Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ystävyys loppuu hyväksikäyttöön

Lähettäjä: Karita 
Päivämäärä:   26.8.22 13:18:57

Olen todella tarkka kenen kanssa ystävystyn, enemmänkin semmoinen yksinäinen susi. Mutra kun ystävystyn, jaan mielelläni sitä hyvää, mitä elämässäni on. Kuitenkin tuntuu, että nämä syventyneet ystävyyssuhteet liukuu melkein järjestään pisteeseen, että mulle tulee niin hyväksikäytetty olo, että ystävyys loppuu siihen.

En osaa oikein sanoa, jotenkin aina jossain kohtaa tulee fiilis, kun vaan katson ihmistä silmiin silloin kun se puhuu mulle, että hän mielistelee ja ei ole enää aito ystävä.

Osaksi, vaiko kokonaan, tämä on minun omaa syytäni, kun annan asioiden mennä siihen pisteeseen. Mutta onko tasavertaiset ystävyyssuhteet oikeasti niin harvinaisia?

  Re: Ystävyys loppuu hyväksikäyttöön

Lähettäjä: Pf 
Päivämäärä:   26.8.22 17:04:21

Sanot, että jaat mielelläsi sitä hyvää, mitä elämässäsi on. Odotatko kuitenkin vastavuoroisuutta, mikä tietenkin kuuluu ystävyyteen. En tiedä, mitä jaat, mutta kuulostaa siltä, että ehkä kotonasi joku käy jakamassa jotakin sinun juttua ja lopulta väsyt tai kyllästyt yksipuolisuuteen.

  Re: Ystävyys loppuu hyväksikäyttöön

Lähettäjä: Karita 
Päivämäärä:   26.8.22 17:45:01

Viimeisin välirikko tuli siitä, kun lupasin käydä jeesimässä kaverin yrityksessä pari päivää. Tää pari päivää venyi hänen hänen pyynnöstään ( ja tietenkin minun omalla suostumuksellani ) parin viikon rupeamaksi kahvi- ja ruokapalkalla ( joka päivä en tosin kerennyt edes kahvia juoda ).

Korvasivat toki materiaalit, mitä pyysivät tuomaan ja yhden suunnan polttoaineet. Plus läksiäislahjan, jonka antoivat toki kiitosten kera todeten, että olisivat pärjänneet ilman minuakin. Jäi vaan niin hyväksikäytetty ja tyhmänä pidetty fiilis. Joista jälkimmäinen on tottakin, kuka menee töihin päiväkausiksi ihan omaksi ilokseen.

  Re: Ystävyys loppuu hyväksikäyttöön

Lähettäjä: Karita 
Päivämäärä:   26.8.22 18:19:43

Eikä tässä minua edes se 'palkattomuus' häirinnyt, vaan se, ettei hän enää sitten työympäristössä kohdellut minua tasa-arvoisena auttavana ystävänään, vaan kuin pomo alaistaan. Osoitti mieltään, kun kävin yhtenä päivänä kahvilla ihan istuen, tuli järjestelemään astianpesukonetta uuteen järjestykseen mun jälkeen, viimeisenä päivä pyysin, että saisin tehdä toista, ihan perussimppeliä työtehtävää, niin se ei onnistunut. Kunnioituksen puute, siis.

  Re: Ystävyys loppuu hyväksikäyttöön

Lähettäjä: ** 
Päivämäärä:   26.8.22 19:33:01

No tuo esimerkkisi olikin varsinaista hyväksikäyttöä!

Toivottavasti löydät vielä oikeanlaisia ystäviä, sellaisiakin on <3

  Re: Ystävyys loppuu hyväksikäyttöön

Lähettäjä: Cassis 
Päivämäärä:   26.8.22 20:05:19

Tähän sopii hyvin toteamus.
"Mitä paremmin tunnen ystäviäni sen enempi rakastan koiraani"

  Re: Ystävyys loppuu hyväksikäyttöön

Lähettäjä: Hep 
Päivämäärä:   28.8.22 14:48:03

Yritän olla lopettamatta ystävyyksiä niin, että jää jotain hampaankoloon. Eli pyrkisi ensin puhumaan välejä taas kuntoon. Pyrin myös tunnistamaan ja ilmaisemaan omat rajani ystävilleni. Puhuitko kahden viikon työrupeaman jälkeen ystävällesi olostasi? Tai siitä että et pidä nykyisestä dynamiikasta?

Minusta ystävyys on myös avoimuutta ja kommunikointia, ei sitä, että yksin kyräillään jotain ja "puskista" sitten laitetaan välit poikki tai vain ghostataan.

  Re: Ystävyys loppuu hyväksikäyttöön

Lähettäjä: Hep 
Päivämäärä:   28.8.22 14:50:34

Ja vaikka esimerkiksi on tosi selkeästä hyväksikäytöstä, niin joskus se "fiilis" mielistelystä voi myös olla ihan vain oma tulkinta tilanteesta. Tuntuisi hurjalta, että tällaisen perusteella katkaisi oikean ystävyyssuhteet.

  Re: Ystävyys loppuu hyväksikäyttöön

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   28.8.22 19:19:32

Oletpa venyvä ja suurisydäminen ihminen, mutta kyllä tarvitset itseäsi suojaavat rajat. Juuri tuon tunteen takia, joka tullut jälkeenpäin, että on käytetty hyväksi. Se on ollut mahdollista sinua kohtaan siksi, että olet itse suostunut siihen. Olet ottanut tuon tunnollisen roolin itse. Se on aivan mahtavaa mutta sinä et voi sen kanssa hyvin. Kukaan pitempään voi. En halua pahoittaa mieltäsi, yritän saada sinulle mukavammat päivät jatkossa, siksi kirjoitan, että mieti tarkkaan ennenkuin suostut, että mikä on kohtuullista, sellainen palvelus, josta sinulle jää hyvä mieli vaikket saisi mitään vastineeksi. Jos haluat urakoida, se on ok, jos jo etukäteen olet selvillä siitä, että voit kestää myös sen tyhmän tuntuisen puolen myös, etteivät ihmiset osaa antaa sinulle takaisin hyvää. Tai sitten, sanot vaikka kokonaan ei.

  Re: Ystävyys loppuu hyväksikäyttöön

Lähettäjä: ville 
Päivämäärä:   18.9.22 22:20:36

"niin joskus se "fiilis" mielistelystä voi myös olla ihan vain oma tulkinta tilanteesta. "

Tämä.

  Re: Ystävyys loppuu hyväksikäyttöön

Lähettäjä. 
Päivämäärä:   21.9.22 18:45:55

Joo yksipuolinen auttaminen ei jatku iäisyyteen. Ja monelle kaverille en lainaa enään mitään.

Näitä 50euron lainaajia kertyy helposti useampi.

  Re: Ystävyys loppuu hyväksikäyttöön

Lähettäjä. 
Päivämäärä:   22.9.22 12:27:56

Tuut sie auttaa kun siulla on ne koneeetkin. Mitä tuohon vastaisi?

Muovimaton laittamisesta mie kieltäydyin. En oo ikinä tehnyt sellaista.
Ja rintamamiestalon keittiön matto leikkaus näytti leipäuunin ja keittiö-
kaappejen sekaan hankalalta.

Tuollaisesta hommasta jota ei osaa kannattaa pysyä kaukana.

  Re: Ystävyys loppuu hyväksikäyttöön

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   22.9.22 21:35:08

toivotaan ettei hötölän satupari Cassis & Olavi Armas Torbjörn Carillo koe samaa jos edes koskaan kohtaavat naamatusten...

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.