Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Isän dementia, keskustelutukea?

Lähettäjä: Tuki 
Päivämäärä:   14.8.18 18:51:59

Isä hoidossa, kunto romahtanut ja lähtö lähestyy. Hoitajien kanssa ehtii puhua faktat riittävästi, heille kiitos siitä. Mutta oma pää kaipaisi enemmän.On niin vaikea seurata kun toiselta hiipuu puhe, tunnistaminen, ruokahalu jne. Itsesyytöksiä, tottakai, miettimistä voisiko vielä tehdä jotain muuta kuin huolehtia että loppuaika olisi hyvin.
Onko jokin taho jonka kanssa voisi jutella nimenomaan nopeasti taantuvasta dementikosta?

  Re: Isän dementia, keskustelutukea?

Lähettäjä: Niin 
Päivämäärä:   14.8.18 20:51:02

hei, ota yhteyttä sairaalan/terveyskeskuksen dementtiayksikköön ja kysy sieltä, voisitko jonkun kanssa jutella asiasta. Mistä omainen saisi apua. Sehelpottaisi sinua ja valmistaisi jollain tavalla tulevaan ja veisi turhia itsesyytöksiä pois sinulta.

  Re: Isän dementia, keskustelutukea?

Lähettäjä: Ritu 
Päivämäärä:   15.8.18 13:41:33

www.muistiliitto.fi

  Re: Isän dementia, keskustelutukea?

Lähettäjä: Belle 
Päivämäärä:   17.8.18 19:13:35

Ota saattohoito mahdollisuutena. Kosketus tavoittaa vielä sittenkin, kun mikään muu oikein ei. Jos mahdollisuus yöpyä isän luona, niin ole siellä loppuajat. Pidä kädestä.

  Re: Isän dementia, keskustelutukea?

Lähettäjä: x 
Päivämäärä:   5.9.18 22:36:31

Juttele geriatrin kanssa, heillä on näkemystä jeesata myös omaisia. Jaksamisia teille.

  Re: Isän dementia, keskustelutukea?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.9.18 22:42:03

Itsesyytöksiä mistä?

  Re: Isän dementia, keskustelutukea?

Lähettäjä: g 
Päivämäärä:   8.10.18 20:31:25

Minäkään en ole koskaan ymmärtänyt tuota omaisten syyllistämistä. Ei minulla koskaan ollut huono omatunto siitä, kun viimein sain dementikon laitoshoitoon. Syyllisyydentunne minulle on tullut aivan erilaisista asioista eikä siitä, että olen tehnyt parhaani jonkun ihmisen vuoksi.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.