Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Lasiaisvuoto/samentuma, kohtalotoverit

Lähettäjä: Apua 
Päivämäärä:   19.5.22 12:46:29

.kertokaa kaikki, kenellä on ollut. Kauanko kesti? Saitteko mitään kotihoito-ohjeita. Itse olen normaalisti nyt töissä tämän silmän kanssa, vaikka heiluva varjo haittaa näyttöpäätetyötä kyllä ihan kiitettävästi.

  Re: Lasiaisvuoto/samentuma, kohtalotoverit

Lähettäjä: ** 
Päivämäärä:   19.5.22 13:45:46

Minulla on ollut varmaankin molemmissa silmissä, en ole käynyt kuitenkaan silmälääkärillä.
Ensimmäisen aiheutin todennäköisesti itse, kun hankasi kutiavaa silmääni voimakkaasti. Salamoi vähän aikaa, minkä jälkeen jäi heiluvat varjot. Juttelin asiasta työkaverini kanssa heti alussa, hänen mielestään (lääkäri) kyse oli juuri lasiaisen samentumasta.
Toiseen silmääni tuli vastaava n. 6kk tämän jälkeen, silloin ei ollut selvää syytä.
Näistä on jo aikaa yli 2v, eivätkä silmäni ole täysin normaalit. Sameita pisteitä ja varjoja on edelleen, varsinkin jos silmät ovat kovin kuivat. Tuulisella ilmalla ja pyöräillessä pidän mielelläni suojalaseja, silloin silmät eivät vuoda ollenkaan. Kostutusta teen usein, varsinkin saunomisen jälkeen.
Näkökyky on kuitenkin hyvä, kohta 63-vuotiaana en tarvitse laseja kauas katsoessani, mutta lukiessani käytän. Iltaisin, kun olen väsynyt niin tuota samentumaa tuntuu olevan enemmän.

  Re: Lasiaisvuoto/samentuma, kohtalotoverit

Lähettäjä: Apua 
Päivämäärä:   19.5.22 14:13:49

Voi kiitos vastauksestasi. Itselläni maanantaina silmälääkäri niin sitten ollaan viisaampia.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.