Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Silmälasien monitehot, miten

Lähettäjä: Tottua? 
Päivämäärä:   3.8.19 11:21:38

1,25 näyttää lapussa lukevan, eli ei ymmärtääkseni kovin vahvat? Jotenkin ylä ja alaosan raja häiritsee. En oikein löydä balanssia silmille mistä kohti katson. Ensimmäiset kaksitehot. Vertaistukea kaipaan:)

  Re: Silmälasien monitehot, miten

Lähettäjä: "" 
Päivämäärä:   6.8.19 12:08:10

Olen yrittänyt tottua näihin 2,5 vuotta eikä onnistu. Laseja/päätä pitää nostaa/laskea. Työssäni joudun paljon liikuttamaan katsetta suoraan/alas, ihan hirveää. En näe esim.onko lattialla jotain, pitää laittaa leuka rintaan koska pelkkä katse alas ei vaan näe. Muutenkin tulee silmät viiveellä, joten rasittaa kovasti ja v.tuttaa suoraan sanottuna. Lasit oli tosi kalliit. Pakko kohta hankkia jotku tavalliset tai halvat kehykset ja uudet linssit. Vasen silmä yhdestä kohtaa ei näe, sumenee täysin. Luulin jo että on joku sokea kohta silmässä, mutta ilman laseja sitä ei ole. Linssikin ehjä. Mysteeri..
Portaat olen astunut tyhjän päälle pari kertaa ja meinannut pudota. Vääristää etäisyydet ja syvyystajun. Surkeimmat lasit ikinä. Autolla ajo suht ok muttei hyvä. En näe tarkasti, esim.tienviitat nimet. Pelkkää päänheiluttelua ja niskajännitystä. Argh. Ja vielä maksoin extraa kun höpötettiin että mittatilaustyyliin ja kyseeltiinkin niin outoja. Niin kuin että onko tärkeätä käydä kaupoissa, ajaa autoa, lukea, jne. Minä haluan nähdä joka tilanteessa! Harmittaa kun en ole edes käynyt selvittelemässä asiaa, mutta oma elämä ollut sellainen sekamelska silloin, niin vain jäi. Ja luonne liian kiltti. Luulin että tottuminen vaan kestää, mutta taisi ollakin jotain muuta.. Tsemppiä ja käy sinä valittaa jos ei kohta elo onnistu :)

  Re: Silmälasien monitehot, miten

Lähettäjä: Persikka 
Päivämäärä:   7.8.19 17:47:35

Parissa päivässä tottui ja varsinkin ulkona avautui aivan uusi maailma kun näyttää siltä että sai tehokkaat 3d-lasit. Lähimmat kasvit ja puut näyttävät olevan ihan käden ulottuvilla vaikka eivät olekkaan. Näen lukea sanomalehdet jotka aikaisemmin ei onnistunut. Ei mitään ongelmia ajaessa.
Vahvuudet on hieman alle miinus 5 ja toinen yli miinus 5 mutta optikko osasi hommansa. Kannattaa satsata myös kunnon pokiin joista oikeasti pidät. Silmälasit maksoivat reilut 700 erkkiä mutta kyllä kannatti.

  Re: Silmälasien monitehot, miten

Lähettäjä: Ripa 
Päivämäärä:   7.8.19 23:36:48

Ostin ensimmäisen kerran monitehot S... saversiltä. No, niitä korjailtiin kolme kertaa ja tarkkuus oli aina pielessä. Sitten sinnittelin yksitehoilla muutaman vuoden ja luin ilman laseja. Menin lopulta S.. asemalle ja sain kerrasta aivan mahtavat lasit. Nyt jo toiset menossa ja pelittää hyvin. Otan kyllä kaikkein parhaimmat/kalliimmat linssit aina, maksaa, mutta en toista kertaa halua sekundaa.

  Re: Silmälasien monitehot, miten

Lähettäjä: Linssi 
Päivämäärä:   8.8.19 09:43:22

Lasit pitää palauttaa liikkeeseen, turha täällä valittaa, täältä ei uusia laseja saa.
Nämä halvimmat linssit ovat aivan peetä.
Kuluttajansuoja ei puutu asiaan, kun valitetaan väärässä paikassa.
Minulla on toiseksi kalliimmat linssit ja hyvät ovat.

  Re: Silmälasien monitehot, miten

Lähettäjä: "" 
Päivämäärä:   8.8.19 19:38:10

Ei saa täältä parempia rillejä, tosi, mutta kokemuksia jaetaan kuitenkin. Omat kakkulat vähän alta tuhannen euroa ja siksi olen vain yrittänyt näitä jaksaa pitää.

  Re: Silmälasien monitehot, miten

Lähettäjä: Ripa 
Päivämäärä:   8.8.19 20:09:48

Voin vain kuvitella, miten turhauttavaa on kun ei lasit pelitä. Minua ainakin harmitti ihan hirmuisesti ja olin kiukkuinen pitkin päivää pelkästään sen takia, kun ei tietyt hommat sujuneet kuten olisi pitänyt. Mitä jos hankkisit lasit jostain isommasta paikasta oletuksena, että asut pienellä paikkakunnalla.

  Re: Silmälasien monitehot, miten

Lähettäjä: Kun 
Päivämäärä:   18.8.19 19:11:53

Minkälaiset linssit? Onko räätälöydyt juuri sinulle, eikä ole halvimmat?
Kehysten koko myös vaikuttaa. Isommissa kehyksissä vahvuuksien raja tulee parempaan kohtaan.

  Re: Silmälasien monitehot, miten

Lähettäjä: Kirsikka 
Päivämäärä:   23.8.19 12:06:13

Moniteholinssien laatuun kannattaa panostaa. Halvimpia ei kannata ottaa. Ostan aina yksilölliset linssit. Laseille tulee hintaa 700-1000 euroa, mutta se kannattaa.

Onko aloittajalla siis miinusta plussan lisäksi? Vain onko lasien yläosa pelkkää ikkunalasia?

  Re: Silmälasien monitehot, miten

Lähettäjä: Kp 
Päivämäärä:   23.8.19 22:15:39

Moniteholinsseissä voimakkuus liukuu kauas, lähelle ja kaikille välietäisyyksille. Linssin yläosa on hiottu kauas katsomiseen ja alaosa lukemiseen.
Kaksiteholasit ovat niin sanotut ikkunalasit, joiden keskellä on näkyvä ”luukku”, jonka kautta näkee hyvin noin 40 sentin päähän. Muuten linssin läpi näkee tarkasti vain kauas. Vähän alle metrin päähän ei näe terävästi.
---
Siis onko kyseessä monitehot vai kaksitehot?
Aloituksessa puhutaan molemmista.

Minä olen tilannut ensimmäiset monitehot ihan netistä.
Otin parhaat ohuimmat tooriset linssit, ja hyvät on olleet.
Hintaa tuli alle 300 € ja ei ollut mitään ongelmia näkemisen kanssa.
Nyt on menossa toiset moniteholasit, ja tilasin myös aurinkolasit monitehoina.

Muistan nuoruudesta yhdet lasit jotka ei sopineet minulle ollenkaan.
En nähnyt niillä tarkasti ja ne jotenkin vetivät silmiä kieroon. Sain myös päänsärkykohtauksia.
Vuoden kärvistelin, ja sitten sain uudet lasit joilla näin tosi hyvin.
Silloin lasit olivat siis yksitehot, ja jotakin niiden valmistuksessa oli mennyt pieleen kun en voinut käyttää niitä.

  Re: Silmälasien monitehot, miten

Lähettäjä: Peppi 
Päivämäärä:   25.8.19 12:00:31

Ei kannata ottaa niitä halvimpia linssejä. Niiden kanssa on ihan järjestäin ongelmia. Minulla ei mennyt yhtään aikaa totutteluun, rillit päähän ja menoksi. Otin kalleimman linssinvaihtoehdon ja kannatti. Sillä hionnalla on oikeasti tosi paljon merkitystä. Jaminulla siis moniteholasit.

  Re: Silmälasien monitehot, miten

Lähettäjä: k 
Päivämäärä:   26.8.19 18:12:59

Mistä sinä ne lasit ostit? Minä jouduin palauttamaan SS-optikon lasit , kun niistä ei saatu mitenkään sopivia.
Turha niistä täällä on valittaa, ne on vaan palautettava liikkeeseen.

  Re: Silmälasien monitehot, miten

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   26.8.19 21:06:51

Jos minun ensimmäiset monitehot olisivat olleet yhtä huonot kuin ne toiset, niin siihen olisi se kokeilu jäänyt. Minulla on lähi- ja kaukonäön lisäksi vielä hajataitto, joten vähän vaativampi korjattava.
Tottumiseen meni pari viikkoa. Vaikeinta oli kulkea portaita alaspäin, kun linssien alaosassa on se lähinäköalue. Toisissa laseissa oli selvästi virhe, sillä tarkan näön alue oli liian pieni, vaikka ei olleet edes halvimmat, ja toiseksi se oli eri kohdalla, eli samaan aikaan ei nähnyt samaa kohtaa kummallakin silmällä tarkasti.

  Re: Silmälasien monitehot, miten

Lähettäjä: ( 
Päivämäärä:   5.10.19 12:59:16

Myyjät näyttävät aina hapanta naamaa, jos valitat, mutta viis siitä, jos tuote ei ole hyvä, niin vaihtoon linssit vaan. Ei pidä välittää...

  Re: Silmälasien monitehot, miten

Lähettäjä: Joopa 
Päivämäärä:   16.10.19 10:12:36

Mulla kalliista liikkeestä ostetut monitehot, oli yksilölliset ja maksoi yli 800€. Kolmesti kävin valittamassa. Linssit hiottu väärin, lähialue kehyksen ulkoreunassa ja mikähän kolmas kerta olikaan. Neljättä valitusreissua en enää jaksanu tehä, kun pitkä matka liikkeeseen ja viikon päästä uus reissu hakemaan.

Ostin toiset halpisliikkeestä ja nää on hyvät. Näen lukee lehden päätäni kallistelematta ja kauas näkee hyvin. Maksoi karvan päälle 200€.

Harmittaa, kun luotin suurimpaan ketjuun. Vuoden sisällä kahet lasit ostettu.

Mutta vastauksena kysymykseen: totuin monitehoihin päivässä, ei mitään ongelmaa.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.