Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Paras klipperi?

LähettäjäLaura 
Päivämäärä:   23.12.16 17:42:02

Haussa olisi mahdollisimman hyvä klipperi. Käyttöä on vähintään kerran kuussa iso hevonen kokonaan eli iso klipperi tarvitaan. Mikä on paras hinta-laatu -suhteeltaan?
Varaosat ja huolto tietty ois kiva olla helposti saatavilla. Hinta max 700e paikkeilla. Hiljaisuus olisi hyvä, en tiedä miten kaikki reagoivat ääneen.

  Re: Paras klipperi?

LähettäjäLaura 
Päivämäärä:   23.12.16 17:43:00

Niin ja siistimiseen on jo olemassa pikkuklipperit, mutta nykyisen klippaamiseen ne ei vaan riitä kun joutuu niin usein ajelemaan.

  Re: Paras klipperi?

Lähettäjä: p 
Päivämäärä:   23.12.16 19:53:56

Lister Legend

  Re: Paras klipperi?

Lähettäjä: Ö 
Päivämäärä:   23.12.16 21:46:13

DeLaval ehdottomasti! Kohtuuhintainen ja on oikeasti superhiljainen laite!:)

  Re: Paras klipperi?

Lähettäjä: Sirkutin 
Päivämäärä:   23.12.16 21:56:54

Heininger Progres tai sinnepäin :) Sama kone kuin DeLavalissa, mutta halvempi. Itse tilasin aikoinaan Pelmasta. Jaksaa leikata pörrötkin kuumentumatta.

  Re: Paras klipperi?

Lähettäjä: B 
Päivämäärä:   23.12.16 22:25:09

Heinigerin akullinen klipperi, ei tarvi taistella johdon kanssa. Pelma-kaupasta saa noin 500€ on ammattikäyttöön tarkoitettu ja kestää.

  Re: Paras klipperi?

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   23.12.16 22:28:52

De Laval on paras.

  Re: Paras klipperi?

Lähettäjä: Laura 
Päivämäärä:   23.12.16 23:07:54

Heinigeriä on suositeltu, mutta toi Lister Legend on vaan 100e kalliimpi, kun teho on 2x suurempi. Olisiko se siis sittenkin parempi? Mä en näistä oikein tiedä.

  Re: Paras klipperi?

Lähettäjä: + 
Päivämäärä:   24.12.16 22:23:25

Itse en ollut tyytyväinen tuohon progressin koneeseen (kokeillut myös delavalia jossa täysin sama kone). Ostin sitten heiniger xperiencen (150w) enkä vaihda mihinkään. Listerin koneet on äänekkäämpiä kuin xperience. Tai ainakin niiden ääni kuullostaa "terävämmältä". Heinigerin koneet enemmänkin "puhaltaa/viheltää"..

  Re: Paras klipperi?

Lähettäjä: Laura 
Päivämäärä:   25.12.16 15:24:43

Mikä tossa progreeesissa ei ollyt hyvää? Teho? Kuitenkin sitä on kehunut useampi ihminen :D On suht edullinen. Toi xperience on jo kallis siihen verrattuna. Tosin niin onhan siinä tuplateho..

  Re: Paras klipperi?

Lähettäjä: Ponityttö 
Päivämäärä:   25.12.16 18:02:17

Lister Legendille ääni!

  Re: Paras klipperi?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   25.12.16 20:12:31

Lister Legendille ääni täältäkin :)

  Re: Paras klipperi?

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   25.12.16 22:48:09

Lister Legend

  Re: Paras klipperi?

Lähettäjä: Laura 
Päivämäärä:   25.12.16 23:15:25

Lister Legend on 200e kalliimpi kuin heiniger xperience, mutta teho on 2/3 heinigeristä. Melutasokin korkeampi eli se ei vaikuta mitenkään kovin lupaavalta kun olen tutustunut noihin vähän tuntemattomampiin merkkeihin.

  Re: Paras klipperi?

Lähettäjä: ××× 
Päivämäärä:   26.12.16 10:15:47

Lister legend melua on mutta tehoakin:)

  Re: Paras klipperi?

LähettäjäKonkari 
Päivämäärä:   26.12.16 11:31:15

Suosittelen Lister Staria! Teho on aika pieni (45W) mutta mulla on ollut kolme Staria ja kaikki kestäneet 200+ hevosta. Myöskin turrikoita suokkeja ja issikoita leikkaa kuumenematta erityisemmin. Ääni kaiketi keskiluokkaa (valmistaja ei ilmoita db). Hintaa noin 400€. :)

  Re: Paras klipperi?

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   26.12.16 15:44:52

Onko nuo kaikki parinsadan euron koneet aivan turhia ostoksia? Esim. Horzella aika paljon tuon hintaluokan klippereitä. :)

  Re: Paras klipperi?

Lähettäjä: hep 
Päivämäärä:   26.12.16 20:31:38

Mikä pikkuklipperi aloittajalla on?

Mulla etsinnässä hyvä ja tehokas pieni klipperi jalkokarvojen ajeluun (siis hevosen..)

  Re: Paras klipperi?

Lähettäjä: + 
Päivämäärä:   26.12.16 20:50:43

Progressin/saman delavalin mallin ongelma on juurikin se ettei teho tahdo riittää ja siksi kuumenee. Periaatteessa ihan ok klipperi mutta jatkuvasti saa pitää taukoa ihan vaan siksi että kuumenee. Erittäin turhuttavaa..

  Re: Paras klipperi?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   26.12.16 21:10:32

Kai te öljyätte riittävästi niitä teriä kesken ajon? En nimittäin ymmärrä teidän puheita kuumenemisesta. Itse ajelen DeLavalin koneella useita eläimiä peräkanaa kokonaan eikä tietoakaan kuumenemisesta.

  Re: Paras klipperi?

Lähettäjä: Laura 
Päivämäärä:   26.12.16 21:59:51

Kaverilla on tuo Star ja se kyllä pitää ihan hullua meteliä! Ja kuumenee nopeasti. Ehkä pitäisi öljytä enemmän? Toi xperience on tehokkaan oloinen.. Oon tainnut päätyä siihen :D Täytyy vielä kypsytellä ajatusta.

  Re: Paras klipperi?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   26.12.16 22:05:01

Teriin öljyä useampaan kertaan klippauksen aikana ja ihan kunnolla!

  Re: Paras klipperi?

LähettäjäKonkari 
Päivämäärä:   26.12.16 23:44:38

Lister Starista kannattaa poistaa suodattimesta vaahtomuovi. (Se musta pieni osa varren alapuolella) niin haukkaa paljon enemmän happea eikä kuumene :) lisäksi öljyän teriä 10-15min välein klipatessa niin leikkaa hyvin. Tupsujen siistimiseen paras on Andis T-terällä! :) (noin 200€)

  Re: Paras klipperi?

Lähettäjä: Laura 
Päivämäärä:   27.12.16 06:45:23

Juu siinä on se muovi ollut. Pitää kokeilla ilman sitä ensi kerralla kun käytän! Mulla on joku Andis jolla oon siis koko hevosta klipannut, mutta se on tosi hidasta puuhaa noilla pienillä! Toi Star on kyllä monta kertaa nopeampi, vaikka vaan kerran sillä olen klipannut.

  Re: Paras klipperi?

Lähettäjä: Alma 
Päivämäärä:   17.1.17 20:25:23

Onko kukaan pärjännyt sirompien klippereiden kanssa, lähinnä kiikarissa ollut Wahl KM10 tai Wahl (Moser) Avalon? Realistinen klippaustarve itselläni vain 1-2 kertaa talvessa ja en suoraan sanottuna viitsisi sijoittaa 400e klipperiin. Molempia mainitsemiani saa Englannista 200-250e.

  Re: Paras klipperi?

LähettäjäKonkari 
Päivämäärä:   17.1.17 20:48:56

Jos aikaa ja hermoja riittää klippaajalla sekä hevosella, voi ehkä tulla kyseeseen hankkia joku edullisempi. Kannattaa selvittää moottorin teho, mahd. akun kesto, terien rakenne (unohda muoviset!!!) ja saatavuus. Halpa kone on yleensä heikompilaatuinen ominaisuuksiltaan; ehkä äänekäs, painava, tärisee paljon, huonot ilmansuodattimet. :-) Tosin, uskaltaisin väittää että sijoittamalla 300-400€ klipperiin ja pitämällä sitä hyvin siinä on sulle loppuelämän kone kun käyttömäärä on pieni.

  Re: Paras klipperi?

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   17.1.17 21:10:04

Mistä saa De Laval klippereitä ja mikä hinta? Onko niissä erilaisia?

  Re: Paras klipperi?

Lähettäjä: Alma 
Päivämäärä:   17.1.17 21:19:23

Itsellä riittää aika ja hermot sen pari kertaa vuodessa :D Eiköhän se hevonenkin kykene kun mikään pakko ei ole koko kroppaa vetää nakuksi, loimiklippauskin riittää. Noissa näyttäisi olevan kuitenkin ihan kunnon terät. Täytyy kuitenkin vielä miettiä ja yrittää kalastella kokemuksia :)

  Re: Paras klipperi?

Lähettäjä: Laura 
Päivämäärä:   17.1.17 21:24:25

Alma, mulla on tosiaan ollut käytössä nyt 9 vuotta semmonen pieni Wahlin kone. Sitä on käytetty yleensä 1-4 krt/ vuosi, kun on myös toinen samantyyppinen ollut. Näissä molemmissa 4 cm trimmeriterät ja niillä klippasin vaikka mitä! Ihan paskaisimpiin ja paksuimpiin turkkeihin ei pystyneet, mutta pestyt meni ihan ok.
Nyt kuitenkin ostin Heiniger Xperiencen ja en malta odottaa, että pääsen sitä käyttämään! Vaikuttaa järeältä ja ääni on "tyhjäkäynnillä" hyvin maltillinen.

  Re: Paras klipperi?

Lähettäjä: C 
Päivämäärä:   17.1.17 21:27:56

Mitä mieltä Horizont N65 ? Edullisempi ja saa ihan paikallisesta kaupasta. Entä miniklipperinä Wahl Adelar?

  Re: Paras klipperi?

Lähettäjä: Alma 
Päivämäärä:   17.1.17 21:41:28

Sen verran vertailin moottoreita että Wahl Avalon 3,000rpm ja 80W moottori, Lister Star 2,800rpm ja 45W. Mä en näistä teknisistä ominaisuuksista mitään ymmärrä, korkeampi luku = tehokkaampi moottori? Nämä molemmat tiedot Horzen sivuilta. Avalonissa houkuttelisi tuo akkukäyttö. Akun pitäisi antaa 2,5h käyttöaikaa ja väittäisin siinä ajassa klippaavani hevosen vaikka koneen terä kapeampi onkin kuin Starissa. Yritin bongailla molemmista videoita ja tuo Avalon ihanan hiljainen.

  Re: Paras klipperi?

LähettäjäKonkari 
Päivämäärä:   17.1.17 22:09:53

No loimiklippaukseen tai kylkiraitaan varmaan riittääkin mikä tahansa vehje! :D Mä jotenkin aattelin että klippaat kuitenkin koko hevosen :) 2,5h akun kesto riittää ihan varmasti. Mulla menee siistin kylkiraidan tekoon 20min...

  Re: Paras klipperi?

Lähettäjä: Alma 
Päivämäärä:   17.1.17 22:21:22

Alunperin suunnitelinkin kaikki pois, mutta vähempikin varmaan riittää. Ennen mullakin ollut käytössä työnantajien isommat klipperit ja paljon tullut niillä tehtyä, näistä sirommista malleista ei ole kertynyt kokemusta. Nyt alanvaihdon jälkeen ajattelin ostaa oman koneen niin ei tarvi metsästää lainaan ja tietää että kone on kunnossa. Isommilla koneilla ei tosiaan raidan klippaamisessa kauaa nokka tuhise kun terä varmaan helposti sen parikin senttiä leveempi kun noissa mitä olen katsellut. Mutta mietin vielä, jos sitä vaikka innostuis klippaan kavereidenkin hevosia jos investoisikin vähän isompaan :D

  Re: Paras klipperi?

Lähettäjä: ! 
Päivämäärä:   18.1.17 07:33:46

De Lavalia saa Hankkijalta.

  Re: Paras klipperi?

Lähettäjä: Laura 
Päivämäärä:   18.1.17 07:49:14

Star on jo senverran iso, että sillä jaksaisi niitä kavereindenkin hevosia klipata jonkun verran. Mä itse en sitä akkukäyttöä arvosta, ellei sit omista toista akkua, koska sitten kun akku on loppu, loppuu myäs klippaaminen.

  Re: Paras klipperi?

LähettäjäKonkari 
Päivämäärä:   18.1.17 07:55:52

Kuten jo kerroin aiemmin, mulla on Lister Starir kestänyt kaikki yli 200 klippausta. Ihan hevillä en vaihda toiseen merkkiin enkä malliin :D Jaksaisi sitten niitä kavereidenkin hevosia!

  Re: Paras klipperi?

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   18.1.17 10:42:42

Heiniger Progress ihan paras! Minulla joku 8-vuotta vanha ja vieläkin pelaa hyvin!! Hiljainen mutta erittäin tehokas, kohtuu hintainen. Suosittelen!

  Re: Paras klipperi?

Lähettäjä: Alma 
Päivämäärä:   18.1.17 10:49:10

Tuo Horizont N65 näyttäisi olevan Starista vain edullisempi "kopio", moottorin tehot 65W ja 2,800rpm iskunopeus. Alan itsekin ehkä kääntymään isomman puoleen kun niitä kuitenkin tottunut käyttämään eikä sitten tarvi ekaa kertaa klipatessa arvailla riittääkö sittenkään pienempi Suomessa asuvan hevosen talvikarvaan :D Tuo Horizont olisi kyllä varteenotettava vaihtoehto jos haluaa edes sen satasen säästää vrt. Lister star.

  Re: Paras klipperi?

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   18.1.17 10:54:10

"Lähettäjä: +
Päivämäärä: 26.12.16 20:50:43

Progressin/saman delavalin mallin ongelma on juurikin se ettei teho tahdo riittää ja siksi kuumenee. Periaatteessa ihan ok klipperi mutta jatkuvasti saa pitää taukoa ihan vaan siksi että kuumenee. Erittäin turhuttavaa.."

Minulla ei oo koskaan Progress ylikuumennu, yleensä klippaan puoli hevosta kerralla jonka jälkeen öljyän ja sitten taas puoli hevosta. Jos on paksu talvikarva niin kaksi taukoa ja öljyämistä per puoli. Hyvin on toiminut! Putsaan laitteen karvoista joka käytön jälkeen.

  Re: Paras klipperi?

Lähettäjä: Alma 
Päivämäärä:   18.1.17 10:59:44

Vink vink, Horseprolla Starin hinta vähän reilu 320e (vrt. Horzella 419e)

  Re: Paras klipperi?

Lähettäjä: Bk 
Päivämäärä:   18.1.17 11:07:15

Mulla on Harrys horsen akkukäyttöinen, hintaa alle 400e ja on pirun hyvä, tehokas ja hiljainen.

  Re: Paras klipperi?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   18.1.17 13:53:42

Onko kellään kokemuksia Horizont klippereistä?

  Re: Paras klipperi?

LähettäjäKonkari 
Päivämäärä:   18.1.17 13:55:43

Nopeella googlauksella tuo Horizont N65 on ainakin halpisversio Lister Starista? Ainakin ulkonäöltään tasan sama vehje...

  Re: Paras klipperi?

Lähettäjä: C 
Päivämäärä:   18.1.17 19:45:32

Horizont muakin edelleen kiinnostaa kun sellaista myydään uutta 200eurolla ovh 300euroa?. Klippaustarve omalle, toki määrä voi kasvaa eikä heti jaksaisi laitetta vaihtaa. Hiljanen sais olla.

  Re: Paras klipperi?

Lähettäjä: Ei kokemusta 
Päivämäärä:   25.1.17 19:41:49

Osaatteko sanoa tästä klipperistä:
http://www.horze.fi/clippers/liveryman-kare-pro-50/301557.html?color=RE

Eli Liveryman Kare Pro 50, hinta 209,00€

Hevonen klipataan 1-2x vuodessa, tähän asti kaveri klipannut omallaan omien hevosiensa ohella (toki maksua vastaan!), mutta nyt heppojen muuttaessa muulle on mun ostettava ihan oma. Osaako kukaan sanoa, riittäisikö tämä mun käyttöön?

  Re: Paras klipperi?

Lähettäjä??? 
Päivämäärä:   25.1.17 21:21:07

Mulla voisi olla myynnissä Equi Clip TYP A 1600 akkukäyttöinen. Ostettu Hankkijalta muutamia vuosia sitten, mutta koneella ajettu koko hevonen neljä kertaa. Lisätietoja saa s-postin kautta.

  Re: Paras klipperi?

Lähettäjä2x+ 
Päivämäärä:   3.2.17 19:47:59

Up

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.