Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  2018/2019

Lähettäjä: 1.*** 
Päivämäärä:   30.12.18 19:32:49

Hyvää Uutta Vuotta kaikille!

Miten meni vuosi 2018 noin niin kuin omasta mielestä?
Mitä ajatuksia vuodelle 2019?

Aloitan itse:

2018 piti olla itselleni muutosten vuosi, pitkän työuran piti vaihtua downshiftaamisen kautta hevoshommiin. Vanhan ruunan piti vaihtua superdressagekoulutykkitätihevoseen, eipä semmoista ole vielä näkynyt... ja muutoksetkin tapahtuivat enemmän lapsilleni, mistä ei voi olla kuin iloinen, koska ne ovat positiivisia!

Siispä siirrän tavoitteet ensi vuoteen :)

  Re: 2018/2019

Lähettäjä: hanna 
Päivämäärä:   2.1.19 07:19:14

rämpisin läpi 2018
uudelta vuodelta odotan :
liikun enemmän
syön vähemmän
juon vähemmän
pudotan kulutuksen ( ostamisen ) minimiin
pyrin pääsemään eroon tavarasta

  Re: 2018/2019

Lähettäjä: 1.*** 
Päivämäärä:   2.1.19 10:45:58

Ai niin, yksi konkreettinen tavoite.

Vuonna 2018 otin tavoitteekseni lisätä korttimaksamista. Olen aina ollut käteisihminen ja suorastaan onneton, jos lompakko on tyhjä. Tämän tavoitteen olen aika hyvin onnistunut pitämään. Tosin monesti esim. tuomaripalkkiot maksetaan käteisellä ja se tuntuu hyvältä :)

Vuonna 2019 aion lopettaa tai ainakin vähentää erilaisten asioiden laskemista. Siitä on tullut eräänlainen pakkomielle, kun aiemmalla työurallani jouduin seuraamaan kustannuspaikkani tilannetta ennakoivasti. Jos olisin joutunut miinukselle, olisin joutunut maksamaan sakkokorkoja. Jos tilanne näytti uhkaavalta, pienensin palkkaani. Laskin myös käyttötilini tilannetta.
Tästä on jäänyt paha tapa, joka on myös vähän vaikeutunut tuon korttimaksamisen myötä, kun en tiedä tarkkaa reaalitilannetta.

Siispä tipattoman tammikuun sijasta pidän taskulaskimetonta tammikuuta! :)

  Re: 2018/2019

Lähettäjä: XXX 
Päivämäärä:   2.1.19 10:59:00

Jep, ohi on 2018. Naapurin kanssa teimme kovan uuden vuoden päätöksen. Emme vaihda kalsareita tämän vuoden kuluessa. Toivottavasti päätös pitää.

  Re: 2018/2019

LähettäjäTirlittan 
Päivämäärä:   2.1.19 11:08:45

Aika villiä Triplis, vaihteletteko useinkin alusvaatteita naapurin kanssa..? ;D

  Re: 2018/2019

Lähettäjä: 1.*** 
Päivämäärä:   2.1.19 11:13:46

Hehee, XXX, eihän niitä tarvitse vaihtaa, riittää kun pesee välillä! :)

  Re: 2018/2019

Lähettäjä: XXX 
Päivämäärä:   2.1.19 11:27:05

Puhasta pyhiks, sanoi jätkä kun paidan ja kalsarit nurin käänsi.

  Re: 2018/2019

Lähettäjä: XXX 
Päivämäärä:   2.1.19 15:40:20

Hän joka teki sen päätöksen kanssani on naapurin naaraspuolinen asukas. Mä en ole sellainen poika joka pitää niistä feminiinisistä asuasteista.
Henen mielestä olen oikein seksiuroksen esikuva.
Kevytrintainen ja raskaslanteinen.

Siitä naapurin äijästä en ole niin varma. Hän on kateellinen mun Hyvon Coloreista.
Saunaillan päätteeksi ne on helppo vetää jalkaan oikein päin. Ruskee taakse ja keltanen eteen......

  Re: 2018/2019

LähettäjäTirlittan 
Päivämäärä:   3.1.19 20:17:48

Ah, Triplis, nuo niin urooosmaiset ominaisuutesi vievät mummon kuin mummon mietteet suurten urhojen, varjagien ja viikinkien maailmaan ja saavat huokailemaan romanttista hempeilyä.. <3 <3
-Oih ja voih..

* Onneksi seukkaat nyt Miitan, norjalaisseidan kanssa, joten me muut joudutaan keskittymään tähän vuosikysymykseen. :)

Minun vuodestani 2018 lukeneet tietävät tarpeeksi, se oli aivan kamala. Viimeisenä niittinä 'lähestymiskielto' tavallaan kaikkien perheenjäsenieni talouksiin vuosiksi. :(

Mitä sitten tästä eteenpäin, jos saan vuokra-asunnon, niin mistä ja minkälaisen määrää paljon kuvioistani.
Kuntouttavassa työtoiminnassa taidan käydä tämänkin vuoden, käsitöissä yritän kehittyä, torvea soittanen niin kauan kuin fysiikka sallii, kesäkautena tulen kyllä siivoilemaan jälkiäni tännekin mäelle, mut olen kaikenkaikkiaan avoin
uusille mahdollisuuksille.
30v autoni toivon ajokuntoon ja kunnonkohotukseen inspiraatiota riittävän.

  Re: 2018/2019

Lähettäjä: 1.*** 
Päivämäärä:   4.1.19 19:00:59

Tein tänään yhden asian, jota olen suunnitellut jo pitkään...

Kävin läpi n. puolet valokuvistani, joita en ole aiemmin laittanut mihinkään kansioon.
Lajittelin ne uudella tavalla, jotta ne olisi helpompaa löytää halutessaan ja laitoin säilytysrasioihin. N. 3/4 heitin pois, mm. huonon laadun takia.

Mutta mikä nostalgiamatka! Lapset n. 30v sitten, matkat ja erilaiset hauskat tapahtumat...itkin ja nauroin vuorotellen...

Huomenna on toisen puoliskon vuoro!

  Re: 2018/2019

Lähettäjä: Ope 
Päivämäärä:   6.1.19 09:03:55

Minulle vuosi 2018 oli monella tapaa erinomainen; kukaan läheisistäni ei kuollut ja raskaasta läheisen poismenosta koen toipuneeni, kaikki olivat terveitä ja lapset saavuttivat unelmiaan. Töissä olin jaksavampi ja innostuneempi, kun vuosiin. Hevoset olivat terveitä ja kilpailivat menestyksekkäästi.

Mitä toivon vuodelle 2019:
- Lisää yhteistä aikaa, rentoa sellaista perheen kanssa
- läsnäoloa enemmän kaikkien lasten arjessa
- oman kunnon parantamista
- aktiiviratsastuksen/valmentautumisen aloittamista
- pystyn myymään kaksi hevostani pois, jotta työmäärä ja rahankäyttö pienenisi
- pääsisinpä lentäen ( tämä on paha) ulkomaille viikonloppulomalle koko perheen kera

Aika runsaasti toiveita....

  Re: 2018/2019

Lähettäjä: 1.*** 
Päivämäärä:   6.1.19 09:25:21

Voi ope, nuo kaksi viimeistä toivetta/tavoitetta melkein korreloivat toistensa kanssa. Tsemppiä toteuttamiseen, myös kaikille muille!

Hevosia olen jo katsellut tositarkoituksella, mutta vielä en ole löytänyt yhtään potentiaalista.

  Re: 2018/2019

Lähettäjä: Ope 
Päivämäärä:   6.1.19 10:12:36

1.*** olen huomannut, että vuosien vieriessä hevosen ostaminen on entistä haastavampaa, kun niitä kriteereitä on aika paljon.
Tai sitten kun hyvä löytyy, eivät rahat riitä.
Luulen, että jos vielä hevosen ostan joskus, on se maitovarsan taas ja juurikin tiettyjä nimiä toivoisin sukutaulussa olevan.
Tsemppiä hevosen ostoon ja muille myös, jos edes osa vuoden tavoitteista toteutuisi.

  Re: 2018/2019

Lähettäjä: 1.*** 
Päivämäärä:   6.1.19 11:19:21

Ope, niinpä! Täytän tänä vuonna jo 60, enkä enää oikein jaksaisi odottaa varsan, enkä ehkä edes nuoren kehittymistä sopivaan koulutustasoon.
Olen leikitellyt vanhemman opetusmestarin ostamista, koska en ole ajatellut kilpailla enää, mutta vanhemmilla on usein vikalistaa ja kilometrien täyttymistä, sopivan yksilön löytyminen on vaikeaa.
Jos saisin unelmieni hevosen, se olisi 7-10v, koulutustaso iästä riippuen VaA+, kaunis katsella, yhteistyöhaluinen ja pehmeäliikkeinen. Nämähän ovat erittäin halpoja, eikö? :)

  Re: 2018/2019

Lähettäjä: Ope 
Päivämäärä:   6.1.19 13:09:05

No niinpä, jos edes tietäisi, että se hyvä hevonen olisi hengissä ja terve 8-10-vuotta,voisi ottaa hyvän auton verran pankkilainaa. Kerranhan täällä vain eletään. Mutta kun se voi olla viikon päästä hankinnasta kuollut ja käteen jää vain pikkuisen pidempi velka. Eipä se hevosen muisto kauaa lämmitä.
Harmittaa vieläkin:kerran oli tarjolla juuri tuollainen opetusmestari, joka ei ollut edes ikäloppu ja nuori tyttärenikin kykeni sillä ratsastamaan. Hevonen oli lähes ilmainen, kun imppasi, miksi en sitä loppu viimeksi sitten ostanut. Kotona olisin voinut pitää sitä pihatossakin, vieläpä.
Noh, tämä hevonen eli vuosia myyntinsä jälkeen ja elää vieläkin. Tämä on juuri tällaista näiden kanssa.

  Re: 2018/2019

Lähettäjä: 1.*** 
Päivämäärä:   1.2.19 19:18:41

Nostanpas tätä ylöspäin.

Muutosten vuosi on ainakin jollain tasolla lähtenyt käyntiin. Sanoin itseni irti kahdesta ammattini jäsenyhdistyksestä, molemmissa olen ollut pitkälti yli 30 vuotta.

Laitoin myös tällä viikolla esimiehilleni sähköpostiviestin alustavasti irtisanoutumisestani tänä keväänä. Ajattelin aloittaa "eläkkeeni" kesäkuun alussa. No, vastasivat heti ja ylempi esimies kysyikin heti, että "voiko päätöksesi perua tai ainakin siitä keskustella, mahdollisesti pienentää työprosentteja vielä?" Sanoin, että toki voidaan keskustella, palaamme asiaan keväällä...
Saas nähdä, mitä ehdotetaan! :)

  Re: 2018/2019

Lähettäjä: 1.*** 
Päivämäärä:   2.2.19 11:32:34

Hevosen osto tökkii kuitenkin vähän.

Oma ruunaherra on niin reipas ja iloinen 21-vuotias...hankiralleja on vedetty sydämen kyllyydestä!
Ei siinä ole toista hevosta edes kaivannut :)

  Re: 2018/2019

Lähettäjä: Ope 
Päivämäärä:   7.2.19 18:41:00

Koko vuodenalku on ollut kaikkea lievää vastoinkäymistä: raktori rikki ja lunta tulee, joka aamu olen talliin rämpiessä terroristitunnelmissa, toisella kisaratsulla tapaturmaa, ehkä ja joo kuntoutuu. Ilman tätä hevosta voin heittää hanskat tiskiin. itselläni kunnon vaihdevuosiagressiopäällä.
Kyllä:myyn keväällä kaksi pois ja lähden jonnekin rajojen ulkopuolelle.
Ehkä tämä vuosi vielä paranee....

  Re: 2018/2019

Lähettäjä: 1.*Tsemppiä** 
Päivämäärä:   7.2.19 20:47:37

Tsemppiä ope! Tämän vuoden alku on ollut haastava ainakin hevosihmisille, kun kelit ovat olleet niin vaihtelevia.

Esimieheni pyysivät minua jo tekemään irtisanoutumisen toukokuun loppuun, että pääsevät hakemaan minulle seuraajaa. Hyvä fiilis, lähden mielelläni ilman ovien paukuttamista ja ole jo luvannut perehdyttää seuraajani ja auttaa hätätilassa :)

  Re: 2018/2019

Lähettäjä: Ope 
Päivämäärä:   9.2.19 15:33:15

Aika ihanaa juuri kesän korvalla aloittaa uusi vaihe elämässä, jota on toivonut. Sen nuoremman hevosen joutaa hankkia vaikka ensi vuonna, varsinkaan kun ei ole kiire kilpailemaan enää :-) Haaveilen nyt pääseväni loppukesästä lapseni pelimatkalle mukaan Italiaan.

  Re: 2018/2019

Lähettäjä: 1.*** 
Päivämäärä:   9.2.19 19:39:34

Ohoh ja heh, nyt vasta huomasin, mihin joutui edellisen viestin tsempit!
No, tsemppiähän on toinen nimeni...

Toivottavasti pääset ope Italiaan, mikset pääsisi?

  Re: 2018/2019

Lähettäjä: 1.*** 
Päivämäärä:   10.2.19 19:33:25

Huh, olipa eteläisessä Suomessa mielenkiintoiset kelit!

Piti laittaa pienempi auto talliin, kun se ei jaksanut pyristellä sohjossa...isommalla autolla saatiin sentään talliviikonloppu kunnialla läpi.

Hokilliset hevoset pärjäsivät hyvin, mutta kengättömillä oli vaikeampaa. Itsekin luistelin kumppareilla sinne tänne, mutta en onneksi kaatunut kertaakaan :)

  Re: 2018/2019

Lähettäjä: Ope 
Päivämäärä:   12.2.19 18:23:10

Nelivetomaasturi osoitti taas paikkansa, kyllä sen olemassaolo sitten autodieselverolapunkin myötä muistuu. Tiedän, että tulotasoni ei kuitenkaan riitä kuunaanTeslan sähkömaastoautoon.
Tänään on kyllä koskettanut Olli Lindholmin poismeno, nuorena tuli kuultua ja senkin jälkeen kappaleita ja myönnetäköön, että Voiceakin on tyttärien kanssa tullut katseltua ja Olli oli ihan lempivalmentajiani, aito itsensä.
Pian alkaa odotettu hiihtoloma, paljon maneesivalmennuksia hevosille, vanhimman jalka näyttää kuntoutuneen ja kestävän käyttöä. Valoa näkyy siis tunnelin päässä.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.