Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kokeneemman naishenkilön tietoa rintasyövästä

Lähettäjä: Kaivataan! 
Päivämäärä:   29.4.20 11:34:43

Mulle tämä asia tuli ajankohtaiseksi eilen. Varasin tänään ajan uä ja mammografiaan. Siellä selviää, tarviiko ottaa ohutneulanäyte. 
Onko mahdollista, että tarviikin ottaa paksuneulanäyte?
Ja jos tarvii jompikumpi ottaa, niin tarviinko sairaslomaa? 
Mulla on hevosihmisen moninaiset työtehtävät, tallityötä, ratsastusta, nostoa. Hikeä tai likaa ei voi välttää ja vaikka on hyvät urheilurintsikat ja b-c kokoiset rinnat, niin kyllähän ne reippaassa liikunnassa liikkuu.
Unohdin kysyä tätä aikaa varatessani. Meni sekin vitsailuksi, kun en uskalla tätä asiaa käsitellä muuten. 
Kellekään en ole kertonut. On tästä koronasta nyt jotain hyvääkin, kun ei näe läheisiä, niin he ei näe katseestani, että ei ihan mene putkeen.
Kiitos, jos osaat edes vähän vastailla. Mietin, miten järjestellä hommia niin, ettei tätä huomattaisi töissä. Haluan antaa itselleni vielä sen ajan terveenä muiden mielissä, mitä on varmasti saatavilla ennen tuloksia. Luulen, että mun tarvii soittaa tästä asiasta terveydenhuoltoon uudestaan, mutta jos osaat valmistella mua mahdolliseen vastaukseen, niin kiitos tuestasi.
Sanonpahan vaan, että hitto miten rohkeita syöpää sairastavat on! Tää on miljoona kertaa pelottavampaa kuin hevosten sisäänratsastus eikä mulla edes ole varmaa tietoa vielä!

  Re: Kokeneemman naishenkilön tietoa rintasyövästä

Lähettäjä: Grimm 
Päivämäärä:   29.4.20 12:56:57

Yleensä otetaan paksuneulanäyte ellei ole kyse esim. kystan tyhjennyksestä. Paksuneula on paljon varmempi antamaan oikein diagnoosin. Näytteen jälkeen pitäisin kevyemmän päivän eli ei hikoilua tai raskasta liikuntaa, mutta sairauslomaa et siitä tarvitse.
Toivottavasti pääset säikähdyksellä, tsemppiä!

  Re: Kokeneemman naishenkilön tietoa rintasyövästä

Lähettäjä: Kaivataan! 
Päivämäärä:   29.4.20 13:19:46

Kiitos tsempeistä! Ehkä mietin keinoja järjestää vapaan vielä näytteen jälkeiselle päivälle. Onneksi ei ole kisoja, niin periaatteessa voin yrittää junailla. Mitään helpompia päiviä mun työpaikalla ei tunneta, ellei syyt ole selvillä. TA on kyllä ihan mukava ja kerron hänelle, kun tarvii. Mielestäni on ihan ok, että hän tietysti odottaa 100% työpanosta kerta palkkaa maksaa.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.