Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mies kiukuttelee, vertaistukea?

Lähettäjä: Äksy 
Päivämäärä:   10.12.19 20:11:10

Mies kiukuttelee, koska tallilla menee aikaa. Ei asuta yhdessä niin ei rahasta tarvitse onneksi tapella, mutta satunnaista siunailua siitä, miten paljon rahaa hevoseen menee, saan tietysti kuunnella.

Asiaa on käsitelty nyt erään kerran ja välillä voi olla kuukausiakin niin, että on rauha maassa. Sitten taas yht’äkkiä alkaa kitinä uudestaan.

Meneekö tuo koskaan ohi?

Ei jaksaisi samaan aina palata, kun ei se asia siitä miksikään muutu. Hevosen kanssa kuluu aikaa. Vaikka ei kuluisi, en haluaisi viettää iltoja ja viikonloppuja pelkästään kotoillen tai kaupungilla kierrellen.

  Re: Mies kiukuttelee, vertaistukea?

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   10.12.19 21:07:50

Jätä se.

  Re: Mies kiukuttelee, vertaistukea?

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   10.12.19 21:21:31

ota välillä vapaata talleilusta. vaikka pitkä viikonoppu rakkaasi kanssa ja matkustakaa jonnekkin missä ei puuhastella hevosten tahtii.

  Re: Mies kiukuttelee, vertaistukea?

Lähettäjä: Jenni 
Päivämäärä:   11.12.19 05:16:33

Laitoin vastaavassa tapauksessa miehen kiertoon. Mielestäni rahan-ja ajankäyttöni ei kuulunut hänen valvottavakseen, varsinkaan kun tavatessamme ei yleensä ollut halukas tekemään mitään mielekästä. Viimeinen niitti oli se, kun yhteen ystäväänikin meni mielestään liikaa aikaa...

  Re: Mies kiukuttelee, vertaistukea?

Lähettäjä: Pöppä 
Päivämäärä:   11.12.19 09:50:20

Aloittaja; eikö miehellä ole itsellään mitään harrastuksia?
Meillä vähän samaa ollut, kun yhdessä ei myöskään asuta ja mies välillä valittaa että ei nähdä tarpeeksi. Tykkää kyllä hevosistani ja arvostaa sinänsä hevosharrastustani, mutta hän haluaisi nähdä suurin piirtein koko ajan. Itsellään hänellä ei kummempia harrastuksia ole, mitä nyt omakotitalon hoidossa tekemistä on, joten ei ihan sohvaperunakaan ole. Tallilla ei itse niinkään viihdy, enkä oikeastaan häntä sinne mukaan haluaisikaan, kun kyseessä on ihan oma juttuni.
Tämä on itsellekin aika uusi tilanne, vaikka omia hevosia onkin ollut jo toistakymmentä vuotta..... mutta eksäni ei koskaan valittanut tallilla kuluvasta ajasta. Hän teki yrittäjänä itse pitkiä päiviä, joten ei juurikaan ollut näkemässä milloin olen tallilla ja milloin en :D

  Re: Mies kiukuttelee, vertaistukea?

Lähettäjä: Penny 
Päivämäärä:   14.12.19 10:26:54

Mun elämänkokemuksen mukaan miesten mielestä ratsastus on aluksi kiehtova harrastus naisella, mutta myöhemmin se alkaa loukata heidän luontaista piheyttään ja myös sen silittely voisi varata miehelle.

  Re: Mies kiukuttelee, vertaistukea?

Lähettäjä: tant 
Päivämäärä:   16.12.19 10:55:11

Miesten ongelma on se ettei heillä yleensä ole harrastuksia. Ehkä hän löytäisi seuraa ja mielekästä puuhailua moottoripyöräporukasta, lintubongaajista, radiohistoriallisesta seurasta, shakinpelaajista, höntsä-lenotpalloryhmästä jne siksi aikaa kun sinä olet tallilla.

  Re: Mies kiukuttelee, vertaistukea?

Lähettäjä: tant 
Päivämäärä:   16.12.19 10:55:54

Ja vielä heittona että eläköityminen on paljon helpompaa jos on jotain tekemistä tiedossa jo valmiiksi. Joten kannusta harrastamaan!

  Re: Mies kiukuttelee, vertaistukea?

Lähettäjä: Äksy 
Päivämäärä:   17.12.19 20:08:04

Kiitos myötäelämisestä :) Tuo Pöpän kuvaus osuu todella lähelle monellakin tavalla. Ei ole ihan onnettomasta nahjuksesta onneksi kyse. Saisi kyllä mielellään vähän enemmän harrastella omiaan.

  Re: Mies kiukuttelee, vertaistukea?

Lähettäjä: mölö 
Päivämäärä:   23.12.19 18:04:24

Mitähän se "omiaan" harrastelu voisi olla. En ole koskaan harrastanut
mitään, mutta kiirettä on aina ollut. Oli peltotöitten lisäksi 5-6 kärri
hevosta ja piti käydä siikailemassa miten eläävät USA.sa ja muutamassa
europan maassa. Niin, ja täytyihän nämä kotomaan radat kiertää, välin
hevosilla, mutta useimmin turistina.
Ei tätä maalimaa kiukuttelemalla ole kuljettu.

  Re: Mies kiukuttelee, vertaistukea?

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   8.1.20 01:00:24

Tätä kuuluu ajoittain täälläkin. Ukko kyllä harrastaa ja tykkää kun mulla on omat mielenkiinnon kohteet. Välillä se on illan yksikseen kotona ja johan alkaa kiukuttelu. Tarttis huomioida enemmän ja viettää yhteistä aikaa jne. Kun siihen vastaan kysymällä missä hän oli esimerkiksi kolmena edellisenä iltana kun olin kotona niin herra alkaa mykkäkoulun :D Ei näiden kanssa voi voittaa.

Ja toki meillä on yhteistä aikaa yms. huvittaa vaan että ilmeisesti salaa joka äijä toivoo naisen istuvan sisällä yksikseen ikävöimässä urhoaan.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.