Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Lihominen ja ikä

Lähettäjä: " 
Päivämäärä:   25.9.18 10:07:04

Nyt kahdessa kuukaudessa paino noussut yht. 3 kiloa. Tämän vuoden aikana 9kg. Kuukautiset loppuivat vuodenvaihteessa. Harrastan hikiliikuntaa tunnin päivässä ja joskus toisen kevyemmän lenkin lisäksi. Syön kaksi leipää päällysteillä aamuin illoin, yksi lämmin ateria ja välipala. Viikonloppuisin karkkipussi ja jotain herkkua, siideriä tms sixpakki. Kun vielä oli menkat, niin ei tarvinnut katsoa mitä söi, kun olin alipainoinen tai hoikka.

  Re: Lihominen ja ikä

Lähettäjä: 1.*** 
Päivämäärä:   25.9.18 11:05:41

Valitettavasti ikääntyessä joutuu katsomaan enemmän, mitä syö. Syömisen osuus on kuitenkin 80% painonhallinnasta...

Itselläni on taipumusta painonnousuun, koetan koko ajan vähän ennaltaehkäistä sitä, koska pudottaminen on hankalampaa.

Painonnousun lisäksi myös vartalotyyppi tuppaa muuttumaan :(

  Re: Lihominen ja ikä

LähettäjäTirlittan 
Päivämäärä:   25.9.18 14:04:14

Ennen laihtui näppärästi, nyt jos yrität 'näppärästi' ei kestä polvet, saat rytmihäiriöitä ja tarvitset niin vähän energiaa ettei siitä edes oikein pääse vähentämään, eli laihduta nyt aloittaja jo kiireesti ettei käy näin kuin meikäläisellä, että paino ei tunnu putoavan ja pudotettavaa on yli 50kg..

  Re: Lihominen ja ikä

Lähettäjä: Tuttua 
Päivämäärä:   25.9.18 19:53:24

Siiderit ja oluet pois tai vähentäminen. Niistä kertyy hurjat määrät kaloreita! Karkkipussin vaihdat pienemmäksi. Mieti leipien päällysteitä ja syö entistä enemmän vihanneksia/juureksia aterialla. Liikut todella hyvin.

  Re: Lihominen ja ikä

Lähettäjä: Mies 
Päivämäärä:   25.9.18 20:09:18

Kun jätät sen kaljan kittaamisen vähemmälle niin syömisillä sinänsä ei ole vaikutusta painon nousuun(läskistymiseen) jos kuitenkin käyt noinkin ahkeraan lenkillä(10 km päivä) ja kyllä mitä olen katsonut ihmisiä niin se sohvalla oleilu se vasta lihottaakin ja telkkarin tuijottaminen.

  Re: Lihominen ja ikä

Lähettäjä: " 
Päivämäärä:   25.9.18 21:34:00

Kaljaa en juo. Siideri tai lonkero lightversiona. Sohvaperuna en ole, ja aiemmin olen voinut syödä paljon enemmän. Työ on enempi raskasta kuin kevyttä. Paino lähti nousuun välittömästi hormonitoiminnan muuttuessa. No, enempi vaan vielä liikuntaa :) Yritetään välttyä ylipainolta..

  Re: Lihominen ja ikä

Lähettäjä: Rallietana 
Päivämäärä:   26.9.18 10:59:22

Jostain lehdestä luin, että naisen hormonitoiminnan pyörittäminen kuluttaa elimistössä noin 300 kcal/päivä, eli ainakin sen verran vähemmän pitäisi syödä, kun kuukautiskiertoja ei enää ole. Tiedä sitten, pitääkö tuo luku paikkansa.

Mutta joo, vaikka kyseinen kulutus olisi vain puoletkin tuosta, koko ajan vähemmän pitäisi syödä, jos haluaa samassa painossa pysyä kuin ennen :-/.

  Re: Lihominen ja ikä

Lähettäjä: Emma 
Päivämäärä:   26.9.18 20:26:38

Lightsiiderissä on. 100 kaloria/per pullo ja jos niitä sikspäkin juot niin kertyyhän siitä jo aikamoinen määrä kaloreita, n.600!

  Re: Lihominen ja ikä

Lähettäjä: " 
Päivämäärä:   27.9.18 10:53:44

Juomisetkin vähemmälle tietenkin. Määrä oli koko viikonlopun annos, silloin kun ottaa. Mutta siitäkin voi tiputtaa kun ei ole "tarvetta" juoda. Herkkuannoskin on jaettu, ei yhden illan satsi. Ennen on mennyt huomattavasti enemmän, ja alipainoinen olen ollut. Jos kuitenkin paino lisääntyy tasaisesti ja pysyvästi 1,5kg/kk, niin ihan kaikki ei voi johtua ruuasta(jota vähennetty) kun liikuntaakin on tehostettu. Kilpirauhasarvot jne on tarkoitus tsekata. Tällä hetkellä kroppa kuitenkin tuntuu kestävän liikuntaa paremmin kuin keväällä, jolloin ei palautunut ollenkaan ja kipeydyin vain. Hormonitoiminnan kanssa oli kamppailua ja se jumitti koko elimistön. En olisi uskonut että voi olla niin vaikeata. No, taistelu jatkuu :)

  Re: Lihominen ja ikä

Lähettäjä: Sanni 
Päivämäärä:   13.10.18 20:52:18

Olen jättänyt valkoiset jauhot ja sokerit nyt alkuun. Heti alkaa vaikuttamaan. Suosittelen. Leipää en juurikaan syö.

  Re: Lihominen ja ikä

Lähettäjä: Kyllä 
Päivämäärä:   16.10.18 12:52:54

On vaikeaa, mulla ikää jo reilusti kuusikymmentä ja on kova taistelu saada ylikilot pois. Tällä hetkellä on sellainen jumi että oksat pois. En viitsisi enää alkaa nuoruuden hulluihin laihiksiin, yritän syödä terveellisesti, mutta annoskoot ovat vieläkin liian suuret.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.