku kehtaa kävellä toisen työpaikalle, komennella ja valittaa miten toisen tapa tehdä työnsä ei satu sopimaan juuri hänen tämänpäiväiseen aikatauluunsa ja sitten vielä tahallaan viivytellään kohtuuttoman kauan. Jos olisivat kohteliaasti pyytäneet vaikka vartin siivoustaukoa ettei heppa ala yskiä ja myös pysyneet siinä vartissa, asia olisi ollut täysin ok eikä tätä tekstiä olisi. Monen olisi syytä muistaa että hevosenpito olisi aika hankalaa ilman tallityöntekijöitä, noita alemman luokan kansalaisia joiden niskaan voi kaiken paskan kaataa...

  Re: Kokemuksia kaameista asiakkaista ja tallilaisist

LähettäjäMax Stenback 
Päivämäärä:   21.1.17 12:34:25

Keneenkään ei pidä luottaa, varkaita ja valehtekijoita joka tallillla, mulla tallipaikkoja vuokrannut tyttö varasti kaikki mun korut, yhden satulan ja jätti tallivuokran maksamatta. Et sillee...... Muistakaa tarkistaa luottotiedot ja maksut aina etukäteen, sekä kirjallinen sopimus. Jos vuokraat hevosen, laita hinnaksi 25 e, vähentää näitä paskanjauhajia ainakin jonkin verran. Muutenkin järjetöntä vuokrata hevosta 15 e kerta. Mun hevoset voi seistä pellolla vaikka lopun ikäänsä, minä en näitä hevosia suusta repiviä ja kannuksilla potkivia kakaroita halua nähdä täällä koskaan. Muistakaa pitää kaikki ovet lukossa koko ajan, varkaitten määrä vaan lisääntyy.

  Re: Kokemuksia kaameista asiakkaista ja tallilaisist

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   21.1.17 13:08:52

Tallin mukavin hevosenomistaja on mielenterveyspotilas. Vähän hupsu ja avuton ja selittää asiota pitkäpiimäisesti, mutta on aina valmis auttamaan muita ja harjaa ja puhelee hevoselleen tuntikausia. Ei puhu pahaa kenestäkään.

  Re: Kokemuksia kaameista asiakkaista ja tallilaisist

Lähettäjä: ,.,.,.,.,.,. 
Päivämäärä:   21.1.17 15:47:18

--- varoituksena että sitten kun tällaiselle tulee se paha kausi on todella vaikeaa.. Räjähtää aika lailla ja käytös voi olla erittäin epävakaata. Eli kannattaa olla vähän varuillaan. Itsellä ainakin sellaisia kokemuksia.

  Re: Kokemuksia kaameista asiakkaista ja tallilaisist

Lähettäjä: ooo 
Päivämäärä:   21.1.17 17:41:01

Mulla ei ole kokemuksia niinkään kaameista, mutta ärsyttävistä kyllä. Ärsyttävimpiä ovat minusta itsekkäät minäminä -tyypit. Sellaiset, jotka tuovat pikkulapsensa tai koiransa mukaan tallille eivätkä katso perään, antavat juosta ja säikytellä hevosia (ja sitten ollaan yrmeinä kun joudun varoittamaan, että oma hevoseni on säikky eikä sen lähelle kannata tulla sen enempää koirien kuin lastenkaan). Niin ja sitten myös sellaiset, jotka eivät osaa keskustella vaan luennoivat loputonta luentoaan omasta hevosestaan kaikille jotka osuvat metrin säteelle. "Mitä sinulle kuuluu" puuttuu tyystin sanavarastosta. Ja ne, joiden ratsastus on niin paljon tärkeämpää kuin muiden ratsastus, että ratsastetaan kentällä vaikka toisten päälle.

  Re: Kokemuksia kaameista asiakkaista ja tallilaisist

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   21.1.17 18:09:57

LähettäjäMax Stenback
Päivämäärä21.1.17 12:34:25

Keneenkään ei pidä luottaa, varkaita ja valehtekijoita joka tallillla, mulla tallipaikkoja vuokrannut tyttö varasti kaikki mun korut, yhden satulan ja jätti tallivuokran maksamatta. Et sillee...... Muistakaa tarkistaa luottotiedot ja maksut aina etukäteen, sekä kirjallinen sopimus. Jos vuokraat hevosen, laita hinnaksi 25 e, vähentää näitä paskanjauhajia ainakin jonkin verran. Muutenkin järjetöntä vuokrata hevosta 15 e kerta. Mun hevoset voi seistä pellolla vaikka lopun ikäänsä, minä en näitä hevosia suusta repiviä ja kannuksilla potkivia kakaroita halua nähdä täällä koskaan. Muistakaa pitää kaikki ovet lukossa koko ajan, varkaitten määrä vaan lisääntyy.

Täälläpäin ikävä kyllä ei 25eurolla saa yhtäkään vuokraajaa vab hevoselle jolla voi vuokraaja hypätäkin. Puitteet kunnossa ja hyvällä paikkaa. Ei ole vain meidän ongelma vain koko kunnassa. Edellisellä asuinkunnalla oli vuokraajia jonoksi asti 30euroa kerta hinnalla. Samanlaisilla puitteilla.

  Re: Kokemuksia kaameista asiakkaista ja tallilaisist

Lähettäjä: ../.. 
Päivämäärä:   22.1.17 02:57:49

Uuh, on se kyllä hyvä että teillä on tämä palsta missä purkaa pahaa oloanne.
Have a nice day:-)

  Re: Kokemuksia kaameista asiakkaista ja tallilaisist

Lähettäjä: <3 
Päivämäärä:   22.1.17 10:33:18

Tuleepa mieleen eräs tyyppi, joka ramppasi tallilla hienoine kilparatsuineen joka toinen vuosi (aina välissä vei "johonkin maneesitallille", kunnes tuli takaisin :D). Määräili aivan kaikkea, esim. karsinan ovessa saa säilyttää vain yhtä loimea ja riimua. Kentällä viuhtoi menemään orinsa kanssa: kiilasi mm. eteen ja sitten raivostui kun on niin lähellä hänen hevostaan. Kerran näin kun heitti omaa huonoa heinäänsä muiden hevosten tarhaan. Varasteli asioita, mm. toisten (parempaa) heinää, kuivikkeita, tavaroita... Saattoi tulla aamutalliin pelkät bokserit jalassa :D Moni tallilainen lähti tyypin takia pois. Lopulta sai onneksi kenkää ja piina loppui.

  Re: Kokemuksia kaameista asiakkaista ja tallilaisist

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   22.1.17 11:36:25

Ratsastuskoululla ne vanhemmat, jotka suurinpiirtein heittää lapsensa vauhdista tallille, samoin nouto, kiire kiire.
Mutta kisoissa he tietävät todella tarkkaan, miten huippuhyvä heidän Pirjopetteri on, ja miksi ei saanut sitä ja sitä ponia. Koska ponin vikahan se on, jos ei menestystä tullut!

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.