Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mistä voimia?

Lähettäjä: 50v 
Päivämäärä:   9.9.17 22:27:40

Miten tässä kävi näin, YTden jälkeen kaksi vuotta sitten sain lähteä ja jäin työttömäksi päällikkötöistä. Hain töitä en saanut. Perustin firman osaamiseni myymiseksi, kauppa ei käy. Ei käy ollenkaan. Käytetty kaikki säästöt, tilillä alle tonni. Vanhat työt sellaisia, että siivosin porukkaa pihalle - ei siinä kavereita tee.
Kortistoon varmaan - ensin ajaa alas firma, jotenkin kerätä sen verran rahaa jostain, että saa laskut maksettua koirat ruokittua, hevonen lähtee. Tänään maastossa sateen kastellessa itkin.

  Re: Mistä voimia?

Lähettäjä: iha itteksein 
Päivämäärä:   9.9.17 22:40:53

Samassa tilanteessa ollu.
Polle tauon jälkeen taas omassa pihassa. Lähelle ylläpitoon pahimmaks ajaks?

  Re: Mistä voimia?

LähettäjäTirlittan 
Päivämäärä:   10.9.17 00:33:30

Niin, nyt pitää miettiä ja toimia vasta sitten.
Mitkä asiat itselle tärkeitä, miten ne säilytetään, ruokaa saa leipäjonostakin, joten se ei ole suurin ongelma.

Asioilla on AINA tapana järjestyä. :)

Jos uskot Luojaan rukoile apua, viisautta ja voimia, sieltä niitä saa vaikkei uskoisikaan.

  Re: Mistä voimia?

Lähettäjä: 50v 
Päivämäärä:   10.9.17 08:43:31

Kiitos, nyt ei jaksa kirjoittaa muuta: Kiitos kun joku kuuli.

  Re: Mistä voimia?

Lähettäjä: 1.*** 
Päivämäärä:   10.9.17 08:43:43

Tsemppiä! Onko sinulla tukiverkostoa?

90-luvun lama-aikana jouduin myös irtisanotuksi ja vaikka olin nuori, niin pelkäsin myös hevoseni puolesta. Nuorempi lapsistani ei ollut aloittanut vielä kouluakaan.

Jotenkin pärjättiin, katkeroiduin kyllä jonkin verran, koska meidät saatiin sopimuksilla tekemään entistä työtämme. Laitonta ehkä, mutta eipä sitä voinut kovasti vastaan pullikoida silloin...

Nyt olen päässyt lopullisesti irti siitä työpaikasta, 20v vierähti vielä niillä epäedullisilla sopimuksilla.

Kovasti olen toivonut, että jos ja kun vielä hankin uuden hevosen, voisin samalla auttaa jotakuta kiperässä tilanteessa, sen lisäksi tietysti, että hevonen olisi unelmien hevonen :)

Jos olet avun tarpeessa, laita mailiosoitteesi!

  Re: Mistä voimia?

Lähettäjä: iha itteksein 
Päivämäärä:   10.9.17 10:52:13

Minä sitkuttelen n. 1000 euron tuloilla. 2 hevosta, 2 kissaa ja 2 koiraa. Jotenkin sitä selviää, vaikka välillä todella vaikeaa ollu.
Laitoin viivalle kaiken mikä on tärkeintä ja viivan alle sen kaiken mitä ilman pystyn olemaan. Vaatteet löytyy kirppareilta, leipäjonossa pariin kertaan käynny, kun ei jääkaapissa loistanut edes valo (lamppukin palanu )
Ensin ostan elukoille eväät ym ja sit katon mitä jää. Hengissä oon pysyny :)
Vouti oli vuosia kimpussa, mut velkajärjestelyssä nyt reilun vuoden ja pari viel tähteellä. Helpottanut taloudellisesti todella paljon.
Eli, vaikka on synkkää ja tuntuu, ettei löydy sitä valon pilkahdusta, niin jotenkin asiat järjestyy.
Minä pistäisin firman puhuksiin heti jos ei elätä ja ennen kun tulee lisää ongelmia siitä. Ennemmin vaikka kortistoon ja mietintätaukoa mitä tekee jatkossa.Vaikka ei paljoa sieltä rahoja saa, niin saa sentään jotain, eikä vaan menetä koko ajan.
Minä kitkutin oman puljun kanssa liian kauan ja siitä maksoin kanssa kauan.....
Voimia sinulle.

  Re: Mistä voimia?

Lähettäjä: 50v 
Päivämäärä:   12.9.17 06:49:24

Kiitos teille <3 vertaistukea ehkä eniten tarvitsen, ja kuulla, että tästä voi selvitä. Eniten harmittaa kun kaikki (te keskus, yritysneuvoja, Suomen Yrittäjien neuvonta) sanovat, että palvelu on hyvä ja sitä tarvitaan, mutta ei kauppa ei käy. Tai en osaa enkä jaksa enään yrittää myydä. Keväällä oli osa-aikainen myyjä, joka taisi kyllä vetää höplästä. Vielä ei ole lainaa firmalla ja ajatuskin kauhistuttaa että olis. No pillit varmaan pussiin. Kiitos vielä teille - pelkäsin enemmän toisenlaista vastaanottoa.

  Re: Mistä voimia?

Lähettäjä: Kokenut 
Päivämäärä:   12.9.17 10:20:01

No herranisä, miksi me täällä nyt oltaisiin vielä lyöty lyötyä. Voimia sä tarvitset ja mieti nyt rauhassa asia kerrallaan. Mun tytär sanoi joskus ihanasti, (kun palasin kolmen hevosen kanssa takaisin kotikaupunkiini pieleen menneestä parisuhteesta. Ilman työtä, ilman asuntoa ex poikakaverin vinttiin hetkeksi, hevosille sain sentään suhteella karsinat) ja itkin silloin, etten jaksa ottaa tätä maailmaa haltuun.
tytär: "Äiti, pala kerrallaan.."

  Re: Mistä voimia?

Lähettäjä: 50v 
Päivämäärä:   22.12.17 15:45:29

Ajattelin etsiä tämän keskustelun ja tulla kertomaan kuulumisia.
Voin paremmin ja yllättäen sitkeä kova tekemäni työ alkoi maksaa... sain 2
toimeksiantoa, jotka ovat sen verran tasaista ja jatkuvaa tuloa nyt toukokuuhun asti, että voin hengittää ja tehdä rauhassa suunnitelmia.

Kiitos teille ja levollista siunattua joulua!

  Re: Mistä voimia?

Lähettäjä: 54 
Päivämäärä:   22.12.17 15:52:10

Ihanaa kuulla !

  Re: Mistä voimia?

Lähettäjä: 1.*** 
Päivämäärä:   22.12.17 16:01:22

Hienoa kuulla, hauskaa joulua ja menestyksekästä uutta vuotta!

  Re: Mistä voimia?

Lähettäjä: Leenu 
Päivämäärä:   25.12.17 14:42:42

Alamäen jälkeen tuppaa tulemaan ylämäkeä. Ja on hyvä muistaa, että katastrofikin voi johtaa johonkin parempaan.

  Re: Mistä voimia?

Lähettäjä: Pendoliino 
Päivämäärä:   25.12.17 17:25:49

Olipa mukava kuulla, että 50 v. Menee paremmin. Tsemppiä tulevaan.

  Re: Mistä voimia?

LähettäjäTirlittan 
Päivämäärä:   26.12.17 11:18:51

Oikein hienoa, kun vaan jaksaa hetken odotella, niin taitaa ne asiat oikeasti järjestyä. :)
Onnea uudelle vuodelle.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.