Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miten käsityöläisillä menee?

Lähettäjä: Käsityöläinen 
Päivämäärä:   10.12.20 12:29:08

Hei!
Onko täällä käsityöyrittäjiä tai -harrastajia?
Miten teillä myynti sujuu?
Itsellä sivutoiminen käsityöyritys ja viikonloppupuoti, mutta hiljaista on kuin tammikuussa. Miten muilla?

  Re: Miten käsityöläisillä menee?

Lähettäjä: Okarino 
Päivämäärä:   10.12.20 12:55:31

Halua olisi myöskin jotenkin käsitöitä saada eteenpäin, mutta olen kuullut niin paljon vain siitä kuinka turhaa se on, että into on hiipunut ennen aloitusta. :(

Mites itselläsi oletko saanut edes materiaaleja takaisinpäin, edes ennen koronaa?

  Re: Miten käsityöläisillä menee?

Lähettäjä: Käsityöläinen 
Päivämäärä:   10.12.20 13:30:18

Aika huonosti kyllä. Minulla oli vähän aikaa paikallisella ruukilla liiketila vuokralla, ja silloin kyllä myynti oli hyvä joulun alla, mutta vuokraan meni tuhottomasti rahaa, ympäri vuoden. Jouduin luopumaan siitä tilasta ja pari vuotta olen pitänyt hiljaiseloa ja keskittynyt päätyöhön ja hevoshommiin. Nyt taas innostuin, kun materiaalia oli paremmin saatavilla. Minulla on omassa talossa nyt taas liiketila, niin ei tule sellaisia kuluja. Voi pistää tammikuussa pillit pussiin ja odotella seuraavaa joulunalusta. Ajattelin pitää täällä ensi joulun alla, jos corona ja Luoja suo, omat markkinat. Yritän houkutella muita myyjiä, vaikka tällä alueella kyllä on muitakin joulumarkkinoita, mutta ihmiset tykkäävät kierrellä.
Onneksi en hirveästi satsannut materiaaleihin tänä vuonna. Valikoima on suppeampi, mutta ei sitten ole siinä rahaa niin hirveästi kiinni.
Pää on kyllä täysi uusia, toteutettavia ideoita :)

  Re: Miten käsityöläisillä menee?

Lähettäjä: Okarino 
Päivämäärä:   10.12.20 14:18:42

Millaisia töitä teet?

Sisarentyttäreni on aikas haka väsäilemään siitä fimosta kaikenlaista pientä, koruja ja vastaavia ja yksi tuttu eläkeläinen tekee nuken vaatteita oikein asiantuntevasti.
Heilläkin on myyntiä lahjakausina enemmän, vaikkakin nuken vaatteilla ympäri vuodenkin.

  Re: Miten käsityöläisillä menee?

Lähettäjä: Käsityöläinen 
Päivämäärä:   14.12.20 10:00:08

Nyt oli hyvä viikonloppu. Pääsin ainakin omilleni. Toimitin muutaman tilauksen, sitten tuttu teki isot joululahjaostokset, koska halusi ostaa suomalaista käsityötä, ja eilen tuli muutama tilaus kauempaa Suomesta. Mahtavaa!

  Re: Miten käsityöläisillä menee?

Lähettäjä: Okarino 
Päivämäärä:   14.12.20 14:44:48

Mitä teet, vai onko se salaisuus? ;D

  Re: Miten käsityöläisillä menee?

Lähettäjä: Käsityöläinen 
Päivämäärä:   14.12.20 18:06:40

No tuote liittyy lampaisiin, mutta en viitsi tarkentaa, kun varsinaisesti tätä tuotetta ei valmista kovin moni Suomessa.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.