Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  virtsan

Lähettäjä: karkailu 
Päivämäärä:   7.9.17 22:57:51

minulla pitkäaikainen yskä nyt ollut. Virtsa karkaa yskän seurauksena. Terveyssiteitä olen käyttänyt, mutta niistä haju karkaa ulos. Ostin tena lady normal siteitä, mutta minusta ne ovat paksuja ja epämukavia. Oisiko parempia vaihtoehtoja

  Re: virtsan

Lähettäjä: Viisseiska 
Päivämäärä:   9.9.17 14:17:13

Estrogeenilisää ja homma paranee. Itse huomasin tämän ilmiön, kun vaihdevuodet alkoivat osoittaa tuloaan ja sairastuin influenssaan. Siinä tuli yskittyä sen verran reippaasti, että kylkiluutkin olivat kipeät monta kuukautta jälkeenpäin. En yhtään ihmettele, että mummeleita siihen kuolee tai ainakin yskiessä saattavat saada kylkiluunmurtuaman.

Tässä samassa huomasin myös, että ei auttanut vaikka kuinka yritti juosta pissillä, vaan yskiessä lirahti sellainen muutama tippa aina housuun. Tervehdyttyäni influenssasta menin kiltisti apteekkiin lunastamaan sen estrogeenilääkitysreseptin, jonka ystävätär oli minulle jo pari kuukautta aiemmin kirjoittanut. Minä vaan en ollut halunnut uskoa, että "olisin niin vanha". Mutta kummasti siinä katosi samassa kun unenlaatu parani ja sellainen kestov-tutus, katosi myös tämä virtsan noppaseminen.

Ystävätär (gyne) selitti, että virtsaputken limakalvot ihan siinä kuin muutkin limakalvot tuolla "alakerrassa" kärsivät estrogeenin puutteesta ja tästä seuraa helposti virtsankarkailua, vaikka lantiopohjalihakset olisivat kunnossa.

Ja mitä sitten niihin suojiin tulee, niin käsittääkseni on olemassa ihan omat suojat tähän vaivaan. En niiden päälle ymmärrä, mutta olen jostain saanut sellaisen käsityksen, että nämä sitten suojaavat paremmin hajuhaitoilta. Voin olla väärässä.

  Re: virtsan

Lähettäjä: Xxx 
Päivämäärä:   14.10.17 16:13:48

Mulle tehtiin korjausleikkaus tällä viikolla 7 vuoden ongelmien jälkeen. Ja voi miksi en mennyt aikaisemmin. Olin jalkeilla samana päivänä ja kipulääkettä en ole tarvinut ja kyllä pitää. Aivastukset, yskät ja kävelyt. Juoksua en vielä kokeillut ja hiihto sitten kun lumi tulee.

  Re: virtsan

Lähettäjä: Tono 
Päivämäärä:   16.10.17 21:56:01

Xxx
Kerro vähän leikkauksesta.

Itsellä ei yskiminen tai aivastus aiheuta lirahtelua. Ainoastaan aamulla, kun sängystä nousee ja vessassa, kun housuja riisuu, aina ei ehdi istahtaa, kun jo lirahtaa.
Välillä joutuu laukkaamaan vessassa vähän tiheämmin.
Vagifemia mietin, mutta onko turvallinen käyttää. Hormonikorvaushoitohan kasvattaa syöpäriskiä, mutta vagifemia laitetaan paikallisesti.

  Re: virtsan

Lähettäjä: Xxx 
Päivämäärä:   17.10.17 21:09:06

Leikkaus oli äärimmäisen helppo, koska nukuin. Herätessä ei mitään kipuja ja kipulääkkeeksi on riittänyt tavallinen burana kolmena päivänä leikkauksen jälkeen. Nivusissa on pienet viillot, ei tikkejä. Leikkaukseen pääsin normaalin gynen lähetteellä ja leikkaus tehtiin paikallisessa keskussairaalassa. Aamulla sairaalaan ja iltapäivällä kotiin.

  Re: virtsan

Lähettäjä: Hei 
Päivämäärä:   21.10.17 12:58:21

Xxx, kiinnostaa muakin, siis mitä oikein leikattin liruttelun vuoksi? Mulla ei auta vaivaan edes estrogeenihoito ja vaiva on alkanut rajoittaa elämää.

  Re: virtsan

Lähettäjä: Xxx 
Päivämäärä:   21.10.17 15:12:00

Tehtiin siis nk. TOT- leikkaus ja vaiva jäi sinne. Nyt pystyn jo kävelemään ja juoksemaan ilman vaippoja. Googleta tot, niin selviää mikä toimenpide on. Siihen pääsee todella helposti gynen lähetteellä. Yksi rajoite, että bmi:n pitää olla alle 31. Toimenpide oli todella helppo ja kipulääkkeitä meni vain 2-3 päivää ihan pienellä annoksella (600 mg ibumax pari kertaa päivässä).

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.