Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Suositelkaa myyntitallia?

Lähettäjä: Polle 
Päivämäärä:   15.1.17 19:59:04

Aikomus ois laittaa heppa myyntiin, enkä pysty itse myymään heppaa hankalaksi käyneen elämäntilanteen takia, niin ajattelin jos saisin myyntitallin kautta myytyä. Asun Kymenlaaksossa, niin suositelkaa myyntitallia Etelä-Suomessa, jonka kautta saisi perus-harrasteponskun myytyä suht tolkullisessa ajassa. Paljoa en oleta hepasta saavani kulujen jälkeen, mutta ihan en viitsisi teuraaksikaan tervettä, suht nuorta hevosta (8v) viedä, mutta ilmaiseksikaan en anna. Heppa kiva, mutta hieman arka, lahjakas koulupuolella, mutta vielä remontti.

  Re: Suositelkaa myyntitallia?

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   15.1.17 20:34:23

Mikkoa kans suosittelen, vaikkei ihan etelä-suomessa olekaan. Kertoo rehellisesti millainen hevonen on, joten turhilta ratsastuksilta säästytään(esim. Ei ensihevoseksi vaikeaa)

  Re: Suositelkaa myyntitallia?

Lähettäjä: Joppu 
Päivämäärä:   15.1.17 21:17:16

Mua vois kiinnostaa ostaa. Voitko laittaa lisätietoa?

  Re: Suositelkaa myyntitallia?

Lähettäjä: Polle 
Päivämäärä:   16.1.17 00:28:01

Kiitti :-).

Joppu: perusinfo: 8v ruuna, sk 154cm, siro eestinjuntti, rekattu Hippokseen. Rokotukset, raspaukset, madotukset, kengitykset asianmukaisesti hoidettu. Valjakkohevonen, kesäkuusta alkaen ratsukoulutettu. Vielä voimaton ja tasapainoton. Hyppää mielellään, mutta kokematon (ei kiellä, ratana syksyllä menty vasta 50-60cm). Rakenne hyvä koulupuolelle ja kantaa itsensä hyvin, pyrkii kokoamaan (vaikka lihaksisto ei vielä kyllin vahva). Laukat nousee puhtaasti ja suoralla uralla rullaa hyvin; 20m voltilla itseluottamus pettää ja rikkoo laukan tasapainon puutteessa. Hyvä tahdikas ravi, matkaa voittava käynti. Liikkuu omalla moottorilla, ei kuumu, sietää vapaita. Väistää ja taipuu, tekee myös avot ja vastataivutukset, nyt opetellaan sulkuja. Ei ole reaktiivinen, ei sählää kauheasti; erittäin MIELLYTTÄVÄ ratsastaa (istunnalle ja pohkeelle herkkä, vastustaa välittömästi kovaa kättä). MUTTA: EI ole sovelias aralle, eikä kokemattomalle, edellyttää rauhallista ja reilua käsittelyä. Maastossa hiukan arvaamaton arkuuden tähden. Sosiaalinen ponsku, ei ole läheisriippuvainen, pärjää yhtälailla junnujen, kuin sennujen kanssa. Ei pure, potki tms, sotkuinen, mutta tallikäytös hyvä.

Elämäntilanteen muutoksen myötä ei enää aikaa, joten myyn joko koko (tai puolikkaan) hevosen, tai annan puoliylläpitoon. Hevosella paljon varusteita (alkaen koppiksista ja valjaista, 2 laadukasta satulaa, loimia, huopia jne). Pyhtäällä.

  Re: Suositelkaa myyntitallia?

Lähettäjä: Joppu 
Päivämäärä:   16.1.17 07:21:49

Kiitos. Muuten kuulostaa todella hyvältä, mut valitettavasti on mulle liian pieni. Harmi.

  Re: Suositelkaa myyntitallia?

Lähettäjä: Ostaja 
Päivämäärä:   16.1.17 07:24:06

Oiva Pölönen

  Re: Suositelkaa myyntitallia?

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   16.1.17 14:46:34

Eikö Aartio ole enemmän estehevosmyyjä? Miettisin esimerkiksi juuri Suvi Kettusta tai jotain muuta ns harrastehevostenmyyjää

  Re: Suositelkaa myyntitallia?

Lähettäjä: Neea 
Päivämäärä:   16.1.17 15:58:54

Aartiolle ei kannata laittaa myyntiin tuollaista alle 5te hevosta. Hän on tosi hyvä, mutta myy pääasiassa peruspuokkeja (hea/120)ja sitä laadukkaampia hevosia hintaluokassa yli 10 te. Rehellinen kauppias kyllä eli pisteet aartiolle.

Tuollaisilla halvoille hevosille ei oikein löydy luotettavia kauppiaita. Mä ehkä kokeilisin putkurin tai Pölösen.

  Re: Suositelkaa myyntitallia?

Lähettäjä: Neea 
Päivämäärä:   16.1.17 16:00:00

Sori, putkurilla tarkoitin tietenkin kettusta.... Hänen vanha sukunimi oli jäänyt kummittelemaan mun ajatuksiin

  Re: Suositelkaa myyntitallia?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   16.1.17 16:16:52

Kuulostaisi ratsastuskoulukalustolta, kun hieman koulutetaan lisää. Oletko harkinnut, että myisit johonkin kouluun sopuhintaan, jotta voisivat säästyneillä rahoilla kouluttaa lisää?

  Re: Suositelkaa myyntitallia?

Lähettäjä: Böö 
Päivämäärä:   17.1.17 19:08:01

Minä kokeilisin tätä. Ilmeisesti juuri aloittanut myyntihommat hevoset liikkuu ilmeisesti nopeasti mitä olen selaillut eikä varmaan ole kalliskaan?
http://www.elinatraining.fi/

  Re: Suositelkaa myyntitallia?

Lähettäjä: ;) 
Päivämäärä:   17.1.17 21:32:26

nii osta häneltä hevonen ni onkos se sit sama ku menee ostamaan Kettuselta? Ja aika hienoo mainontaa, onkos siellä elina vai suvi itse?

  Re: Suositelkaa myyntitallia?

Lähettäjä: Sari 
Päivämäärä:   18.1.17 07:52:44

Ottaako Pölönen vanhan hevosen vaihdossa?

  Re: Suositelkaa myyntitallia?

Lähettäjä: gin 
Päivämäärä:   18.1.17 11:33:36

;) Tuo E.K training on Nurmijärvellä, Nurmijärven Nybackassa, siellä täysihoitotallilla, missä ei ennen ole ollut myyntihevosia, ihan vasta aloittanut toiminnan. Taidat sotkea johonkin toiseen talliin nyt?

Onko Elina myynyt vielä yhtään hevosta, sitä en tiedä.

  Re: Suositelkaa myyntitallia?

Lähettäjä: Böö 
Päivämäärä:   18.1.17 16:11:01

Onhan kyseisellä tallilla ollut joskus aikoinaan myynti toimintaa. Hevoset ovat nyt kalliimpia ja talviaika vaikeampi myydä. Aikaisemmat ovat olleet halvempia ja siksi menneet nopeammin.

  Re: Suositelkaa myyntitallia?

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   18.1.17 16:30:43

Kyllä noi tosiaan vaikuttavat ihan kalliilta ikään suhteutettuna.

  Re: Suositelkaa myyntitallia?

Lähettäjä: Böö 
Päivämäärä:   18.1.17 17:37:25

Mutta jos katsot saman tasosia hevosia täältä niin on nuo niihin verrattuna halpoja. Kallis on kaikille vähän suhteellinen asia.

  Re: Suositelkaa myyntitallia?

Lähettäjäcloory 
Päivämäärä:   18.1.17 21:06:47

Mä voin ostaa hevosen suoraan sopuhinnalla. Otetaan vaikka hintaneuvottelun pohjaksi se hinta, jolla itse olet sen ostanut Virosta.. Nopea ja mutkaton kauppa. Laita mailia!

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.