Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miten nauttia elämästä, kun kuitenkin kuolee?

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   28.7.19 18:35:00

Kertokaa. Joka ilta ahdistaa ajatus, että nyt on taas yksi päivä vähemmän elinaikaa. Mikään tapaturmainen kuolema ei pelota, vaan se vanheneminen. Miten voisi taas nauttia elämästä - jota toivottavasti on kuitenkin monta vuosikymmentä vielä jäljellä - kun ei voi unohtaa, että lopulta kuitenkin kuolee?

  Re: Miten nauttia elämästä, kun kuitenkin kuolee?

Lähettäjä: 1.*** 
Päivämäärä:   28.7.19 19:59:32

Olikos se Nalle Puh vai toinen suuri filosofi Ressu, joka totesi, että kuollaan vain yhtenä päivänä, mutta eletään kaikkina muina? Tai jotain sinne päin?

Tsemppiä! Koeta nähdä ympärilläsi ilon aiheet, älä keskity vain negatiivisiin :)

  Re: Miten nauttia elämästä, kun kuitenkin kuolee?

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   28.7.19 20:16:09

Itse sairastin 4 vuotta ja kärsin kovista kivuista. Jos lapsenlasta ei olisi ollut, olisin varmaankin tehnyt sen "lopullisen ratkaisun". Tuntui aivan mahdottomalle jaksaa elää.
Helmikuussa lääkäri teki päätöksen jalkojeni leikkaamisesta - ja minulle tehtiin molempiin lonkkiin tekonivelet. Kivut loppuivat, liikkuminen alkoi parantui välittömästi leikkausten jälkeen ja tilanne paranee koko ajan. Olen löytänyt elämän ilon uudestaan ja nautin jokaisesta päivästä!
Ei kannata miettiä sitä kuolemista, se tulee kun on tullakseen. Itse olen päättänyt nauttia jokaisesta kivuttomasta askeleesta ja toiminnallisesta päivästä vaikka kuinka väsyttäisi. Olen saanut elämäni takaisin - ja sanon vaan, että kyllä se on elämisen arvoista.

  Re: Miten nauttia elämästä, kun kuitenkin kuolee?

LähettäjäTirlittan 
Päivämäärä:   28.7.19 20:51:48

Tämä on loppuelämäsi ensimmäinen päivä, joten opi nauttimaan siitä että jokainen huominen on vain uusi eilinen. :D

Omaan spiritualistisen maailmankatsomuksen, eli olen elänyt monta elämää, Atlantiksella, muissa galakseissakin ja tod monia myös ihmisenä tunnetun historian aikana, 'kuolema' on vain siirtymistä henkimaailmaan ja sieltä taas tullaan uudestaan uusien asioiden ja ihmisten pariin kun aika on.

Jokainen elämä pitää elää täysillä, onnellisena, toiveikkaana ja muistaa että omilla valinnoilla voi moneen asiaan vaikuttaa. :)

Jos maailma loppuu huomenna, niin entäs sitten, se on sen ajan murhe, turha pähkäillä etukäteen liikaa, voipi jäädä se ainutkertainen elämä nykyisenä itsenäsi elämättä ja näkemättä.
https://www.youtube.com/watch?v=WHXJsnlxbSw

  Re: Miten nauttia elämästä, kun kuitenkin kuolee?

Lähettäjä: Nn 
Päivämäärä:   29.7.19 15:31:37

Jep

  Re: Miten nauttia elämästä, kun kuitenkin kuolee?

Lähettäjä: kuru 
Päivämäärä:   29.7.19 20:45:25

Voistiko ajatella illalla, että: " Jee, elin vielä tämänkin päivän"?

Kaikki kuolee. Se on vain tosiasia. Syntymä ja kuolema. Et vain voi vaikuttaa kumpaankaan, ja kaikille ne tapahtuu.

Onko elämän tarkoitus nauttia elämästä, vai helpottaa muiden taakkaa, tai tehdä vähemmän pahaa muille, ehkä pelastaa joku muu?

  Re: Miten nauttia elämästä, kun kuitenkin kuolee?

LähettäjäTirlittan 
Päivämäärä:   29.7.19 20:58:58

Olemme täällä vain helpottaaksemme muiden matkaa.

  Re: Miten nauttia elämästä, kun kuitenkin kuolee?

Lähettäjä: mummo 
Päivämäärä:   5.8.19 14:30:08

Osta hevonen.

  Re: Miten nauttia elämästä, kun kuitenkin kuolee?

Lähettäjä: mä 
Päivämäärä:   5.8.19 17:34:00

Miten nauttia auringonpaisteesta, kun se viimeistään illalla kuitenkin loppuu?
Miten nauttia hyvästä ruoasta, kun sitä on nyt vain tämä pannullinen?
Miten nauttia lapsenlapsista, kun ne kuitenkin kasvavat ja muuttavat omilleen?
Miten nauttia nuoruudesta, kun kuitenkin kasvaa aikuiseksi?
Miten nauttia keski-iästä, kun kuitenkin ennen pitää tulee vanhaksi?
Miten nauttia vanhuudesta, kun kuitenkin tulevaisuudessa kuolee?
Eli eipä siihen taida olla muuta keinoa kuin nauttia aina siitä hetkestä, joka kulloinkin on käsillä. Olla aamulla kiitollinen siitä, että sain taas vielä uuden päivän. Iloita kun on ilon aika, surra kun on surun aika. Kuolla kun on kuolemisen aika. Tässä voisimme ottaa oppia eläimistämme, jotka osaavat olla murehtimatta pitkälle tulevaisuuteen.
Olisi kyllä aika kamalaa sekin, jos tietäisi, että täällä maapallolla pitäisi ahertaa ikuisesti. Uskon, että luonto aikanaan valmistaa meitä luopumaan elämästä, kun sen aika on. Siihen asti eletään päivä kerrallaan.

  Re: Miten nauttia elämästä, kun kuitenkin kuolee?

LähettäjäTirlittan 
Päivämäärä:   5.8.19 18:23:38

mä kirjoitti hyvin. :)

Huumorilla lisäisin vielä että miksi syödä, kun kohta pitää kuitenkin mennä vessaan. ;D

Elämä on elämistä varten se aika kun kuolee on sitten kuolemista varten, eikä niitä aikoja kannata sekoittaa toisiinsa.
'Aikansa kutakin, sanos pässi kun päätä leikattiin..' ;D

  Re: Miten nauttia elämästä, kun kuitenkin kuolee?

Lähettäjä: T 
Päivämäärä:   6.8.19 07:12:52

On vain tämä hetki, ei voi elää uudestaan eilistä eikä tulevaa huomista.

  Re: Miten nauttia elämästä, kun kuitenkin kuolee?

Lähettäjä: Typy 
Päivämäärä:   12.8.19 15:50:44

Minulta lähti kuoleman pelko kun erittäin läheinen ihminen kuoli. Aloin tutkia kuolemaa ja päädyin että sitä ei ole. Siirrytään vain henkimaailmaan. Tämä läheinen käy tapaamassa minua unissa ja joskus haistan hänen tuoksunsa. Nyt elämä on kuoleman odottamista. On kuitenkin kiva nauttia näistä päivistä tällä ja uteliaisuus tulevasta tekee elämästä mielenkiintoista.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.