Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kohdunpoisto

Lähettäjä: Penny 
Päivämäärä:   20.9.19 12:19:04

Kokemuksia, hyviä ja huonoja..?

  Re: Kohdunpoisto

Lähettäjä: Myös 
Päivämäärä:   12.10.19 07:50:09

Ei moitetta. Endon takia tehtiin ja samalla vietiin munasarjat. Joten vaihdevuosioireisiin lääkkeet. Oireet pysyy niillä pois. Jos munasarjat jää niin sitten ei kai niitä lääkkeitä tarvii. Ei menkkoja, ihan parasta! Alussa pientä tunnottomuutta ettei tuntenut selkeästi onko wc hätä mutta se jäänyt toipuessa pois. Lantionpohjajumppaa kannattaa harrastaa ettei tule pidätysongelmia mutta jos ratsastaa niin sehän on siinä. Mulla tehty totaalipoisto eli kohdunkaulakin vietiin. Alussa oli miehen kanssa hieman tunnottomuutta niissä puuhissa mutta nekin korjautuneet parin vuoden jälkeen (ilmeisesti hermotukset parantuneet toimenpiteestä). Tähystyksellä poisto ja nopeasti toivuin. Ihan mahtava elämänlaatu nyt vuosien endometrioosin jälkeen.

  Re: Kohdunpoisto

Lähettäjä: Penny 
Päivämäärä:   22.10.19 14:42:14

Mulla olisi nyt aika, mutta pelottaa komplikaatiot jne... Samoin se, että jos vaihdevuodet aikaistuu..... Toisaalta ois ihanaa päästä raudanpuute anemiasta eroon.....

  Re: Kohdunpoisto

Lähettäjä: Penny 
Päivämäärä:   22.10.19 14:42:32

Lisää tarinoita?

  Re: Kohdunpoisto

Lähettäjä: Kp 
Päivämäärä:   23.10.19 11:54:28

Minulta poistettiin 1,5 vuotta sitten kohtu, ja se oli kyllä ehdottomasti postitiivinen ja hyvä juttu!
Toipuminen oli nopeaa, särkylääkkeitä tarvitsin vain muutamana ensimmäisenä päivänä.
Piti vain muistaa, ettei nostele mitään painavaa. Se olikin vähän hankalaa muistaa, kun olo oli ihan normaali eikä kipuja ollut.

Minä kävin siis poistossa myooman takia.
Poistettiin kohtu, kohdunkaula ja munajohtimet.
Munasarjat jätettiin, joten vaihdevuosiin leikkaus ei vaikuttanut.
Minulle kerrottiin, että munasarjasyöpä alkaa nykytiedon mukaan munajohtimista, joten sen takia ne poistetaan.

Mene nyt ehdottomasti leikkaukseen.
Siinä samalla pienennät syöpäriskiäsi, ei tule kohtusyöpää, ei tule kohdunkaulansyöpää ja munasarjasyövän riski pienenee.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.