Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Minne matkustaa 50-vuotispäiville?

Lähettäjä: Kira 
Päivämäärä:   20.5.19 06:53:29

Täytän kesällä 50 ja ajatus on lähteä puolison ja nuorisoikäisten lasten kanssa muutamaksi päiväksi jinnekin Eurooppaan juhlien tiimoilta. Mikä olisi käymisen arvoinen kohde n. 4 päiväksi? Saa olla kulttuuria tai kyllä yhden päivän jaksaa rannallikin löhöillä.

  Re: Minne matkustaa 50-vuotispäiville?

Lähettäjä: 1.*** 
Päivämäärä:   20.5.19 12:02:14

Tuota, mahdollisuuksia on niin paljon...

Minkä ikäiset lapset, onko heillä kiinnostuksen kohteita?

Aikuisille löytyy helposti katseltavaa ja ihmeteltävää, mutta samat kohteet eivät aina kiinnosta lapsia :)

  Re: Minne matkustaa 50-vuotispäiville?

Lähettäjä: jeps 
Päivämäärä:   22.5.19 10:13:37

Onnea tulevan merkkipäivän johdosta.

En halua kuulostaa negatiiviselta, ärsyttää vaan tämmöset alotukset kun itse ei viitsitä nähdä yhtään vaivaa vaan muiden tarttis guugletella kivoja kohteita ja ehdotella. Tai kehua/varottaa omista kokemuksista. Euroopassa kun joka maassa niin paljon nähtävää ja koettavaa että voit ottaa vaikka karttapallon ja heittää tikkaa ja valita kohteen sillä perusteella. Mehän ei tiedetä mikä sua tai sun perhettä kiinnostaa sen enempää kuin missä ootte mahdollisesti jo käyneet ettekä halua uudestaan.

  Re: Minne matkustaa 50-vuotispäiville?

Lähettäjä: tant 
Päivämäärä:   22.5.19 12:17:55

noh noh, kyllä me tarvittaessa jaksetaan vastailla.

Lontoo yleensä viehättää koko perhettä, tekemistä ja näkemistä on niiiiiiiiin paljon.

Jos rannalle pitää päästä niin esim kaakkoinen Itämeren alue eli Latvia, Liettua. Tai Puolassa yhdistää esim Gdansk - Sopot.

  Re: Minne matkustaa 50-vuotispäiville?

Lähettäjä: m 
Päivämäärä:   24.5.19 08:01:34

Vuokrasimme auton Suomesta käsin Heathrown lentokentälle ja ajoimme Skotlantiin ja taas takaisin Lontooseen. Pelkkä Englannin maaseudun kiertelykin olisi riittänyt. Nähtävää on niin paljon. Tai voi lentää Skotlantiin ja vuokrata auton sieltä. Autonvuokrausfirmojen kanssa kannattaa olla varovainen. Tyrkyttävät aggressiivisesti kalliimpia autoja, vaikka olet vuokrannut jo halvemman. Ja auto ei ollut juuri se, mikä piti, mutta tosi uusi ja hyvä, vaikka olikin muistaakseni toiseksi edullisin. Majoituimme B&B-paikoissa, jotka varasin etukäteen.

  Re: Minne matkustaa 50-vuotispäiville?

Lähettäjä: Frida 
Päivämäärä:   26.5.19 21:18:08

Minäkin olen vastaavan aloituksen tehnyt, mukava näihin on ainakin minusta vastatakin. Jos ärsyttää niin pakkoko on edes avata viestiketjua.

Noihin spekseihin sopisi hyvin Nizza. Finnair lentää kesällä suoraan ja nähtävää riittää, mm. Monacossa kannattaa ehdottomasti käydä. Rannikkoa länteen päin on myös aivan ihan pienempiä kyliä, niissä voisi olla mukava majoittua jos vuokraisi auton. Liikenne tosin melko villiä isoissa kaupungeissa ja Monacon kadut hyvin kapeita.

Toinen kiva vaihtoehto Ranskan länsirannikko, lento esim. Bordeauxiin.

Kroatia? Itse en ole käynyt, mutta kovasti olen kuullut kehuja.

  Re: Minne matkustaa 50-vuotispäiville?

Lähettäjä: N 
Päivämäärä:   30.5.19 20:24:36

Kaksi 50v reissua takana, toinen Budapestiin ja toinen Krakovaan. Oma vielä tulossa :)

  Re: Minne matkustaa 50-vuotispäiville?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   5.6.19 22:48:19

Kaunis Kroatia. https://www.rantapallo.fi/kroatia/

  Re: Minne matkustaa 50-vuotispäiville?

Lähettäjä: Nillenalle 
Päivämäärä:   14.6.19 18:16:33

Barcelonassa on ranta, kulttuuria, tekemistä ja näkemistä. Budapest, Amsterdam, Praha. Noissa ei tosin rantaa, mutta tekemistä ja näkemistä riittää.

Itse vietin viiskymppisiä Lissabonissa, joka oli aivan mahtava paikka. Paljon näkemistä ja hintatasokin edullinen.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.