Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mitä mieltä suokin rakenteesta?

Lähettäjä: mhmm 
Päivämäärä:   28.7.12 18:47:10

Mitä mieltä ootte tän suokin rakenteesta, oon bongannu kisoissa pari kertaa ja luen blogia:)

kyseinen hevonen EI OLE omani.

Siis miettisin vain onko hyvä vai huono rakenne?
Ratsu- vai ravihevosmainen ?

Lihaskunto tuskin hirveän hyvä kun blogissa lukee että aika vähän liikutettu kesällä.

http://www.petsie.fi/pet.php?petid=122983&s=images&img=21883858&setid=148098

  Re: Mitä mieltä suokin rakenteesta?

Lähettäjä: dana 
Päivämäärä:   28.7.12 18:54:45

Minusta tuo on tosi hyvä, siis ratsuksi. Mulle kelpais! Ryhdikäs, pitkäjalkainen ja -kaulainen, ei liian pitkä selkä, kuten usein suokeilla. Säkä ei sijaitse suoraan etujalkojen päällä ja kaula lähtee sieltä mistä pitääkin. HIENO.

  Re: Mitä mieltä suokin rakenteesta?

Lähettäjä: sennu 
Päivämäärä:   28.7.12 18:59:51

Hyvähän tuo on. Ei mitään suurempaa ongelmaa.

  Re: Mitä mieltä suokin rakenteesta?

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   28.7.12 19:23:22

Voisi se vielä hiukan parempikin olla, mutta hyvä ja terveen näköinen rakenne kuitenkin :) Jalkojen arviointiin tarvittaisiin tietysti enemmän kuvia.

  Re: Mitä mieltä suokin rakenteesta?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   28.7.12 19:36:10

Tosi kivan näkönen.
Ehkä inan ahdas sylkirauhanen joten ei kovinkaan suurta kokoamisastetta. Muuten tosi kiva!

  Re: Mitä mieltä suokin rakenteesta?

Lähettäjä: hekuli 
Päivämäärä:   28.7.12 20:24:14

En tykkää sitten yhtään, takakorkea, iso päinen ym ym. Tämä minun mielipide - mitäs kyselet =D))

  Re: Mitä mieltä suokin rakenteesta?

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   28.7.12 20:27:52

Hieno!

Jos nyt vielä sais täydellisyyteen pyrkiä niin tuon käyrät kintereet normaaleiksi, takaosa vähän isommaksi ja lapa loivemmaksi. Pään ja kaulan liittymä voisi olla vähän väljempi.

Loput palikat tuolla onkin ratsuksi kohdillaan hyvin ja paremmin kuin 3/4 suokeista

  Re: Mitä mieltä suokin rakenteesta?

Lähettäjä: ejfe 
Päivämäärä:   28.7.12 20:29:39

hieno sh, vähän ponimainen hyvällä tavalla mutta kuitenkin yleisilmeeltä perin moderni urheilu suokki!

  Re: Mitä mieltä suokin rakenteesta?

Lähettäjä: LeRoBi 
Päivämäärä:   28.7.12 21:14:52

Ai kiva kun mun suokkipallero tänne linkitetty:)Kiva kuulla että on muistakin hieno! Tosiaan takakorkeahan se on ja ponimainen mutta aivan ihana ja upea luonne.

Kiitos kaikille, aiemmin kuullut vain haukkuja tosta mun heppasesta:)

  Re: Mitä mieltä suokin rakenteesta?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   28.7.12 21:18:41

Perus suokkihan tuo on, joka nurkan takana tuommosia, eli ei mitenkään erikoinen. Ja aivan varmana Nadja ite on Leimun tänne linkittäny.

  Re: Mitä mieltä suokin rakenteesta?

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   28.7.12 21:29:48

Juu tais olla omistaja aloittajana ;D
Mikäs siinä, kivan näköinen..Liikkeistä ei tietoa..

  Re: Mitä mieltä suokin rakenteesta?

Lähettäjä: minä 
Päivämäärä:   28.7.12 21:31:06

ihan kivahan toi, kattoo noita ratsastuskuvia niin ei oikein kokoa itseään vai katsonko aivan väärin?

  Re: Mitä mieltä suokin rakenteesta?

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   28.7.12 21:57:36

Alakaulainen ja syykin selvisi kun katsoi kuvia; yhdessäkään ole oikeinpäin. Muuten ihan jees..

  Re: Mitä mieltä suokin rakenteesta?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   28.7.12 23:30:59

Ihan ok rakenne mielestäni.
Tuon kuvan perusteella voisi arvostelu mennä jotenkin tähän tapaan:
hyvänpuoleiset tyypit. Korkea säkä,takakorkea, avo runko, jyrkkä lapa,ylhäälle kiinnittynyt kaula, lihaslaiha selkä, hieman kantava lanne, lyhyt jyrkkä lautanen,...
Käyrähköt kintereet, ohutsääriset jalat, lyhyet vuohiset...
Hevosten rakennearvosteluthan eroavat esim. koirien näyttelyarvosteluista siinä, että hevosilla ne ovat enemmän ns. vikalista, kun taas koirilla on erinomaista sitä ja tätä, hyvää se ja se...

  Re: Mitä mieltä suokin rakenteesta?

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   28.7.12 23:36:38

Ihana suokki! Mulle kelpais :) selasin kaikki kuvat läpi ja mua ei jääny häiritteen muuta kun ratsastajan vaatteet ja kengät. Sori. Mut olis ollu hienoja kuvia jos olis ollu "asiallisemmat" vaatteet..

  Re: Mitä mieltä suokin rakenteesta?

Lähettäjä: Mömmö 
Päivämäärä:   28.7.12 23:53:36

Oikein mukavan näkönen suokki ratsu käyttöön :)

  Re: Mitä mieltä suokin rakenteesta?

Lähettäjä: hp 
Päivämäärä:   29.7.12 01:15:20

Nykytrendin mukaan hieman raskaanoloinen niin ravuriksi kuin ratsuksikin, mutta oiva, perinteinen sh, oikea yleisheppa, kuten suokin kuuluukin olla.

Hyvä runko, joskin hieman lihasta saisi tulla ylälinjaan ja takaosaan. Useiden suokkien tapaan lyhyt, laskeva lautanen. Jaloissa ei suurta moitittavaa, kannat etukavioissa näyttää hieman matalilta.

Kaula ylhäälle kiinnittynyt, mutta hieman alakaulaa.

Raskaahko pää.

Kokonaisuus ryhdikäs, perinteinen rotutyyppi. Ei ollenkan hullumpi ratsutyyppikään.

  Re: Mitä mieltä suokin rakenteesta?

Lähettäjä: hp 
Päivämäärä:   29.7.12 01:47:27

ainiin, miksi riimu roikkuu tolleen ärsyttävästi. Sen kuuluu olla kuten suitsien: turpis n. 2 sormenleveyttä poskiluun alapuolella, eikä roikkua tuolleen nenällä! En oo koskaan tajunnu ihmisiä, jotka pukee riimun noin!

  Re: Mitä mieltä suokin rakenteesta?

Lähettäjämonsteri 
Päivämäärä:   29.7.12 02:46:42

Eikös tämä nyt ollut se suomenhevonen jolla oli jalat jollain tapaa totaalisen paskana eikä pitänyt olla esimerkiksi hyppykunnossa mutta silti rumputetaan estekisoja läpi kaikenaikaa?

  Re: Mitä mieltä suokin rakenteesta?

Lähettäjä: LeRoBi 
Päivämäärä:   29.7.12 09:11:58

monsteri.kuvautettiin jalat alkuvuodesta ja saatiin ihan ell lupa hyppii ja liikuttaa normaalisti.Erittäin lievä kaviorustoluutuma joka ei vaikuta käytöön eli ei ole jalat paskana ja ihan hyppykunnossa on.

  Re: Mitä mieltä suokin rakenteesta?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   29.7.12 11:46:48

ihana rakenne :)

  Re: Mitä mieltä suokin rakenteesta?

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   29.7.12 12:03:17

Joka kuvassa ihan erinäköinen :). Ekassa kuvassa hieno!

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.