Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Puhutaanko teistä påskaa selän takana?

Lähettäjä: Henna 
Päivämäärä:   15.6.19 14:12:35

Miten se vaikuttaa sinuun?

  Re: Puhutaanko teistä påskaa selän takana?

Lähettäjä: 1.*** 
Päivämäärä:   15.6.19 14:25:49

On puhuttu, muutaman kerran. Joskus on liittynyt hevosasioihin, kerran entinen työkaverini vääristeli tosiasioita muille työyhteisön jäsenille.
Kyllähän se harmitti, silloin. Työyhteisössä tapahtui jonkinverran eristämistä, lähinnä kuitenkin yhteisissä vapaa-ajan tapahtumissa, joihin en kovin paljoa osallistunut muutenkaan.
Työpaikan vaihdoksen myötä nämä asiat kuitenkin unohtuivat. Olen nähnyt jopa tätä entistä työkaveriani ja pystynyt antamaan hänelle anteeksi.

Vanhempana ja toivottavasti viisaampana en kuitenkaan näitä asioita enää mieti tai sitten alkava dementia vaikuttaa niin, että ikävät jutut unohtuvat :)

  Re: Puhutaanko teistä påskaa selän takana?

LähettäjäTirlittan 
Päivämäärä:   15.6.19 23:31:26

Kaikkeen tottuu. :)

Minusta kiersi jopa tekaistu lääkärintodistus viranomaisilla, joka oli aivan puppua, eikä kukaan ollut sitä itselleni esitellyt.

Asianajaja kysyi mikä tämä paperi on mihin silloin tällöin viitataan ja kun en tiennyt, käski minun hakea kopiot kaikista minua koskevista asiakirjoista.
Sieltä sitten ilmestyi paperi jonka oli diagnosoinut terveyskeskuksen johtava lääkäri, tilattuna tukemaan lasteni pakkohuostaanottoa.

Jouduin hakemaan ns.'terveen paperit' oikealta alan lääkäriltä, joilla mustamaalauspapru kumottiin.
Se oli vuosia kiertänyt jopa oikeusistunnoissa selkäni takana.

  Re: Puhutaanko teistä påskaa selän takana?

Lähettäjä: On! 
Päivämäärä:   16.6.19 09:18:16

Entinen "työkaveri" kertoi useammalle ihmiselle, että olen kehitysvammainen...

Tuosta voisi jo nostaa syytteen kunnianloukkauksesta, ei tyhmä näytä ymmärtävän, että mitä päästää suustaan.

  Re: Puhutaanko teistä påskaa selän takana?

Lähettäjä: öhö 
Päivämäärä:   16.6.19 19:48:51

Ihan varmasti.
Mielenterveysongelmat.
Yhteensä 8 kuukautta sairaalassa lukkojen takana, useammalla kerralla.
Heitin eukon ulos, kun hän kertoi toisesta miehestä.
Avioero.
Yhä jakamaton omaisuus.
Jotain pienempää.
Ja riita paikallisen metsåästysseuran kanssa. Porukka yritti omia miun omistamaa.
Eikä suostunut maksamaan aiheuttamiaan kululuja.

Eli puhuttavaa riitti.

Ja harva on tullut kysymään asiasta minulta.

  Re: Puhutaanko teistä påskaa selän takana?

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   25.6.19 15:33:17

Voi kyllä puhutaan. Työskentelen naisvaltaisella alalla esimiestyössä. Tällä hetkellä selvitän riittävätkö perättömät puheet yhdelle alaiselle varoituksen antamiseen. Tiedän olevani hyvä työssäni, kouluttautunut huomattavasti pidemmälle kuin alaiseni sekä työkokemusta myös enemmän kuin alaisillani. Kateus? Vai laiskuus?

  Re: Puhutaanko teistä påskaa selän takana?

Lähettäjä: Henna 
Päivämäärä:   25.6.19 20:38:37

Naisvaltaisella alalla minäkin, esimiesasemassa ja oikeasti hyvä siinä mitä teen. Påskanpuhuminen, kapuloiden rattaisiin lyöminen ja dissaaminen on välillä musertavaa. Mutta se kai sen tarkoitus onkin.

Miten M käsittelet asiaa? Mistä saat voimia jatkaa?

  Re: Puhutaanko teistä påskaa selän takana?

Lähettäjä: kk 
Päivämäärä:   25.6.19 23:28:49

Miksi ihmiset ovat tuollaisia? Surullista.

Mun kohdallani jaskan puhujat ovat olleet oma äiti ja ainoa sisar. Sisko on ollut kateellinen ihan pienestä pitäen, en edes tiedä mistä. Äidillä on läheisriippuvuutta, joka on todella monimutkainen ongelma. Siihen liittyy mm. se, että lyöttäydytään aina yhteen sen kanssa, joka sattuu olemaan hollilla. Ja haukutaan se, joka on poissa. Tärkeintä on kokea sitä yhteenkuuluvuutta edes hetki.

Niin hyvin ovat molemmat hoitaneet tonttinsa tällä alalla, että melkein kaikki sukulaiset ovat kääntäneet selkänsä. Yksi jätti perinnöttömäksi ihan perättömien juttujen vuoksi.

Musta ei ole siihen, että kiertäisin puolustelemassa itseäni, etenkin kun se tarkoittaisi sitä, että joutuisin käsittelemään myös noiden kahden ihmisen yksityisasioita. Isävainaaltani opin, että yksityisasiat ovat yksityisiä.

  Re: Puhutaanko teistä påskaa selän takana?

Lähettäjä: ! 
Päivämäärä:   26.6.19 10:08:18

Se on tuo kateus, helmasynti...

  Re: Puhutaanko teistä påskaa selän takana?

Lähettäjä: XXX 
Päivämäärä:   26.6.19 11:45:58

Olen tienannut leivän ja leikkeleet hevosten ja hevosihmisten parissa yli 40v. Kokemusta useammasta maasta. Kaikkialla hevoset ovat olleet parempia kamuja kuin ihmiset. Huolimatta maasta ja kansallisuudesta samaa paskan jauhamista selän takana on kaikkialla. Syynä on joissain tapauksissa kateus ammattiveljien parissa. Naispuolisten jutut on yleensä syystä, että olen sanonut EI. En ole suostunut kengittämään heidän hevosta, tai olen kieltäytynyt kahvikutsuista.
Niistä kieltäytymisistä johtuen olen tietysti pahuksen ammattitaidoton seppä tai homo. Ammattitaidon arvioiminen on toki ok. Olen ottanut opikseni mikäli se arvioija on ollut joku asiasta ymmärtävä ja esittänyt perustelut lausunnolleen. Muut kuutioinnit olen sivuuttanut olan kohautuksella. Homoksi nimittelystä olen ollut pelkästään kiitollinen. Kavittelu tarjokset ja jopa sukuelimiin kiinni kävijät ovat vähentyneet. Kaikki tämä loppui silloin kun lopetin kokonaan yksityisten omistamien hevosten kengittämisen.

  Re: Puhutaanko teistä påskaa selän takana?

Lähettäjä: Mude 
Päivämäärä:   28.6.19 16:50:52

Voi kyllä. Karavaani kulkee ja koirat räksyttää XD

Tiedättekö sen tunteen kun tuttava aloittaa parjaamaan yhteistä tuttuanne tai jotain ihmistä jonka sinäkin tunnet. Ja se hetki, kun ymmärrät että tämä tapahtuu myös toisin päin kun sinä et ole paikalla.

  Re: Puhutaanko teistä påskaa selän takana?

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   29.6.19 22:14:31

Hups, melkoisia naikkosia olet joutunt kestämään.
Tuo on yhtä ällöö tuo kiinnikäynti, oli kyseessä sitten mies tai nainen.
Kateus vie kalatkin vedestä sanotaan.

  Re: Puhutaanko teistä påskaa selän takana?

Lähettäjä: Nuu 
Päivämäärä:   3.7.19 20:17:06

Varmasti puhutaan,mutta ei kiinnosta eikä haittaa yhtään. Mutta antakaas olla jos joku puhuu pahaa jostain minulle läheisestä ihmisestä,niin sitten kiehahtaa ja kovaa.

  Re: Puhutaanko teistä påskaa selän takana?

Lähettäjä: Mies 
Päivämäärä:   22.7.19 13:24:18

Jotenkin mulla on sellainen aavistus, että jätkäporukoissa ei ihan niin paljon dissailla ja puhuta soopaa toisten tekemisistä kuin "LADY"-porukoissa. Etenkin mitä vanhempia miehet ovat, sen vähemmän kuraa heitetään. toisaalta kuka siitä nauttii, jos jää kiinni valheiden levittämisestä????????

  Re: Puhutaanko teistä påskaa selän takana?

Lähettäjä: Hellu 
Päivämäärä:   22.7.19 17:01:59

Mude, sama kokemus.. Tuon takia olen alkanut valikoimaan kenen seurassa aikaani vietän :-D

Eli vastaus alkuperäiseen, puhutaan ja yksi pahimmista on edelleen anoppi. Muille miniöille haukkuu toisia, onneksi meistä jokainen tietää nykyään hänen käytöksensä. Tästä olemme yhdessä puhuneet.

Oikeestaan nykyään ei vaikuta mitenkään, koska en ole semmoisten ihmisten seurassa kuin pakosta. Joten ihan sama mitä he kenellekkin juttelevat, ainakaan en kerro heille syvimpiä tuntojani mistään asiasta.

  Re: Puhutaanko teistä påskaa selän takana?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   22.7.19 18:25:15

"Jotenkin mulla on sellainen aavistus, että jätkäporukoissa ei ihan niin paljon dissailla ja puhuta soopaa toisten tekemisistä kuin "LADY"-porukoissa."

Ehkäpä pätee niihin porukoihin, jotka sinä tunnet. Mun on kyllä sanottava, että pahimmat kohtaamani juoruilijat ovat aina olleet miehiä, ja lisäksi juorujen sisältö on ollut paljon vaarallisempaa, ilkeämpää ja totaalisempaa juorujen kohteen kannalta.

Minusta tuo on vanha naisvihamielinen stereotypia, että naiset juoruilisivat enemmän.

  Re: Puhutaanko teistä påskaa selän takana?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   22.7.19 18:30:00

Ainakin täällä maaseudulla pahimmat juoruilijat ovat miehiä, ikähaarukka noin 40-80 vuotta. Kaupungissa asuessani en tätä niin huomannutkaan. Muutimme tänne vähän yli 20 vuotta sitten. Erityisesti ne miehet, jotka käyvät taloissa tekemässä töitä (putkiasennuksia, kaivuutöitä, maatalousurakointia ym.) ovat aika pelottavia juorupankkeja ja ilmeisen kateellisia vähän kaikille.

Voin vain kuvitella, minkälaisia juttuja meistäkin on laitettu eteenpäin, kun en aiemmin oikein edes osannut varautua sellaiseen. Oltiin ihan avoimia ja ystävällisiä, kahvitettiin kaikki meillä käyneet, juteltiin paljon ja kerrottiin itsestämme, kun kysyttiin.

  Re: Puhutaanko teistä påskaa selän takana?

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   23.7.19 21:09:31

Puhutaan. Miehen ex-exää ottaa minun olemassa oloni päähän, joten aina kuulee yhteisiltä tutuilta hyviä tarinoita, mitä se on puhunut :)

  Re: Puhutaanko teistä påskaa selän takana?

Lähettäjä: Ruusunen 
Päivämäärä:   25.7.19 13:22:49

Eipä ole omiin korviin kantautunut, mikä ei toki tarkoita etteikö niin tehtäisi. Yksi ns. narsistinen kaveri joskus aikanaan yritti, mutta yhteiset tutut torppasivat hänen puheensa, koska hänet tiedettiin vähän kaheliksi käytöksensä perusteella.

Varmaan, jos olisin töissä esimiespaikalla, tai vaikkapa kuuluisa näyttelijä ja kilparatsastaja, niin aiheettomia juoruja liikkuisi. Mutta olen ihan tavis, enkä suuremmin kenellekään harmia aiheuta ainakaan tarkoituksella, niin tuskinpa kukaan jaksaa meikäläisestä jauhaa.

Tunnistan siis kyllä ihmistyypin, jonka mielestä heistä niin kauheesti puhutaan ja juorutaan, vaikka oikeasti kukaan ei ole heidän elämästään erityisen kiinnostunut. Onko se sitten vainoharhaa vaiko huomion hakemista, että luulee olevansa muiden jatkuvan ajattelun ja huomion kohde? Koirapiireistä yksi tuttu on juuri tällainen - hän on vakuuttunut, että muut juoruavat hänestä tauotta, vaikka oikeasti kukaan ei pidä hänestä sen vertaa että vaivautuisi edes keksimään juoruja.

  Re: Puhutaanko teistä påskaa selän takana?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   26.7.19 08:28:37

Ruusunen, oikeasti tulet puhumaan paskaa jostakin tähän topikkiin!? Voiko alemmaksi enää vajota? 🤣

  Re: Puhutaanko teistä påskaa selän takana?

Lähettäjä: pisteet 
Päivämäärä:   26.7.19 08:43:11

... samaa mieltä. ei taas joku ruusu näe metsää puilta.

  Re: Puhutaanko teistä påskaa selän takana?

Lähettäjä: 1. *** 
Päivämäärä:   26.7.19 09:19:05

Onko påskan puhuminen sitä, että toteaa, että jostain ihmisestä ei pidetä?

Minusta Ruususen kirjoitus oli ihan asiallinen.

Kuten tuolla aiemmin jo totesin, minustakin on levitetty perättömiä puheita ja juoruja, olen saanut niistä myöhemmin kuulla tutuilta. Ei onneksi usein.

Mutta tiedän minäkin ihmisiä, jotka ovat sitä mieltä, että heistä puhutaan pahaa selän takana. Usein nämä ihmiset myös itse juoruilevat mielellään.

  Re: Puhutaanko teistä påskaa selän takana?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   26.7.19 10:34:54

Paskanpuhujille riittää aina kuuntelijoita ja ymmärtäjiä, niin kuin tämä ***. Näin se vaan menee. Ruususen kommentin loppu oli just sitä aidointa p*skan puhumista, mistä tässä topikissa oli puhe.

  Re: Puhutaanko teistä påskaa selän takana?

Lähettäjä: 1.*** 
Päivämäärä:   26.7.19 11:59:41

Heh, ei minulla kyllä riitä ymmärrystä sille, että jostain ihmisestä puhutaan asioita, jotka eivät ole totta. Tämä on käsittääkseni sitä p*skanpuhumista.

  Re: Puhutaanko teistä påskaa selän takana?

Lähettäjä: Ruusunen 
Päivämäärä:   26.7.19 12:23:58

Jaa, minä luulin että paskan puhuminen tarkoittaa sitä, että levitellään perättömiä asioita tai käsitellään jonkun ihmisen elämää hänen tietämättään.

Mutta siis jos paskan puhuminen tarkoittaakin (viimeisten kommenttien perusteella), että kertoo ettei erityisemmin pidä jostain ihmisestä x - kyllä, ihan takuulla minusta puhutaan paskaa, ja minä puhun myös välillä muista.

  Re: Puhutaanko teistä påskaa selän takana?

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   26.7.19 20:52:03

Mä oon ruususen kanssa samoilla linjoilla. Jos anonyymi netissä sanoo tuntevansa ihmisen josta ei pidetä, en pidä sitä paskanpuhumisena. Sen sijaan, jos hän kirjoittaisi epätosia asioita jostain ihmisestä niin että tämä voitaisiin tunnistaa, olisi se paskanpuhumista niinkuin minä sen ymmärrän. Mutta voi olla että määritelmä on hyvinkin subjektiivinen, että mikä kenellekin on paskapuhetta. Minulle se on epätosia asioita, joillekkin näyttää olevan negatiivinen kommentti ylipäänsä.
Ja minulla on ystävä, jolla on taipumusta kuvitella hänestä puhuttuja asioita. Vieraat ihmiset kuulemma tuijottavat , juoruja levitellään -vaikka hän ei ole itsekään niitä kuullut, eikä kukaan muukaan, mutta silti- jne...

  Re: Puhutaanko teistä påskaa selän takana?

LähettäjäTirlittan 
Päivämäärä:   28.7.19 00:21:45

Skitsofreniassakin ihminen kuvittelee ympärilleen negatiivisia ihmisiä, juoruja ja ties mitä enenevässä määrin.
Aina sopii toivoa että kuvittelu on vain kuvittelua ilman sairautta.

  Re: Puhutaanko teistä påskaa selän takana?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   28.7.19 12:54:42

"Koirapiireistä yksi tuttu on juuri tällainen - hän on vakuuttunut, että muut juoruavat hänestä tauotta, vaikka oikeasti kukaan ei pidä hänestä sen vertaa että vaivautuisi edes keksimään juoruja."

Mustamaalaat ihmistä siitä, että hän on tietoinen pahan puhumisesta selkänsä takana. Mikä tulee esiin siinä, että olet ennenkin puhunut hänestä pahaa muiden kanssa: "kukaan ei hänestä pidä".

  Re: Puhutaanko teistä påskaa selän takana?

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   28.7.19 16:27:01

En kyllä itsekään ajattele, että on p*skan puhumista, jos sanoo, ettei pidä jostain nimeltämainitsemattomasta henkilöstä. Mielestäni peen puhumista on se, että kertoo nimellä jostain henkilöstä valheellista tai vääristeltyjä asioita. Tai haukkuu ilman syytä.

Vertaa:

Matti: "Moi, miten meni tänään tallilla?"
Maija: "Ihan hyvin. Ärsyttää vain, kun toisessa ryhmässä ratsastaa yksi nainen, joka aina valittaa kovaan ääneen, että hänestä puhutaan p*skaa."

TAI

Seppo: "Moi, miten meni tänään tallilla?"
Seija: "Ihan hyvin. Ärsyttää vain, kun Lissu kulkee siellä aina nenä pystyssä, valehtelee ja haukkuu kaikkia, ja kuvittelee olevansa muita parempi. Ihme kotka, saisi kadota koko maapallolta."

  Re: Puhutaanko teistä påskaa selän takana?

LähettäjäTirlittan 
Päivämäärä:   28.7.19 22:42:46

Tai

"Muuten meni ihan hyvin, vaan tiiäthän Lissun, harmi että hällä oli taas se huono päivänsä, toivottavasti hän saa asiansa kuntoon."

  Re: Puhutaanko teistä påskaa selän takana?

Lähettäjä: Milla 
Päivämäärä:   16.8.19 22:35:46

Olen varmaan sokea ja tyhmä, mutten ole koskaan kuullut tai huomannut että joku puhuis musta ns. paskaa. Voi olla että selän takana puhutaan, mutten ole ikinä kuullut. Ja ikää on kuitenkin jo yli 50v.
Sen olen kyllä huomannut että monet miehet ovat tosi kovia kertomaan ilkeitä ja törkeitä juoruja, oikein pahaa tekee. Kun sellaista kuulen sanon kyllä että onpa ikävä tarina ja muksi ylipäätään kerrot sen!
Jos joku on käyttäytynyt mua kohtaan huonosti niin kyllä sanon sen jos ko henkilö tulee puheeksi jossain porukassa.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.