Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Läheisen muuttuminen

Lähettäjä: Penny 
Päivämäärä:   6.10.19 17:30:21

Toinen ikääntyvistä vanhemmista on saanut minut etääntymään itsestään jatkuvalla kritisoinnilla ja käsityksillään siitä, miten epäonnistunut hänen mielestään olen - siihen pisteeseen asti, että olen etääntynyt hänestä melkein täysin. Mietin kuitenkin, että onko hän nyt ihan oma itsensä, vai voisiko esim. alkava muistisairaus oireilla noin..? On vuosien mittaan muuttunut tosi kärkeväksi ja kärjistyneitä mielipiteitä esittäväksi.. On toki aina ollut kriittinen ja varmaan aliarvioinut minua ennenkin, mutta jotenkin kriittisyys tuntuu nykyään olevan olemassaolon tapa. En oikein tiedä miten suhtautua--toisaalta, jos toinen on sairastumassa en varmaan saisi ottaa itseeni, mutta toisaalta ei jaksaisi enää kuunnellakaaan.. Onko kokemuksia vastaavasta?

  Re: Läheisen muuttuminen

Lähettäjä: peukalonen 
Päivämäärä:   6.10.19 22:39:24

Sopii muistisairauden oireisiin.

Itse päätät jaksamisesi rajat. Hänen arkeaa voit muutenkin turvat, kuin olemalla itse läsnä.

Jos herra Alzheimer on kylässä, niin tästä se vasta alkaa.

  Re: Läheisen muuttuminen

Lähettäjä: Xx 
Päivämäärä:   7.10.19 09:41:51

Saattaa liittyä muistisairauteen, mutta usein ihan vaan vanheneminen ja kenties sen mukanaan tuomat sairaudet terävöittävät särmiä - eikä ollenkaan hyvässä mielessä.

  Re: Läheisen muuttuminen

Lähettäjä: Penny 
Päivämäärä:   8.10.19 08:44:00

Niinpä, no vanha on joka tapauksessa, joten hänen ehdoillaan nyt varmaan mennään. Itselle jää parempi mieli joka tapauksessa hyvistä kuin huonoista väleistä.

  Re: Läheisen muuttuminen

Lähettäjä: jaha 
Päivämäärä:   3.11.19 22:47:32

Kannattaa viedä muistitestiin. Tiedän monta henkilöä joilla persoonallisuuden muutos on ennakoinut aivojen toiminnan rappeutumista, hieman eri tavoilla mutta kaikissa oli kyse muistisairauden varhaisesta vaiheesta.

  Re: Läheisen muuttuminen

Lähettäjä: laps 
Päivämäärä:   4.11.19 06:00:53

Myös epäsopiva lääkitys tai muu tomintahäiriö aivoissa voi aiheuttaa oireita.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.