Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kuumat aallot - tälläisiakö?

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   4.4.20 12:37:41

Naamasta alkaa kuumotus ja heti sen jälkeen käsivarsista alkaa hikoilu, myös muualta hikoiluttaa.

Onko tää selvää vaihdevuosioireilua?

Ikää kohta 53 v ja 4 vuotta sitte kohtu poistettu. Loppu se järjetön vuotaminen, aaah!

  Re: Kuumat aallot - tälläisiakö?

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   4.4.20 13:36:46

Jotkut lievittää näitä salvialla.

Jos kokeilen, niin millanen määrä päivässä auttais? Puolikas teelusikkaa?

  Re: Kuumat aallot - tälläisiakö?

Lähettäjä: Okarino 
Päivämäärä:   4.4.20 15:36:43

Kannattaa aloittaa kaikki varovasti, mikä sitten kellekin auttaa on eri juttu ja tosi henkilökohtainen.
Mutta kerro ihmeessä, jos kyseinen salvia auttoi.

  Re: Kuumat aallot - tälläisiakö?

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   4.4.20 18:06:04

Mulla on kyl ihan maustepurkis tota salviaa, mutta kai se ny on ihan sama kuin luontaistuotekaupan kalliit pillerit. :)

Juu toki tiedän, ettei kaikille auta, mutta voisin kokeilla.

Mutta juu, siis kertokaa, millasia on teidän kuumat aallot!
Mulle tulee näitä inhottavia "kohtauksia" monta kertaa päivässä! Öisinkin, mutta vain silloin, kun satun heräämään.

  Re: Kuumat aallot - tälläisiakö?

Lähettäjä: 1.*** 
Päivämäärä:   5.4.20 09:51:52

Kuumat aallot alkoivat 48-vuotiaana, vieläkin tulee joskus, täytän tänä vuonna 61v.

Minulla ne ovat aina alkaneet lantion ja alavatsan seudusta, leviten vähän laajemmalle. En ole lehahtanut naamasta punaiseksi, enkä yleensä hikoa raajoista ollenkaan.
Yöllä pitää potkia peitto pois, mutta aallon jäähtyessä tulee vilu, ja pitää kääriytyä nopeasti peittoon takaisin.

Nykyisin kuumia aaltoja tulee enää 2-3 kertaa yössä.

  Re: Kuumat aallot - tälläisiakö?

Lähettäjä: Okarino 
Päivämäärä:   8.4.20 02:19:55

Öisin kantsii pitää jalat polvesta alaspäin pois peiton alta, niin pysyy tasalämpöisempänä ja voi olla kääriytynyt peittoon yläpäästä. ;D

-En ole ajatellut koko asiaa, eli vaihdevuosia, kun hikoilen vain öisin, oli kylmä tai ei, niin tyynyn päällä pitää pitää pyyheliinaa tai kangasta, että saa sen vaihtaa muutaman kerran yössä kun naamasta hikoilee sen märäksi.

  Re: Kuumat aallot - tälläisiakö?

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   8.4.20 11:32:19

Muutaman kerran yössä herään ja pakko viskata peitto pois päältä.
Kun kohtaus on ohi, saa taas peiton vetää päälle ja nukkua.

Päivisin häiritsee enemmän, kun muut näkee, että hikoilen yht äkkiä kovasti. Ärsyttävää!!

  Re: Kuumat aallot - tälläisiakö?

Lähettäjä: Mira 
Päivämäärä:   8.4.20 23:05:14

Vähän yli viisikymppisenä alkoivat kuumat aallot minullakin. Vielä jatkuvat, vaikka ikää on jo 62 v.
Yhtäkkiä vain tulee tosi kuuma. Hikoilen otsasta, kaulasta, rintojen alta... Naama ei onneksi ole karahtanut punaiseksi, joten ilmeisesti kuuma aalto ei näy kovin paljon ulospäin. Kämmenetkin pysyvät kuivina, mutta rintsikat ja pusero menevät vaihtoon.
Iltaisin on juurikin tuota peitto pois - vilu ja peitto takaisin - peitto pois - peitto takaisin, mutta onneksi en tuohon enää heräile, sen verran on vuosien kuluminen auttanut. Aamuisin on aina peiton alla ihanan tasaisen lämmintä.
Mitään lääke- tai luontaistuotetta en ole tähän vaivaan kokeillut.

  Re: Kuumat aallot - tälläisiakö?

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   14.4.20 07:21:40

Gynekologilta saat lääkkeet vaivaan.

  Re: Kuumat aallot - tälläisiakö?

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   2.5.20 12:21:30

Kaipa näihin lääkkeitä ois, mutta kun mä en halua lääkkeitä syödä!!

Hormoonien syöminen ei missään nimessä käy!

Tää on luonnollinen vaiva, joten pitää vaan kestää.

  Re: Kuumat aallot - tälläisiakö?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   8.5.20 13:49:55

Ei estrogeenigeeliä syödäkään vaan levitetään ihoon

  Re: Kuumat aallot - tälläisiakö?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   12.5.20 15:51:41

Hankkikaa hyvät naiset estrogeeni: laastari, geeli, suihke. Riskit ja sivuvaikutukset pienemmät kuin suun kautta tableteissa, vaikka pienet toki niissäkin. Parantaa elämänlaatua huomattavasti.

Estrogeeni on samaa kamaa, mitä oma keho nyt vaan lakkaa tuottamasta. Ei sitä tarvitse pelätä. Sitä paitsi sillä on monia hyviä terveysvaikutuksia.

  Re: Kuumat aallot - tälläisiakö?

Lähettäjä: Kp 
Päivämäärä:   20.5.20 23:55:59

Mitä terveysvaikutuksia estrogeenillä on?
Rintasyövän riski nousee vähän, mutta mitä positiivista, jos ei vaihtareiden oireiden vähenemistä lasketa?

  Re: Kuumat aallot - tälläisiakö?

Lähettäjä: Satu 
Päivämäärä:   23.5.20 10:58:16

Mä en uskalla ottaa minkäänlaista hoitoo mun hikipuuskiin, kun ei oo mukuloitakaan. Kuulemma sillon rintasyövän riski on muutenkin iso.

  Re: Kuumat aallot - tälläisiakö?

Lähettäjä: Minä vaan 
Päivämäärä:   23.5.20 21:33:43

No en kyllä minäkään halua edes paikallisesti mitään hormoneja. Onneksi itsellä ei mitään hikoilua yms oireita, menkat vaan lakkasi mikä oli mahtavaa , loppui buranansyöntiviikot ja muut hankaluudet. Ainoa harmi että naama rupsahtaa ja makkaritouhuja varten piti löytää hyvä tuote palauttamaan kosteutta, ilman hormoneja ehdottomasti.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.