Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Aivoverenkiertohäiriö

Lähettäjä: Mutsi 
Päivämäärä:   1.11.17 13:01:56

Maanantaina oli epärealistinen olotila kokopäivän, huimasi ja väsytti, tiistaina heräsin samanmoiseen fiilikseen lisänä vasen poski puutunut.
Siinä sitten netin kautta tilaamaan lääkäriin aikaa,sainkin sen klo 09.40 ja lääkäriltä sairaalaan ja kuvauksiin, onneksi ei ollut vuotoa tms vakavampaa,
kotiin pääsin yön yli tarkaillussa olessa, nyt kolestroli sekä jonkinnäköiset verenhyytymistä estävät lääkkeet.
Huomenna omalääkäri soittaa niin osaan kysellä jatkosta kun en oikeastaan muista mitään sairaalalääkärin selostuksesta.
Mites muilla,onko kokemusta?

  Re: Aivoverenkiertohäiriö

Lähettäjä: t 
Päivämäärä:   1.11.17 16:37:20

Voi olla myös kasvolihas halvaus.

  Re: Aivoverenkiertohäiriö

Lähettäjä~*~ 
Päivämäärä:   1.11.17 16:51:01

Aina on parempi tutkia heti kuin jäädä odottamaan (mahdollisesti pahempaa).

Äidille iski aivoinfarkti 32-vuotiaana. Tuohon aikaan hoidot eivät olleet vielä niin pitkälle kehittyneitä kuin nykyään, mutta henkiin jäi ja toipui ennalleen vaikka kuntoutus oli erittäin pitkä. Noin parin euron kokoinen läntti aivokudosta tuhoutui, mutta aivot toki aina pyrkivät ottamaan uusia alueita käyttöön, eikä vieras huomaa mitään sellaista mikä viittaisi infarktitaustaan.

  Re: Aivoverenkiertohäiriö

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   9.11.17 08:18:39

Minulla tuli jonkinlainen muistikatkos töissä. Pari kolme tuntia vielä töitä, töiden jälkeen ajelin Peijakseen, sieltä lanssilla Meilahteen, missä makoilin noin viikon tarkkailtavana. Verenpaineet olivat korkealla, siitä se jatkojuttu. Itse tunsin vointini koko ajan erinomaiseksi.

  Re: Aivoverenkiertohäiriö

Lähettäjä: Hemesti 
Päivämäärä:   9.11.17 21:49:25

Juu, sain TIA-kohtauksen syksyllä -2010, olin silloin noin 46-vuotias. Takana stressiä ja turhautumista, mikä laittoi verenpaineen sahaamaan. Minäkin sain lääkkeet kolesteroliin ja veritulpan ehkäisyyn.

Tuon jälkeen monenlaista "terapiaa", joka auttanut stressin hallinnassa.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.