Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Negatiiviset ihmiset lähelläni

Lähettäjä: toinen tollo 
Päivämäärä:   1.4.19 07:45:49

Nyt on pakko avautua ja anteeksi heti alkuun tämä valitus :)
Työkaverini on todella negatiivinen koko maailmaa kohtaan. On raskasta kuunnella päivästä toiseen, valitusta siitä, kuinka raskasta on. Sattuu, väsyttää, ei saa arvostusta ja tekee kaikki paskahommat. Kaikki muutokset ja päätökset ovat turmioksi ja huonoja ratkaisuja. Kaivamalla kaivaa kaiksesta negatiiviset huomiot ja tuo ne kovaan ääneen esille kaikkialla ja kaikille.

Yritän ehdotella vaihtoehtoisia tapoja tehdä työtä ja järjestellä niitä uudelleen, jotta voisi itse vaikuttaa paineeseen ja kiireeseen. Ei koskaan tartu mihinkään, eikä kehitä tai muuta toimintatapojaan ja valituksen määrä vain lisääntyy. On kipeä sieltä ja täältä. Kuitenkaan mitään vikaa ei lääkäri löydä. Omasta mielestään kuitenkin sairastaa jotain sydänvikaa, on laktoosi-intolenranssi, reumaa, verenpainettaa ties mitä kipuja ja kolotuksia siihen päälle. Kaikki nämä "sairaudet" estävät esim. harrastamasta liikuntaa. On kertynyt ylipainoa, laihduttaisi, jos voisi. Mutta kun ei jaksa ja sairaudet estää.

Olen luonnostani iloinen ja pyrin näkemään asiat mielellään positiivisessa valossa. Olen alkanut ahdistua työkaverini jutuista ja huomaan, että "tappiomieliala" alkaa tarttua. Lähden entistä helpommin mukaan negatiiviseen valitukseen. Olen säikähtänyt omia puheitani jo monta kertaa ja huolestun niistä.

Miten ihmeessä säilytätte asenteenne tällaisissa tilanteissa? Kotona puolisossa on taipuvaisuutta samaan alavireisyyteen, joten saan kaksin verroin kuulla näitä juttuja. Huomaan, että alan sulkeutua omaan maailmaan, jotenkin siirryn näissä tilanteissa seuraamaan tilannetta ulkopuolelta, ettei vain "tartu".

Tällainen avautuminen näin kevätaamun auringossa :)

  Re: Negatiiviset ihmiset lähelläni

LähettäjäTirlittan 
Päivämäärä:   1.4.19 11:55:43

Totisesti, ulkoistuta itsesi, ota vaikka tavallaan 'säälivaihde' päälle, niin on helpompi olla menemättä mukaan. :)

  Re: Negatiiviset ihmiset lähelläni

Lähettäjä: 1.*** 
Päivämäärä:   1.4.19 12:54:58

Voi, tsemppiä toinen tollo!

Negatiivisia ihmisiä on lähes mahdoton muuttaa. Lisäksi negatiivisia tuntemuksia ja kokemuksia kerrotaan enemmän ympäriinsä kuin positiivisia, tämän osoittavat jo erilaiset tutkimuksetkin. Suomalaiset ovat varmaankin tosi nahkeita levittämään onnellisuuttaan ja menestymistään, etteivät muut tulisi kateellisiksi.
Joskus todella ihmettelen hyvää sijoitustamme maailman onnellisempien ihmisten joukossa...

Oman positiivisuuden säilyttäminen olisi tärkeätä, koeta toteuttaa kaikkia niitä asioita, jotka sinua ilahduttavat.

  Re: Negatiiviset ihmiset lähelläni

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   8.4.19 09:37:07

Minullakin on sellainen valittaja/ nenänkaivaja joka mieluusti teettäis työnsä minulla työkaverina.

Säälivaihde on paras hoito näille. Voin kyllä antaa emaptiaa ja sympatiaa mutta en tee heidän töitöön tai yritä auttaa/kehittää heitä.

  Re: Negatiiviset ihmiset lähelläni

Lähettäjä: toinen tollo 
Päivämäärä:   9.4.19 07:02:38

Olen yrittänyt todella paljon olla avuksi ja siis ottanut hänen töitään itselleni. Nyt olen todennut, että se ei ole auttanut mitään, vaan olen tehnyt ison virheen. Sama valitus jatkuu, sama kiire jatkuu, eikä mikään muutu.
Otin asian puheeksi esimiehemme kanssa ja nyt odotan, mihin asia johtaa. Olen pyytänyt myös työpisteeni siirtoa toiseen huoneeseen, jotta saisin "työrauhan". Työkaveri syö paljon työaikaani ja energiaani. Hassua, mutta olenkin viimeinen jäljellä tässä työtilassa, kaikki muut ovat vaihtaneet muihin työpisteisiin. En ihmettele...

  Re: Negatiiviset ihmiset lähelläni

LähettäjäTirlittan 
Päivämäärä:   9.4.19 08:18:30

Säälittää oikeastikin ihmiset jotka pilaavat omansa lisäksi toistenkin työmotivaation.

Jos oman elämänsä sössii, niin ei sitä toisia kiusaamalla tolpilleen saa.

Voi myös olla niin tyhmä ettei tajua, tai sitten on marisemalla ja mankumalla lapsesta asti voinut käyttää toisia hyväkseen. Silloin se on opittu ja kätevä tapa siirtää työnsä toisten tehtäväksi.

  Re: Negatiiviset ihmiset lähelläni

Lähettäjä: se.pienitalli 
Päivämäärä:   9.4.19 08:53:29

Lähettäjä: toinen tollo.

Onko se kaikesta valittaja vanhempi ihminen?
Oon huomannut "mummojen ja pappojen" puhuvan/valittavalla tuolla tavalla.

Kaikki mahdollinen on tehty tarkoituksella vaikeaksi heille. Ja heitä koitetaan aina pettää.
Ja mikään hommaa helpottava työkalu tai kone ei kelpaa, kun hänet pakotetaan hommiin
tuollaisen helvetistä kotoisin olevan härvelin kanssa.

Ja auta armias, jos tuo vehje ei rupea heti laatikosta kaivaessa kaivettuna toimimaan.
Hänestä se on mitätön, ilkeä, ja tarkoituksella hankala työpaikalle tuotu masina, kun se pitää
asentaa paikoilleen ja tarvii mahdollisesti ohjelmoida ennen käyttöä.
"Ennen" ei tuollaisia ei tarvittu.

Ja hän muistaa kaikki pieleen menneet asiat vuosikymmen ajalta. Ja auta armias, jos hän on
ollut joskus jossain oikeassa.

Tuota valitusta ei saa loppuman, kun olet häntä vastaan tuollaisesta ehdottaessa.
Ja hän kertoo kaikille, että olet häntä vastaan ja ikävä ihminen, kun kehtaat edes
ehdottaa hänelle moista.

Otan osaa "Tollo ".
Tuollaisen päivittäinen kuuntelu alkaa ottaa jossain vaiheessa päähän.

  Re: Negatiiviset ihmiset lähelläni

Lähettäjä: Hilmamummo 
Päivämäärä:   30.4.19 16:53:54

Mulla oli ystävänä juurikin tuollainen aina kaikesta valittaja. Mutta ei siis töissä, mikä onkin ihan eri ja tosi hankala tilanne. Mutta radiosta kuulin aiheeseen sopivan ohjelman ja siinä kertakaikkiaan käskettiin välttämään negatiivisen ihmisen seuraa. Ainainen valitus, voivotus, rutina ja jopa toisten ihmisten haukkumisen kuuntelu ei voi olla hyväksi kenellekkään. Deletoin tuon henkilön tyystin elämästäni, ja nyt taas voin jopa yöllä pitää puhelimen äänen päällä pelkäämättä tulevia valitus ja säälinkerjäys soittomaratoneja.

  Re: Negatiiviset ihmiset lähelläni

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   30.4.19 22:22:36

Voi olla että olen tyly mutta mieluumin tyly ja tyytyväinen kuin valituksen kuuntelu. Lähden siis pois kun joku alkaa valittaa. Saatan sanoa "aijaa" poiskävellessäni. Sitten vedän kuulokkeet korville ja teen töitä. Minua ei vaan kiinnosta. En hakeudu sellaisten seuraan ja jos joku on oikein sinnikäs, saatan sanoa suoraan että nyt riittää, mene pois.

  Re: Negatiiviset ihmiset lähelläni

Lähettäjä: U 
Päivämäärä:   1.5.19 10:14:27

Niinpä.. Ei jaksa millään kuunnella vain negatiivista

  Re: Negatiiviset ihmiset lähelläni

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   1.5.19 18:53:52

Sitten Nämä moottoriturvat jotka jatkuvasti jauhavat mun mies sitä ja tätä, lapset ja lapsenlapset tekivät niin ja näin ja minä, minä ja mun...plääh

  Re: Negatiiviset ihmiset lähelläni

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   8.5.19 07:44:27

Itsellä olisi varmaan mennyt jo hermo ja sanoisin suoraan, että lopeta se jatkuva valitus.

  Re: Negatiiviset ihmiset lähelläni

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   11.5.19 21:14:04

En suostuisi kuuntelemaan tuommoista ollenkaan. Käske olla hiljaa.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.