Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Uutta ja vanhaa LVIII

LähettäjäMiitta. 
Päivämäärä:   29.12.17 04:08:48

Onko se 1.***:n ruunanen missä kunnossa nykyään?

http://forum.hevostalli.net/read.php?f=18&i=76709&t=76709

  Re: Uutta ja vanhaa LVIII

Lähettäjä: 1.*** 
Päivämäärä:   29.12.17 10:41:29

Kiitos kysymästä Miitta, ruunanen voi ihan hyvin! Hoipertelua ei ole ollut sen kesäisen kohtauksen jälkeen ja luottoeläinlääkärinikin on lopulta kallistunut noihin haitallisiin kasveihin (kuuli jossain seminaarissa vastaavista tapauksista) :)
Ikä alkaa toki hieman näkyä, on ensi viikolla 20v...sai kuitenkin uuden kaverin viereiseen tarhaan ja hölkötteli sen kanssa häntä pystyssä aamulla.

  Re: Uutta ja vanhaa LVIII

LähettäjäTirlittan 
Päivämäärä:   29.12.17 14:04:36

Sunikalle kiitos järkevästä ajattelusta, ihanaa että teitäkin vielä on jotka ymmärtävät lukemansa.

Poni oli jo syksystä alkanut 'näyttää vanhalta', elli on hänet nähnyt ja todennut iän vaan näkyvän jo.
Omistajaa infosin jo viikkoja sitten ettei ehkä ole kauaa aikaa jäljellä, eli mikään ei olisi elinikää voinut lisätä, eikä mikään sitä myöskään vähentänyt, tämä toivottavasti on selvä nyt sivulukijoillekin.

Me asumme metsikössä, eli emme tien vieressä, suutarilikan koiranpentu karkasi heidän ovestaan ja päätyi suoraan auton alle liki 20km päässä täältä, asfalttitie 5m talosta, 60km rajoitus, mutta harva noudattaa sillä suoralla.

Meiltä jäätiin, ehkä nelisen vuotta sitten, junan alle, radalle on pari kilsaa, mut silloin jäi viisi koiraa kerralla.

Muuten täällä on liki eläinten vanhainkoti, yli kymmenvuotiaita on varmaan porukasta puolet, onneksi muiden kuin kissojen sairauksilta on vältytty, Luojan kiitos ja kissoihinkin on lääkekuurit tehonneet.

  Re: Uutta ja vanhaa LVIII

LähettäjäTirlittan 
Päivämäärä:   29.12.17 15:06:09

..ja ne kammoamani labrakokeet, kolesteroli 4,7, mutta paastosokeri korkea 6,7.
-Pittee taas vähän keskittyä ruhoonsa tarkemmin..

Täällä on vesikeli, eipähän tarvii lunta kolata kuin niskastaan, jos osuu sopivasti räystään alle. ;)

  Re: Uutta ja vanhaa LVIII

Lähettäjä: Gerda 
Päivämäärä:   29.12.17 16:14:41

Kyllä meilläkin on eläimiä kuollut niin tapaturmaisesti kuin muutenkin, ei se ole mikään eläinsuojeluasia.
Olin tänään töissä sairasloman ja joululoman jälkeen, ihan loppu päivän jälkeen... ei hemmetti, vanhaksiko tässä alkaa tulla :=0

  Re: Uutta ja vanhaa LVIII

LähettäjäTirlittan 
Päivämäärä:   29.12.17 17:20:35

Gerda, jos käy niin että ehkä kuntosi ei olisikaan loistava, niin voiko työssäsi tehdä lyhempää päivää tai vastaavaa vaikka kuukauden, kun onhan se influenssa aika koettelemus kropalle?

'Vanhuus' on sitten taas suhteellisesti verrannollinen ajatusten apatiaan. ;D

  Re: Uutta ja vanhaa LVIII

Lähettäjä: Pähkis 
Päivämäärä:   29.12.17 23:30:07

Yllärin sain tilipussissa, olikin sitten vuoden lopuksi vuosituloraja ylittynyt ja siitä kiitoksena iiiiiiso ennakonpidätys. Olisihan tuohonkin voinut jotenkin varautua, mutta minä nyt en vaan jaksa kaikesta pitää kirjaa ja näköjään sitten näinkin voi käydä.. :) Mulla on verokortissakin se B-pidätys eli aina pitäisi mennä enemmän, jos tienaa yli rajojen. Siihen sitten luottanut... No ei se auta kun pärjätä vain..

Vettä sataa täälläkin nyt, lunta on kyllä tullut muutaman päivän ajan ihan koko talven edestä.

Oikein mukavaa uutta vuotta koko mummolan väelle, pidetäänhän lippu korkealla ensi vuonnakin! :)

  Re: Uutta ja vanhaa LVIII

LähettäjäMiitta. 
Päivämäärä:   30.12.17 04:49:41

No voi mokoma Pähkis! Ennakkoverot ja jälkiverot yksityisyrittäjiltä minä vielä ymmärrän, mutta jos olet toimihenkilö eikö tuossa joku ole vaan laskenut vanhan kaavan mukaan?-
-Kyllä nuo oikeesti pitää saada takasin. Mut en tiedä miten, kun en siellä asu.
Eihän se raha kaikkea määrää, mut se helpottaa niin kummasti elämää.

Minä en lupaa itselleni muuta uudeksivuodeksi, kuin että olen entistä valikoiva ihminen. Opettelen sanan EI. En perustele paremmin ja hyvillä syillä jos pitää sanoa EI ja valikoin hyvin mielin ne joille sanon KYLLÄ. Luulisi tässä iässä riittävän, mutta aika näyttää.

Nyt hiihtämään, on aika hapekas keli. Parikytä miinusta.

Lippu on korkealla!

  Re: Uutta ja vanhaa LVIII

Lähettäjä: 1.*** 
Päivämäärä:   30.12.17 10:22:22

Minulla on myös verokortissani B-vaihtoehto ja yllätyin kovasti vuoden 2017 alussa, kun kokonaistuloraja oli pienentynyt!? ( A-vaihtoehdossa suurenee vuosittain...). No, hain muutosverokortin heti ja laskin ihan oikein, tulorajan ylittymiseen olisi ollut pari sataa euroa :)

Älä sure Pähkis! Poikani työskentelee paljon verottajan kanssa ja hän aina sanoo minulle, että verottaja kyllä huomioi kokonaistilanteen ensi vuonna. Vanhana kyynikkona en kyllä luota tuohon 😩

  Re: Uutta ja vanhaa LVIII

Lähettäjä: 1.*** 
Päivämäärä:   30.12.17 19:23:52

Hyvä fiilis...täysikuu tulossa ja nukkuminen on vähän huonoa, mutta muuten odotan innokkaasti vuoden vaihtumista!

Ihan tarkkaan en tiedä vielä, mitä vuosi 2018 tuo tullessaan, mutta sen tiedän, että paljon on muutoksia luvassa...

Hyvää Uutta Vuotta kaikille, jo nyt! :)

  Re: Uutta ja vanhaa LVIII

LähettäjäTirlittan 
Päivämäärä:   30.12.17 20:45:01

Huhhuh, joo.

Pidin niinkuin yhteislauluillan, suutarilikka tuli uusioperheineen, oli tod huonovointinen nro 13 takia, uusiopoika 13?v oli kuumeessa ja yskässä, myö sit lauleltiin ja mopopojan heili käytettiin täällä pistäytymässä, oli hällä hankalaa kun muutenkaan eivät jalat meinaa kantaa ja isot koirat tervehtivät pyörimällä jaloissa, mut kun mopis sai talutettua istumaan, niin tilanne hiukan tasoittui.
Visiitti oli lyhyt, mut kai ihan ok.
Soitin vähän trumpettiakin sentään.

Likat läks Suutarin suuntaan uudeksi vuodeksi, miäs läks saattamaan Mopispariskuntaa eli jäin keskenäni jo toista tuntia sitten, join vähän teetä ja söin loppunokareen makaronilootaa.
Päätä hiukan särjehtelee silloin tällöin, muuten on tasaista.

Kun jäin keskenäni, yllätti halu lähteä kävelylenkille, mut eipä täs pimeydes ja liukkaudes sitten uskaltanut lähteä. Oli se silti positiivinen tunne: "jes nyt lenkille". :)
-Ehkäpä se povaa kunnon paranemista ensi vuodelle.

Raivattiin tänään pikana huushollia, ehkäpä jatkan sitä rauhassa joulusiivoksi asti lähipäivinä, ti taas kuntouttavaan.

Suojattua vuodenvaihdetta kaikille ja luottavaista mieltä! :)

  Re: Uutta ja vanhaa LVIII

LähettäjäMiitta. 
Päivämäärä:   31.12.17 02:35:58

Minä kävin tuolla Sennulassa ja kirjoitin yhteen ketjuun jossa Kainuun häke oli vävän niin ja näin.

Lähettäjä: Miitta.
Päivämäärä: 31.12.17 02:26:10

Voi hyvän tähen miten viihdyttävää sananvaihtoa.
Meillä ei onneksi kaadu puut tielle, kun ei niin isoja puita ole.
Minä veivaan lisävirtaa puhelimeeni käsikäyttöisellä veivillä jos olen ollut kolme viikkoa jumissa.Kai ne nyt siinä ajassa on pystyssä jotenkin, ne sähköt ja mastot.

Yleisesti ottaen ruokaa on, kun pakastimet sulavat, kannan omat ja hitto sen naapurinkin tänne säilömät kalat ja lihat ulos ja ripustan ne vaikka vanhan lampolan vintille. Kun ne loppuvat niin otan hengen omalta lampaalta.

Kävisin hangessa vessassa, mies on jo kussut sinne sellaisen läikän niinkuin ihan arkiaamuisin.

Valitettavasti tämä on ihan totta, terveisin pikkuriikkinen akka pohjois-Norjasta :)

  Re: Uutta ja vanhaa LVIII

Lähettäjä: Talvi 
Päivämäärä:   31.12.17 08:53:42

Niin sitä pitää, Miitta. :D

Minä vaihdan vuotta koiran seurassa ja näköjään sängyn pohjalta käsin, kuume on aika kova. Piti saikuttaa kun olisi ollut työpäivä, ja se vähän harmittaa. Onneksi on selvästi flunssa, eikä influenssa. Hyvää uutta vuotta, itse kullekin säädylle.

  Re: Uutta ja vanhaa LVIII

LähettäjäTirlittan 
Päivämäärä:   1.1.18 00:19:30

Nyt ollaan sit tämän vuoden puolella.

Vuosi vaihtui kun kävelin kupin ja vesipullon kanssa kohti papukaijahuoneen verkko-ovea. ;D

Mites teillä muilla?

  Re: Uutta ja vanhaa LVIII

Lähettäjä: Gerda 
Päivämäärä:   1.1.18 09:03:24

Vuosi vaihtui nukkumalla, kuten jo kovin monta vuotta peräkkäin. Maalla saa onneksi olla melko rauhassa raketeilta. Vanhin koira on ilmeisesti tullut lähes kuuroksi, koska sitä ei tänä vuonna raketit häirinneet lainkaan.

Hyvää uutta vuotta kaikille!

  Re: Uutta ja vanhaa LVIII

Lähettäjä: 1.*** 
Päivämäärä:   1.1.18 10:02:10

Nukuin sikeästi. Olikos ulkona jotain pauketta? 😀

  Re: Uutta ja vanhaa LVIII

Lähettäjä: XXX 
Päivämäärä:   1.1.18 12:26:31

Hyvää loppuvuotta kaikile.
Vuosi vaihtui sotatoimialueen kaltaisessa paukkeessa. Polttivat todella paljon ruutia ja samalla rahaa. Nyt v-omaiset yrittää laskea kadonneita sormia ja puhjenneita silmiä.
El.lääkärit tekivät perjantaina ja lauantaina kovan tilin myydessään naukujien ja haukkujien omistajille rauhoittavia.
Siis täysin normaali vuoden vaihtuminen.

  Re: Uutta ja vanhaa LVIII

LähettäjäTirlittan 
Päivämäärä:   1.1.18 14:11:06

Justiinsa. ;D

Tarhojen koirat haukkuivat satunnaisesti, sisällä olevat nukkuivat.

Itse herättelin isäntäparan joskus ennen kahta peuhaamaan vuodenvaihteen kunniaksi ja nyt sit aamu venähtikin liki yhteentoista, vaikka aattelin nii pal ahkeroida, kun huomenna on se työkkäri jo.
-No mies ei valita. ;)

  Re: Uutta ja vanhaa LVIII

LähettäjäTirlittan 
Päivämäärä:   1.1.18 14:26:16

:.ja yksi juttu vielä:
Koko joulun ajan olen seurannut Gävlen olkipukin livelähetystä ja vielä se siellä seisoo. :)
'Joulumaisuus' hiukan kyllä puuttuu edelleenkin kun autot vaan ajelevat pukkisen taustalla lumettomassa ja vesisateisessa kelissä.

Tuolta olkipukki löytyy, osoite on vaan liian pitkä linkitettäväksi. :)
<http://www.arbetarbladet.se/gavleborg/gavle/
i-dag-byggs-gavlebocken-upp-folj-hela-arbetet-har-1>

Jos poistaa välilyönnin niin sit onnistuu kiinnostuneilla sivulla poiketa.

Täällä on vielä lunta, mut kosteaa ja lämmintä luvattu lähipäiviksi.

  Re: Uutta ja vanhaa LVIII

Lähettäjä: Taustaseurailija 
Päivämäärä:   1.1.18 18:02:04

Hyvät Uudet Vuodet ketjulaisille! Kaikki saivat taas joulusiivot tehtyä - kukin omalla, parhaaksi katsomallaan, tavalla. Eikun kohti uusia joulusiivoja ja niiden suunnitteluja!

Kun eläimen ottaa, niin toivottavasti jokainen muistaisi siitä sitten huolehtia. Uuden vuoden lisäksi niinä 364 päivänä myös ja parhaan kykynsä mukaan. Olipa eläin lemmikki tai tuotantoeläin, niin se on kaikessa ihmisen armoilla, halusi tai ei. Samat sävelet koskee ihmisen penikoita myös<3. Tiukka uuden vuoden avaus ja debyytti tässä ketjussa, mutta aina joskus näitä asioita joutuu tuttavapiirissäkin miettimään.

  Re: Uutta ja vanhaa LVIII

LähettäjäMiitta. 
Päivämäärä:   2.1.18 03:42:05

Täällä meni kans se vuodenvaihde palellen ja peiton alla kärsien.
Vitsi kun olin niin tyhmä että lähdin ulkotöihin tässä jouluna märkä tukka pipon alla. Koira ei pelännyt, lampaat ovat omassa bää-laumassaan turvassa ja laamat vähät tutkailivat tilannetta.

Mies päivystää, nuorin pelasi jotain isoveljensä janssa ja tyttö oli kylillä yötä. Onneksi oli sentään järkevässä seurassa, olen heristänyt tässä sormiani moneen kertaan niistä ystävätärpiireistä.

Aamulla lähdin siivoamaan sitä opiskelijakämppääni, sanoin sen nyt irti:
Se emäntä naureskeli, että tuo yläkerran poliisikin on "käynyt vähän juhlimassa", niin että minä siellä luuttuan lattioita puoli kymmenen aikaan Uudenvuodenpäivänä, kun luovutin avaimet.

Kiitti hyvästä yhteistyöstä ja sanoi, että olen tervetullut takaisin milloin vain, jos tarviin jonkunlaisen opiskelija-, yksityisyys- tai taiteilijarauhan.
:D

  Re: Uutta ja vanhaa LVIII

LähettäjäMiitta. 
Päivämäärä:   2.1.18 03:44:34

Niin siis koira eivätkä lampaatkaan pelänneet raketteja.

  Re: Uutta ja vanhaa LVIII

LähettäjäTirlittan 
Päivämäärä:   2.1.18 20:21:02

Gävlen olkipukki purettiin tänään puoliltapäivin. :( Goodbye.

  Re: Uutta ja vanhaa LVIII

LähettäjäTirlittan 
Päivämäärä:   3.1.18 19:20:55

Löysin humoristisen kuvan, kun kävin puuma-kommenttini tiimoilta tuolla kuvahaussa, laitan sen varoitukseksi tähänkin ketjuun.. ;D
https://media.riemurasia.net/albumit/mmedia/lp/8kv/hggt/3175/1351191056.jpg

Muuten ei tiiä sataako lunta, räntää vai vettä, onpahan ainakin 'ilimoja pidellyt'. ;)

Kuusi hiipii pikkuhiljaa kohti sisätiloja..

Ensi syksynä istutan kuusen isoon ruukkuun ja pidän sisällä koko talviajan, eipähän tarvitse kuin vaihtaa koristeita, ensin halloween-oranssi(isänpäivä samalla), sit itsenäisyyden sinivalkoinen, joulunpunainen, ystävänpäivän pinkki, pääsiäisenkeltainen, pari vappuviuhkaa, äitienpäivän vaaleanpunavalkoinen, sit puu ulos hengittämään ja odottamaan syyspäiväntasausta.. :D

  Re: Uutta ja vanhaa LVIII

Lähettäjä: Pähkis 
Päivämäärä:   4.1.18 12:49:09

Mukavaa alkanutta vuotta!

Tänä vuonna tarkistelen kyllä etukäteen nuo kokonaistulorajat... :D Tosin tulot taitaa tippua sen verran, että ei ole pelkoa rajojen ylittymisestä. Ja minulla on kyllä luotto siihen, että ylimääräiset maksetut verot saan takaisin.. :)

Mitäpä tässä kummempia tälle vuodelle, nyt väännetään työsopimusta että paljonko siihen työprosentteja laitetaan... Työnantajakin havahtui huomaamaan, että yksinkertaisempaa olisi laittaa suosiolla suurempi prosentti kuin maksaa sitten kalliimpia keikkavuoroja... :D

Opiskelut alkaa ensi viikolla, kivaa, mutta vähän stressaavaakin...

  Re: Uutta ja vanhaa LVIII

LähettäjäTirlittan 
Päivämäärä:   4.1.18 16:00:38

Mie poikkesin tutkimas verokorttijutskaa ja työprossa olisi 2, mut etuus on reilu 18, joten sillä sit mennään. ;)
Koko vuoden tulo ennen verovähennyksiä 10 152e, kyl mie sil laetan eläämän risaaseks. :D

  Re: Uutta ja vanhaa LVIII

Lähettäjä: Gerda 
Päivämäärä:   5.1.18 09:02:36

Kohti tämän vuoden ensimmäistä viikonloppua. Piti aloittaa parempi elämä heti vuoden alusta, mutta tällä viikolla on vedetty pizzaa, hampurilaisia ja olutta enemmän kuin koskaan ;). Heh. Lähikaupassa oli käsityöläisoluita hyllyssä, pitihän niitä maistella. Uusi alkoholilaki on siis lisännyt kulutusta!
No, eiköhän se tästä alkuinnostuksen jälkeen, eikä tuo kulutus nyt oikeasti ole päätä huimannut.

Pähkikselle tsemppiä opiskeluihin! Tirskun idea ruukkukuusesta on aika hyvä, mitenköhän ison ruukun sille tarvitsisi..

  Re: Uutta ja vanhaa LVIII

LähettäjäTirlittan 
Päivämäärä:   5.1.18 15:14:02

Juhlan aika loppuu vasta 13.01, joten Gerda vaan antaa mennä siihen asti omantunnon soimaamatta. :)

Kuulin jälkikäteen Trubaduuriboheemihippipojalta että Ameriikoissa on vuokrakuusipurkkisysteemi ihan vaihtoehto jouluisin, firma tuo ruukkuineen ja hakee taas joulun jälkeen pois, kuusilla on nimetkin ja saman kuusen voi varata seuraavaksikin jouluksi. :)

Sopisi varmaan Quatariinkin missä ei ole yhtään metsää.
Toista se on ollut täällä, varmaan maapallon 'metsäisimmässä' valtiossa, eipä ole tarvinnut kuin valita se mikä miellyttää.
Laitoin autonrengasruukkuihini pelargonioiden tilalle kuusentaimet, ei tarvinnut miettiä mistä saisi rahat kanerviin. Pointti vaan lienee se että jos nuo talven tuossa kukoistavat, niin alkaa rengastorni käydä liian pieneksi..
-..ehkäpä istuttelen niistä pikkuhiljaa keväisin kuusiaitaa tontin reunalle. ;)

Täällä satelee vettä. (Kevät??)

  Re: Uutta ja vanhaa LVIII

Lähettäjä: Pähkis 
Päivämäärä:   6.1.18 02:32:41

Kiitos Gerda tsempeistä! :)

No niin, satasellahan sitä jatketaan.. :D Ja juuri teen kahta ylimääräistä yövuoroa täyttämään vajetta, jota ei nyt sitten tulekaan... Aamulla vähäksi aikaa nukkumaan ja sitten iltavuoroon... :) No, tulee ainakin ylimääräisiä vapaapäiviä jatkossa ja tästä yöstä ihan kivat lisät...

Missä putsi piileskelee?

Ai että, kylläpä helpottikin tuo työajan ratkeaminen tuolla tavalla, heti avasi uusia mahdollisuuksia esim valmennuksiin ja kisoihin, mihin ei muuten olisi ollut varaa... Nyt vain pitäisi löytää sitä aikaakin. Onhan mulla toki pari viikkoa lomaakin vielä ja koulusta sain hyväksilukua sen verran, että useampi viikko menee ilman koulua. Kyllä tästä hyvä vielä tulee! :)

  Re: Uutta ja vanhaa LVIII

LähettäjäMiitta. 
Päivämäärä:   7.1.18 03:51:37

Voi miten hyvä Pähkis!

Minä siis oikeesti nautin tästä että on työajat. Kun laitan oven lukkoon ja vien mahd. roskapussit ulos konttiin ei kukaan kysele miten vapaa-aikani vietän. Yhtäkkiä sitä vapaa-aikaakin nimittäin on.
Opiskelijana olin ihan hörhö, kun ei ollut mitään kiinteää päiväjärjestystä, tai no oli vielä silloin kun korvat toimivat ja luennot alkoivat kl.08.15.

Mutta nyt siis on ihan mahtava työyhteisö, jota kehitetään koko ajan.
Vatsa kippuralla istuin aamukahvilla, kun kollegat huvittelivat minun kustannuksellani:

Minä teen siis paljon paperitöitä ja näpyttelen konetta = kädet kuivuvat.
Otin matkaan Helosan-putelin ja sitten kahvihuoneessa puolittain manailin, että "Kuinka monta kertaa minä olen sanonut miehelle, ettei käytä minun käsirasvaani lampolassa?!" (Kun avasin korkin siellä oli kaikkea mahdollista. Heinää, jodia jms. sun muuta sontaa.)

-Sitten sieltä yksi kollega-nero väläytti, että paljastuu aina vain uusia piirteitä miehestäsi.

:)

Tosiaan missä putsi on?

  Re: Uutta ja vanhaa LVIII

LähettäjäTirlittan 
Päivämäärä:   7.1.18 16:40:09

Miitan miehellä jos on vielä perinteiset remmikiristeiset 'nokian' kumisaappaat, niin jo onkin villejä visioita.. ;D

Me olemme Mopopojan kanssa tyhjänneet navettaa, hän talikoi ovelle ja mä siitä kärryyn, täällähän on tavallinen h-auton peräkärry, perintökärryni, ;) vanhan Zetorin perässä eli ensin lapataan kyytiin ja pisteessä B kyydistä pois, mut kulkee edes kerralla enempi kuin kottikärryllä.
Täytyy vaan niin olla hidas ja siltikin painostaa rinnan nurkilla, kun ei sitä kuntoa ole nimeksikään.
..ja nyt vielä eilen illalla jo ekan kerran alkanut krampata tuosta rintalastan alta satunnaisesti, liekö sappihaimamaksamahaportti.. :(

Olen lihonut 7kg, eikä kiinnosta yhtään.
Sain Pohjanmaalta vertaistukea, siellä on löydetty fibromyalgiat ja ties mitä ja masiskiloja pukannut samanverran, oikeaan masikseen on pillerit saatu, nyt pitää vaan saada kilotkin alas.
Vetäisin tsemppivaihteen päälle ja ainakin aloitusintoa sieltä tuntui löytyvän. :)

Päivät pitenee ja paksut ohenee. ;D

ps. KUUSI ON SISÄLLÄ.

  Re: Uutta ja vanhaa LVIII

LähettäjäTirlittan 
Päivämäärä:   9.1.18 16:38:07

Mis tyä kaikki ootta? :O

  Re: Uutta ja vanhaa LVIII

Lähettäjä: XXX 
Päivämäärä:   9.1.18 18:53:10

Tietysti himassa appiukon tyttären tykönä. Ei ollenkaan huono mesta. Tänäänkin on suosikki ruokaani tulossa = valmiiksi laitettua.

Miitta, mikä on poron huippunopeus vapaana? Kattelin luonto dokkarin Pohjois-Amerikasta. Siinä väittivat karibun pystyvan 80km/h ja suden 64km/h. Pitäisikö uskoa?

  Re: Uutta ja vanhaa LVIII

LähettäjäMiitta. 
Päivämäärä:   9.1.18 19:29:34


Voi tuon (kanadan-)karibusta uskoa, ne ovat isoimpia poroja ja pitkäjalkaisempia kuin täkäläiset. Täkäläisten huippuvauhti on jopa yli 60km/h, mutta sekin säikähtäneenä ja lyhyitä matkoja.

Onhan tuo aika haipakkaa :)

https://www.youtube.com/watch?v=Ll2MyEl1zEc

Susista en tiedä. Pitäiskin tutkia, mutta eikös kontio-köntyskin vetäise kuudenkympin pyrähdyksiä, miksi ei susikin?

  Re: Uutta ja vanhaa LVIII

LähettäjäTirlittan 
Päivämäärä:   11.1.18 14:35:12

Pohjoisen paljakalla porolla pääsee. :)

Ulkona on meilläkin talvi ja lunta ja se on ihan hyvä juttu.

Tänään taas väki vähenee täälläpäin, Heppalikan eka oma hevonen kääntyi 30-vuotiaaksi, mutta niin kääntyi jalkojenkin pitävyys, ei mennyt hampaat, eikä fiilikset, vaan aamulla ei enää päässyt ylös, vaikka nyt päivällä jo pääsikin, niin noutaja oli viisaasti tilattu ja kun ei siellä ole koiralaumaa, niin oli tilattu kaivinkonekin.
Suutarilikan toiseksi vanhin koira on sekoillut jo kuukauden päivät, ei oikein näe ja yhtäkkiä ei tunnekaan ketään murisee kaikille 'vieraille', joten hän saa oikein 'kuninkaalliset' hautajaiset, kun lähtee kokonainen hevonen seurassaan, siinä riittää kääpiökoiralla Tuonelassa jyrsittävää.
En sitten kuitenkaan meitin bassettia sinne kuoppaan lähde kuskaamaan, enkä pääsisikään kun ei ole autoa.

Heppalikka kun diivaili tässä toissa viikolla ja haukkui minua erittäin rumin sanakääntein, niin "poistin hänet fasepookistani" toistaiseksi, nyt hän soitti kysyäkseen teurastajan numeroa, numeron toki välitin, mutta saa toistaiseksi olla missä lystää, en halua tavata tai keskustella.
-Hmm, taidan olla 'pitkävihainen' eukko..?
Ehkä ilman tätä konfliktia bassetkin olisi matkannut järsimään Manalan maille.

Jotain ihan näennäispositiivistakin on toki tapahtunut, Suutarilikan muutto perheineen tuohon liki naapuriin lienee varmistunut, heille päässee takatarhan nurkasta metsäpolkua pitkin ja matkaa lienee alle sata metriä.
He myös poikkesivat eilen ja olivat kihlasormukset käyneet ostamassa, edullista terästä, mutta asia lienee hintaa tärkeämpi. ;D

Itse en ole ollut kihloissa lainkaan, menimme 'suoraan' vain naimisiin. ;)

Kaikkiin asioihin liittynee aina niitä epävarmuustekijöitä ja mie jos kuka epäilen aina kaikkea, mutta epäilys ei ole tieto tai totuus, joten vain aika näyttää kuinka kunkin käy ja miten viisasta jokin oli.

Mopopoikakin soitti yhtenä yönä kahdelta ja itki kun oli tullut jätetyksi, mie olisin voinut pitää bileet ja tuulettaa sataa, mutta empaattisen äidin tavoin lohduttelin, joskin varoittelin ettei ala uudelleen kun taas tuuliviiri kääntyy, heittopussina ei ole hyvä olla.
Ennen kolmea soitti uudelleen ja kysyi saako tehdä virheen ja sallia katujalle 'vielä yksi mahdollisuus', hohhoijaa, kukin saa tehdä mokia niin monta kun ehtii, joskin jälleen kerroin että koskaan enää tunnelma ei ole sama, kun on yhden erotuskan itkenyt, ehdotin että sammuttaa loppuyöksi puhelimensa ja vastaa vasta aamulla, ja että muistaa arvostaa myös itseään, ettei kukaan saa kohdella miten lystää ja leikkiä tunteilla ajankulukseen.
-En tiiä miten juttu jatkui tai missä nyt mennään, vaan kaipa sen sit kuulee myöhemmin. :)
https://www.youtube.com/watch?v=7ueWGqmDA64

Muuten on niinkuin tasaista, ravistelen hiljalleen lamaannuttavaa apatiaviittaa niskastani, ei tarvitse elää tulevaisuuden ahdistusta nyt, nyt eletään tätä hetkeä, 'huominen tuo omat murheensa'. :)
Dieetti ei kai ole edennyt, mutta muuten hahmottaa paremmin hommiaan kuin pariin kuukauteen on jaksanut.

Eka torvikerho oli tiistaina, soitto soljui, 13vkin veti komiasti tuubasooloa Junnu Vainion 'Käyn ahon laitaa*-kappaleessa, vaikka kyseisen vihkosen sovitukset ovat aivan pimeitä, pasuunakin soittelee jotain hämärää hilipanpippaa ihan omia latujaan laulussa 'Sellaista elämä on' ja 'Jokainen ihminen on laulun arvoinen'-biisissä olisi Lavi sangen ihmeissään pirteistä duurikuvioista, joilla ei mielestäni ole mitään yhteistä koko jutun kanssa, mutta kun nuoteissa lukee, niin täytyy niitä noudattaa. ;D

Kuinkas teillä muilla on vuosi lähtenyt käyntiin? :)

  Re: Uutta ja vanhaa LVIII

LähettäjäMiitta. 
Päivämäärä:   12.1.18 02:42:44

Mitäs täällä.
Huomasin että olen tehnyt kunnon aloittelijavirheen.

Ei hyvänen päivää... Moottorikelkkailun poikkeuslupahakemukseen kirjoitin standardihuomautuksen, että pitää ottaa huomioon yleinen ajokielto 05.05.-30.06. kunnallisen § 5 mukaan.
-Niin minä idiootti olen kirjoittanut sinne, että 05.07-30.06.

Mitäpä tuossa, se meni läpi osastopäälliköltä, kunnanjohtajalta ja poliitikkojen kokouksessakin ja päätös on lähetetty hakijalle!!!!

Ei tsiisös. Huomasin sen vasta itse eilen, kukaan muu ei ole sanonut mitään.

Toivottavasti poliisit ovat yhtä sokeita. Jäähän tuohon vuodesta neljä päivää aikaa ajella, ja silloin just se on kiellettyä. :D

(Meni nurkkaan häpeämään jo kauan sitten...)

  Re: Uutta ja vanhaa LVIII

LähettäjäTirlittan 
Päivämäärä:   12.1.18 13:59:32

Terkut nurkkaan. ;D

  Re: Uutta ja vanhaa LVIII

LähettäjäMiitta. 
Päivämäärä:   13.1.18 01:03:12

No kiitos terkuista. Tulin häpeänurkastani pois kun arkistovastaava valisti minua: Päätökseen voi jälkeenpäin laittaa lisäviestin, että lausunnon siinä ja siinä kohdassa on virhe jonka kuuluisi olla näin ja näin sen näin ja näin sijaan.

Tarkistin sen asiakkaalle lähetetyn version. Sieltä onneksi puuttuu juuri tuo päivämääräkohta, joten ei hän tule saamaan sakkoja.
Pikkusen meni yöunet eilen mut nyt olen paljon rauhallisempi.

Täällä on vähän outoa kun autossa ei ole enää radiota. FM-radio hävisi 13.12 ja nyt pitäisi olla DAP jotta saisi jotain kuulumaan. Rasittavan kallis systeemi.

Radio Nordkapp pitää itsepintaisesti puoliaan ja toimii vanhanaikaisella systeemillä. Niillä on vallan viihdyttävää tarjontaa, kuten kunnallispolitiikan kokouksia Honningsvågista ja jumalanpalvelus, sekä radio-bingo kaksi kertaa viikossa.
Säätiedotus on paras:

Niin piiiitkiä taukoja sanojen välissä, että unohtaa jo, että missäs tämä nyt olikaan:

"Berlevåg majakka miinus kuusi astetta celsius"

Olen ottanut CD-levyjä autoon. Kuuntelen neljättä kertaa Krokotiili Genaa ja hänen ystäviään.

Hyvää viikonloppua kaikille!

  Re: Uutta ja vanhaa LVIII

LähettäjäTirlittan 
Päivämäärä:   13.1.18 01:49:49

'Ei niin synkkää pimeyttä ettei sitä pieninkin valo läpäise', eikä niin pientä mokaa ettei sitä voisi oikaista, eikä niin suurta läskiyttä ettei sitä pieninkin dieetti kevennä..
-Viikko ja 1kg takana. :D

  Re: Uutta ja vanhaa LVIII

Lähettäjä: Gerda 
Päivämäärä:   13.1.18 09:32:15

Voi Miitta, ei varmaan naurattanut tuo virhe, mutta aika hauskaa että paperi läpäisi aika monta käsiparia ilman että kukaan huomasi. Tule vaan pois nurkasta!

Tirlittanille pahoittelut eläinten menetyksistä. Yritä pysyä väleissä lastesi kanssa, vaikka varmasti tuollainen haukkuminen tuntuu pahalta. Joskus vanhemman on vaan oltava se, joka ottaa ensimmäisen askeleen kohti keskusteluyhteyttä.

Hyvää viikonloppua kaikille! Täällä meillä ei tapahdu juuri mitään, joten ei raportoitavaa..

  Re: Uutta ja vanhaa LVIII

Lähettäjä: Pähkis 
Päivämäärä:   13.1.18 13:16:05

Minua taas nauratti tuo Miitan Radio Nordkapp.. :D En ihmettele, että CD-levyjäkin tulee kuunneltua.. Viihtyisiä kilometrejä varmasti! :)

Täällä sitä on taas kuluteltu koulunpenkkiä ja töitä tehty hartaasti. Yksi tentti varmasti taas suoritettuna, niin ne vaan opintopisteet pikkuhiljaa karttuu, vaikka alkutaipaleella ollaankin. Edelleen täytyy noudattaa taktiikkaa "peruna kerrallaan", muuten menee järki. Tämä kevät nyt ainakin sujuu hienosti.. :D

  Re: Uutta ja vanhaa LVIII

LähettäjäTirlittan 
Päivämäärä:   13.1.18 23:31:17

Se putsi, missähän hän oikeasti lienee..?
Pähkikselle vaan lisävirtaa kevättä kohti ja Gerdalle onnittelut rauhaisasta arjesta. :)
Miitalle 'minä soitan harmonikkaa..' ;)

Täällä on luotu lantaa 'mie ja pojjaat'.. ;)
Ei mahdottomia jäänyt huomiselle, vaikka ihan tarpeeksi tälle kropalle. ;D

Joulusiivo taitaa venyä ensi jouluun, kun eipä se sisällä etene jos tuolla pihalla kääntelee vanhoja pohjia vaan talikolla uuteen kiertoon.

Vanhimmalla likalla oli lapsenlapsi (hmm?) Kolmosen? synttärit, joka olikin poksahtanut vesirokkoon eilen illalla, heppalikan pojalla oli silmätulehdus ja suutarilikan perheellä vatsatauti.. -siis bileet vailla vertaa, joten loin mieluummin sitä lantaa, likat kävi siellä Trubaduuripojan kyydillä, toivottavasti eivät ala potemaan uudestaan, kun on tuo ulkovessa vähän haastava vatsa vekkulilla.

Muuten on muka koleaa, ehkä pitää alkaa taas kutomaan villavaatteita päälleen..?

  Re: Uutta ja vanhaa LVIII

Lähettäjä: Hellu pirkanmaalta 
Päivämäärä:   14.1.18 11:02:52

Heippa mummot ja papat! Vaikken itse oikea mummi olekaan vielä muutakuin henkisesti niin ajattelinpa täältä saada kohtalotovereita.
Olen tupakoinut 25 vuotta ja nyt tuli stoppi. Oon aiemminkin ollut pieniä pätkiä polttamatta muttanyt se on elämänmuutos. Apuna nikotiinipilleri ja sähkötupakka alkuun. Itsensä huijausta juu, mutta josko tuon tavan saisi kitkettyä itseltään. Onko muut onnistuneet millä kurin?
Palkintona voisi olla itselleni tupakasta säästynyt raha ja sen käyttö vaikkapa matkaan ulkomaille. Tsemppiä muillekin kohta entisille nikotiinin orjille:)

  Re: Uutta ja vanhaa LVIII

LähettäjäTirlittan 
Päivämäärä:   14.1.18 17:57:26

Vävypojista yksi selvisi sähkötupakalla melko kätevästi, toinenkin kokeili sitä mutta käyttelee nykyään sekäettä, on se kait kuitenkin parempi kuin ihan ilman kevennystä.

  Re: Uutta ja vanhaa LVIII

Lähettäjä: 1.*** 
Päivämäärä:   14.1.18 20:33:43

Tsemppiä Hellulle tupakoinnin lopettamiseen!

Mukava fiilis muuten! Uusi tallimestari vaikuttaa oikein kivalta 😩. Hänen hevosensa on rauhoittanut ja toisaalta piristänyt omaa vanhaa ruunaani, joka on ollut surullinen tammakaverinsa muutosta ja myös vähän levoton ollessaan "yksin"... muut tarhat tien toisella puolella, näköetäisyydellä...

Leppoisa talliviikonloppu takana, vaatteet ja lakanat vaihdettu, huomenna vielä vapaata!

Hauskaa alkavaa viikkoa kaikille!

  Re: Uutta ja vanhaa LVIII

Lähettäjä: Pähkis 
Päivämäärä:   15.1.18 16:32:01

Minullakin kolmen päivän vapaa. Viikonloppu meni voimia kerätessä, tänään "huvittelin" alennusmyynneissä ja löysin pari neljän euron t-paitaa sekä ihan peruscollegen, jollaisia en tahdo enää mistään löytää. Koiravaatteisiin kuuluva college kun rupeaa vetelemään viimeisiään, hyvä ettei läpi näy.. ;) Tuli tehtyä myös yksi pakollinen nettikurssi.

Hellulle tsempit! :)

Kiva kun triplatähden hevosjutut kääntyvät mukavampaan suuntaan... :D

Toivottavasti Tirskun klaanin sairastelut laantuu, tuo on kyllä niin syvältä...

  Re: Uutta ja vanhaa LVIII

LähettäjäTirlittan 
Päivämäärä:   15.1.18 18:30:33

Pähkis siis bongasi aarteen. ;)

-Miekin aloin mielimään jo ennen joulua pitkää vanhanaikaista pukua, vaikka sit liivihameenakin, mut tiiän etten sellaista saa kuin itsetekemällä ja aattelin että josko käytän sen renesanssipuvun kaavaa pienemmällä kaula-aukolla, niin pääsen uusia kaavoja leikkaamatta etiäpäin. Joku oli väsännyt kaksiosaisenakin samankaltaisen:
https://mediaserver-2.vuodatus.net/g/74695/1233925529_marsipaani.jpg

Ostin halpaa liki mustanharmaata farkkukangasta parilla eurolla ja paketti ehti just joulun alla tänne asti, jos löytäisin sen vielä jostain ja tosi lujaa lankaa, niin luomus pysyisi koossakin muutamia käyttökertoja. ;)

Itselläni on vielä ihan joulu.
Kuusen kynttilät valaisevat mukavasti, kinkku(3.) tuli aamulla uunista, sekahedelmäkeitolla viilennettyä riisipuuroa mussuttelin aamiaiseksi. ;D

Täytin tänään 51v ja tarjoan teetä sunnuntaina poikkeamaantuleville perheenjäsenille, sit loppuu jouluni ja alan asennoitua ystävänpäivää kohti..
Joulusiivo toki valmistunee(ehkä) vasta viikonlopulle. ;)

  Re: Uutta ja vanhaa LVIII

LähettäjäMiitta. 
Päivämäärä:   16.1.18 01:57:47

Hyvä tytöt. :D Ihan oikeesti.

Tämän mummelin mies on taas pelastamassa yhtä ihmishenkeä. Tällä kertaa sellaista jonka ei pitäis ollenkaan kuolla tunturiin. 20 - 30 v. paatunut retkeilijä. Lähti pienelle suksitaipaleelle joulukuun alussa Narvikista Altaan, mut nyt oli lähettänyt aamulla hätäsignaalin satelliitin kautta. On aika lähellä Altaa, mutta kuitenkin huitsin kukussa, kun sinne ei pääse tällä kelillä!

Hän kykkiin nyt siellä hangessa kahden vetokoiran kanssa. Hänen matkakumppaninsa jäi pois retkeltä pari viikkoa sitten, kun varvas oli paleltumamustumassa, ja hän oli sanonut, että en nyt varsinaisesti ole huolissani, mutta jos hän (se tunturissa oleva) hätäsignaalin laukaisee, niin kyllä siihen on tarve.

Siellä on HV-17, puolustusvoimat, Punainen Risti, Poliisi ja kaikki vainukoirat.
Helikopteri joutui kääntymään, näkyvyys nolla.

Keli on on nyt vaan sellainen, että yläasteen oppilaat heitettiin pois koulusta kesken päivän, syystä että koulu katto alkoi kuoriutua eikä ala-asteen oppilaita päästetty kuin yhdelle välitunnille ulos jottei tuuli vie lapsosia.

Täällä kotona meni sähköt vain kahdeksi tunniksi, ei siis mitään hätää. Aamulla töihin ja lapset kouluun...jos koulu on auki. Tod.näk.on.

  Re: Uutta ja vanhaa LVIII

Lähettäjä: Hellu pirkanmaalta 
Päivämäärä:   16.1.18 16:52:21

Onnea Tirlittanille synttärinäsi!

  Re: Uutta ja vanhaa LVIII

LähettäjäTirlittan 
Päivämäärä:   16.1.18 19:22:50

Kiitos Hellu, vanhalta tässä tuntuukin. ;)

Kuntouttavassa oli taas päätetty rikkoa sopuisa ryhmämme ja nyt se sieppasi jo niin että aloin miettiä aktiivimallin yrittäjävaihtoehtoa. :(
Ensi viikko vielä vanhoilla paikoilla, mut sit pitäisi muka vaihtaa torstaillekin vielä!
Kyl nyppii.

  Re: Uutta ja vanhaa LVIII

LähettäjäMiitta. 
Päivämäärä:   17.1.18 01:40:10

Myöhästyneet synttärionnittelut Tirskulle.

Kyllä se etsitty sieltä sitten löytyi.
Mutta viime tingassa. Satelliittilähetin pelasti hengen, mutta siltikin tyyppi piti suunnilleen leikata irti hangesta.

<https://tv.nrk.no/serie/distriktsnyheter-nordnytt/DKTR98011618/16-01-2018#t=15s>

  Re: Uutta ja vanhaa LVIII

LähettäjäMiitta. 
Päivämäärä:   17.1.18 01:41:55

<tv.nrk.no/serie/distriktsnyheter-nordnytt/DKTR98011618/16-01-2018#t=15s>

  Re: Uutta ja vanhaa LVIII

LähettäjäMiitta. 
Päivämäärä:   17.1.18 01:43:52

No kokeilkaa kopsata suoraan, en saa linkitettyä tänne.

  Re: Uutta ja vanhaa LVIII

Lähettäjä: Talvi 
Päivämäärä:   17.1.18 07:16:44

Onneksi pelastui.

  Re: Uutta ja vanhaa LVIII

Lähettäjä: Pähkis 
Päivämäärä:   17.1.18 12:34:41

Onnellinen loppu hyiselle tarinalle...

  Re: Uutta ja vanhaa LVIII

Lähettäjä: Gerda 
Päivämäärä:   17.1.18 18:13:45

Olipa hurja tuo pelastustarina, onneksi oli satelliittilähetin ja hyvät pelastustoimet!

Tirskulle myöhästyneet synttärionnittelut!

Meillä on nyt vaihteeksi podettu mahatautia, voi elämä tätä vuoden alkua...

  Re: Uutta ja vanhaa LVIII

LähettäjäTirlittan 
Päivämäärä:   17.1.18 19:45:56

Kiitosta onnitteluista, teetä saa kolmelta sunnuntaina. ;D

Hyvä kun retkeilytarina päättyi kuten pitikin, mites hänen koiransa selvisivät?
-..kun ei tuo kielitaito ole parhaasta päästä en tiiä mainittiinko heidät.

Mites Miittan koiraelämä sujuu? :)

Gerdalle nopeaa toipumista ja tauditonta loppuvuotta.

Huono olo aaltoilee meidänkin porukalla, 14v oli koulusta tänään poissa, mut olo parani iltaa kohti eli lähti omiin torviharjoituksiinsa Trubaduuripojan kyytimänä, jonka auto jäi parkkiin sutimaan eli lähtivät 2h myöhässä, mut kaiketi ehtivät edes torvet koteloista kaivaa ennen harkkojen loppumista. ;)

Pakkasta on ja lunta, kylmäkin lienee, joku hyväkäs on hukannut sisälämpömittarin! Katti-pahus(1?/18) varmaan kyllästyi joulukuusesta palloja pudottelemaan ja rymysi seinille laajentamaan harrastustaan.
Jonkun halpismittarin olin ostanut syksyllä, nyt niissä on lukemat 10, 11 ja 14, eli plussan puolella mennään. ;)

Miäs osti pussin selluvillaa ja tuulensuojalevyn jo perjantaina, että päästäisiin tilkkimään rottien tekemiä koteloita seinissä. Ikkunaelementinkin saa väsätä paparien rikkoman sisäpokan tilalle.
Jotenkin sen 'valmistautumisen' pakkasiin siirtää siihen kun on jo se pakkanen, oikein 'hämäläismeininkiä' parhaimmillaan. :/
-No, itsepä palelen laiskamatohaahuilija.
Menenkin tästä samantien niittaamaan räsyriiskaa oven tilkkeeksi ettei suora tuuli puhalla porstuasta eteiseen..

  Re: Uutta ja vanhaa LVIII

LähettäjäMiitta. 
Päivämäärä:   18.1.18 01:32:49

No todellakin, onneksi löytyi ajoissa.

Niinkuin nyt tämäkin oli kaivanut viisi lumiluolaa (teltta oli riekaleina) mutta ne hävisivät yksi toisensa jälkeen tuulessa. Sitten oli ajatellut lähtevänsä kävelemään ympäri rekeä pitääkseen ruumiinlämmön yllä. Oli sitten kuullut jotain lentoliikennettä ja tajunnut, että häntä etsitään ja kaivautui reen viereen koirien kanssa odottamaan herätäkseen siihen, että joku ravistelee häntä ja suuntaa valoa silmiin.

Periaattessa hän teki kaiken ihan oikein.
-Yritti ensi tehdä tilapäismajoitusta itse.
-Ei vaihtanut paikkaa mistä hätäsignaali on lähetetty.

Miinusta annan siitä, että pitää lähteä matkaan kurjalla makuupussilla, puusuksilla ja kaikenlaisilla vanhanajan vermeillä, vaikka siinä saattaa oma viehätyksensä olla.

Tässä lainaan Veikka Gustafsonia:"Kun on kaksi-kolmikymppinen niin testosteronia valuu kuin räkää nenästä." Tjms. aika lähelle.

Ne koirat ovat toistaiseksi kateissa. Olivat vielä mukana ajoneuvossa alas Altaan, mutta karkasivat. Nyt niitä sitten etsitään ja on aika iso kansalaishaloo siitä, ettei etsitä paremmin. Minä en jotenkin ymmärrä, että sen nuormiehen jutusta oli vain paikallisuutisissa, mutta koirat ylittävät uutiskynnyksen.

Kaksi koiraa arktista rotua. (Ei mitään hajua, että mitä.) Niinkuin yksi altalainen sanoi lehdessä aamulla, että jospa niille vähitellen alkaisi tulla nälkä.

Laittavat ruokasyöttejä sille alueelle. Mitään jälkiähän ei näy kun tuuli vie kaiken mennessään. Yrittävät mennä kelkkojen ja toisten vetokoirien kanssa sinne kiertelemään, mut sekin altalainen sanoi, että tuollaiset koirat kaikkoavat vähitellen niin että vaikea saada niitä matkaan mitä enempi aikaa kuluu.

Meidän koiraelämä on niin helppoa. Kävin kesken työpäivän ellin luona uusituttamassa yhden rokotuksen ja sain onnittelut siitä siitä, että kyllä olen saanut valmiin paketin. Näin kiltti ja nätti, hyväturkkinen ja vaikka mitä.
On sen kanssa kyllä helppo elää.

  Re: Uutta ja vanhaa LVIII

Lähettäjä: ,, 
Päivämäärä:   18.1.18 01:41:06

Mä oon yrittäny laskea Tirskun eläimiä ilman, että tarvitsisi kysyä;) Nyt olen päässyt siihen tulokseen, että hevosia on 10, koiria on 10, kissoja on 18, papukaijoja on enää 1. Sonneja oli kai 1. Lehmien, lampaiden, sikojen, kanojen ja vuohien määrä on vielä arvoitus;). Tirsku taitaa vähän naruttaa meitä. Muka huonossa kunnossa ja laiska. Kyl tuossa souvissa pitää olla rautainen kunto.

Onko ne reiät seinissä muuten lemmikkirottien jäljiltä vai ihan kutsumattomien vieraiden?

  Re: Uutta ja vanhaa LVIII

LähettäjäTirlittan 
Päivämäärä:   18.1.18 17:49:58

Tuplapiste, ;) hevosia on 'vain' yhdeksän ja heitä vaan päästellään ulos päiväksi eli ei vaadi mitään kummia, koiria on, joo se kymppi, kissoja 18+joku hämärä ulkokissa, ruusukaijanen on yksin, mutta karmaisevat käet eli arapaparit ovat 'elämänsä kunnossa', kyyttöpariskunta edustaa lehmäpuolta, yli satakiloinen 'mikro'possu on lajinsa ainoa, kymmenkunta kanaa ja vuohta lisättynä muutamilla lammasvanhuksilla tekee määräksi alle 80. :)

Pojat auttavat isommissa lantajutskissa, kun on niitä kerran vuodessa tyhjennyksiä, teinilikat jakelevat vihanneksia ja leipää ja miäs tekee vähän kaikkea, eli miun kuntoni ei ole ihan priimaa, mut kyllä vielä jalat kantavat ja käsilläkin jotakin toimittaa. ;D

Muinoin oli muutama kesyrottakin, mut nyt ovat kaikki tarpeettomia tunkeilijoita, myrkyttää ei vaan viitsi, se on niin kaamea tapa kuolla. :(

Koleaa on, tämä harvan talon lämmitys 'kosteilla puilla' syä miästä. ;)

  Re: Uutta ja vanhaa LVIII

LähettäjäMiitta. 
Päivämäärä:   19.1.18 00:40:06

Koirat löytyivät, jess siitä.

Juu, minä olen ihan alokas noissa eläinmäärissä vaikka lihan-, ja villantuottajia ollaankin. Meillä on vain 42, ja siinä on mukana kissat, kanat ja aavikkorotat ja se koiruuskin.
Ihan tarpeeksi on huoltamista.

  Re: Uutta ja vanhaa LVIII

LähettäjäMiitta. 
Päivämäärä:   19.1.18 00:47:41

Ei hitsi unohdin laamat, eli meillä on 44 eläintä.

  Re: Uutta ja vanhaa LVIII

Lähettäjä: Pähkis 
Päivämäärä:   19.1.18 19:16:33

Miten ne laamat on sopeutuneet teille?

Kolme viheliäisen pitkää päivää takana, nyt vielä viimeisiä tunteja iltavuorossa. Huomenna sitten alkaa yöt, niin on taas aikaa itselle... :D

  Re: Uutta ja vanhaa LVIII

LähettäjäTirlittan 
Päivämäärä:   19.1.18 23:49:06

Miitalla sentään joku 'tuottaa' jotakin, meillä vaan möllötetään. :D
Nuo kanat ovat jotenkin niin turhia laskettavia kun oikein aattelee. Ne vastaavat oikeastaan kuin 'yhtä eläintä'.
Näinhän siis olisinkin jo Miittaa lähempänä jossain kutosella alkavissa numeroissa. ;)

Säätiedotus ennusteli huisin kylmää alkuviikolle, meillekin ti -14-19, mut äsken oli jo se 14 pakkasta, että tuleekohan alkuviikosta paljonkaan kylmenpää enää..

Jestas!
Meinasin saada lapsitrioltani taas synttärilahjan, mutta kun miäs ja traktorin lämmitys loistivat poissaolollaan, niin saan sen vasta huomenna..
-??
Eivät voi ONNEKSI tuoda kimppakivana Fröbelin palikoita tänne ja päivittelin kauhusta Suutarilikalle miehineen, jotka olivat kuriireina, että mitä järkkyä taas on tulossa.
'Lohduttivat Nyytiä' sen verran että motti kuivia klapeja on kyydissä, mutta kun on avantilla sisään sysätty, niin piikeillä saanee pois.
-Voi sentään, joskus lapseni yllättävät minut erittäin positiivisesti. <3

Hankin vuosien jälkeen riimuja ja naruja hepoisilleni ti jo pari full-kokoista, mut Emohepalle meni vaivoin, Sotikselle ei lainkaan, eli lämppärilleni sopi Horzen full.
No, miäs sadattelun saattamana haki tänään lisää, extra-fulleja vaihteeksi, ent.Agrista löytyi ruskea, ja Horzen tarjouskorissa oli vielä samankoon pinkki Emodiivalle, punaista ei ollut kuin full joten huomenna selviää sopiiko Hatskulle vai pitääkö hällekin suokkityyliin etsiä se x-full.
Edullisesti on vielä selvitty, Agriin kymppi, muut vitosen luokkaa ja narut 3-4e. :)

Huomenna yritän päätyä äänestyskopille ja tsemppaan Niinistöä jatkoon, rauhallinen ja tasapainoinen mies, uskaltaa puhua ja väliin on viisaasti vaiti. ;)
Loppupäivän 'pyhitän' lannanajoon, ja kaikki vain jos Luoja suo.

Hyvää viikonloppua kaikille! :)

  Re: Uutta ja vanhaa LVIII

Lähettäjä: Gerda 
Päivämäärä:   21.1.18 11:06:54

Minäkin rupesin tuota laumaa laskemaan, eläimiä on yhteensä 10 plus kanat. Jos nekin laskee erikseen niin päästään reiluun kahteenkymmeneen. Onhan noita, varsinkin kun ovat harrastus eikä elinkeino.

Joku ihmeen tammikuun matalapaine iski päähäni. Tuntuu siltä, että elämä on ollut pelkkää selviytymistaistelua nyt vuosikaudet ja olen siinä sivussa hukannut itseni. En ole huolehtinut itsestäni mitenkään ja esim. kaikki rakkaat harrastukset jääneet ihan sivuun. Olen tainnut kadottaa kaikki intohimon kohteeni eikä minussa ole enää yhtään kipinää jäljellä mihinkään.
Voi kauhistus.

  Re: Uutta ja vanhaa LVIII

LähettäjäTirlittan 
Päivämäärä:   21.1.18 15:07:13

Hyvänen aika Gerda, tuo on aika järistys, mitä harrastuksia tai juttuja ehkä oikeasti itse kaipaat menneisyydestäsi, mikä kuivui kokoon jo itseasiana, mihin menit 'siksi kun muutkin', mitä niistä nyt mahtuisi elämääsi ja mitä nyt tahtoisit niistä harrastaa? :)

Elämänkoulu nyt itsessään on työtä ja sitä 'survival-keimiä', mut päivitys on aina paikallaan. :)

  Re: Uutta ja vanhaa LVIII

Lähettäjä: Gerda 
Päivämäärä:   22.1.18 08:40:20

Ehkä olen pääsemässä yli kaikista niistä kuolemista ja murheista, koska on aikaa pohtia tällaisia.
Yritän tehdä pieniä muutoksia, askel kerrallaan. Arki on tällä hetkellä pelkkää työtä ja lastenhoitoa, mutta tietysti pitää olla kiitollinen siitä että töitä on. Olisi ihanaa tehdä taas jotain tavoitteellisesti hevosten kanssa, siihen en ole pystynyt vuosiin. Ennen tuli itse kilpailtua, oltua tuomarina, tehtyä ratoja ja ulkomaita myöden käytiin kisoja katsomassakin.
Tämä nyt on vaan turhaa ruikutusta, omissa käsissäni nämä asiat taitavat kuitenkin olla. Toki lasten myötä elämä muuttuu, mutta pitää ottaa vähän niitä omia juttuja takaisin kuvioon.
Kaikki tukijoukot ovat ympäriltä kuolleet, mutta pitää järjestää asia jotenkin.

  Re: Uutta ja vanhaa LVIII

LähettäjäTirlittan 
Päivämäärä:   22.1.18 15:15:45

Mummola on sitä varten että saa perattua asioitaan. :)

  Re: Uutta ja vanhaa LVIII

LähettäjäTirlittan 
Päivämäärä:   24.1.18 16:29:55

Alankin heti 'perkaamaan' asioitani.

Otan huomenna yhteyttä sinne kaupparekisteriin ja katson saanko toiminimeä voimaan.
Kuntouttavan sain keskiviikolle, mut paha päivä järkätä kyytiä näin yksiautoisessa perheessä.
Täällä on lunta, lunta, lunta kaikkialla. :)

https://www.youtube.com/watch?v=6JlguMVOfL0

  Re: Uutta ja vanhaa LVIII

Lähettäjä: Gerda 
Päivämäärä:   24.1.18 17:57:35

Hieno Tirsku, toiminimi kuulostaa hyvältä!
Täälläkin on lunta ihan riittävästi, huh

  Re: Uutta ja vanhaa LVIII

Lähettäjä: Pähkis 
Päivämäärä:   25.1.18 20:24:15

Tirskun toiminimi on nyt mennyt ihan ohitse, mitäs on suunnitelmissa? :)

Jestas kuinka paljon voi olla vettä tammikuussa...

  Re: Uutta ja vanhaa LVIII

LähettäjäTirlittan 
Päivämäärä:   25.1.18 23:39:46

Pähkis, uusi työttömien 'aktiivimalli' edellyttää joko 18h virallista palkkasuhdetta(7emin/h), psykoterapiaa, kuntouttavaa tai esim. yritystuloa 241e kolmelta kuukaudelta tai työkkärin määrä laskee.
Kuntouttavassa pitää näköjään pompotella kiusaksi asti meitä surkkeja ja muutkin vaihtoehdot ovat villejä, lähinnä tuo yritystulo n.80e/kk vaikka muutaman torvensoittotunnin tai lehtien haravoinnin kautta voisi onnistua ja siksi laitoin toiminimihakemuksen vetämään. :)

Poikiiko se mitään, en tiiä, vai luoko vallan uudet visiot, jäänee nähtäväksi.

Poikimisesta puheenollen, lammasrouva tekaisi tänään kolmoset..??
Elossa ovat nyt kaikki, mutta kyl ennuste on ihan auki, huomenna ollaan viisaampia.

Meillä ei koulukyyti kulje jääkelkalla eikä vesitasolla joten kanslia ilmoitti heti aamulla, ettette pääse siltä perältä kouluun.
No, meni se päivä näinkin ja nyt mies heitti heidät Suutarilikalle huomista taksvärkkiä varten.

Boheemi varsankasvatukseni on edennyt siihen vaiheeseen että ostatin tänään riimun. ;D
-Se milloin ja miten saan sen hälle puettua ilmenee tulevaisuuden aikakirjoissa.

ps. Mustangejakin pyydystetään luonnosta aikuisena ja opetetaan käyttöön..
..miksei sitten suokkeja myös? ;)

  Re: Uutta ja vanhaa LVIII

Lähettäjä: Gerda 
Päivämäärä:   27.1.18 08:39:58

Tirlittan, miten karitsat jaksavat?
Minulla on ollut yksi tuollainen myöhään kesytetty hevonen, oli siis ollut käsittelemättä ensimmäisen vuoden ajan ennen kuin tuli meille. Kyllä sen kanssa oli aika hankalaa monikin asia, toista kertaa en siihen lähtisi. Riippuu tietysti hevosen perusluonteesta, mutta tämä ainakin oli kaikkea kohtaan epäluuloinen ja ylireagoiva.

  Re: Uutta ja vanhaa LVIII

Lähettäjä: Meisi 
Päivämäärä:   27.1.18 12:09:08

Hei Tirsku,olen myös kuntouttavan kierteessä montako päivää sulla on viikossa? Minulla on ollut 1pvä mutta nyt pitää ottaa 2 vkossa. Virkailija on päättänyt näin vaikka pitäisi yhdessä sopia. Miten sinulla on noi päivät ja oletko itse päässyt vaikuttamaan.

  Re: Uutta ja vanhaa LVIII

LähettäjäTirlittan 
Päivämäärä:   27.1.18 14:45:32

Helou Meisi, yhdellä päivällä on menty pian kaksi vuotta ja jos ne työvalmentajat saisivat päättää, niin ei olisi sitäkään. ;D
Ulosheittomeininki päällä, tehdään hommasta niin ärsyttävää ja ikävää että kaikki muut vaihtoehdot alkavat näyttää houkuttavimmilta.

Miul on ollut työkkärissä yli kymmenen vuotta yksi luottomies ja hän on saanut järkättyä itselleni sopivasti ohjelmointini, mut nyt pakkosiirrettiin keskiviikolle ja se tiistai on ollut päivistä kätevin, joten sisuunnuin ja kiukustuin että lähdin hakemaan ensialkuun jo toiminimeä.

Missäpäin käyt isossa vai pienessä kylässä.

  Re: Uutta ja vanhaa LVIII

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   27.1.18 16:15:20

Pienehkö kunta etelässä sivistyksen kupeessa. Minuakin sieppaa 2 pvää vielä ei tiedossa mihin joudun 9e päivä hommaan. Sinulla on käynyt tuuri kun olet saanut pitää yhden päivän jo kaksi vuotta. Millaisia hommia olet siellä tehnyt?

  Re: Uutta ja vanhaa LVIII

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   27.1.18 16:16:24

Siis M = Meisi

  Re: Uutta ja vanhaa LVIII

LähettäjäTirlittan 
Päivämäärä:   27.1.18 18:10:21

Joulukortteja ja -tonttuja pakattu, lajiteltu kankaita, kudottu peittolappuja, virkattu huonekaluja, väsäilty hyönteishotelleja, askarreltu joulukoristeita, katsottu elokuvia, pelattu seura- ja pihapelejä, punnittu/pakattu kilopaperia, marttojen kanssa valmistettiin ruokaa, ennen käytiin museoissa, metsäretkillä, keilaamassa, frisbeegolfia heittelemässä jne

-Yhtään en tiiä mitä tuleman pitää, uudet ryhmät alkavat ensi viikolla, uudet vetäjät tulivat 2vkoa sitten..

Mitä te olette tehneet?

  Re: Uutta ja vanhaa LVIII

Lähettäjä: Meisi 
Päivämäärä:   27.1.18 19:34:34

Teillä on paljon erilaisia juttuja ollut. Yritän muistella mitä ollaan tehty minun aikana. En ole ollut noin kauan siellä. Erilaisia käsitöitä, ruokaa, hoidettu kukkia, siivottu, kaupoissa asioita, erilaisia retkiä ja tutustumis käyntejä, jumppaa, keittiö juttuja. Varmaan muualtakin mut ei nyt tule mieleen. Miten sun Ktt tulee muuttumaan, kerro jos haluat?

  Re: Uutta ja vanhaa LVIII

LähettäjäTirlittan 
Päivämäärä:   27.1.18 22:28:28

Kerron kun tiiän, eka kerta uudella ryhmällä vasta keskiviikkona.

Mitäs muuten kaikille kuuluu kun tuli taas 'kesä talven keskelle'? ;)

  Re: Uutta ja vanhaa LVIII

Lähettäjä: Talvi 
Päivämäärä:   28.1.18 05:29:32

Ei täällä kesästä ole tietoakasn ja hyvä niin. Lunta ja pakkasta, ihan mahtavaa.

  Re: Uutta ja vanhaa LVIII

LähettäjäMiitta. 
Päivämäärä:   28.1.18 10:52:02

Hei, juu ei ole kesää ja hyvä näin.
Nukuttiin yö teltassa. Siis minä, mies, juniori ja koira. Aamukahdeksalta lähtivät nuo muut kotiin, ihan pitkälle korpitaipaleelle eli 200 metriä talosta :D

Hyvä teltta ja hyvä keli. Tuossa lammasaidan vieressä oltiin. Minä aina kuvittelen että kun yö saapuu niin ne lampaat kehittävät kaikenlaisia pirskeitä. Teatteria ja kuminauhajumppaa(?) mutta ei. Hiljaista väkeä oli.

Pähkis; Laamat menevät siinä missä lampaatkin, tuijottavat vaan enemmän. -Tai sitten se vain vaikuttaa siltä koska niillä on ne teleskooppikaulat ja se päänuppi vääntyy ja kääntyy ihan joka suuntaan.

  Re: Uutta ja vanhaa LVIII

LähettäjäTirlittan 
Päivämäärä:   28.1.18 15:43:47

Olisikos laamat enempi ihmisiin kallellaan, kun lampaille riittää toisensa.

Anteeksi Gerda, unohdin vastata, eli karitsat voivat ihan ok vielä.

  Re: Uutta ja vanhaa LVIII

LähettäjäMiitta. 
Päivämäärä:   28.1.18 20:55:26

Menee varmaan uteliaisuuden piikkiin tuo laama-juttu. Hyvä niin koska ne ovat niitä laumanvartijoita. Pitää olla hoksottimet kohallaan.

Miehen rakas, rakkaampi ja kaikkein !"#¤:n ja suorasanaisin täti lähti tänään lentoon kotia kohti.

Eilen sain tekstiviestin aamulla puoli kahdeksan, että olisi kohteliasta kiittää joululahjoista ja siitä sillistä jonka "Per" on teille laittanut. Minä soitin ja yritin sanoa, että enkö minä ole jo kiittänyt, kun laitoin kiitosviestin?
-Kyllä nyt voisi joulukortin edes laittaa joskus!!

Mitä nyt lainasi taas autoa ja oli ajanut sen suoraan ojaan lumikinokseen, että piti traktorilla kaivaa se kotiin. Kapteeni oli saanut viestin puoli yksitoista:" Ajoin ojaan. Tule tänne." Sitten kun mies sinne ehti, niin siellä oli auto syvällä lumessa ja nainen oli haihtunut taivaan tuuliin tai sitten taksilla, oletan.

Eikä satavarmarmasti ole ollut humalassa, niin niuho tapaus.
Autonlainaamisesta en ole vielä kiitosta saanut, mutta hän on vähän erikoinen, sanottasko näin.

Voi luoja armahda ja tee jotain asialle.

  Re: Uutta ja vanhaa LVIII

LähettäjäTirlittan 
Päivämäärä:   28.1.18 21:27:05

Miitta, aika tekee, ainakin sen että 'kultaa muistot'. ;D

Kiva, me tairettiin saara 'uusi' presidentti! :)

  Re: Uutta ja vanhaa LVIII

Lähettäjä: XXX 
Päivämäärä:   29.1.18 18:11:46

Turha sitä luojan armahtamista on varrota. Siihen voi mennä turhan pitkä aika.
Meneekö välit kapteeniin poikki, mikäli ilmoitat sietokykysi ko. tädin kohdalla käytetyn loppuun?
Mun kärsivällisyys moisen käytöksen omaavaan sukulaiseen olisi tasan nolla.
Oma koti ja oma mielenrauha on jotain sellaista jota edes tädit ei saa sekoittaa.

  Re: Uutta ja vanhaa LVIII

LähettäjäMiitta. 
Päivämäärä:   30.1.18 01:05:00

Turha olettaa, että kapteeni asialle mitään niinkuin konkreettista tekee.
Sanoi, että pääsiäisenä hän laittaa auton siihen mihin se eilen hinattiin.
Tosin ilman avaimia, ne saa täti yrittää löytää ne sieltä nietoksesta.

Tässä minä jo aloin miettimään että onko hommassa mitään järkeä kun sukulaisten kanssa pitää olla näin hankalat välit.

Jospa se viallinen olenkin minä!

Töissä on kivaa. Sain luvan lähteä kurssille arktisesta rakentamisesta, ympäristöystävillisistä ratkaisuista ja ...se tehdään suomalaisten yhteistyökumppaneiden kanssa. Jess. !!

  Re: Uutta ja vanhaa LVIII

Lähettäjä: Talvi 
Päivämäärä:   30.1.18 08:44:00

Kuulostaapa kiinnostavalta työprojektilta, Miitta. Minä olen päättänyt että paluuta entiseen ei ole, ainakaan kokonaan, em halua enää yhtään mustaa vesisadetalvea. Tänne on päästävä tavalla tai toisella lopullisesti.

Toivottavasti kapteeni päättää puolustaa emäntäänsä lohikäärmetätiä vastaan. Mikä siinä onkin että miesten on usein niin vaikea suoristaa selkänsä ja käskeä tosissaan sukulaisiaan kohtelemaan vaimoaan ihmisiksi. Mieluummin annetaan emännän kitua ja ilkeä sukulainenhan (usein miehen äiti...) katsoo hiljaisuuden merkitsevän hyväksyntää, ja innostuu vaan. Toki on niitä riivinrautoja joihin ei tepsi sanominenkaan.

  Re: Uutta ja vanhaa LVIII

Lähettäjä: Talvi 
Päivämäärä:   30.1.18 08:45:16

Niin siis kurssi eikä projekti mutta kiinnostava kumminkin, näin pohjoisenmuuttoa kaavailevan korvin.

  Re: Uutta ja vanhaa LVIII

LähettäjäTirlittan 
Päivämäärä:   30.1.18 11:34:53

Tripliksen kanta kovin miesmäinen, naisilla joustoa enemmän ja huumorikin auttaa kummasti. ;)

Miehet ovat joko despootteja tai orjia, asetelma on hiukan sellainen joko elät patri-tai matriarkaalisessa yhteisössä.
Ehkäpä arat miehet sortavat, kuten muslimimaissa ja pohjoismaissa vakaammat miehet antavat enempi periksi ja onhan naisissakin 'kanoja' ja aivollisia otuksia. ;)

Vahvempi johtaa, sivistyneistössä henkisesti vahvempi, luolamiestasolla fyysisesti voimakkaampi.
Mitä viisaampi johtaja, sitä paremmin 'lauma' voi.

Mie en uskaltaisi muuttaa pohjoiseen, kun maailmanlopun visioissani en voisi kasvattaa siellä omavaraisporkkanoita tai kerätä yrttejä..

  Re: Uutta ja vanhaa LVIII

Lähettäjä: XXX 
Päivämäärä:   30.1.18 12:11:03

Nyt se selvis, olen arka naisten sortaja. Kiitos siitä tiedosta Tirsku. Itse en olisi keksinyt moista, mutta kaikki äly ei mahdu yhden lakin alle. Mikäli mahtuis, niin olis se arvokasta kama.

  Re: Uutta ja vanhaa LVIII

LähettäjäTirlittan 
Päivämäärä:   30.1.18 13:52:28

Höh! :D
Varsinaista kevätmasennusta, Triplis.
Sinähän olet näitä järkeviä pohjoismaalaisia, jotka joustavat tarvitessa, muuten ei vaimosi olisi kanssasi ja vielä vapaaehtoisesti. :)

Meitin mies sanos pahasti tänään puhelimessa, "kyl nyt jotenkin tuntuu että olis kilometrit täynnä".
Pelottavaa, hän illalla mainitsi että 'pumppukin on alkanut lyödä omiaan'. :/

Hän on aina ollut ikäisekseen hyväkuntoinen ja minä se rapaversio, just nyt tietty en saa loppumaan kuukautisia ja hän on siitäkin huolissaan vaikka sanoin että saattaa kuulua vaihdevuosiin.
Hän kun jotenkin luulee ettei pärjäisi ilman minua ja jännittää aina kun joku ei mene ihan tavallisesti.

Kuinkahan hän sen kestää että Suutarilikka sai tänään ultrassa tietää odottavansa kaksosia..? (siis ei 13. vaan myös 14.)
Edellinen hällä on alle vuoden ja vanhin tullee neljä. ;)
-No. muuttavat liki naapuriin, joten jos tässä kunnossa pysyy, niin melkein arvaa että näen muutamia lapsenlapsia enempikin. ;D

  Re: Uutta ja vanhaa LVIII

Lähettäjä: Miitta. 
Päivämäärä:   31.1.18 00:24:29

No eihän sitä mihinkään uskalla muuttaa jos ei usko, että porkkanat ja yrtit kasvavat muuallakin maailmassa kuin Hämeessä ja luulee, että maailmanlopun koittaessa vain hämäläiset jäävät henkiin. :D :D. Voimahalaus miehesi puolesta.

Talvi, tämä talvi on niin kivaa!
XXX, rakastan sinua edelleen!

  Re: Uutta ja vanhaa LVIII

LähettäjäTirlittan 
Päivämäärä:   31.1.18 01:44:06

Joo, eletään pohjoisessakin, mie vaan omasta puolestani en tunne Lappien oloja, selviytymiskeinoja ja näin en sinne lähtisi.

Enkä puhunut siitä rasistiseen sävyyn, aina saamelaiset ovat pärjänneet, silloinkin kun ei ollut moottorikelkkoja ja teknisiä alusasuja, kuinka moni nyt pärjäisi sielläkään jos kaupat menisivät kiinni, eikä postimyynti kulkisi, samat nykyongelmat kaikkialla.
Olen täyttänyt puoli vuotta Norjassa Jäämeren rannalla ja saanut toisen nimeni saamelaisten suojeluspyhimyksen mukaan, joten eipä irtoa kritiikkiä mihinkään suuntaan. ;)

Täällä käryää taas joulukinkku, koirat söivät edellisen kissojen kanssa ja puolet sitä edellisestäkin, mut jos tämä harmaa käry hälvenee niin että sumuverhosta löytyy syötävää kinkkua, niin teen siitä hernekeiton.

Oltiin torvikerhossa ja mies lähti yöksi töihin, aamulla mennee työterveyslekurille, rytmihäiriöitä kuulemma niin ettei voi mennä pitkäkseen..
-No eipä tarvi ellei tuuperru, aamulla lähti viideltä ja edelleen on töissä, jos ei saane lomaa aamulla, niin jatkaa iltaan asti..
Ehdotin että olisi mennyt päivystyksen kautta töistä jo samantien, vaan eipä suostunut.
"Olenko 'veljeni' vartija? En ole sitä minäkään.."

Huomenna(tai tavallaan tänään) näen sen uuden työkkäriryhmän, Suutarilikan mies vie aamulla ja Trubaduuripoika hakee pois, joka vienee myös likat omiin harjoituksiinsa, kaikki valjastettu saman autottomuuden korvaajiksi.

Asiasta ties monenteen: Toiminimeni tila on 'aktiivinen', olenkohan siis edennyt prosessissa.. hmm?

  Re: Uutta ja vanhaa LVIII

Lähettäjä: Talvi 
Päivämäärä:   31.1.18 08:10:48

Mies hitaana hämäläisenä hangoittelee muuttoa vastaan mutta ei sentään ole vielä tajunnut käyttää syynä maailmanlopun tullen tarvittavaa porkkanahalmetta... No minä tuumin että jos maailmanloppu tulee, sitä suuremmalla syyllä haluan viettää viimeiset hetkeni ympäristössä jossa viihdyn ja olen kotonani. Pitäkää porkkananne, minä syön sitten siikaa tai vaikka ne ah niin sorretun alkuperäiskansan viimeisetkin kisurat... olen minä totta puhuen kasvimaita ja pottupellonpalasia täälläkin ollut näkevinäni. Luonto lie villiyrttejä täynnä täälläkin, joskaan ei keskellä talvea näy, ja siinä onkin vähän niinkuin se pointti.

  Re: Uutta ja vanhaa LVIIIy

Lähettäjä: Talvi 
Päivämäärä:   31.1.18 08:14:36

Niin ja Tirlittanin mies kuulostaa jokseenkin itsetuhoiselta. Niin kyllä varmaan moni muukin suomalaismies, ei sen puoleen. Toivottavasti sydän ei sanoudu irti.

  Re: Uutta ja vanhaa LVIII

LähettäjäMiitta. 
Päivämäärä:   31.1.18 08:30:50

Talvi! :D

Tänään on supertäysikuunpimentymä keskellä kirkasta talvipäivää. Kamera mukaan töihin.

  Re: Uutta ja vanhaa LVIII

Lähettäjä: Talvi 
Päivämäärä:   31.1.18 08:45:11

Jep, Miitta, toivotaan kirkasta säätä iltapäivään!

  Re: Uutta ja vanhaa LVIII

Lähettäjä: XXX 
Päivämäärä:   31.1.18 11:52:32

Näkemättä jää punainen kuu. Taivas pilvessä ja vettä paistaa.

Jep, kyllä Lapista syötävää ja mausteita löytyy. Olen syönyt kerran Kirknesissä olevassa pienessä ravintolassa. Siellä oli kaikki luonnosta kerättyä suolaa ja pippuria lukuun ottamatta. Oli mahtavan maukasta ruokaa.

Pontu.eenet.ee on avannut ilves kameran. Yöllä alue on valaistu. Pari töpöhäntääsiellä pyörii.

Virtuaalihali ja pusu mun rakkaalle Lapin noidalle.

  Re: Uutta ja vanhaa LVIII

LähettäjäTirlittan 
Päivämäärä:   31.1.18 16:22:53

Mie oon melki viimeinen tällä kertaa näin ketjupolttajana.. ;)

Onneksi täällä on ihan oikea lumentäyteinen talvi ja vettä tullee vaan hanasta.
Ei Hanoista, kuten Vietnamissa. :D

Mussutin Trubaduuripojan kanssa joulukinkkua ja puhuttiin Äiti Maasta, enkeleistä, hänen surrealistisesta avaruusromaanistaan jota on alkanut kirjoittaa, ihottumastaan joka parani asennemuutoksen ja oivalluksen myötä, stressinhallinnasta jne.
-Kuten myös siitäkin että miksi puhua säästä kun tapaa ihmisiä, voipi puhua vaikka omasta panoksestaan maapallon henkiseen kehitykseen. ;)
Vilkaisimme myös kirjoja Muinaisesta Tavastian kuningaskunnasta ja kirjaa jossa on tutkittu jääkauden olleenkin suuren sähköisen plasmapurkauksen aiheuttama katastrofi.
Se oli mielenkiintoista, 'kotikutoinen puolitoistatuntinen', kun ennen kuului radiosta 'kotimainen puolituntinen'.

Työkkäristä sen verran, että kerrattiin sääntöjä, kerrottiin että vastedes muuttunee pakolliseksi ehkä kaksi päivää täälläkin, toisena teoriaterapeuttista hömppää ja toisena töitä joihin ei kunta halua palkata väkeä, kuten risusavottaa, maalausta, vanhusten ulkoilutusta tai vastaavaa.
..ja sitten kaikki hulluna työllistytään -taas- .
-Soitin myös työkkäriin tukimiehelleni ja hän sanos jotta ilmoita heti kun saat toiminimelläsi työtä, siitä alkaa laskenta, muuten ei tarvitse tehdä asialle mitään.

Mies oli sen yön töissä ja aamulla meni työterveyden kautta sairaalaan kytättäväksi, sain sinne messiin Inssipojan jonka koulu on ihan vieressä, hän laittoi kuvia kaikille sisaruksilleen ja myös videoi lääkärin sanomiset.
Itse kuulin vaan kiireessä Trubaduuripojan luurista pätkän, että.. 'hyvälaatuista, ei isompaa hätää, nyt pitää välttää raskaimpia töitä ja huomenna kokeisiin työterveyteen.'
Sit hän kiiruhti likkoja viemään torveilemaan.

Miul on vanha luuri, eikä älyä siinä eikä niin itsellänikään, ja kissa söi latausjohdon silpuksi, akku liki lepo, enkä ole saanut miestä ite kiinni, joten ehkä laitan valkean pesään ja etsin 'jesarin' ja koetan korjata laturin piuhan.
Ehkäpä jotain selviää vielä tänään.

Hyvä että teillä muilla näyttäisi menevän mukavasti. :)

  Re: Uutta ja vanhaa LVIII

LähettäjäMiitta. 
Päivämäärä:   1.2.18 00:43:27

Voi aurinkokunta ja sen kuut...

   Ylös ⇑   


Ketju on saavuttanut 100 viestin määrän tai se on suljettu. Ketjuun ei pysty kirjoittamaan.
Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.