Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Korkea verenpaine

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   23.5.18 21:46:06

Kaipaan vinkkejä korkean verenpaineen (140/90) lääkkeettömään hoitoon.

Ikää on yli 60 mutta olen tähän mennessä pärjännyt ilman lääkkeitä. Liikun päivittäin ja pari kertaa viikossa niin että hikoilen ja hengästyn. Ruokavalio on kasvispainotteista enkä juurikaan syö punaista lihaa. Painoindeksi on 22.

Vai pitääkö vain hyväksyä etten ole enää ihan nuori?

  Re: Korkea verenpaine

Lähettäjä: Tähti 
Päivämäärä:   23.5.18 23:18:35

Pitää. Korkea verenpaine rasittaa verisuonistoasi ja yleensä nämä on vahvasti geneettisiä, jos lähisuvussasi on sydän- ja verisuonitauteja. Itse sain kolesterolilääkityksen jo alle 40-vuotiaana, verenpainelääkkeet 50 vee. Ei auttanut vaikka välillä olen syönyt lähes vegaaniruokaa.

Toki stressikin nostaa, onko sellaista nyt poikkeuksellisen paljon?

  Re: Korkea verenpaine

Lähettäjä: d 
Päivämäärä:   27.5.18 15:27:05

Pakuritee on auttanut. Jos asut metsän keskellä ja voit hankkia sitä itse, kannattaa kokeilla.

  Re: Korkea verenpaine

Lähettäjä: 1.*** 
Päivämäärä:   27.5.18 17:26:58

Korkean?

Olen syönyt lääkkeitä jo yli 25 vuottta, sukurasite. Ei ole ylipainoa, liikun säännöllisesti.
Silti eilen illalla tunsin, että päätä särkee, mittasin verenpaineen ja lukemat oli 208/118.

Onneksi oli ensimmäinen kerta aikoihin, aiemmin heittelehti useamminkin.

Mitenkäs suolan käyttö?

  Re: Korkea verenpaine

Lähettäjä: ja 
Päivämäärä:   26.8.18 02:07:10

Tarkista tuo suolan saanti. Suomalaiset yleesä saavat moninkertaisen määrän suosituksiin nähden. Esim. leipä.

Ja riittävä Lepo. Liikunnan lisäksi. Ja se stressittömyys. Rennompi asenne elämään ja välillä lomille!

  Re: Korkea verenpaine

Lähettäjä: Myös 
Päivämäärä:   28.8.18 20:28:33

Miten paljon piti juoda pakuriteetä, että alensi verenpainetta?

  Re: Korkea verenpaine

LähettäjäMe 
Päivämäärä:   29.8.18 03:50:44

Muakin kiinnostaa - mista ”tuntee” että on korkea paine?

  Re: Korkea verenpaine

Lähettäjä: 1.*** 
Päivämäärä:   29.8.18 08:37:46

Monesti vähän kohonnutta verenpainetta ei tunne ollenkaan.

Itse tunnistan oman korkean verenpaineeni sellaisesta paineen tunteesta päässä, joskus tuntuu kiristystä takaraivolla ja yläniskan lihakissa.
Paineen tunne on hyvin samanlainen kuin ennen ukkosia tai kovia sateita.
Aina ei ole helppo erottaa tunnetta esim. hormonaalisesta päänsärystä, joten rutiinisti mittaan ensin verenpaineen, ennen kuin mahdollisesti ottaisin tulehduskipulääkkeen.

Kun verenpaineeni kohoaa tuolla edellä mainittuihin lukemiin (208/118), niin joudun ottamaan ylimääräistä lääkettä muutaman päivän.

Minulle normaali lukema on ollut nyt viime aikoina melko stressittömässä elämässäni n. 110/70, siis peruslääkityksellä.

  Re: Korkea verenpaine

Lähettäjä: ll 
Päivämäärä:   2.9.18 13:08:55

Mullekin tulee päänsärkyä, kun paineet kohoaa 180/110 tai yli. "Tavalliseen" päänsärkyyn verrattuna tuohon ei särkylääkkeet auta.

  Re: Korkea verenpaine

Lähettäjä: ll 
Päivämäärä:   5.9.18 11:30:26

Eihän noi aloittajan paineet korkeat noin vanhalle ole.

  Re: Korkea verenpaine

Lähettäjä: ** 
Päivämäärä:   5.10.18 05:50:54

Toiset huomaavat paljonkin oireita opittuaan mitå ne ovat ja toiset eivät mitään. Tietysti osa johtuu siitä, ne voivat tulla hitaasti ja niitä voidaan luulla muuksi.

Tuo vannemainen päänsärky yksi ja etenkin sellainen iskee aamusta heti kun herää ja nousee. Vakina.

Huimaukset, kaatuilu, aivosumu, keskittymis- ja hahmottamisvaikeudet, unohtelu, muistin huononeminen, tekee virheitä asioissa jotka ennen teki aina moitteetta oikein. Raskas olo, jalat kuin lyijyä.

Sopiva lääke -> kevyet jalat kevyt olo klaari pää jota ei särje ja erilainen jaksaminen.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.