Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Nivelrikko

Lähettäjä: Hh 
Päivämäärä:   11.9.19 10:40:12

Onko mummoilla kyseistä vaiva.

  Re: Nivelrikko

Lähettäjä: polvi 
Päivämäärä:   12.9.19 10:30:57

On. Molemmat polvet, tekonivelet tulee sitten joskus kun en enää pärjää omilla.

Kipulääkitys tarvittaessa.
Tasainen liikunta, päivittäin. Niveliä tukeva lihaskunto on ehdoton.
Kenkien laatu on todella tärkeä, samoin kunnon tukipohjalliset tarvitaan.
Hierojalla käyn vähintään kerran kuussa.

  Re: Nivelrikko

Lähettäjä: onon 
Päivämäärä:   17.9.19 13:18:55

Polvet. Hyvinkin samalla sapluunalla mennään, kuin nimimerkki "polvi".
Siitä onnellisessa asemassa olen, että olen päässyt särkylääkkeistä eroon ja voin harrastaa melko rankkaakin liikuntaa.

Mutta paikalleen ei sovi jäädä yhtään, liikettä pitää saada "koko ajan", että jalat ei jäykisty.

  Re: Nivelrikko

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   22.9.19 00:57:41

Lonkissa oli - nyt tekonivelleikkausten jälkeen kamalat kivut ovat hävinneet ja pystyn taas elämään. Pari vuotta meni kippuroidessa ja kontatessa - en päässyt edes rampilta omaan talliin. Nyt onneksi jo hevosen selkäänkin!!

Jos joku miettii, kannattaako leikata, niin suosittelen lämpimästi. Itse sain jalat ja elämäni takaisin.

Ensin kaksi vuotta tuskaa ja epätietoisuutta - ja sitten puolessa vuodessa takaisin kävelemään, uimahalliin ja satulaan.

  Re: Nivelrikko

Lähettäjä: onon 
Päivämäärä:   23.9.19 07:43:25

Hyvä S, että sait apua. Itse en päässyt enää kunnolla liikkumaan polveni kanssa. Mitään apuvälineitä ei ollut, ostin polvituen, jotta sain käytyä työssä ja hoidettua pakolliset tallihommat. Jallalla ei voinut välillä kiivetä / laskeutua rappusia ollenkaan. Autoa en voinut ajaa viimeiseen puoleen vuoteen. Tuntui, että elämä on ohi ja jouduin miettimään hevosista luopumista. Kaikki voimat meni palkkatyön hoitamiseen.

Hoidoksi määrättiin tulehdussärkylääkkeitä, joita olisi pitänyt syödä järkyttävät määrät, mihin en suostunut (vatsa ei kestänyt). Sain lausunnon, että "mitään ei ole tehtävissä". Olin alle 50 tuolloin.

Sain kuitenkin ammattijumpparilta apua ja nyt pystyn elämään normaalia elämää. Hassua, että lääketiede toteaa, ettei mitään ole tehtävissä kun kuitenkin on. Olisin ollut kallis elätti yhteiskunnalle, jos olisin uskonut lääkärin sanaan ja tyytynyt siihen, ettei mitään ole tehtävissä...

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.