Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  "Hienojen" hevosten omistajat, tallipaikasta

Lähettäjä: neppis 
Päivämäärä:   4.1.13 15:46:54

Minulla on ex ravuri lv, joka tähän asti asunut puskatallilla. Nyt minulla on kuitenkin käytössä enemmän rahaa ja olen päättänyt muutta hevoseni maneesitallille. Ko. talli on paikkakunnan hienoin ja siellä kaikki muut ovat joko parempia harrastehevosia tai sitten väh. aluetasolla kilpailevia. Ihmiset pukeutuvat tallilla merkkivaatteisiin ja myös hevosten kamat ovat kalleimmasta päästä.

Oma lämppärini on ruma (jopa omistajan silmään!), mutta kiltti, terve ja hyvin käyttäytyvä. Maastoilemme ja treenailemme kentällä omaksi iloksi, joskus saatan myös ajaa. Pukeudun tallille Hööksistä ja Agrimarketista ostettuihin vaatteisiin ja hevosenkin varusteet ovat peruspuljuista ostettuja. Ihmisenä olen mukava, mutta melko hiljainen.

Miten itse suhtautuisit tällaiseen tallikaveriin? Kuinkahan paljon meitä katsotaan kieroon tai alaspäin? Vai olenko aivan vainoharhainen ja teini-ikään taantunut kun tällaisia edes pohdin?

Re: "Hienojen" hevosten omistajat, tallipaikasta

Lähettäjä: Hedu 
Päivämäärä:   4.1.13 15:49:51

Itsekin pukeudun tallilla suht. siististi ja hevonenkin ihan "hieno", mutta silti en nenän vartta pitkin katso. Mitä väliä jos sulla on ruma hevonen tai normaalit vaatteet?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   4.1.13 15:50:53

En minä ainakaan katsoisi alaspäin :) Jokainen saa harrastaa ihan sellaisella hevosella millä haluaa, eikä vaatteidenkaan tarvitse olla merkkituotteita.

Lähettäjä: khenna 
Päivämäärä:   4.1.13 15:51:43

Kyllä minä ainakin ottaisin sut talliporukkaan hyvillä mielin! :--)

itsekin ex-lv.harrasta nyk. pevekin omistaja. Aina otettiin kyllä hyvillä mielin talliporukkaan mukaan ja kun kisoissa/valkoissakin käytiin niin joka ikinen vastaantuleva toivotti tsemppiä treeneihin :D ja itsekin ostelen agrimarketista/hööksiltä kampeet niin hevoselle, kuin itsellenikin.

Lähettäjä: neppis 
Päivämäärä:   4.1.13 15:53:44

Kiitos kannustavista sanoista, eiköhän me sitten pärjätä! :)

Lähettäjä: Hedu 
Päivämäärä:   4.1.13 15:59:29

Ja jos siellä on niitä hienostelevia ni anna niiden jäädä omaan arvoonsa.

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   4.1.13 16:37:58

Mitä väliä... Pidä huoli omista asioistasi ja laita muut pitämään huolen vain omista asioistaan myös.

Lähettäjä: pii 
Päivämäärä:   4.1.13 16:39:44

Tuota. Riippuu tietysti tallista, mutta omien kokemusten mukaan.... Silmätikuksi pääsee kyllä satavarmasti. Olet kaikkien tiellä sen rumiluksen kanssa, ja itsekään et osaa mitään ;)

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   4.1.13 16:41:17

Lähettäjä: H
Päivämäärä: 4.1.13 16:37:58

Mitä väliä... Pidä huoli omista asioistasi ja laita muut pitämään huolen vain omista asioistaan myös.

//

Komppaan ehdottomasti.

Tallilla saa yleensä sellaista kohtelua mitä itse kerjää. Jos olet mukava, kohtelias, tervehdit ja juttelet ystävällisesti ja huolehdit omista asioista (=et puutu siihen miten muut hevosensa hoitaa, ellei kyseessä ihan joku vakava eläinsuojelullinen asia) niin sinua kohdellaan todennäköisesti samoin. Ihan pukeutumisesta riippumatta.

Lähettäjä: Tra 
Päivämäärä:   4.1.13 16:51:55

Tietysti paras puolustus on massaan sulautuminen. Jos kamasi ja hevosesi eivät ole kalliita, niin yritä edes pitää varustevalikoimasi puhtaina ja siisteinä ja katso etteivät ne herätä paheksuntaa sitä kautta. Asiaa helpottaa myös, jos tarvikkeet sointuvat toisiinsa edes jotenkuten niin ei kenenkään tarvitse niitä alkaa päivittelemään.
Myös koita liikuttaa hevosesi ns. Vähin äänin, älä ala mainostaa lämppäriäsi HeA tason kouluratsuna mutta älä myöskään paina maneesissa hienostohevosten seassa kiitoravia... Vaan sulaudu; menette muiden mukana hyvin sen mitä osaatte ja jätätte esim. Laukan harjoittelun siihen hetkeen kun maneesi on tyhjä, niin ei tädit valita "kaahottamisesta." Ja usko pois, vaikka heppasi menisi laukassa koottua piruettia, niin tätien silmään sekin on vaarallista kaahotusta kun ex juoksijasta kyse.
Ei varmasti kuulosta järkevältä, mutta toimii :)

Lähettäjä: <> 
Päivämäärä:   4.1.13 17:05:23

Valitettavasti usein tuollaisessa tilanteessa päätyy silmätikuksi, halusi tai ei. Hevosihmiset kun tunnetusti eivät ole maailman mukavinta porukkaa.

Lähettäjä: _ _ _ 
Päivämäärä:   4.1.13 17:12:52

Jos hevosesi terve ja käytät sitä asiallisesti, muilla ei pitäisi olla mitään sitä vastaa ellei oma hyvä talli- ja hevoshenki ole kadonnut upeiden Kingsland merkkien sekaan...

Lähettäjä: mojj 
Päivämäärä:   4.1.13 17:42:00

Itse ottaisin sut kyllä talliporukkaan, mut täällä Suomessa kun kaikilla ihmisillä ei sitä ajattelukykyä oikein tunnu olevan, niin tiedä heistä.

Lähettäjä: mm 
Päivämäärä:   4.1.13 17:48:04

kyllä varmasti pääset mukaan porukkaan, kunhan tosiaan vaan ns. sulaudut joukkoon. Tervehdi kun törmäät johonkin tallilla, pidä huoli omista asiosta äläkä puutu toisten hevosen pitoon. ÄLÄ PUHU PAHAA KENESTÄKÄÄN SELÄNTAKANA vaikka joku muu aloittaisi tyyliin "ootko huomannut kun se tekee sen hevosen kanssa niin ja noin.. " vaan vastaa tuollaisiinkin vaan tyyliin "empä ole kiinnittänyt huomiota" ja vaihda aihetta. Valitettavasti joka tallilla missä oon ollu oon heti alkuun törmännyt yhteen tai kahteen tälläseen jotka välttämättä haluaa arvostella muita ja saada muut arvostelemaan. :))

Mutta miksi haluat maneesitallille jos kerran maastoilette ja menette kentällä ? :o

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   4.1.13 17:59:25

Hevospiireissä riittää haukkumisen syyksi se, että hevosellasi on väärän värinen satulahuopa. Sekaan vain ja jos ilmapiiri alkaa käydä liian ahdistavaksi, niin pääsee sieltä sitten pois.

Lähettäjä: eimeilläkään 
Päivämäärä:   4.1.13 18:09:29

mieluummin ottaisin sut tallikaveriksi kuin "hienon" hevosen omistajan, vaatteilla elvistely on naurettavaa ja kertoo vain näin tekevän ihmisen henkisestä tasosta. Mutta kyllä niitä järkeviä ja vähemmän järkeviä ihmisiä löytyy kaikenlaisten hevosten omistajista. Aivan naurettavaa kun joku edellä kehotti pukemaan hevosta sävy sävyyn. ei aikuiset ihmiset kai sentään ole tota mieltä... Ja jos on niin mitä sitten?

Lähettäjä: ** 
Päivämäärä:   4.1.13 18:23:48

Aloittajan tekstikin jo paljastaa että varmasti pääset hyvin porukkaan. Tiedostat että olet erilainen mutta eihän kaikkien tarvitse harrastaa samalla lailla. Niille jotka sanoo että vaatteilla elvistellään niin toteanpahan vaan että ne kalliit ratsarit kun on yleensä niitä laadukkaampia. Mielummin itsekin säästän että saan ne reilu 200e ratsarit kun ostaisin kymmenet hööksin. Edelliset himan kalliimmat ratsarit kestivät kuin uutena reilu 5 vuotta.. Peruskamoina meilläkin suojat Agrista? Oma asenne ja käyttäytyminen ratkaisee miten sulautuu talliin kuin talliin. Jos tahdot laadukkaampaan talliin ja sinulla rahaa on niin anna palaa. Mukavampaahan se itsellekin on harrastaa paremmissa puitteissa :)

Lähettäjä: kerttu 
Päivämäärä:   4.1.13 18:24:38

Entisellä tallilla missä oli maneesit ym oli lv hevosen juuri ostanut täti. Tallinomistaja ihan innoissaan auttoi tätiä sen ruunan kanssa, ruuna kun ei laukannut kuin toista laukkaa tullessaan. Tosi kiva hevonen ja omistaja, ei kukaan niitä silloin ainakaan kieroon katsonut millään tavalla :)

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   4.1.13 18:28:40

Tärkeintä että olet asiallisen ystävällinen kaikille, et puhu pahaa ja keskityt omiin asioihisi, sekä otat etukäteen selvää tallin ja maneesin säännöistä. On rasittavaa, jos joku ratsastaa maneesissa eikä esim. Osaa väistää oikein, mutta kirjoituksesi perusteella olet mukava ihminen. Ja toisten varusteita kyyläävät vain teinit, aikuisia asia ei kiinnosta.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   4.1.13 18:57:15

Olisit tervetullut meille :) Mutta esim. kun ajat hevosella niin huomaavaisuutta siihen jos jonkun hevonen vaikkapa pelkää kärryjä, että saavat rauhassa tutustua ettei ole pelättävää.
(Tämän sanoin vaan kun kaaaauan sitten olin tallilla missä eräs setä pamautti joskus maneesiin lupia kyselemättä hevostaan ajamaan kun maneesissa oli 4 ratsukkoa joista yhdenkään hevonen ei ollut koskaan ajokärryjä nähnyt... Lietsoi "pientä" paniikkia hevosissa..)

Lähettäjä: -1978 
Päivämäärä:   4.1.13 19:34:45

SÄ meet, SÄ oot, SÄ otat sun ruman hevosen mukaan, SÄ pukeudut niinku huvittaa, SÄ päästät kiitoravia maneesissa, kun muut harjoittelee avoja, SÄ reenaat laukkaa vaikka maneesissa on muita, SÄ ajat sitä hevostas jos huvittaa.

älä välitä niistä muista!

Päivämäärä:   4.1.13 20:42:17

varmaan kyllä pärjäät ihan kivasti, eihän siellä tallilla muutenkaan olla "seurustelemassa"

itsellä oli aluksi hyvin peruskamoja, kun tuli pitkän ajan jäljiltä eka oma hevonen. tuolloin katsottiin pitkin nokanvartta. tykkään kauniista tavaroista ja mielestäni on melkein sama ostaa ulkomailta alesta eurostarin huopa 50 e kun hööksiltä 35 e jos huovan tarvin. eli pikkuhiljaa kamani alkavat olemaan merkkikamaa.

voi olla siitäkin että olen ollut tallilla kauemmin jo, mutta huomasin että ystävällisyys lisääntyi merkkikamojen myötä. ei sillä että se olisi mua haitannut. mutta varaudu siihen.

jos pystyt, osta ennemmin ns merkittömiä kamoja, kuin horzen. niissä on niin rumat isot logot ja monille semmonen "kynnyskysymys" hööksillä on paljon siistiä tavaraa. ulkomailta alesta sitten voi joskus ostaa jotain kivempaa :) esim. itse ostan aina riimut eskadronin alesta, maksavat 15-19 euroa, ei minusta paha.

Lähettäjä: jn 
Päivämäärä:   4.1.13 20:53:43

Mielenkiintoista, että kopinvuokraajat alkavat päättämään ketkä ovat tervetulleita tallille. Tallinpitäjänä en katsoisi kovin pitkään tällaista toimintaa, jossa maksavia asiakkaita yritetään savustaa ulos vääränmerkkisten vaatteiden takia.

Lähettäjä: hupsis 
Päivämäärä:   4.1.13 22:05:31

OMG..!

Lähettäjä: kokemusta 
Päivämäärä:   4.1.13 22:16:23

Tuskin kukaan niitä merkkivaatteita kyttäilee, mutta sen sanon että ne kärryt voi olla liikaa monelle.. ainakaan meidän "hienolla" maneesitallilla ei niistä tykätä.

täti

Päivämäärä:   4.1.13 22:21:52

tallinpitäjä, luuletko että ne vuokralaiset sulle sanoo. mielistelevät päin naamaa.

eikä ketään meilläkään savusteta ulos, vaan vähän "nyrpistellään" ja selän takana kauhistellaan. ei mua haitannut millään lailla, huvitti lähinnä. parhaita "kavereita" tallilla ovat teinitytöt. vaikea uskoa miten voi olla 15 vuotiailla noin hyvät käytöstavat ja hauskat jutut. aivan kuin minä tuossa iässä, heh heh. en viihdy ikäisteni kanssa juuri ollenkaan tallilla :D

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   4.1.13 22:26:14

-- Teinityttö kirjoittaa!

Aikuisten kesken ei katsella tavaroiden merkkejä, tärkeämpää on käyttää hevoselle sopivia varusteita ja oikein.

Hevosen rotua jotkut ammattilaisetkin kritisoivat helposti, mutta sen voi jättää omaan arvoonsa.

Itse en muuten vienyt hevostani työpaikkani talliin joka on paikkakuntani parhammistoa. Tiesin vaan ettei hevoseni enkä minä viihtyisi siellä.

Ole tarkkana siitä mitä tallipaikka tarjoaa. Noilla hienoilla talleilla ei välttämättä hevonen enää elä sille luonnollista elämää ja siksi moni hieno puoliverinenkin on vaihdettu puitteiltaa vaatimattomammalle tallile, jossa hevonen saa tarhata kunnolla.

Nuo parin tunnin tarhaajat ovat monesti aika masentava näky...ja oirehtivat monella tavalla, huonoilla tallitavoilla, apaattisuutena tai vatsaoireina.
Vika on tallinpitäjien mielestä aina hevosessa, ei hoidossa...jos tulee mahahaava, alkaa kutoa tai impata, syödä hiekkaa, ähkyillä, riekkua jne.

Lähettäjä: maailmanloppu 
Päivämäärä:   4.1.13 22:34:06

En ymmärrä miksi kenenkään pitäisi sulautua joukkoon tai piilotella merkkejä tavaroistaan. Kyllä minä koen tasavertaisena tallilaisena oikeudekseni ratsastaa silloin kuin muutkin ja harjoitella ihan mitä lystään, vaikka ratsastaisin porukan rumimmalla ja laaduttomimmalla hevosella. Kennellekään ei kuulu mitä teen hevoseni kanssa ja minkä merkkisiin varusteisiin pukeudumme niin kauan kun en aiheuta vaaratilanteita ja varusteet on hevoselle sopivia. Siinä missä muut harjoittelevat lisättyä laukkaa niin me voimme yhtä lailla harjoitella omaa raakaa laukkaamme hieman reippaamassa temmossa. Ei ole pienintäkään tarvetta tehdä sitä piilossa vain siksi, ettei kukaan "hienon" hevosen omistaja vahingossakaan näkisi.

Jos ongelmia tulee, niin osaan kyllä mennä keskustelemaan asiasta tallinpitäjän kanssa. Siinä vaiheessa kun muut ovat jo ottaneet silmätikuksi on turha miettiä mitä muut ajattelevat tilanteeseen puuttumisesta.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   4.1.13 22:37:01

Huihai aloittaja! Meidän hepan naapureina on pelkästään yli 100.000 euroa maksaneita kisahevosia joilla huippukamat, huippukuljetuskalusto ja yyberrikkaat omistajat.
Ja me vaan harrastellaan second hand kamoilla. Kaikki on olleet ystävällisiä ja jos selän takana nyrpistävät nenäänsä niin mitä väliä;)

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   4.1.13 23:02:47

riippuu ihmisistä, emme voi tietää millaisia ihmisiä juuri kyseisellä tallilla käy.

mutta omasta kokemuksestani, ne OIKEASTI hyvät ratsastajat (kisaa aluetasolla vaB/110-120/hevosten helppoa/ylempiä luokkia sijoittuen) ovat ennakkoluulottomia, eivätkä leuhki varusteillaan tms. kaiken lisäksi he ovat yleensä auttavaisia ja tsemppaavat muita.
sitten taas nämä teinit ja tädit, joille on ostettu/jotka ovat ostaneet hienon kilpahevosen, mutta oma ratsastustaito max. heB.... he YLEENSÄ niitä jotka arvostelevat muita ja puhuvat selän takana. tietysti poikkeuksia on, mutta näin olen itse kokenut asian. kai se on niinkin, että kun ei tarvitse olla kateellinen muille niin osaa jopa iloita muiden puolesta?

Lähettäjä: r 
Päivämäärä:   4.1.13 23:08:51

Mä tykkäisin :) yleensä ne kallisvaatteiset hienohelpat on tosi tympeitä. Aina ajatellaan kuin hieno se mun hevonen on, vaikkei oikeasti edes pääsisi raviohjelmasta läpi tai puomista. Mä tykkään tollasista maalaisjärkisistä jafiksuista, mutta sittenku tulen puhumaan ni henkilä puhuu sitten kanssa :)

Lähettäjä: Muistoja 
Päivämäärä:   4.1.13 23:19:07

Olen tuon kerran elänyt! Tuttava oli ostanut hevoselleen hyvän täysihoitopaikan, muttei ehtinytkää työkiireiltään liikuttamaan. Vuokrasin hevosen ja käytännössä vastasin täysin sen liikutuksesta ja päivittäisestä hoidosta (harjaukset, haavat, kengitysten/ell:n tilaaminen, päätökset ruokinnan muutoksista yms. yms.).
Vuosi meitä katsottiin kieroon - hyvä jos tallinkäytävällä edes tervehdittiin. Hevosella oli vanhat varusteet ja minun ratsikamat oli myös aikaa sitten parhamman loisteensa nähneet.. Loimet/riimut/pintelit eivät olleet trendikkään värisiä yms. muuta älytöntä. Muut kaarsivat pihaan Audeilla, Bemareilla ja Mersuilla - minulla oli vanha Toyotan rämä.
Pikkuhiljaa vuoden kuluessa ihmiset huomasivat, että hevonen liikutettiin aina hyvin, sen varusteet ja karsinan kipot olivat aina puhtaat ja se sai perusteellisen harjauksen ja hoidon päivittäin ja hevonen oli erittäin tyytyväinen elämäänsä.
Joku sanoi sitten ääneen, että ratsuni taitaa olla tallin onnellisin ja parhaiten hoidettu ja liikutettu hevonen. Yhtäkkiä olimme arvostettu ratsukko. Heh -ei voi vieläkään muuta kuin hymyillä noille ajoille!

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   4.1.13 23:23:43

miksi pitää välittää kenenkään mielipiteistä?? jos hevosesta huolehtiminen on ok, muut saa haistaa p*skan.

Lähettäjä: Siiri 
Päivämäärä:   4.1.13 23:37:58

Höps, on ihan urbaanilegendaa että hevosenomistajat ois jotenkin pahansuopaa porukkaa! Itse olen ainakin tämän harrastuksen parissa tutustunut ihaniin persooniin, varmasti tämän niinkuin kaikkien muidenkin harrastusten pariin eksyy myös sitä seläntakanapuhujaa mutta ne kannattaa jättää täysin omaan arvoonsa. Itse ainakin harrastan sitä että jos kuulen jonkun puhuneen minusta tai hevosestani sitä sun tätä niin kävelen ihan suoraan kyseisen ihmisen nenän eteen ja kysyn että oliko sulla jotain? Loppuu yleensä aika äkkiä kun pitääkin ihan kasvotusten puhua.. Itse nuorempana ravihevosten kanssa pyörineenä arvostan kovasti jos joku haluaa lämminverisen kanssa harrastaa ja itsekin haaveilen että seuraavaksi hevoseksi etsin oikein ajan kanssa ison ja näyttävän lämpösen ja rakentelen siitä niin hienon kun mahdollista, ovat oikein mukavia ja nöyriä hevosia vaikka suokin omistankin. Kamat meillä on niin laidasta laitaan kun olla voi, suojissa ja muissa päivittäisessä käytössä olevissa suosin laatua koska kestävät paremmin, mutta Puuilosta ja Hööksistä ostelen ihan yhtä lailla, enkä todellakaan kyttäile minkälaisia merkkejä ihmisten varusteissa on. Paitsi jos näen jotain mukavaa jota haluaisin itsellenikin! :o)

Lähettäjä: Ajatuskatko 
Päivämäärä:   5.1.13 01:00:56

Yksi viivoista on oikeassa, yleensä ne oikeasti "rikkaat ja kuuluisat" eivät koe tarvetta pönkittää egoaan muiden arvostelulla tai ainakin he arvostelevat tasoisiaan. Oikeasti hyville kun puskailijat eivät ole mikään uhka.... Ärsyttää vähän tämä käsitys että jos olet rikas ja käytät laadukkaita tuotteita niin olet ylimielinen nirppanokka (näin kärjistetysti). Oman kokemuksen mukaan ihan mukavia ihmisiä, auttavatkin mielellään. Niin ja hienoimmalla tietämälläni tallilla ovat tädit, kisaajat ja ravurit sulassa sovussa.

Eli sekaan vaan :)

Lähettäjä: xxxx 
Päivämäärä:   5.1.13 18:36:41

Hei muista aina vanha sanonta "tyhmä on se joka maksaa, viisas on se joka pyytää" eli vaikka ostat Hööksistä loimen se menee yhtä helposti rikki kuin Horsewaren loimi jos hevonen sen itse tuhoaa. Samoin käy kaikille muille tavaroille. Minä käytän itselleni mukavia vaatteita tallilla. Ratsastushousut ovat sellaiset,että haluan niiden olevan mukavat mutta merkillä ei väliä. Muuten kaivan mieheni vanhoja villapaitoja ym päälleni kun ratsastan. No olen jo sen verran vanha,että tuskimpa kukaan tulisi suoraan arvostelemaan pukeutumistani paitsi omat tyttäreni.
Sama koskee minun mielipidettä uusista ihmisistä. Välineillä ei väliä kunhan ihmiset kohtelevat hevosia hyvin eivätkä ole "uus avuttomia" vaan pyytävät apua jos tarvitsevat tai kyselevät uuden tallin käytännöistä.
Eli rohkeasti vaan mukaan, sinulla on hieno hevonen joten ongelmia ei ole !

Lähettäjä: like 
Päivämäärä:   6.1.13 10:30:16

Ilomielin ottaisin maneesitallin täyteen sinunlaisia. Elämäänsä tyytyväiset ovat parhaita! He eivät kyylää/arvostele muita vaan elävät omaa elämäänsä ja tekevät omia juttujaan. Muista, että sinulla ei ole ongelmaa vaan se on muilla. Kaikki maksaa saman rahan ja hengittää samaa ilmaa. Jos "hienon" hevosen omistajalla on tarve ylenkatsoa, kertoo se hänen ahdingostaan ihmisenä. Parempi onnellisena ja iloisena larssissa kuin katkerana bemussa.

Lähettäjä: Piparminttu Pipsa 
Päivämäärä:   6.1.13 10:54:41

Hei, jokainen, joka maksaa saman tallivuokran, on tasa-arvoinen, eli sinulla ei ole mitään syytä yrittää sulautua seiniin ja mielistellä muita. Ystävällisyys ja toisten huomioon ottaminen ja avuliaisuus ovat ominaisuuksia, joita odottaisi kaikilta, ihan hevosen hintaan ja ratsastajan vaatemerkkiin katsomatta. Jos joku nyrpistelee tai väheksyy sinua ja hevostasi, niin oman tyhmyytensä vain osoittaa.

Näitä juttuja lukiessa iloitsen niin kovasti omasta tallistani, maneesitalli on, ja hieno, mutta ei ilmeisesti liian hieno, koska kaikki tallilaiset ovat keskenään saman arvoisia eikä ketään erotella sen mukaan, onko hevosen omistaja tai vuokraaja tai millä tasolla kisaa vai kisaako ollenkaan. Ja lapsillakin on samat oikeudet esim. käyttää maneesia ja treenata kuin niillä kansallisen tason ratsukoilla. :)

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.