Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Viimeiset kirjeet läheisille?

Lähettäjä: Mummotamma 
Päivämäärä:   5.2.21 21:37:29

Onko kenelläkään kokemusta "viimeisistä toiveista",testamentistä ja kirjeistä joita haluan jättää jälkeeni.
Kenelle minä nämä jätän?
Jollekkin lakimiehelle vai?
Miehelleni olen kertonut minne tuhkat tulee viedä,mutta pelkään ettei hän muista,tai pysty sitä toteuttamaan. Ohjeet siis haluan jättää jollekkin.

  Re: Viimeiset kirjeet läheisille?

Lähettäjä: te 
Päivämäärä:   6.2.21 07:40:17

Pankin tallelokero.

  Re: Viimeiset kirjeet läheisille?

Lähettäjä: Okarino 
Päivämäärä:   6.2.21 09:21:16

Jos on testamentti, niin samaan paikkaan.

  Re: Viimeiset kirjeet läheisille?

Lähettäjä: Aloittaja 
Päivämäärä:   6.2.21 13:35:19

Ei ole vielä testamenttiä tehty eikä kirjeitä kirjoitettu.
Mutta tosiaan kuka näistä huolehtii,kenelle toimitan nämä?

  Re: Viimeiset kirjeet läheisille?

Lähettäjä: se.pienitalli 
Päivämäärä:   6.2.21 15:45:30

Testamentti miulla on. Ja oo sanonut porukoille että miut saa polttaa näin korona
aikana.
Tuhkien kansaa ei tarvi pitää kiirettä.
Ja pitäkää muistotilaisuus, jos haluatte korona tilanteen rauhoituttua.

  Re: Viimeiset kirjeet läheisille?

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   13.2.21 20:23:40

Mulla on hevosten asiat kirjoitettuna paperille ja säilytän niitä hevosten passien kanssa. Lähinnä ne nyt on vaan ohjeita mahdollisia myynti-ilmoituksia varten ja kuka voi myynnin hoitaa jos minua ei enää ole.
Muuten en aio testamenttia tehdä eikä minulla ole tarvetta muuta kirjoitella. Mies perii ja saa tehdä kaiken just niinkuin itse haluaa. Mulle on aivan sama mihin ja miten haudataan.

  Re: Viimeiset kirjeet läheisille?

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   23.2.21 21:23:33

Pankin tallelokeroa ei kukaan välttämättä käy vilkaisemassa ennen hautajaisia eli hautajaisiin liittyviä toiveita ei ehkä sinne kuitenkaan kannata laittaa.

  Re: Viimeiset kirjeet läheisille?

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   24.2.21 10:25:13

motonetista kassakaappi

  Re: Viimeiset kirjeet läheisille?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   24.2.21 16:43:13

Jonkun pitäisi tietää noista krjeistä. Muuten niitä ei osata etsiä.

  Re: Viimeiset kirjeet läheisille?

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   26.2.21 21:59:12

Meillä on sekä mun täti että mun äiti kirjoittaneet ylös mm pankkiasiansa, sairautensa, lääkityksensä, hautajaistoiveensa, mahdolliset toiveet esim tietyn esineen perimisestä. Lisäksi ovat kirjoittaneet mm lehtien tilaukset ja esim missä yhdistyksissä ovat jäseninä. Tietää sitten lakkauttaa niitä. Meitä lapsia on informoitu näiden sijainnista (se ja se kaappi, se ja se hylly), jolloin tilanteen tullessa voidaan sieltä hakea. Esim noi lääkitykset ja sairaudet on jees, jos joutuu onnettomuuteen tai joutuu tilaamaan lanssin himaan. Ei sieltä potilastiedoista helposti löydä lääkkeitä ja annostuksia. Ja noi pankkiasiat ylöskirjoitettuina helpottaa jäljelle jääneitä omaisia asioiden hoidossa.

  Re: Viimeiset kirjeet läheisille?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   2.3.21 08:36:11

Miulla on testamentti, jossa kiinteän ja irtain omaisuus menee samalle henkilölle.

Miulla ei siis oo lapsia tai sukulaisia joille haluaisin jakaa irtainta. Ja poikamiehen
kotiin ei oo kertynyt arvokasta tavaraa.
Mut maatalouden irtimella ja pajalla olevilla työkaluilla ym. tavaralla olisi myyntiarvoa. Mut perillinen saa tehdä näillä kamoille mitä haluaa.

Ainut heti kuoleman jälkeen hoitoa tarviva on tuo tuvassa oleva ruukkukasvi. Se pitää kastella.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.