Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Uutta ja vanhaa LV

LähettäjäTirlittan 
Päivämäärä:   2.9.17 20:11:41

Siis uutta jutun juurta, toivottavasti numerointi osu oikeaan. :)

Meillä on tehty trukkilava-aitaa ja aurinko on pilkahdellut mukavasti.
Suutarilikka perheineen oli auttamassa päivällä.

Yöllä menimme vessaan(mieletön uutinen varmaan ;D) pihalla leijui joku mystinen hajuvesi, ensin hätkähdin että onko täällä joku, samantien jo koin itseni ihan vanhaksi hölmöksi, mutta se vieno kukkaistuoksu oli todellinen.
Sitten äkkäsin pihakäytävän viereisessä kukkapenkissä ihan älyttömän isoja liljankukkia, pyysin 14v:n kiipeämään ja haistamaan voivatko ne olla syyllisiä tähän yölliseen 'järkytykseen' ja läheltä haisivat kuulemma ihan liikaa, mut todellakin kun tuoksu levisi se toi mieleen ulkomaat kukkaistutuksineen. :)

Muut liljat ovat olleet tuoksuttomia, niin valkoiset, oranssit kuin keltaisetkin.
Oli hieno kokemus.
Arvatkaapa vaan kenen pation ympäröivät ruusut ja liljat ensi kesänä.. ;D

Tämä kyseinen lajike oli puuliljoja, 'Olympic Torch', ei varret tuolla lannoittamattomuudella niin korkeat kuin voisivat, ja kukkiakin vain neljä per varsi, mutta kukan läpimitta varmaan 20cm. :)
https://www.viherpeukalot.fi/i/?src=40302.jpg&w=600&h=776

Tässä edellinen ketju(ehkä)
http://forum.hevostalli.net/read.php?f=18&i=75740&t=75740

  Re: Uutta ja vanhaa LV

LähettäjäTirlittan 
Päivämäärä:   2.9.17 20:17:58

Juu ja edelliseen ketjuun viitaten, ota Gerda tosi rennosti nyt ja juo riittävästi vettä, 'vesi on vanhin voitehista' ja nopeuttaa toipumista.
Tsemppiä joutilaisuuteen, joskus se voi niin turhauttaa, mutta tässä tapauksessa palkitsee myöhemmin. :) Siunausta ja voimia.

  Re: Uutta ja vanhaa LV

Lähettäjä: Gerda 
Päivämäärä:   2.9.17 21:18:33

Kiitos teille tsempeistä, kyllä tämä tästä. Otan rauhallisesti ja yritän olla lempeä itselleni.
Tuo trukkilava-aita kuulostaa hauskalta idealta, olisko jopa kuvia..?

  Re: Uutta ja vanhaa LV

LähettäjäTirlittan 
Päivämäärä:   2.9.17 21:46:10

Se ei ole todellakaan kaunis, ehkä positiivisimmillaan hauska, mutta melkoisen kätevä. ;)

  Re: Uutta ja vanhaa LV

Lähettäjä: Pähkis 
Päivämäärä:   3.9.17 08:24:59

Gerdalle nyt vain huilia ja teet asioita, joista saat hyvän mielen (lueskelet tätä ketjua mm??) :)

Eka kouluviikko takana ja kyllähän sitä välillä miettii, että mihin sitä on itsensä pistänyt. Perusopinnoissa kun ei ainakaan vielä ole juuri mitään sairaanhoidollista, pukkaa turhautumista pintaan... Esim. viestintää on tässä harrastettu ammatillisesti 25 vuotta, joten luulisi onnistuvan. No toki onhan se ihan hyvä kerrata vaikkapa pilkkusääntöjä, mutta mieluummin olisin koirien kanssa metsässä... Onneksi anatomia alkoi kuitenkin, siinä meillä ihan loistava opettaja ja sai minutkin heti kiinnostumaan aiheesta, vaikka edellisessä kouutuksessa se oli yksi suurimpia inhokkeja. Onnistumisen kokemuksia kyllä on ollut esim. tuon läppärin kanssa, onnistuin jopa palauttamaan kotitehtäviä sähköisesti... :D

  Re: Uutta ja vanhaa LV

LähettäjäTirlittan 
Päivämäärä:   3.9.17 13:21:45

Pähkiksellä nyt vähän 'alkukankeutta'. ;) Mut kyllä se tasaantunee.

Aurinko paistaa, lähemmä tappelemahan niien truukkilavojen kanssa.. ;)

  Re: Uutta ja vanhaa LV

LähettäjäTirlittan 
Päivämäärä:   3.9.17 13:31:15

ps. Nyt oli Tuontitukussa halpoja valaisimia vielä pari päivää, koetin 'kepillä jäätä' ja tilasin yksiä terassivaloja patiopenkkeihini. ;)
Saas nähdä ajavatko asiansa.

Linkitykseen liian pitkä osoite, mut voi katsoa jota kiinnostaa kopsaamalla osoitepalkkiin, ottaa vain yhden välin pois kummastakin rivinvaihtokohdasta.

https://www.tuontitukku.fi
/tuote/led-terassivalo-upotettava-
3x1w-%C3%B892mm-terassille-patiolle-portaisiin-jne/6438152072448/

  Re: Uutta ja vanhaa LV

Lähettäjä: 1.*** 
Päivämäärä:   3.9.17 20:59:02

Tänään löysin kirpputorilta kirjan, jota olen etsinyt jo pari vuotta! Kirjastosta sitä ei saa, nettidivarissa olisi ollut, mutta olen sitkeästi jatkanut etsiskelyä...

Nostin ensin saman kirjoittajan toisen kirjan käteeni, mietin senkin ostamista, kun näin tämän etsimäni sen alla! Ostin molemmat, 2€ kappale!

Miten voikaan olla palkitsevaa, kun pitkä etsiminen tuottaa tulosta, netistä tilaaminen olisi ollut liian helppoa :)

  Re: Uutta ja vanhaa LV

LähettäjäTirlittan 
Päivämäärä:   4.9.17 01:03:35

Löydöt ovat erinomaisia. :)

Olin ensin pitkään ihaillut Pinterestin ihmemaassa pihapolkuja, kun he niin säännöllisiä kiviä/laattoja sinne löysivätkään..

-Höh! Totuus olikin se että he tekivät ne ite muotilla! Olin kieltämättä sekä pettynyt, että uuden edessä, olin tehnyt niitä 'raparperinlehti'-pihalaattoja joskus, mut että noin vain syntyy siistiä pihapolkua.
https://i.pinimg.com/564x/52/24/d6/5224d6ebab939a404719d389c92153d4.jpg

Totesin sitten vaan jutun 'ameriikan ihmeeksi'. :D

Selasin sitten yhtenä päivänä Tori.fin pihakivi-ilmoituksia ja yhtäkkiä joku myi niitä, just niitä kyseisiä muotteja, 20e/2kpl!
Pistin heti viestiä ja sain muotit itselleni, pidin sitä tosi hyvänä tuurina, löytönä siis. :)

Aiemmin mainitun terassivalotarjouksen ohessa oli sitten toisenlainen muotti myynnissä kympillä myös. ;)
https://i.pinimg.com/564x/d6/fd/62/d6fd626d6bfdd614a62af97e0b07df9a.jpg

Vielä on ollut tärkeämpiä hommia, etten ole päässyt kokeilemaan moisia 'hienouksia'. :)

  Re: Uutta ja vanhaa LV

Lähettäjä: XXX 
Päivämäärä:   8.9.17 17:22:28

Onko mummot lähteneet puolukoitten perään, eikö tapahdu mitään uutta ja vanhoja ei kannata muistella?
Mä kuljen ainakin 7 tulevaa viikkoa kolme kertaa/vko valohoidossa. Psoriasis on ottanut taas vauhtia ihossa.
Hienoo, pääsin kerrankin valittamaan vaivoistani.

  Re: Uutta ja vanhaa LV

LähettäjäTirlittan 
Päivämäärä:   8.9.17 18:35:33

Hyvä Triplis, kokeile vielä johonkin kohtaan jonkun aikaa elikoiden Vetramil-voidetta ja kerro oliko mitään hyötyä, koekaniinit ovat arvossaan harvinaisuutensa vuoksi. :)

Näin puolukoita edellispäivänä, trubaduuripoika sai taas työkeikan ja muutuin mummolaksi keskiviikkoaamuna.. (Aargh! ;) )
Piti jossain käydä, niin raahasin isoäidin kullannuppuja metsässä.
-Mut voiton puolella ollaan jo. :D

Täällä on satanut ja satelee vähän väliä, trukkilavatarhan viimeistely odottaa, sähkispoika luistaa, mekaanikkopoika kypsynee tääl työntyngässä. :)
Kysyn vielä atk-inssinaihiolta tulisiko talkoisiin, mut eipä tullut viimeksikään.

Sähkispoju sai tänään opintolainan ja maksoi autokoulunsa,(1500e) aika paljon 'vanhassa rahassa', liki kymppitonni.
-Mutta hyvä juttu, ajokortti on Suomessa oikean Elämisen minimiedellytys. ;)

  Re: Uutta ja vanhaa LV

LähettäjäTirlittan 
Päivämäärä:   8.9.17 18:38:49

ps. Korjaus: kortti maksoi 1700e, eli yli kymppitonnin markoissa. ;)

  Re: Uutta ja vanhaa LV

Lähettäjä: se.pienitalli 
Päivämäärä:   8.9.17 19:21:17

Joo hinnat nousevat. Aikanaan kuorma-auto kortti maksoi reilun 3 tonnia markoissa.

Ja suuressa osassa Suomea ajokortti on välttämätön, jos sinun pitää liikkua sujuvasti.
Eli julkinen liikenne palvelee sujuvasti ainoastaan suuremmissa kaupungeissa ja Pk. seudulla.

  Re: Uutta ja vanhaa LV

LähettäjäTirlittan 
Päivämäärä:   8.9.17 21:02:38

Millainen ajokortti teillä muuten on käytössä?
-Meikä ajelee vanhoja mersujaan kirjainyhdistelmällä ABeC. :)

  Re: Uutta ja vanhaa LV

LähettäjäTirlittan 
Päivämäärä:   8.9.17 21:56:10

Ihan pakko sivuta tätä kaikkialla kuuluvaa tulvajuttua.

Tässä olisi hyviä vinkkejä rakentajille tulva-alueella:
https://i.pinimg.com/564x/42/7b/37/427b376a36697b11147c64092dbdc610.jpg
https://i.pinimg.com/564x/95/6b/6e/956b6e21e2b30eb80261e835c9150859.jpg

Tämä taas ei ole hyvä idea:
https://i.pinimg.com/564x/79/f2/6f/79f26fd3b3381ffa03ceab902919cfe1.jpg

  Re: Uutta ja vanhaa LV

Lähettäjä: se.pienitalli 
Päivämäärä:   9.9.17 10:57:56

Miulla on myös ABeC Ajokortti eli lupa ajaa moottoripyörää ja kuorma-autoa.
Mutta en oo ikinä ajanut moottoripyörää ja miun vähät kuorma-auton ajokokemuksen on saatu autokoulussa.

Oon ajanut kuorma-autoa muutaman kerran autokoulun jälkeen.

  Re: Uutta ja vanhaa LV

Lähettäjä: XXX 
Päivämäärä:   9.9.17 12:26:20

ABECE on puukstaavit lisenssissä. Prätkän myin keväällä. Oli liian korkea heittää koipi istuimen yli. Nyt olen pikkasen kattellu sellaisia isompia skottereita, niitten selkään pääsis kipuamaan vanha ja jäykkänivelinenkin.

Silloin kun ajoin kortin se maksoi kaikkine leimoineen karvan alle 200mk. Traktorille oli kortti ennestään ja sillä sai kevynnystä vaatimuksiin. Kolme ajokertaa a`puolitiimaa ja inssiin. Ajoin sen vieläpä kyynärvarsi kipsissä. K-auton ajolupa heltisi ekalla yrittämällä.

  Re: Uutta ja vanhaa LV

LähettäjäMiitta. 
Päivämäärä:   10.9.17 15:22:04

Täällä on muorilla vähän tukalat oltavat. Korva on tukossa, brillit ihan onnettomat ja kohta on varmaan hajuaistikin hukassa kun oma nokka jäi hevosperäkärryn lastauslavan väliin aamulla. Lampaita tungin sinne kuskausosastoon ja sain sen lavan naamalleni.
Huononäköinen, puolikuuro ja nenä turvoksissa. Hyvin menee mutta menköön.

Hain kunnalta töitä. Siis se on ihan totta että kohta olen papereita pyörittelemässä enkä lähdekään Antarktikselle puoleksi vuodeksi.

ABe* lukee kortissa. Puuttuu se C, mutta näilläkin elää.

  Re: Uutta ja vanhaa LV

Lähettäjä: 1.*** 
Päivämäärä:   10.9.17 16:24:41

Kortissa ABeC :) Joskus olen ajanut kuorma-autolla hevosta/hevosia, mutta siitä on aikaa.

Pikkuhiljaa alkaa sisuskalut ja vatsa toipua umpparileikkauksesta, onhan siitä jo 6 viikkoa huomenna. Joitakin vihlaisuja huomaa vielä, enkä voi pitkään nukkua kummallakaan kyljellä... Myös huomaan palelevani vatsasta herkästi!

  Re: Uutta ja vanhaa LV

LähettäjäTirlittan 
Päivämäärä:   10.9.17 18:24:23

Tsemppiä toipumiseen kummallekin. <3

Meiltä hajos taas traktori ja lavatarha jumittaa.
Vuoroin sataa ja paistaa.
Nyt tultiin kahville/teelle, mies traktorin kimpusta ja me terassin kaivuusta, välitöinä jotain, kun ei sada.

Parien viime sadepäivien aikana virkkasin perinne- ja kukkapatalapun ihan itellein keltaiseen keittiööni. ;)

Nyt lähden tästä numero 11 kanssa teelle ja jätän nettiin päälle tuon Irma-myrskyn seurannan, seurailin sitä viime yönäkin kun oottelin armastain Irwin-juhlajameista, juhla siksi kun 'Ryysyrannasta' on 50v.
-Kolmeen meni. ;)

  Re: Uutta ja vanhaa LV

LähettäjäMiitta. 
Päivämäärä:   11.9.17 02:13:49

Kiitos.
Oi hyvä ihime. Pystyn istumaan suorassa ilman veskirullaa nenun edessä. Jos kumarrun vaikka kengännauhoja solmimaan, niin nenästä turskahtaa verta.

Ei se ole murtunut, mutta vähän kärsinyt.

XXX, hanki sellainen skootteri mihin saat vaimonkin matkaan. Sitten leiriydytte johonkin ja pidätte hauskaa.

Meillä on sellainen ns.motorsykkeltelt, eli älyttömän kapea ja kylmä. Siinä on pakko lämmittää toinen toistaan.

Minulla oli aikanaan kevari, jolla aiheutin mielenkiintoisia tilanteita. Hädin ja tuskin sain tennareitten kärjet maahan kun parkkeerasin. Inssin ajoin tammikuun 20. päivä ja suoraan päin punaisia kun visiiri oli täynnä räntää niin enhän minä nähnyt minkä värinen valo siellä palaa.

Sittemmin viisastuin.

  Re: Uutta ja vanhaa LV

Lähettäjä: Gerda 
Päivämäärä:   11.9.17 08:58:41

Tsemppiä toipumiseen triplatähdelle ja Miitalle! Miitan nenä kuulostaa kyllä saaneen ihan kunnon osuman, toivottavasti alkaa pian helpottaa.

Minulla on ABeC-kortti, kuorma-autoakin ajan säännöllisesti. Moottoripyörästä haaveilen, mutta odotan että olen tarpeeksi vanha ja viisas sitä ajamaan ;)).
Haluaisin sellaisen customtyyppisen pyörän, mutta olen sen verran lyhyt että sekin jo rajoittaa. Varmaan joudun hankkimaan jonkun ikäihmisille suunnitellun skootterin...

  Re: Uutta ja vanhaa LV

Lähettäjä: XXX 
Päivämäärä:   13.9.17 10:46:25

Surkeeta on Miitan muuttuminen punakuonoksi. Hyvänä puolena siinä on elävä todiste sun käyttävän myös päätasi työn teossa, siis ei mitään vasemman käden touhua.
Mikäli skoterin ostan, se on vähintään 400 cc. Sillä ei jää muun liikenteen jalkoihin ja madam kulkee myöskin, mikäli siihen kyytiin on halua.
Telttailemaan mua ei enää saa. Tykkään ittestäni sen verran, että sängyssä nukun.

  Re: Uutta ja vanhaa LV

LähettäjäTirlittan 
Päivämäärä:   15.9.17 17:19:29

Talvi on tulossa..
-Mites teillä?

  Re: Uutta ja vanhaa LV

Lähettäjä: Talvi 
Päivämäärä:   15.9.17 18:16:04

Tulossa ja menossa, miten milloinkin. ;)

  Re: Uutta ja vanhaa LV

Lähettäjä: 1.*** 
Päivämäärä:   15.9.17 18:55:50

Eipä oikeastaan mitään uutta, tai no, mies päätti ruoanlaitossa leikata mukaan sormenpäänsä :)

Naurattaa vieläkin työkaveri-lääkärin kommentointi. Mies laittoi sormenpäänsä jääkappiin odottamaan. josko sen voisi jotenkin laittaa vielä paikoilleen... Työkaverini totesi, että, jos ei sormenpäätä ole vielä paistettu (bataattien) mukana, niin sen voi heittää kompostiin... :)

Ei mitään isoa vahinkoa ole tapahtunut, mutta miehet tarvitsevat huolenpitoa ja hellyyttä! :)

  Re: Uutta ja vanhaa LV

Lähettäjä: 1.*** 
Päivämäärä:   16.9.17 20:12:27

Onneksi on tullut sidottua hevosten haavoja...

Tänään saatiin taas kunnon vuoto aikaiseksi sidevaihdon yhteydessä :(

  Re: Uutta ja vanhaa LV

LähettäjäTirlittan 
Päivämäärä:   18.9.17 15:18:35

Ei kivoja nuo haaverit, muutenkin syksyisin riittäisi hommia.

Muuraukseni ovat olleet jäissä viikkoja.

Mies oli taas 'irstailuristeilyllä' jossain. ;D
Mietin että ehkä olen ehkä en mustasukkainen ja kelle, niin kenelleköhän??
-Äsh, totuus lienee se, että kun tämä kaikkeenkätevä miekkoseni on poissa vapaa-aikanaan, niin se on poissa MINUN mukavuusalueeltani, eli töistäni, jossa hänen apunsa olisi tähdellinen. :D
Ihan reilua se on tunnustaa itselleenkin mikä niin ärsyttää ja ihan sille miehellekin, ettei tarvitse ottaa henk.koht. tätä yrmyämistäni.
Pääasia että tuli elävänä takaisin ja toivottavasti virkistyi ja nautti reissustaan, hän kyllä on rentoutumisensa ansainnut. :)

Eilen saatiin VIHDOIN se trukkilavatarha valmiiksi, mutta kun suunnitelmat muuttuivat matkalla, niin on vähän vielä laittoa.. :(
Heppapari siellä jo on, mutta päätin laittaa sinne samaan ne kyytötkin ja ne kun eivät karkuunpäästyään takaisin palaa, niin pitää vetää sähkö nyt niihin 160 trukkilavaan, ennenkuin uskallan päästää ne lehmät sinne. Aargh!
Mm. eristimiä pitää siis hankkia lisää..

Haluan sellaisen miljöön, että keskellä on aidattu piha/puutarha-alue, tontin reunat ovat aidatut ja kaikki heinääsyövät karjaeläimet elävät kimpassa siinä aitojen välissä. Se olisi erittäin innovatiivinen hupitilanne. ;)

Jeee, visiota pukkaa ihan homona! (homo sapiens, kirjoit.huom.)

Sateinen sisäangstaus pisti piilevän adhd:n taas uuden asian kimppuun, kun katselin ¤tarpeeksi¤ Pinterestistä kuvia ja kuinka ollakaan hortoilin esim.virkkauksien parissa, hieeenoja ovvvat virkatut pitkät pitsipuvut mallivartaloitten yllä kuin toisena ihona. -??
https://i.pinimg.com/564x/44/85/0e/44850e78044afae682dc55b1edb5aae8.jpg

Minä myös pykäämään 'makkarankuorimekkoa', MUTTA kun asumme kylymässä pohojoolassa niin valitsin sensuellin puuvillan sijasta väriä tummasta- savunsiniseen vaihtavan akryylivilla-sekoitelangan, seiskan koukulle.
Langan nimikin on 'Lumo', joten sillä kun reikilöi kroppansa narujen sisään on vaan oltava vimmatun söpö. <3
..ja sehän tietenkin olinkin, poika kysyi että jestas oletko alasti ja käänsi äkkiä päänsä poies, mies vaan totesi että "reijät ovat 'kivoja'.."
Nii vissiin, sen kyllä tiiän mitä hänen yltiösiveellisessä mielessään liikkui.

Toottakai yhteenvetona voipi todeta mekonaihion olevan 'menestys' jo näin ilman hihojakin, mutta teen siihen silti ne hihatkin ja ehkäpä vielä 'reikätyylisen' jakun/hartiahuivinkin ja todennäköisesti kun hiukan ohenen keskeltä, neulasen kiinni sopivanvärisen vuorikankaan ainakin kainaloista-reisiin alueelle, ja, ai että, kun on taas tullut luotua jotain persoonallista talvibileisiin. :D

  Re: Uutta ja vanhaa LV

LähettäjäTirlittan 
Päivämäärä:   18.9.17 15:22:33

ps. Suutari- ja ehkä heppalikkakin tulevat tänään vielä tänne sienimetsälle.
Sienestys on hauska harrastus.. ;)

  Re: Uutta ja vanhaa LV

LähettäjäMiitta. 
Päivämäärä:   20.9.17 02:41:12

No hyvä 1.***

Siis se mieskulta laittoi tyynesti sen sormenpäänsä kylmiöön?

-Minullakin on eno, joka on ollut iät ajat Ruotsissa tehdastöissä ja hukkasi sormenpäänsä johonkin koneeseen.
Naisväki ja muu väki seisauttivat koneet ja soittivat ambulanssia, niin tämä mies etsi sitä sormenpäätään sieltä kaiken rautasörsselin seasta.
Ei tosin onnistunut.

Vitsit olen onnellinen että lampaat on saatu kotiin laitumilta!

Nyt voi purkaa loputkin laavuleiristä. Tuli kunto testattua kun kaksi kertaa päivässä kavuttiin tuolla kivikossa ja soilla la ja su 7.5 km suuntaansa. Nyt niitä on punnittu ja kärrätty eteenpäin...tadam:

Meidän karitsat on kakskytsenttiä korkeempia kuin keskivertalaiset. Myös ihan puhtaita villoiltaan ja hyvä kasvupaino.
Se kertoo siitä, että niitä on hoidettu ja ruokittu oikein.

Jotain tässä on tullut tehtyä oikein.

  Re: Uutta ja vanhaa LV

Lähettäjä: Talvi 
Päivämäärä:   20.9.17 08:57:26

No vau Miitta, onpa todellakin rotevia karitsoja, melkoinen kokoero! Onnittelen! Itsekin saavutin jotain itselleni todella merkityksellistä, tässä odotan nyt sitä talvea pienellä t:llä ihan toisella mielellä kuin aikaisemmin.

  Re: Uutta ja vanhaa LV

LähettäjäTirlittan 
Päivämäärä:   20.9.17 13:04:28

Onnittelut Miitalle hyvästä 'sadosta' ja loistavasta kunnosta.

Täällä satelee ja on kaikkialla märkää.
Ehkä se tästä viikonlopuksi vähän kuivahtaa.

  Re: Uutta ja vanhaa LV

Lähettäjä: 1.*** 
Päivämäärä:   20.9.17 14:13:57

Miitta, juuri näin! Tosin nyt se sormenpala on roskiksessa :)

Ukkokulta voi kyllä jo ihan hyvin, eikä ole pahemmin enää vuotanut.

Iso apu oli silikoniverkko Mepitelistä, jota ei tarvitse irroittaa joka sidevaihdolla ja joka ei taatusti tartu haavaan, toisin kuin rasvalaput kuivuessaan. Voi kuulemma pitää jopa 14 päivää haavassa!

  Re: Uutta ja vanhaa LV

Lähettäjä: Gerda 
Päivämäärä:   22.9.17 18:26:22

Miten viikonloppu on pyörähtänyt käyntiin?
Täällä menee rauhallisissa merkeissä, pitää ehkä vähän pihahommia tehdä kun ilmojenkin pitäisi kuivua. Tulisipa hieno ruska, minusta se aika on yksi parhaista vuodenajoista.
Miten teillä muilla syksyn tulo vaikuttaa mielentilaan, piristyttekö vai vetääkö mieltä matalaksi? Minusta iltojen pimeneminen tuntuu kyllä kurjalta, mutta raikkaat ruskakelit vievät siitä kyllä voiton. Taidan olla jollain tavalla syksyihminen siis.

  Re: Uutta ja vanhaa LV

LähettäjäMiitta. 
Päivämäärä:   22.9.17 23:16:57

Kiitos sato-onnitteluista.
Täällä toinen syysimmeinen.
Kaikki tohina jotenkin helpottaa talvea kohti.

Nyt tosin meni mummelilta käämit ja kunnolla:

Suorasanainen täti laskeutui tiistaina ja vei meiltä taas toisen auton.
(Minulle ei tietenkään kerrottu asiasta mitään etukäteen.)

Tuo jäljelläoleva on ilman EU-kontrollia, joten sillä ei saisi periaatteessa ajaa.

(Kyllä, meilläkin on EU-kontrollit vaikka ei EU-maa olekaan.)

Jäin taas ihmettelemään, että millä minä liikun. Ekat pari päivää ajoin miehen omiin töihinsä sillä katsastamattomalla autolla ja hain sieltä tai hän tuli jonkun kollegan kyydillä.

Sitten tuli Terje ja parkkeerasi veneensä ja ja venekärrynsä meille, koska hän on lähdössä etelään.
Erling ei saa vaunuaan siirrettyä pihastamme, koska hänen pitää ensin siivota autotallinsa etunen oman huushollinsa luona.

Toissa-aamuna ilmoitin miehelle n. kl.05.30, että olen lähdössä. Heippa.

"Mihin?"

-"Töihin. Tilaan ilmeisesti taksin, jotta ehdin linja-autoon."

...No hei kyllä minä voin sinut ajaa... -Kiitos. Kestää pari päivää, mutta ehdin lapsen konserttiin pe-iltapäivänä.

"Ai, se konsertti on mennyt ihan ohi..."

Sitten soittaa Terje aivan raivoissaan. Laitoin tekstarin, että hae pliis nuo huipputuotoksesi pois meidän pakastimesta ennen kuin lennät etelään. Ja kaiva se oja, jonka olet luvannut kaivaa.

Vastaus: "Minä en kaiva siellä yhtään mitään ennenkuin XyZ heittää sinut pellolle, sinä estät häneltä kaiken sosiaalisen elämän."

Vihainen Miitta vastasi: Yllätys yllätys, minulla on ollut oma kämppä jo vuoden juuri siksi, että välttyisin näiltä konflikteilta. Hae ne renkaasi ja veneesi pois sieltä, muuten saatat löytää puhkotut renkaat.

"Hullu akka, haastan sinut oikeuteen!"

-Senkun haastat, en ole VIELÄ tehnyt yhtään mitään, mutta meidän pakastin on täynnä salakalastettua lohta ja kuvia joissa olette itse teossa. (Siirsin ne kalat huvikseni toiseen pakastimeen ja saatan näpätä johdon irti seinästä...)

Tänään oli lapsen koko koulun yhteinen televisioitu tanssijuttu torilla.

Liftasin sinne. Kolmas auto otti kyytiin. Paikallinen mökkiläinen.
Filmasin tanssin ja halasin muksua.
Näin mieheni, kävin kaupassa ja liftasin takaisin bhutanilaisen insinöörin kyydissä, hän oli menossa Hammerfestiin otattamaan uusia passikuvia.

Soitin sittemmin aikuiselle lapselleni ja kysyin mitä kuuluu.

"Ei kai tässä mitään, Terje lastaa renkaitaan ja hakee venettään ja Erlingin vaunu on hävinnyt. Käytiin työntämässä Kari-tädille lainattu auto käyntiin, kun siitä oli loppunut virta akusta."

Tulihan se tulos sieltä. Opin. Tai palautin mieleen, että joskus on pakko sanoa ääneen.

En ole autosta riippuvainen, en myöskään miehestäni. Enkä omaisuudesta.

Anteeksi pitkä selostus, mutta olen niin onnellinen tästä ajatuksesta!

  Re: Uutta ja vanhaa LV

LähettäjäTirlittan 
Päivämäärä:   23.9.17 01:53:06

Vais niin Miitta, ehkä onnittelen jälleen, tällä kertaa vapauttavien ajatusten löytämisestä. :)
Ehkä vähän harmittaa puolestasi, mutta luultavasti ette enää tekstejäni luekaan, joten lienee samantekevää mitä raapustelen.

Gerda, olen ehdottomasti syksyihminen, vaikka olen syntynyt tammikuussa eli liki keskitalvella.
Rakastan tummenevia iltoja, jopa sitä yön lakastuvan kosteaa tunnelmaa kun kaikki hiljalleen kadottavat värinsä ja valmistautuvat talviuneen. :)
Olen innoissani aina aloittamassa uusia juttuja syksyllä, ennenvanhaan ilmoittauduin kansalaisopistojen kursseillekin ja ties mitä.
Ne ovat jääneet, ensin rahan ja sitten ajan takia, nykyään menee enempi lankaa kuin polttoainetta syysiltaisin. :D

Kyytöt ovat vielä pysyneet lavatarhassa, mutta jos sähköt saataisiin taas navetan ylisillä toimimaan, niin kanat siirrettäneen sisälle seuraavaksi.

Eilisestä lähtien päivät ovat yötä lyhempiä, joulu on siis tulossa.. ;)

  Re: Uutta ja vanhaa LV

Lähettäjä: Talvi 
Päivämäärä:   23.9.17 08:33:40

Miitta, hyvä oivallus. Itsekin päätin että nyt tällä kertaa teen mitä itse haluan. If you always do what you always did, you always get what you always got. Tämä lause ohjenuoranani toteutan nyt omaa haavettani, katsotaan mihin se johtaa. Mutta jonkin on elämässäni aika muuttua, eikä se muutu ainakaan niin kauan kuin tanssin mieheni pillin mukaan, kaikella rakkaudella sanottuna. Onhan se hänelle mukavaa että hänen elämäntapansa puolesta tässä on tähän asti kumpikin toiminut, ja hyvät puolensa on ollut siinäkin, nyt se vaan ei enää riitä minulle. Eiköhän tämä tästä.

Jotenkin siis kuulostaa että miehesi kaverit ovat tottuneet vähän hyötymäänkin miehestäsi, ja vastaan hangoitteleva emäntä ikävästi haittaa siinä puuhassa. Ikävää jos mies itse antaa kavereittensa tehdä mitä tykkää, niin että vaimo joutuu sitten laittamaan rajat, ja on sitten se epäreilu pirttihirmu joka pilaa miesten muuten niin hauskan ja sopusointuisen elämän... Tai siis siltä tuo nyt kuulostaa, enhän minä koko tilannetta ole näkemässä.

Minä luen ainakin kaikkien tekstit. Aina ei ehdi kommentoimaan, tai sitten ei ole kommentoitavaa. :) Mukava silti lueskella.

  Re: Uutta ja vanhaa LV

Lähettäjä: Gerda 
Päivämäärä:   23.9.17 12:10:38

Miitalla kuulostaa olleen ilmaa puhdistavaa sananvaihtoa! Joskus on vaan pakko alleviivata omia sanojaan että muutkin niihin uskovat.
Talvi, tsemppiä elämänmuutokseen! Ehkä miehesikin ymmärtää että painopiste muuttuu nyt toisaalle?
Tirlittan, ihan samalla tavalla ajattelen syksystä ja aina ennen tuli kaikenmaailman kursseille syksyisin ilmoittauduttua. Tällä hetkellä tuntuu, ettei aikaa ole kuin korkeintaan näihin entisiin harrastuksiin. Olisi hienoa osata neuloa, sitä taitoa en ole koskaan oppinut. Olen puolisalaa kateellinen kaikille sukankutojille...

  Re: Uutta ja vanhaa LV

Lähettäjä: XXX 
Päivämäärä:   23.9.17 12:51:09

Joku viisas aikoinaan kirjoitti, ettei maassa oikeutta saa, jos ei sitä itse hanki. Kenenkään hyväksikäytön uhriksi ei pidä alistua, ei ns. ystävien eikä aviopuolison. Mikäli siihen suostuu, se käy pahemmaksi päivä päivältä.
Parisuhteessa on annettava vapaus myös puolisolle. Pitkässä juoksussa saa just saman takaisin minkä toiselle antaa.
Tämän oppimien kantapään kautta vei turhan kauan. Parempi kuitenkin myöhään, kuin ei milloinkaan.

  Re: Uutta ja vanhaa LV

Lähettäjä: putsi 
Päivämäärä:   23.9.17 18:16:18

Syvällisistä jutuista kevyempiin: olin eilen 50+ diskossa :). Kaikkeen sitä työkaverin mukana joutuukin, mutta oikeastaan siellä oli ihan kivaa. Minä en ole eläessäni käynyt lavatansseissa- enkä mene- mutta diskoilu on meikäläisen juttu. Vielä parempi oli, ettei tarvinnut ketkutella parikymppisten seassa.

  Re: Uutta ja vanhaa LV

Lähettäjä: 1.*** 
Päivämäärä:   23.9.17 20:38:36

Wau putsi, oliko vientiä? :)

Miitalle sattuu ja tapahtuu, ja joskus on itsekin mukana luomassa tilanteita :)

Itselleni ei kuulu mitään erikoista, normi talliviikonloppu, mutta olen aina ollut syksyihminen ja tänään on ollut syyspäivä kauneimmillaan, ja keli jatkunee samanlaisena koko ensi viikon. Jee!

  Re: Uutta ja vanhaa LV

LähettäjäMiitta. 
Päivämäärä:   23.9.17 22:00:30

Juu tuota on vähän ilmassa just mitä Talvi kuvaili. Ja Gerda ja XXX ja Tirsku.
Siis ihan liian kiltti mies, unohtuu oma akkakin välillä kun kaverit piirittävät.

Mut nyt on nämä hölmöläiskaverit säikäytetty hetkeksi. Onneksi hänellä on ihan normaaleitakin tuttavia ja saa viettää aikaansa niin paljon kuin lystää heidän kanssaan.

Minä näen sieluni silmin putsin diskossa!

1.***, eihän tästä elämästä irtoa enempi jännitystä kuin mitä itse osaa järjestää... :)

Nyt olen sopinut asiat miehen kanssa ja otin nuorimmaisen mukaani tänne kellariini, jotta miesparka saa vapaaillan.

Me syödään suolapähkinöitä ja kilistellään mehulaseja, katsotaan filmiä jonka lapsi on tehnyt tänään:

Jos ei pysty nauramatta katsoa videonpätkiä, niin rangaistuksena on kuulema tippa Tabascoa suuhun...ou jee, olen heikoilla jäillä.

  Re: Uutta ja vanhaa LV

LähettäjäTirlittan 
Päivämäärä:   25.9.17 17:59:30

Mie purin stressipaineita ja tein tosi nätin pyöreän patalapun. :)

Ikimuinoin olin 'galleriakyylänä' irc-galleriassa, mutta sitä voipi käyttää nykyään museoarkiston lisäksi käsityökuvastona.. ;)
https://irc-galleria.net/user/Tamango/picture/130868413

Nyt pitää lähteä ulos töihin, va-elli tullee taas torstaina..
-Raskasta hiostusta, ilman todellista perustetta.

  Re: Uutta ja vanhaa LV

Lähettäjä: putsi 
Päivämäärä:   25.9.17 20:06:48

Ei ollut vientiä, onneksi :)

Tirskun patalappu on sievä, eihän tuollaista raaskisi käyttää.

  Re: Uutta ja vanhaa LV

Lähettäjä: Pähkis 
Päivämäärä:   25.9.17 22:03:50

Voi että, täällä sitä naureskellaan tuolle Miittan stoorille.. :D :D Ja tuo illanvietto kuulosti vallan hauskalta! Montako Tabasco-tippaa jouduit nielemään?

Mahtavaa putsi, enpä ole tuommoisista diskoista kuullutkaan! Minähän olen kyllä täysin lavatanssi-ihminen, mutta voisi sitä varmaan käydä itseään poppimusiikinkin tahdissa vähän nytkyttelemässä! :)

Enpä ole taas hetkeen tänne eksynyt, varmaankin siksi, kun yövuoroissa oli vähän paussia... Tuntuu, että ne ovat tällä hetkellä sitä ainoaa "omaa aikaa", kaikki muu on ohjelmoitua jonkun toisen toimesta. Niin no, näiden yövuorojen aikana pitäisi lukea ensimmäiseen tenttiin..

Pikkukoira on elämän ilon lähde, tänäänkin pentutreeneissä oli niin viisas ja hoksaavainen! <3

  Re: Uutta ja vanhaa LV

LähettäjäTirlittan 
Päivämäärä:   26.9.17 14:30:59

Kuulemma suutarilikan koiranpentu oli jäänyt auton alle..
Itseltä en ole kuulluut, ei kai pysty edes ilmoittamaan. :(

Meitin äitilammas oli kuollut, löysin yksinäisen karitsan karsinasta huutelemasta kun tulin työkkärijutskasta.
Olihan hän jo iällä, mutta kun ei mitään sairauden tai vaivan merkkiä eilen vielä ollut. :(

-"Ei kahta ilman kolmatta" ja nyt vähän pelottaa ja hirvittää. :(

  Re: Uutta ja vanhaa LV

LähettäjäMiitta. 
Päivämäärä:   27.9.17 02:12:13

Pähkis: Kolme ja puoli tai vähän yli tai alle...syljeskelin sen verran. Huh, onneksi oli maitoa ja vettä lantrinkina ja lapsella kauhean hauskaa. :)
-Jos olet nyt töissä niin kirja eteen ;-)

Tirsku olen pahoillani, mutta lampaan kuolevat nekin. Minkä ikäinen tämä oli? Jos karitsa syö kiinteää, niin kyllähän siitä selviää.
Miksi ne olivat karsinassa? Jos vastasyntynyt niin tarvii pulloa n. kuusi-kahdeksan kertaa vrk. Mut kai sinä tuon tiesitkin.

Pahempi tuo koiranpentu. Niitä ei voi kyllä jättää itsekseen.
Ne kun tutkivat ja nuuskivat kaiken. Tietenkin vahinkoja voi tapahtua (Jätinkö oven auki/enkö laittanut hihnaa kunnolla kiinni...) ja varmaan itsesyytös on sitä luokkaa ettei viitsi ääneen sanoa.

Minä olen täällä ollut vähän kännissä tänään:

Uudet kaksiteholasit tulivat postissa ja pitää tsuumailla ihan kunnolla ylös ja alas, välillä menen alamäkeen, toisinaan en nää mitään ennenkuin kunnolla silmillä tähtään ja tästä kaikesta kiitokseksi järkky päänsärky.

Mut nyt yömyssy päähän. <3

  Re: Uutta ja vanhaa LV

Lähettäjä: Pähkis 
Päivämäärä:   27.9.17 08:49:07

Tuli Miitta kyllä luettuakin, mutta onneksi yksi yö vielä jäljellä.. ;) Pääasia, että lapsella oli hauskaa! :D

  Re: Uutta ja vanhaa LV

LähettäjäTirlittan 
Päivämäärä:   27.9.17 11:04:04

Varmaan oli uuhirouva jo lähempänä kymmentä, alkanut naamastaan jo harmaantua, kuten vanhat koirat.
Olivat karsinassa karitsan hyvinvoinnin takia, kun yleensä ovat pihatossa ja on kosteaa öisin.
Paula-neiti on napsinut heinää, leipää ja vihanneksia, eli ehkä jotain siis syökin, ikää on pian kuukausi, joten nuori silti.
Meillä on vain lehmänmaitoa, kokeilen toimisiko se laimennettuna.

Huomenna tullee tarkastaja siis taas, taidan siivota jotakin ja ehkä pitää lisätä hiekkaa kanojen ulkotarhaan ja päivittää onko koirat repineet sohvansa tarhoissa, että ehtisi vaihtaa tarvittaessa ehjempiin.

Pentu oli syöksynyt oven aukaisussa suoraan tielle, eli luikahti väärään aikaan väärään paikkaan. :(

Muuten taas alkaa näyttää syksyiseltä kun on pilvistä ja jestas osaa olla kosteaa, trooppinen sademetsä ilman lämpöä.
Tekaisin eilen likkoja teoriasta odotellessa parkkipaikalla puolet patalapusta ja jatkoin sen sit yöllä loppuun, violetti-valkoinen oli tämä versio, hiukan eri kuviolla kun tumma violetti oli paksumpaa lankaa kuin vaaleanpunainen aiemmassa kuvassa ollut.

Tuttavaperheen leskirouva oli järjestetty kokkikouluun, eli enää ei ole sitäkään vähää yhteyttä kun oli miehen sairastelun aikoina.

Olen vihdoin hyväksynyt tai oikeastaan tottunut ajatukseen että perheemme on pienentynyt niinkuin 'pysyvästi', eli maksimissaan meitä on keittiössä aamiaisella vain kuusi henkilöä, eli yleensä arkisin vain kolme.
Pojat asuvat kaupungissa, mies tullee niin myöhään ettemme enää syö varsin mitään, joten jää jäljelle vain minä ja nuo kaksi teinityttöä.

Meillä on piskuinen keittiö, minkä on täyttänyt 180cm ovesta tehty pirttipöytä ja pari 160cm penkkiä, nyt löysin tori.filtä pienemmän pirttikaluston, 150cm ja aattelin että taidankin yrittää hankkia sellaisen.
Tulisi keittiöön inansa lisää tilaa, ehkä ilmavampi vaikutelma ja helpompi siivota pienemmän pöydän alunen kuin tuon ison.

Jos joku synttäri-tai vastaava juhla on, niin taas hiukan isomman olohuoneen olen 'sisustanut' 2-metrisellä pirttikalustolla, joskin viereen mahtuu vielä kirjoituspöytä, piano ja pari piironkiakin, mutta kymmenen menee kevyesti pöydän ääreen yhtäaikaa.
(Saatan olla pirttikalustofani)

Uusi muovimattokin täytyy hankkia keittiön lattiaan. Lattia on niin vinossa ettei laminaattia saa asennettua ja vuoden reilun kestää muovimattokin vain, mut joskus sit on aikaa rempata enempi ja siihen asti taiteillaan näillä eväillä. ;)

Matotkin olisivat kivat, mutta kun tuo vanha seniili bassethound(14v) ei huomaa(piittaa) minne pissailee, niin täytyy vaan senkin asian kanssa jaksaa sinnitellä. :/
Emme ole voineet pitää mattoja varmaan 20 vuoteen, erilaisten eläinkokoonpanojen takia.
Vanhus ei nouse enää portaita, joten yläkerrassa 'voisi' pitää jotakin mattoa, siellä vaan asustaa mopopojan yli 15v sakemannirouva, old lady joka yleensä käy ulkona, vaan kävisikö sit jos lattialle ilmestyisikin matto..?

Bassetkin on ollut täällä pennusta asti, eikä ole sairas tai muutakaan, joten ihan heti en lopettamaan ryhdy ja kun on aina ollut sisäkoirana niin saapi olla elonsa loppuun asti. :)

-Ostatin eilen joltain torin tyypiltä kympillä muutaman kilon buklée-tyyppistä mattolankaa ja kudon siitä kympin puikoilla pötkylälle oman pehmeän maton, hän osaa arvostaa sellaista ihan silminnähden ja ehkäpä ei ihan nukkumapaikalleen sentään pissaa. ;D

ps. Virkaten tuli paksua ja kovaa, kutoen kuohkeaa ja pehmeää, en ole ikinä 'kutonut' mattoa pyöröpuikoilla..

  Re: Uutta ja vanhaa LV

Lähettäjä: Gerda 
Päivämäärä:   27.9.17 13:49:48

Pahoittelut Tirskulle eläinten menetyksistä.
Basset kuulostaa hauskalta tyypiltä, ihanaa että vanhus saa uuden pehmeän peiton. Meilläkin on yksi vanhus, joka satunnaisesti unohtaa ettei sisällä nosteta koipea.. onneksi pissii aina samaan paikkaan laattalattialle.

Miitta, tuo silmälasien vaihto on minulla myös samanlaista. Pyörryttää ja lattiat on vinossa pari päivää.

  Re: Uutta ja vanhaa LV

LähettäjäTirlittan 
Päivämäärä:   28.9.17 08:46:40

Elli tulossa, kohta, hirvittää..
Saan varmaan kymmenen psykosomaattista vaivaa näistä vainokäynneistä, kun yleensä mikään ei riitä.. :(

  Re: Uutta ja vanhaa LV

Lähettäjä: Gerda 
Päivämäärä:   28.9.17 18:35:12

Miten ell-käynti sujui?

  Re: Uutta ja vanhaa LV

LähettäjäMiitta. 
Päivämäärä:   29.9.17 07:06:00

"Lähettäjä: XXX
Päivämäärä: 23.9.17 12:51:09

Joku viisas aikoinaan kirjoitti, ettei maassa oikeutta saa, jos ei sitä itse hanki. Kenenkään hyväksikäytön uhriksi ei pidä alistua, ei ns. ystävien eikä aviopuolison. Mikäli siihen suostuu, se käy pahemmaksi päivä päivältä.
Parisuhteessa on annettava vapaus myös puolisolle. Pitkässä juoksussa saa just saman takaisin minkä toiselle antaa.
Tämän oppimien kantapään kautta vei turhan kauan. Parempi kuitenkin myöhään, kuin ei milloinkaan."

Kerro nyt nuorelle muorille, että mitkä olisivat ne oppimisen kulmakivet. Ihan oikeasti.

  Re: Uutta ja vanhaa LV

Lähettäjä: XXX 
Päivämäärä:   29.9.17 09:33:25

Nyt pisti Miitta pahan palan nakerrettavaksi. Tähän taitais olla viisanta vastata samoin kuin eräs edesmennyt ja kuuluisa ravitreenari vastasi esitelmäpyyntöön; Mikä minä olen muita opettamaan, en ole itsekkään oppinut kaikkea.
No, tässä muutama omakohtaisesti opittu asia.

-Tunne itsesi ja tunnusta myös heikkoutesi.
-Mikäli et pysty elämään yksin, et pärjää myöskään parisuhteessa.
-Et ole missään asiassa maailman paras, pätevämpiä löytyy aina.
-Älä pyri muuttamaan puolisosi käytöstä ja tapoja.
-Hyväksy ne pienet puutteet muistaen niitä olevan itselläsikin.
-Kunnioita puolisoasi ja muista osoittaa se.
-Älä ole "kynnysmatto", elikkä on oikein osoittaa myös omanarvontuntonsa.
-Älä kalua vanhoja asioita, ne ovat historiaa, eikä niitä saa tekemattömiksi.
-On ok. tehdä virheitä. Niistä pitää oppia, koska on todella tyhmää tehdä sama virhe toistuvasti.
-Kerro minne menet ja koska palaat. Mikäli aikataulu ei pidä, muista ilmoittaa, odottaja on muutoin huolestunut.

  Re: Uutta ja vanhaa LV

Lähettäjä: rouva 52v. 
Päivämäärä:   29.9.17 12:52:52

Nyt on pakko huokaista vau XXX, viisaita lauseita, pätee kaikkiin liittoihin.
Viimeinen lause varsinkin, liian usein törmää ihmisiin joiden mielestä, viivästymisestä kotiintulossa tms.ilmoittelu on turhaa ja osoittaa muille ,että olet tossun alla tai että sinua kontrolloidaan. Nykytekniikalla pystyy kyllä huomaamattomasti lähettämään viestin kotiin, että meneekin myöhään.

  Re: Uutta ja vanhaa LV

Lähettäjä: 1.*** 
Päivämäärä:   29.9.17 14:19:38

Ajattelin ihan samaa, viisaita ohjeita XXX! :) <3

  Re: Uutta ja vanhaa LV

Lähettäjä: XXX 
Päivämäärä:   29.9.17 14:52:32

Kaikkee olen kokenut, mutta tää on yllätys. Nää kehut meinaan. Täläiset asiat pitäisi olla molemmille sukupuolille itsestään selvyys. Joten mua on turha kiitellä.
Vanhempien pitäisi ajatella tulevia miniöitään ja vävyjään. Kakaroille pitäis opettaa muutamat perusasiat niin, että ne istuu selkärangassa.
Valitettavasti niitä ei opetettu minulle ja siksi muutama hyvä parisuhde on tuhoutunut opiskellessa. Itsenäisesti opiskelu vei parikymmentä vuotta. En toki väitä edelleenkään saaneeni valmiin papereita. Toivostavasti onnistuu ennen tuhkaamista.

  Re: Uutta ja vanhaa LV

LähettäjäTirlittan 
Päivämäärä:   29.9.17 15:53:27

Triplis on 'kantapään kautta' viisastunut mies, hyvä kun viitsii kirjoittaakin vielä, eikä pidä 'kynttiläänsä vakan alla'.

Mut pieni takauma eiliseen, elli tulikin yksin ja ei onneksi tullut sisälle, eli pysyi asioissa mitä tuli katsomaan, perästä kuuluu taas enempi, mutta kaikki pitää olla tiptop viimeisellä määräajalla kuun lopussa. Kissoista näki vaivaa, käski 'myrkyttää' lääkkeellä ja jos ei hoito tapa, eikä paranna, niin hän tappaa kroonikkotyyppisesti oireilevat. Tarhoissa niinkuin asiat ok, PAITSI taas oli jo kulma revitty samojen koirien uudesta patjasta, mut saivartelua jos siitä 20cm melu tulee..

Miitta, hyväksikäyttö on luonnekysymys. ;)
Jos kokee saavansa epäreilua kohtelua, jos aina omat ideat lytätään, jos aina omien ehdotusten yli kävellään, niin kynnysmaton osa on selvä, MUTTA jos taas on kovin itsekäs, eikä aja koko perheen etua tai edes pyri siihen, niin silloin taas puhuu järki sieltä arvostelupuolelta.

Joku oikeasti 'kananaivoinen' tarvitsee kontrollin, että edes arjesta selviäisi ja silloin ei tiiä onko hyväksikäyttö jo sillä kontrollipuolella, joskin itse on paimennettavansa valinnut. ;D

Tasa-arvoinen suhde ei ole laskettavissa tiskivuoroilla, eikä imurointikerroilla, ei myöskään vaipanvaihdoilla tai ruohonleikkuulla, vaan se on rehellinen tyytyväisyyden tunne siihen että kumpikin tekee kaikkensa parisuhteen ja perheen eteen että kaikilla on hyvä ja tyyni olo.
'Hedelmistään puu tunnetaan' sanos iso kirja, eli kun vanhemmilla on suhde ja pää kunnossa ovat lapset onnellisia, pärjäävät koulussa, töissä ja asenteet ovat kohdillaan.

Puolison tärkein työ on pitää puolisonsa tyytyväisenä, mutta vain kun sama tapahtuu kumminkin päin.
Jos mieheni ottaa kaljaa(ei tod 'kaksin käsin', kuten Miitta ilkeili yhdessä ketjussa) enkä sitä hyväksy, on tilanne kuitenkin aika tasan kun hän hakee hevosen miul jostakin, vaikka ei sitä halua.
Ulkopuolisen mielestä mie olen kaamea, mut meistä kumpikin tietää ettei kumpikaan ole täydellinen ja rakastaa silti.

Jos tahdon pation ja mieskin raataa sen eteen, niin nautimme siitä loppujen lopuksi kumpikin ja koko muukin perhe.

Oma tilanteensa pitää päivittää aika ajoin, me olemme olleet yhdessä yli 30 vuotta, rakastan miestäni yhtä hullun lailla kuin suhteen alussa, meillä on riitoja ja naurua vuoroon, vaikka olemme erilaisia.
Se tiskaa joka sattuu viitsimään, autoja korjaa se joka osaa ja mekkoja kutoo se jolta se helpommin luonnistuu.

Tuoreemmissa liitoissa voi olla enemmän epävarmuustekijöitä, eli pitää miettiä rauhallisesti, miksi minusta ehkä tuntuu ettei kaikki ole kohdillaan?
Onko kyseessä vain tämä tapaus, vai onkos tämä toistunut aiemminkin, vaikken ole huomannut?
Onkos nämä tapaukset harventuneet vai ovatkos nämä lisääntyneet?

Mikä tässä nyt kolahti enemmän, onkos tällaista ollut toisinkin päin?

Onko asetelma ollut aina näin, eli pystyykö hän toisenlaiseen toimintaan, vai olenko itse muuttunut ja näen asiat uudessa valossa?

Jos oma näkemykseni on tarkentunut tai painottunut uuteen suuntaan, niin sopiiko tämä kuvio edelleen vai pitäisikö asia ottaa keskusteltavaksi, jos olen 'muuttunut' onko tunteeni muuttunut puolisoonkin nähden?
Jos välitän edelleen, ja hän ei ehkä haluakaan mitään muutosta, niin hyväksynkö hänet edelleen sellaisena kun hän on ollut tähänkin asti?

Kysehän ei aina ole mistään radikaalista kuten erosta, vaan ihan 'sisäisestä tarkastuksesta' mielenrauhan palauttamiseksi.
On hyvä myös uskaltaa avata parisuhteen koukerot levälleen pöydälle kuin kortit pasianssissa ja tarkastella niitä itsekseen, jos mustaa on kovin paljon, niin voipi pyytää puolisonkin pöydän ääreen ja pyytää kertomaan mitä värejä hän näkee korteissa, jos kummankin pöydässä on sama nurkka täynnä pataa, niin sitten pitää alkaa käännellä uusia kortteja jotta saadaan nurkkaan enempi punaista.

Parisuhde on vain 'kahden kauppa' ja puhuminen auttaa aina.

Syyllisiä on turha etsiä, niitä ei ehkä olekaan, aika muuttuu ja kaikki vanhenevat, niin ajatukset, ihmiset, kuin asiatkin.
"Eteenpäin elävän mieli", menneestä pitää ottaa opikseen, muttei raahata sitä painolastinaan, saati antaa sen muuttua katkeruudeksi ja kaunaksi, siten tuhoaisi vain lopuksi itsensä.

Miitta on tosi älykäs, idearikas ja valloittava persoona, hänen miehensäkin on mukavanoloinen hyypiö, joten jos oma parisuhteenne on mietinnön alla niin toivotan kaikkea hyvää päivitykselle. :)

Täällä on kaunis syyspäivä, hain hiukan suppilovahveroita ja pari orakasta metsästä.
Flunssainen oli hiukan olo seiskan pintaan, joten torkahtelin jonninjoutavasti puoleen päivään asti, (menin nukkumaan kahden jälkeen) flunssainen olo hävisi ja odotan innolla minkä nimen saa Numero 12, nimiäiset+siskonsa 2v synttärit ovat huomenna.
Kudon loppupäivän sinistä liivihametta(ehkä jakkukin) Numero 8:lle, syksyn patalapuista nro kuutosesta puuttuu reunuksesta osa(valko-punainen) ja ehkä jos hyvin käy saadaan hevoslaidunta vaihdettua.

Hyvät viikonloput kaikille. :)

  Re: Uutta ja vanhaa LV

LähettäjäMiitta. 
Päivämäärä:   29.9.17 21:27:13

XXX, onneksi olet minua ohjaamassa viisauden tielle.

Kiitos.

Tirsku osta sille karitsalle korviketta. Se ei oikeesti muuten pysy hengissä.

T. älykäs, idearikas ja valloittava persoona :D Just joo.......

  Re: Uutta ja vanhaa LV

Lähettäjä: XXX 
Päivämäärä:   30.9.17 09:35:20

Ollos hyvä, Miittaseni. Älä kuitenkaan purematta niele mun kokemusten tuloksia. Elämätapaohjaajat, hevoskuiskaajat ja konsultit on siitä kivaa porukkaa, etteivät he ota vastuuta mistään puheistaan. En ole sen parempi itsekkään. Noi on sopineet minulle, jollekin muulle ne ei kenties käy.

  Re: Uutta ja vanhaa LV

LähettäjäMiitta. 
Päivämäärä:   30.9.17 16:25:21

Konsultit varsinkin on oikeesti niin joutavanpäiväsiä tyyppejä, että tekisi mieli irrottaa varmistusköysi vaikka vaan 12m:n korkeudesta.

  Re: Uutta ja vanhaa LV

LähettäjäMiitta. 
Päivämäärä:   2.10.17 06:43:33

Huomenta. Heräsin tässä pari tuntia sitten siihen että piti lähteä veskiin...Olin nukahtanut sillain, että tietsikan hiiri oli kyljen alla ja näyttö heräsi tietenkin henkiin ja näytti näin:

"Akuuteissa itsemurha-ajatuksissa soita 113 tai punainen risti, omalääkäri jne."

Siis katsoin illalla yhtä dokkaria joka on tehty meidän seuduilla koulukiusatuista ja olen nukahtanut. En ole itsetuhoajatuksissa mutta piti hetken miettiä että miksi toi teksti tuossa on näytöllä.

Täällä on syysloma ja hirvijahti parasta aikaa menossa.
Kävin kääntymässä siellä kellarikämppäni luona hakemassa jotain, niin koko kylän herrasmieskerma oli siellä pakkaamassa lihoja. Minun oma lääkärini istui kontallaan pressun päällä ja nyrhi vasasta jalkanahkoja irti. Huikkasin hyvät päivät ja mietin, että tuonkin vois tehdä vähän tehokkaammin mutta eipä ole minun asiani puuttua toisten harrastuksiin.

Ens yönä koenukun uuden teltan... XXX ei suostu varmaan taaskaan minun mukaani, kun ei siitä telttailusta niin perusta. :D

  Re: Uutta ja vanhaa LV

Lähettäjä: XXX 
Päivämäärä:   2.10.17 10:54:46

Puuttuuko niiltä pohojosen mettämiehiltä kunnon nylkypaikka? Jossain pressun päällä polvillaan hirven nylkeminen on varmasti nyrhimistä. Hirven nahka on tiukassa jopa homman osaavien nylkiessä.
Italiassa nylkevät vuohet paineilma apunaan. Pieni viilto takakoipeen, ilmapistoolin kärki ihon alle ja ilmaa sisään. Vuohi pullistuu kuin ilmapallo ja sitten nahka lähtee tosi helposti irti.

  Re: Uutta ja vanhaa LV

LähettäjäTirlittan 
Päivämäärä:   2.10.17 12:42:37

Nerokasta italiaanoilta. ;)

Jestas, telttaan, en jaksaisi ajatellakaan moista, toivottavasti teltta on odotusten mukainen.

Rasittava viikonloppu on takana ja seuraava edessä, välissä säätiedotuksen mukaan vain vesisadetta. Tämä kuiva kausikin meni jotenkin niin hukkaan, kun ei mitään saanut aikaiseksi, nyt on kylmää, hämärää ja tyhmää.

"Mikkelinpäivän isovanhempien kirkkopyhä" luovittiin suht hyvin, mut sinne joutuminen sotki koko päivän.
Heppalikka haki suutarilikan perheen kanssa viimeiset hevosensa kotiinsa Pohjanmaalta, eli meille jäi kirkosta suutarilikan vanhin(3v) päiväänsä viettämään, heppareissu päättyi vasta joskus ysin maissa ehtoolla.

Tehtiin mopopojan kanssa pari sieni/jauhelihapizzaa iltapäivästä ja sit hän lähti mopollaan kohti kaupunkia että herää aamulla kouluun.
Sähkispoika oli töissä lauantain eikä päässyt heppalikan pojan nimiäisiin.
Heh, jos sanotaan että minulla on ollut oudot nimivalinnat, niin sanompahan vaan että kyllä lastenlapsilta outoja löytyy, viime vuonna tuli Tito ja tämän nimeksi tuli Midas!
Siis kääk, muuttuukohan kaikki mihin hän koskee kullaksi..? ;D

Hienoa etteivät ole lapseni 'kaavoihin kangistuneita'.

Puutarhurilikka oli heppalikan kanssa osallistunut 'Suomi100-KalevalaCal'-haasteeseen ja olin pettynyt kun eivät olleet viitsineet minulle edes kertoa asiasta, kumpikin tietää käsityöharrastukseni jokapäiväisyyden ja myös sen että ainoa 'someni' on tämä Mummola.
Olen muutenkin lapsistani ihan ulkopuolinen, mutta olisivat edes sen verran muistaneet, masensi. :(

Ehkä voisin ottaa heidät kiinni, mut ehkä teenkin peitosta sarjan puuvillapatalappuja, saa nähdä.
Ainoa piriste oli että ainakin toistaiseksi kummankin jälki on huonompaa kuin minun. :D
-Hitto, jotain 'kivaa' edes.. ;)
http://www.arteeni.fi/kalevalacal-fi

Mut joo, olen vähän nuutuneen oloinen, kirjoitin tuossa aamusta mietteitäni ellille raportin saatuani ja taidan könytä nyt vihdoin aamiaiselle, pari luumua mussutin tuolta puusta kun kävin katsomassa ovatko elikkoni hengissä kun ovet olivat auki ja koirat tiessään. Ei löytynyt mitään ja koiratkin palasivat, toivottavasti eivät ole tehneet missään muuallakaan mitään. Toinen oli rapainen, toinen vain hiukan märkä ja palasivat eri aikaan, mystistä ja raivostuttavaa.

Vanhin koiramme taitaa olla nyt lähtölaskennassa, jalat ovat alkaneet pettää. :(
Kunnioitettavasti hän hipoo jo 16 vuotta, on vaan mopopojan sakemanni, onneksi tuo, jo viikot, muualla asuminen pehmittää lopullista eroa.

Kaikkea mukavaa teidän arkiviikkoonne. <3

  Re: Uutta ja vanhaa LV

Lähettäjä: Talvi 
Päivämäärä:   2.10.17 13:13:19

Kannattaako noita nimiä laittaa esiin, ovat sen verran harvinaisia että jos jotakuta kiinnostaa asiaa selvittää, kuten ht-netissä varmaan voi kuvitella kiinnostavan, voi Tirskunkin henkilöllisyyden kaivaa esiin? Tai ei sillä, jokainen määrittelee tietysti itse että piittaako vaikka kaivetaankin. Minä olen niitä joita vähän harmittaa etten täällä kehtaa ihan kaikesta avautua mistä haluaisin, kun en toivo tulevani tunnistetuksi. Liekö tuolla sitten olisi mitään väliä, kylläkään.

  Re: Uutta ja vanhaa LV

LähettäjäTirlittan 
Päivämäärä:   2.10.17 16:35:37

Niitä ei saa enää nimitiedoistakaan, kuin termillä "Suomessa alle 10 kpl".
Vastasyntyneillä tuskin on myöskään kännynumeroita tai vastaavia. :)

Ja olen niin tottunut riepoteltavaksi itse ja kun lapsillani ovat sukunimet vaihtuneet, että aika hassu on sellainen joka alkaisi kaivella ketään esiin.
Minullekin saa rähjätä ihan tuohon sähköpostiin jos alkaa liikaa häiritä joku mielipiteeni.

Ketään ei loppujen lopuksi kiinnosta oikeat ihmiset niin kauheasti, asioita on hauska vatvoa ja mielipiteitä ilmaista virtuaalisesti enempi kuin joutua nokikkain.

En usko, että kukaan Sinua, Talvi, tuntee, joten kirjoittele ihmeessä 'suusi(näppäimistösi) puhtaaksi', minut ehkä tiedetäänkin, muttei siitäkään vielä ole kukaan ovelle tai iholle tullut, eikä varmaan tulekaan. :)

Mopopojan koira oli kuollut nukkumapaikalleen muutama tunti sitten, näemmä rauhallisesti, rauha hänen muistolleen ja elämäntyölleen.
Toivottavasti poikakin selviää, näin jo viikonlopun aikana asennoituneena, tilanteen saamasta käänteestä.

  Re: Uutta ja vanhaa LV

Lähettäjä: Talvi 
Päivämäärä:   2.10.17 18:52:40

En minä kehtaa. Voi sitten tarvittaessa kysellä henkilökohtaisempiinkin asioihin mummojen ja pappojen neuvoja, kun ei tule tunnistetuksi. Olen vähän huono jakamaan asioitani oikein kenenkään kanssa, niin ei sitten naapurit ja kylänmiehet pääse urkkimaan kuulumisiani :D . Tosin se on kyllä varmaan totta että ei ihmisiä oikeasti pahemmin kiinnosta.

  Re: Uutta ja vanhaa LV

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   2.10.17 22:32:57

Talvi, Tirskuhan on täällä jo aiemmin raottanut henkilöllisyyttään joten ei liene enää niin salaista tietoa.
Itse en kyllä hänen nimeään enää muista, eikä hirveästi kiinnostakkaan niinkuin Tirsku tuossa epäilikin. Enkä sano tätä millään pahalla Tirsku, jatka vaan tarinoitasi samalla linjalla, kiva niitä on lukea.

  Re: Uutta ja vanhaa LV

Lähettäjä: XXX 
Päivämäärä:   4.10.17 15:50:22

Tito on varsin tunnettu henkilö. Oli samaan aikaan Arvo Poika Tuomisen ja Hertta Kuusisen kanssa opiskelemassa kommunismin yliopistossa.
Nykyisin kansalaiset ei osaa yhdistää em. nimiä mihinkään. Ehkäpä hyvä niin.

  Re: Uutta ja vanhaa LV

LähettäjäTirlittan 
Päivämäärä:   4.10.17 21:51:27

Totta, Triplis ja muusikko Tito Puente. ;)
https://www.youtube.com/watch?v=ZFpCALtVUcE

Mut tässä ei ollut mitään niin kultturellisesti intelligenttiä, vaan aivan muuta, ;D tyttäreni on aina ollut hulluna piirrettyihin ja näin myös nimennyt 4 lastaan piirroshahmojen mukaan. :)

Tänään satoi ja aurinko paistoi 2 minuuttia.

Hukkasin työkkärini tällä kertaa, jos ihan totta puhutaan, maailman tuuliin, ostin tavaroita joita ilman olisin elänyt jatkossakin, kuten pirttikaluston, kirjoituspöydän, roskaromaaneja, DVDitä ja lankaa.
Maksoin tietty pariin laskuunkin, heiniin ja polttoaineeseen, mutta olisin kyllä voinut olla fiksu ja maksaa laskuja enemmänkin.
Tällä kertaa nyt näin ja ehkäpä rahoillani jotkut näitä 'second hand'-tuotteita myyneistä tarvitsivat niitä johonkin tärkeään ja iloa tuottavaan.

Seuraavassa kuussa pitäydyn askeesissa puritaanisesti spartalaisuutta harjoittaen..
-Haa, mikä haaste tällaiselle impulsiiviselle elämännautiskelijalle.
Onneksi siihen on liki kuukausi aikaa, ehtinen istuskella pirttipöydän(siis sen kolmannen) ääressä ja lukea rakkaushöttöä, kirjoituspöydän päällä levitellä lankojani, joista kutoen lämmintä ylle vietän aamuyöni filmejä katsellen.. jee mikä utopia. :D

Mutta, mutta, enpä silti koe varsin 'tuhlanneeni', täydensin kirjavarastojani euron-parin kirjoilla, niitä lukee tämä 14v:kin ahkerasti, katselemme seikkailuelokuvia tytärten ja väliin miehen ja mopopojankin kanssa, edullisten tarjouslankojen villasukkia käyttää kaikki, eikä muksut+mies häpeä olla julkisella paikalla kanssani kun teen itse positiivisella tavalla persoonalliset vaatteeni.

Karu totuus lienee etten mistään enkä edes yhdellä koko kuun työkkärillä saisi ostettua itselleni sopivaa 2-3-osaista neuleasua, siskontytön naamiaisiin saan varustettua meidät kolme naispuolista parin kympin tarjouskankailla vaikka kuinka hienoihin prinsessamekkoihin(pahatar-look kai tavoite), että josko aina voisi ja voisi toimia muka-viisaammin, ei viisaankaan vaihtoehdon tarvitse olla se ankeampi.

Elämänhallinta on sitä että harkitsee, valitsee ja tietää mitä tekee ja miksi. :)

Nyt on taas yö tulossa ja huomenna ei tarvitse maksella mitään, lähteä minnekään, ei itse, eikä kyytiä ketään, ahh, sielu lepää omien hommien ympäröimänä mutu-aikataulussa.

Toivotan teillekin sisäisen rauhan ja harmonian hetkiä. <3

  Re: Uutta ja vanhaa LV

LähettäjäMiitta. 
Päivämäärä:   5.10.17 09:54:14

On niillä lahtivajat, toisilla paremmat, toisilla vähän sitten toisenlaiset....

Teltta on hyvä, pysyi pystyssä tuulella eikä vesi tullut läpi vesitestissä. (Kastelin sitä puutarhaletkulla :D ) = Käyttökelpoinen.

Se on talviteltta myrskyliepeillä ja sinne mahtuu 3-4 koosta riippuen. Priimuksella voi kokkailla tunnelin toisessa päässä samalla kun rinkat on pinottu toiseen ovenpieleen, eli ei tarvi jättää mitään hankeen. <3

Kävin viemässä jotain papereita kuntaan ja siellä sain odottaessani ihan kunnon hihityskohtauksen kuunnellessani yhtä naista:

"Yhdistäkää nyt vaan suoraan pankinjohtajalle. En ole saanut niitä kolmeatoista miljoonaani vieläkään tilille.
Minä olen kuulkaa työskennellyt Nasassa sekä ilma-, että maatasolla. Ei ole minun vikani, että äiti antoi kasvuhormonia kaksivuotiaana ja minusta tuli tietotekniikan tohtori jo kaksitoistavuotiaana!"

-Taisi olla just sillä hetkellä siellä ilmatasolla...

Sit kävin terveyskeskuksesta hakemassa lastani ja siihen tuli tukevampi rouva ja istahti odotussalin tuolille niin raskaasti, että tuolista pääsi järkyttävä ilmapöräys ja häntä nolotti ja nauratti...Tottahan se nauru tarttui minuunkin.

Ajoinpa sitten tankkaamaan autoa ja pysäytin väärälle puolelle pumppua, koska oli auto nr.2 auto kyseessä. Sitten viisaana naisena ajoin toiselle puolelle pumppua edelleen auton tankinluukku väärällä puolelle.

Ja taas iski hihityskohtaus.

Ei hyvää päivää. On varmaan turha hakea töitä kotikylästä, pitävät ihan hörhönä, ei vaan välillä pokka pidä. :D

  Re: Uutta ja vanhaa LV

Lähettäjä: XXX 
Päivämäärä:   5.10.17 10:42:19

Miitan ei tarvitse lähteä Naima-Aslakin ja Soikipään seuraksi Luostolle lusthin pithoon kun kotonakin on hauskaa.
Kattelin YR:n sivuilta kuvia eteläisestä Norjasta. Siellä on lusthin pito kaukana. Aivan uskomattomia ne tulvat. Mahtaako vakuutukset korvata vahingot?

  Re: Uutta ja vanhaa LV

LähettäjäMiitta. 
Päivämäärä:   6.10.17 07:29:31

XXX, laki näyttää tältä ja tuohan on yhtä selkeetä kuin tulkkais Isoa Kirjaa, vakuutusyhtiöllä on sitten omat vaatimukset:

https://lovdata.no/dokument/NL/lov/1989-06-16-70

No ainakin yksi yhtiö on ilmoittanut, että per tapaus korvaus on n.120 000 kr per yksityistalous. (Jaa tuo 9,3 niin pääset euroihin. Eli himpan alle 13 000.)
-Pitää tietty täyttää yhtiön velvoitteet...

Saapi nähdä. Ei kyllä käy kateeksi tuon seudun asukkaita.

Juu en tarvi legendaarisen Naima-Aslakin huvituksia, mutta olen poikennut Kaamasessa Nuorgamin Jounin putiikissa silloin kun hän oli vielä hengissä.
Ostin jotain mutta en poronsarvijauhetta.

Miten se Vat Vainio jossain laulussa siitä Jounista sepitteli, en muista nyt tarkalleen sitäkään.

Mut kyllä te mummolaiset tiedätte mitä tarkoitan.

  Re: Uutta ja vanhaa LV

LähettäjäMiitta. 
Päivämäärä:   6.10.17 07:45:57

https://www.youtube.com/watch?v=lypXYe_GMuA

Näinhän se meni. Äiti paheksui kauheasti jos tuo tuli radiosta ja iskän piti välittömästi vaihtaa kanavaa. :D

  Re: Uutta ja vanhaa LV

Lähettäjä: XXX 
Päivämäärä:   6.10.17 11:22:13

Ei sellaisilla korvaussummilla paljon parkettia ja tapettia uusita, puhumattakaan muista vesivaurioista.
Täällä oli eilen pikkasen reippaampaa ilman liikehdintää. Jopa iso satamanosturi oli kipannut kaijalta mereen.

  Re: Uutta ja vanhaa LV

LähettäjäTirlittan 
Päivämäärä:   6.10.17 23:24:25

Tavallaan hyvä, kun on hiljaista täällä, kun se on merkki että mummoilla/papoilla on muutakin tekemistä, mutta väliin toivoisi jonkun jostain vaikka eksyvän tänne ja kertovan edes yhden havainnon tai mietteen jostakin havainnostaan tai kokemastaan tältä päivältä tai vaikka viikolta, se olisi kivaa vaihtelua. :)

Me vakituiset poikkeamme kun ehdimme, mutta Sinä, joka ehkä käyt joskus, niin kirjoita pari sanaa.. :)

Miun hommani seisovat, huomenna on koulupäivä ja pitäisi tehdä synttäritarjottavaa 13vn synttäreille iltapäivälle.
-Enkä ole saanut siivottuakaan, mopopoika on tehnyt kuivakakun ja kakkupohjan, mies on nyt CrazyCavanin konsertissa Aulangolla baarivävyn kanssa, inssipojan kyydillä.
Trubaduuripoika toi lapsensa tänne ja meni kavereilleen, sähkispoju ei poikkea tässä viikonlopussa, mennee Turmion Kätilöitä kuulemaan huomenna, ;D ei tod käy kateeksi.

Ahistaa, olen lihonut, pumppu ei tykkää, eikä polvet, yritän sinnitellä takaisin ruotuun.. :(

Sunnuntaina on raivovirallinen soittokeikka kansalaissodan muistolle, en jaksaisi tuntien jäykistelyä torven takana, likoille pitää tehdä vielä 'tumma puku-koodi' päälle kaiken tämän muunkin kaaoksen lisäksi.
Löysin hyvännäköisen 'veistoksellisen' puvun kaavan, jos ompelukoneeni toimii, niin selviän siitä kyllä. :)

Luomistyö vaan on kivaa ja pitää boheemin taiteilijan elämän ruusuisessa reunassa kiinni. :)

  Re: Uutta ja vanhaa LV

LähettäjäTirlittan 
Päivämäärä:   7.10.17 01:09:50

Pakko vielä kertoa omasta älykkyyden määrästään ihan julkisesti:

Jee, suoraa lähetystä nytkönytkönytkö Mannen-vuori sortuu livenä..
..heti katsomaan!

-??
-Mitäs tämä nyt on -musta ruutu jossa käy kello tunnin jäljessä??

->(Perinteinen filmauksellinen otsaan lyönti)
..Eii, katson liveä vuoresta YÖLLÄ, hei, nythän on YÖ Norjassakin.

..lopetin sitten ja nyt lähden nukkumaan. ;D

  Re: Uutta ja vanhaa LV

LähettäjäMiitta. 
Päivämäärä:   7.10.17 02:47:13

Toi oli kyllä harmillinen ja kallis takaisku, etteivät saaneet vuoresta massoja liikkeelle toivotusti. Näin se vyöry etenisi teoriassa, jos sitä ei saa kontrolloidusti räjäytettyä etukäteen:

https://www.youtube.com/watch?v=lL5bJiMYgcw

  Re: Uutta ja vanhaa LV

Lähettäjä: Talvi 
Päivämäärä:   7.10.17 08:46:49

Aika hurjaa, vuori romahtamassa. Mutta onhan näitä aikapommeja siellä täällä, valtavat asutuskeskittymät kaikkine höystöineen mannerlaattojen liitoskohdissa, hetkeään odottavat tulivuoret, jne. Että kannattaako tässä kauheasti stressailla ensi viikon ruokalistaa, kun supertulivuori Yellowstonessa voi posahtaa milloin vaan.

Olenpa tympeällä tuulella... Tämä jatkuva saa**nan sadekausi sen tekee. Harkitsen hevosten laittamista pois, ihan sen takia että tämä jatkuva sade ja kura tekee hevoshommat niin hankaliksi, kun ei ole varaa tehdä kaikkia mahdollisia pohjia viimeisen päälle. Ja silloin kun sade kesällä hetkeksikin taukosi, oli paarmojen raivo sellainen, ettei raaskinut hevosia pakottaa edes maastolenkille kuin yöllä. Sitten tulivat polttiaiset, ja vaikken (kop kop) omista yhtään hankuria, on se normi hevosellekin tosi rasittavaa. Olisiko hevoseton huoleton, tai edes huolettomampi.

(Vai onko sillä väliä kun kohta se supertulivuori kuitenkin räjähtää.)

  Re: Uutta ja vanhaa LV

LähettäjäMiitta. 
Päivämäärä:   7.10.17 09:07:37

Olen pahoillani, mutta en välillä löydä oikeita sanoja suomeksi.
Tuossa edellisessä olisi pitänyt lukea VAIKUTTAISI eikä etenisi.

Ja jos nyt te salaiset ja hiljaiset sivustaseuraajat olette kiinnostuneita, että mitä tarkoitan, niin siinä keskellä laaksoa on kulkee valtatie nr.136 ja siellä on myös asukkaita kylässä nimeltään Lyngheim joka vyöryn tullessa jäisi/jää veden alle geologisita muutoksista johtuen.. Nyt on tosin kaikki evakuoitu.
Geologit kutsuvat tuota epävakaata vyöhykettä nimellä "Lillemannen" (Pikkumies)

"Så mykje som 120 000–180 000 kubikk kan rase i første omgang. I framtida fryktar ein eit enormt fjellskred på 2–3 million kubikk. Dette området er ikkje i fare no"

Eli: 120 000-180 000 kuutiota voi vyöryä ensimmäisellä kerralla. Tulevaisuudessa pelätään valtavaa 2-3 miljoonan kuution vyöryä, mutta tämä alue ei ole tällä hetkellä vaarassa.

-En ole tulkki joten jos voinette sulattaa pahimmat pilkkuvirheet niin hyvä.

Toivottavasti XXX:n seuduilla eivät nosturit enää kaatuile ja Tirsku polkee siellä sinnikkäästi Singeriä. (Minulla on vaan sellainen mielikuva, tod.näk. sinulla on joku parempi ompelukone.)

Talvi-rakas, vaikka minäkin olen noitunut lappalaiset alimpaan hittolaan ja tunnustanut ampuneeni poron, ei minun ovelleni kukaan ole vielä eksynyt näin niinkun Ht-netin kautta. Anonyymi synonyymi Talvi saat varmaan ihan kertoa vähän enempikin.

Voimavillasukkia kaikille.

  Re: Uutta ja vanhaa LV

Lähettäjä: Gerda 
Päivämäärä:   7.10.17 09:09:57

Hurja tosiaan tuo vuori, melkoinen pala olisi irtoamassa.

Minuakin nyppii tämä jatkuva vesisade ja tuuli, vaikka yleensä säät eivät pahemmin harmita. Tuntuu vaan, että keväästä alkaen on satanut koko ajan.

Viikko oli kiireinen, ei juuri ehtinyt edes täällä käydä. Eilen oli työpaikan juhlat ja ihan liikaa tuli kyllä viiniä juotua, nyt taas huomaa ettei olisi kannattanut. Nykyään inhottaa vähäinenkin heikotus tuollaisten jälkeen vaikkei mistään krapulasta voi puhuakaan.
Hauskaa oli kuitenkin kaikilla, se on hyvä juttu!

Mukavaa viikonloppua kaikille!

  Re: Uutta ja vanhaa LV

LähettäjäMiitta. 
Päivämäärä:   7.10.17 09:11:11

Voi Talvi, nyt vasta näin että olitkin jo täällä!

Älä nyt vielä luovuta, syksy on jo pitkällä ja talvi vasta aluillaan.

  Re: Uutta ja vanhaa LV

Lähettäjä: Talvi 
Päivämäärä:   7.10.17 10:19:45

No ok, menköön nyt sitten. Minä pääsen talveksi kanssa Lappiin, oikein pohjoiseen, teen siellä töitä muutaman kuukauden. Happy happy happy, näkemiin vaan vesisade ainakin toivon mukaan. :D Harmi ettei ihan vielä voi lähteä, joulukuussa vasta.

  Re: Uutta ja vanhaa LV

Lähettäjä: XXX 
Päivämäärä:   7.10.17 11:07:57

Luonto on liian kova painikaveri ihmiselle. Näille mullistuksille ei voi mitään, ei edes kaikkeen pystyvä USA:n pressa.
Pitäisi jaksaa suhtautua empaattisesti niihin jotka kärsimään joutuu. Jotenkin kaiken kaaoksen ja terroritekojen keskellä olen kyllästynyt. Totean, että jaahah, tänään siellä ja huomenna muualla.
Se vuoren seinämän luhistuminen tekee aikanaan yhden lohialtaan lisää.

Niistä hankureista pikkasen. Joskus 50 - 60-luvulla niitä oli, mutta todella vähän. Vanhat hevosmiehet väitti sen olevan ruohoallergiaa. Naapurissa oli yksi ja todella paha hankuri. Joku neuvoi omistajaa pitämään sen kuivilla rehuilla. Kulki kesän koppa päässä tarhassa ja myös työajossa. Hankaaminen loppui siihen.
Kannattaisiko kokeilla onko vanha konsti parempi kuin iso kassi apteekin syötäviä.

  Re: Uutta ja vanhaa LV

Lähettäjä: Talvi 
Päivämäärä:   7.10.17 12:16:53

50-60-luvuilla ei ollut pahemmin polttiaisia. Ne ovat lisääntyneet kymmenessä vuodessa ihan räjähdysmäisesti. Eri syistä johtuvia allergioita on hevosilla tänäkin päivänä, ei ne kaikki hankaamiset polttiaisista toki johdu. Jonkinlaista tuoreen ruohon allergiaa tosiaan kuulemma on, ja toiset ovat herkkiä auringonvalollekin. Toivottavasti meille ei tule minkään sortin hankureita, jos normi hoito ei pidä hevosiani kunnossa, ei siitä seuraa apteekkarin lainanlyhennysjuhlia, vaan hautajaiset hevoselle. Toki pyrin tarjoamaan mahdollisuuden omaehtoiseen hyönteisiltä suojautumiseen ihan eläinsuojelullisista syistä (eli pihattoa johon paeta) mutta polttiaisiin sekään ei auta, ellei sisätilaa saa ihan pimennetyksi. Ovelle ripustettavat matot onkin sitten käytössä.

  Re: Uutta ja vanhaa LV

Lähettäjä: satunnainen lukija 
Päivämäärä:   7.10.17 13:46:22

Kommentteja polttiaiskeskusteluun, tämä märkä kesä röyhäytti polttiaismiljoonat liikkeelle.
Ne jotka tuomitsevat polttiasten takia itseään kyhnyttävät hevoset kesäihottumaisiks tai vanhalla nimikkeellä hankureiksi, kannattaa iltahämyssä kesän lopulla/alkusyksyllä , kosteusprosentin ollessa huikea ja ilman tyyni ,mennä seisoskelemaan laitumelle tai vaikka ratsastuskentälle , kuten itse tein lapsen siellä ratsastellessa, niin kyllä siinä ihmisestäkin "hankuri" helpolla tulee.
Polttiaisia ihan sakeanaan ilmassa hyvä että läpi näkyy, kyllä hiusraja oli punakka ja kutina jatkui pitkän illan niin ratsastajalla kuin seurana seisoskelleella äidilläkin.
Meillä tämän kesän lopulla kaikki hevoset rahnutti hännäntyveään, jotkut vähemmään toiset enemmän, jopa tukkajumala ori, jonka en ikinä muista häntäänsä mihinkään hinkanneen.
Kyllä nämä lentävät ötökät ovat nykyään sellainen vitsaus ,että ei mikään konsti niiltä kokonaan pelasta, polttiaiset kun mönkivät loimienkin läpi, varsinkin tällaisten hengittävien hyönteisloimi versioiden.
Huom. Tällä kommentilla en siis tarkoittanut, että mummola foorumissa kirjoittavat olisivat diagnostoineet polttiaisten takia kihnuttavat hepat kesäihottumaisiksi.
Se polttiaisista, kiva lueskella mummolan juttuja, kun oma ikäkin jo tähän foorumiin täsmää ja hevosharrastus moninaisine liitännäistöineen.
Syksyn jatkoja kaikille ja vähemmän sateista sellaista toivoen ( nytkin tulee kuin saavista kaataen, mummohevoselle 25v. laitettiin sadeloimi niskaan kun vanhat luut kolottaa huonolla kelillä ja porukan pomo russponitamma valtaa yksin katoksen, vaikka sinne mahtuisivat kaikki neljä tammaa kerralla sadetta pitämään...). Veikkaan , että sisälle tullaan taas hännät tötteröllä kun ensin sateessa liotaan päivän verran.

  Re: Uutta ja vanhaa LV

LähettäjäTirlittan 
Päivämäärä:   8.10.17 00:36:02

Kiitos 'satunnainen', pelastit viikon tylsyydeltä, oikein kuulasta syksyä sinnekinpäin. :)

Juhlakakkua ja tiramisua söi suutarilikka omin ja uusiolapsin ja heppalikka perheineen, trubaduuripojan auto hajosi sinne bileisiinsä minne meni ja ehkä pitää sen ärsyttävän soittokeikan matkalla viedä sinne varaosia, että pääsee hakemaan huomenna lapsensa ja pääsevät kotiin kouluviikolleen.

Miitta, ei ole muuta ompelukonetta kuin Singer. :)

Olen vain pinteessä, paininjalka on jumissa ja kello käy ja käy..
Eikä taida olla kaavapaperiakaan/kertakäyttölakanaa tai vastaavaa jos jumin saisi vielä ehkä auki.
Mut, hitsi, teippaan kaavan vaikka vessapaperista jos toimiva kone olisi käsillä.
Sitten pitää kaivaa 'sarin' laskostusohjeet jos ei mikään auta.. :o

  Re: Uutta ja vanhaa LV

Lähettäjä: 1.*** 
Päivämäärä:   9.10.17 20:24:42

Olisikohan polttiaiset jo hukkuneet?

Täällä eteläisessä Suomessa on satanut vettä monta päivää ja taas sataa ropisee...:(
Muuten sadepäivät ovat joskus ihania, mutta nyt on jo tullut ihan liikaa!

  Re: Uutta ja vanhaa LV

LähettäjäTirlittan 
Päivämäärä:   9.10.17 23:08:04

Tervens!
Jo on satanut.

Olemme kaikki mutaisessa riisipellossa, ulkovessaan pääsee vain lotkimalla 5-10cm syvässä mudassa, lehmien uusi tarha, siis se liki kolminkertainen, on enää harmaa kynnöspelto. :(
Ne kaksi hepoa otettiin sieltä jo torstaina pois, noita villilehmiä ei niin vain 'otetakaan' yhtään mistään.
Navettaan on viety sateensuojaan tavaroita, kun ne kaikki karsinat piti tyhjentää ammottamaan elliä varten, nyt se täytyy tyhjätä johonkin??
-Ei ole tietoa minne ja sit väsätä trukkilavoista käytävä tarhan ja navetan välille(30+m), että saa ne 'mutavellivesipuhvelit' sisälle. :(

Täällä olisi muutakin tehtävää, totisesti, kun ne kaikenmualiman ellit ja sossut tunkee tarkastuksille, rahat on taas kaikki ja pankki painaa kimppuun, puhelimet loputkin ovat sulkeutumassa, keittiöön täytyy saada uusi muovimatto ennen viranomaisten tuloa ja hulluks tulis jos ei vielä olis.. :(
Millä RAHALLA juuri nyt saisi kuivikkeita joka otukselle jos ne muutkin täytyisi sisään ottaa, ovat heikosti nyt asiat taas vaihteeksi..

Mieli on kuitenkin tyynempi, olin niin stressaantunut siitä sunnuntain soittokeikasta, että toista viikkoa meni kuin alasin niskassa raahautuen.
Mites kävi: yli sata vuotta vanha orkesterimme mokasi Muistoja pohjolasta ja Maamme-laulun, hei MAAMME-laulunkin!! ;D
Mielettömän kyvykästä kompurointia.

Osasyynä toki että ikäjakauma on enempi päälle 60v ja parillakin on ollut aivoinfarkteja, mm.johtavalla trumpetistilla keväällä, eikä kaikki aina toimi vaikka tahto olisi kova.. Trumpetistilla on aina vetovastuu ja näissäkin aloitukset, asia jolle ei mehda mitään, jos aloitus menee metsään, niin TODELLA vaikea ottaa kiinni vaikka kapellimestari kuinka huitoisi. :(

En tiiä tiesinkö tämän jotenkin etukäteen, kun niin ahdisti, mutta ensimmäistä kertaa jouduin itse uskaltautumaan nostamaan volumea ja vääjäämättä jatkamaan eteenpäin syteen tai saveen, mutta oli ihan pakko vaikkei tiennyt tuleeko muut mukaan vai ei.
..ja hitsi sentään, selvisin siitä! :)

Orkesterinjohtajamme, siis se oikea, oli tsuumailemassa Espanjassa uutta eläkekotia ja tietenkin johtajana joutui toimimaan paras soittajamme, hän jonka mukaan me muut aina kriisitilanteessa soitamme.
-Oli se koettelemus, vaikka tyttäreni soittivat mainiosti ja kolmannen puhujan puhe oli TAPPAVAN puuduttava, mitäänsanomaton, turha ja järjettömän pitkä. ;D

Trubaduuripoika ei saanut autoaan kuntoon, mutta tänä iltana lainasi suutarilikan myyntimiehen auton, jolla vei lapsensa kotiin, että päässee vanhempi kouluun ja nuorempi tarhaan tällekin viikolle.

Ehkäpä kaikki on taas valtakunnassa kohdillaan ja suuntaamme hammasharjan kanssa nurkkia puunaamaan ennen niiden kyttäreiden tuloa, on siinä taas haastetta, hammasharja ei poista roikkuvia tapeetin riekaleita, papukaijojen jyrsimiä seiniä, kissojen raapimia ovenpieliä tai vanhuskoiran pissin tummentamaa laminaattia, ei se 'pepsodent-hymy' häivytä todellisuutta.

Mutta, voi että, ette voi kuvitella kuinka helpottunut ja valoisa on oloni ihan vaan kun tuo soittojuttu on ohi. :)
Harmainta hajuakaan ei ole mitä huomenna on kuntouttavassa, mutta ei haittaa pätkääkään, olkoot vaikka kuinka tylsää, niin se on loistavaa ajanvietettä, josta saa euron tunti. ;D
(Nauraisin itseni taas tärviölle, ellen hilluisi akkuja lataavassa euforisessa ekstaasissa, harmoniassa kaiken olevaisen hyvän kanssa..)

-Joo, joo lähden tästä suosilla nukkumaan. ;)

ps. Viimeisten n.neljän päivän aikana useimmin täällä kaikunut sana on ollut 'mummo', alan näin olosuhteiden passittamana omaksua tämän elon ehtoon roolin, kuin olisin ollut AINA mummo, äitiäkin vilahteli, mutta mummoa tuli jo sit pilke silmässä omienkin tyttärien suusta, miehestä puhumattakaan, hän kun tullee töistä niin huikkaa iloisen tekopirteästi 'mummomummomummo!' :D

Mummouteni alkaa muuttua termistä ja asenteesta todellisuudeksi.
Tänään opetin numero kakkosta virkkaamaan koukulla ja nelosta virkkaamaan sormin, sit vielä anskurreltiin paperista kalaa ja pussukkaa..
-Mut joo, musta tuntuu että mä meen ny.. :)

  Re: Uutta ja vanhaa LV

LähettäjäTirlittan 
Päivämäärä:   10.10.17 00:53:00

Ähäkutti, tulinkin taas! ;D

Ihan pakko näin kertoa, että sillä välin kun kirjoitin ylläolevaa, ja luulin muiden menneen nukkumaan, niin ihuna puolisoni olikin lapioinut väylän vessaan kurapihan läpi. <3
-Siis hiukan säikähdin kun yhtäkkiä ovi kävi ja joku tulikin sisälle. ;)
Onneksi on niin pieni talo että näkee eteiseen, "nyt on mummolle valtaväylä putsattu, senkun alat mennä". :D

Voihan vaari sentään, ihan kruunasi tämän päivän, josta ei voi jäädä mieleen kuin kiitollisuus kaikkea elämää kohtaan. :)

-Ny menen 'aikuisten oikeasti'..

  Re: Uutta ja vanhaa LV

Lähettäjä: XXX 
Päivämäärä:   10.10.17 01:13:58

Täällä ei ole polttiaisia, ei edes kesällä. En kaipaakkaan niitä kiusanhenkiä. Meille riittää ton yhden naapurin nautakarja. Se saakelin äijä ei osaa tai halua tehdä kunnon aitauksia elikoilleen. Ovat karkuteillä aina ja uudelleen. Viime viikolla olivat sotkemassa puutarhoja ja nurmikoita. Ottivat homman uusiksi aikaisin aamulla. Nurmikko täynnä sorkan jälkiä + puista ja pensaista revitty oksia. Meitä on neljä naapuria jotka ovat kärsijän osassa.
Pian palaa pinna lopullisesti siihen turpeen kääntäjään.

  Re: Uutta ja vanhaa LV

Lähettäjä: Miitta. 
Päivämäärä:   10.10.17 10:54:42

Voihan nautakarja, otan osaa.
Täälläkin voisi päästellä yhden ja toisen saakelin. On se oikeesti ihan persiasta kun nuo lampaatkaan ei pysy aidoissa.
Yöllä oli kolme otusta tässä portailla paskomassa. Kävin haalimassa kolme isopallista eläintä tuohon tarhaan mihin kuuluvat ja vartin päästä ne olivat täällä taas!
Kapteeni on Kirkkoniemessä kiusaamassa Putinia omien sanojensa mukaan ja minä täällä teen aitavirityksiä ja ootan sitä viimestä teurasautoa.

Voi helevetin kuustoista.

  Re: Uutta ja vanhaa LV

Lähettäjä: XXX 
Päivämäärä:   10.10.17 11:46:49

Kannattaa jättää se Vladimirin kiusaaminen Niinistölle. Nyt voi Niinistö mainita Putinille, että teeppäs jätkä perästä. Meillä on nääs jotain muutakin kuin ballistisia ohjuksia.

  Re: Uutta ja vanhaa LV

LähettäjäMiitta. 
Päivämäärä:   10.10.17 12:44:34

Mistä sitä tietää miten monta jälkeläistä sillä on?
Jotenkin niillä on kaikilla pitkät nenät ja siitä tunnistaa.

Nyt minä taidan ajankulukseni nylkeä yhden lampaan kun ei ole muuta tekemistä.

  Re: Uutta ja vanhaa LV

Lähettäjä: Gerda 
Päivämäärä:   10.10.17 17:55:12

Täällä myös yksi mudassa kahlaaja ilmoittautuu... ihan käsittämätöntä että meidänkin hevosten tarhat ovat osittain velliä. Ikinä ennen ei ole moista sattunut, koska talli on kuivalla hiekkakankaalla ja pihassa ei vesi seiso. Jokaisessa tarhassa onneksi niitä kuiviakin kohtia löytyy.
Koiria saa olla myös joka välissä pesemässä, yleensä niilläkin pysyy tassut varsin siistinä.

Pahoittelut valitusvirrestä. Tällä hetkellä ulkona paistaa aurinko ja muutenkin elämä alkaa olla taas oikein mukavaa. Viimeisimmistä hautajaisista on kohta puoli vuotta ja huomaan, että oma elämä alkaa taas asettua positiivisen puolelle tukevasti.

  Re: Uutta ja vanhaa LV

LähettäjäTirlittan 
Päivämäärä:   10.10.17 21:33:13

Elämässä on kumpiakin puolia ja niitä sopii käsitelläkin vuoroon. :)

Neuloin aamupäivän lappuja kiinni ÄitiTeresan peittoon ja lopun aikaa istuin autossa, kotiuduin kuuden jälkeen, söin ja nyt ihmettelen että, mitä että tässä taas oikein pitäisikään toimittaa..

Aloitin parkissa ootellessani virkkaamaan viittaa, se on sellainen suuri verkko jonka voi laittaa vyöllä vyötäröltä kiinni, kuin hapsuhihaiseksi villatakiksi.
Lanka on sininen Huurre ja saas nähdä tuleeko siitä reikäröijystä ikinä valmista. ;D
Tässä langan väri.
http://arkisto.novitaknits.com/public/neuleohjeet/mallit/syksy_2013/syksy_44_huurre.jpg

Olen hiukan viluinen, ehkä väsynytkin, enpä tiiä.

Mies ei ole vieläkään tullut kotiin, en tiiä missä taas pyörii, mutta tähän on saanut tottua, kaipa tuo joskus saapuu kirheemään siitä että on aina menossa.
Heh, itsepä on, joten menköön rähjäämään peilikuvalleen, kun ei osaa rattia neljän nurkilla kotiopäin kääntää..

  Re: Uutta ja vanhaa LV

LähettäjäTirlittan 
Päivämäärä:   11.10.17 13:00:03

Pikkulauantaita taas vaihteeksi.
Isotäteyteni kasvoi yhdellä söpiksellä tänä aamuna, hauskaa. :)

Olen vähän synkkänä, taas yksi heinämies oli myynyt heinävarastonsa jollekin rikkaalle ja hävittänyt kaikki hevosensakin.
Masentava esimerkki.

Näillä keleillä ei kohta pysty mitään heinänsyöjää pitämään.. :(

Illalla on likkojen torvikonsertti, taas pitää siis etsiä vaatteita, pukea, lähteä ja ja ja..

Oloni on sellainen, että voisin mieluimmin mennä kyljelleni tuonne rinteeseen, unohdukseen, syyslehtien hiljaa varistessa peitokseni katoaisin ajattomuuden autereeseen..

  Re: Uutta ja vanhaa LV

Lähettäjä: Gerda 
Päivämäärä:   11.10.17 15:41:52

Tirsku, näillä keleillä siellä rinteessä maatessa hukkuisi mutaan. Ei puhettakaan syyslehtien havinasta tai muusta maalaisromanttisesta.
Miten mieli noin maassa? Ne viranomaisjututko painavat?

Onnittelut isotädille!

  Re: Uutta ja vanhaa LV

Lähettäjä: satunnainen lukija 
Päivämäärä:   11.10.17 16:08:13

Tsemppiä Tirsku, ei saa antaa syksyn harmauden ottaa ylivaltaa. Itselläkin meinaa alituinen harmaus ja märkyys, koleus sekä jokapaikassa pursuava kuravelli saada yliotteen jaksamisesta. Joka syksyistä flunssaakin pukkaa, luulin siltä jo säästyneeni...

Hevoset enemmän ja vähemmän harmaan vellin peitossa, varsinkin nuo juoksevaisemmat versiot, onneksi on hyvä pesupaikka lämpimine vesineen, jotta pahimmat kurakoivet saa välillä huuhtoa yöksi, puhtaisiin puruihin kuivumaan, jotta taasen seuraavan aamuna sotkevat itsensä samaan kuntoon.
Tarha/laitumilla ei montaa kuratonta paikkaa ole, vaikka kaikilla tilaa onkin runsaasti, niin älyttömästi on täällä satanut, että maaperä ei vain enään vedä.

Kaitpa tämä tästä pakkasten saapuessa helpottaa, tänään sentään paistanut aurinko välillä, joka tosin paljastaa armotta nuo miljoonat koivunlehdet molemmilla pihoilla, en tänäkään syksynä aio reipastua haravoimaan kuin hieman asuintalon edustaa, eipähän niitä lehtiä silti kesäisin ole pihoilta enään löytynyt, jonnekkin maatuneet ja viimeistään ruohoa leikatessa katoavat loputkin jäänteen.

Nyt reipastun tasoittelemaan naulojen reikiä ym.koloja seinästä joka odottaa maalausta, puolisko meni puolestani tallitöihin, säästää flunssaista vaimoaa.
Aurinkoisia syyspäiviä toivotellen.

  Re: Uutta ja vanhaa LV

LähettäjäMiitta. 
Päivämäärä:   11.10.17 20:30:32

Polttiaiset ovat tuttuja, kyllä.

Meillä on lapsella kaksi aavikkorottaa. Pepsi ja Max.
Asustavat vanhassa akvaariossa ja mylläävät siellä.
Tänään juniori sitten päätti ulkoiluttaa näitä rottiaan omassa huoneessaan. Sanoin, että laita ovi kiinni ettei niistä tule kissanruokaa.

Sit meni hetkonen ja lapsi tulee itkien alakertaan, että " nyt Max puri minua".

Sain sen kiinni ja ihan säikähtänyt rotta kaivautui minun rintsikoihini ja sai pikkusen akkaan vauhtia. Voi hyvän tähen miten sinkoilin täällä.
Oli sentään tuttu rotta eikä mikä tahansa myyrä.

  Re: Uutta ja vanhaa LV

LähettäjäTirlittan 
Päivämäärä:   11.10.17 21:45:08

Lähinnä pelottaa että miten ruokin hevoseni tulevana talvena.. :(

Jos en saa hankittua heinää, kuinka niille käy jos on vain täysrehua joltain lehmätilalta, ei taida onnistua.
..ja jos ei onnistu, niin kuka niistä pitäisi sitten lopettaa?
Jokaisella on se oma arvonsa ja jokainen on ihan oikealla paikallaan, mistä heppalikkakaan saa omilleen heiniä?

Asumme niin mäellä, että vanhojen koivujen juurettama rinne on vadelmapuskien ja nokkosten kirjomaa, joten sinne voisi vielä päästä kellahtamaan ilman mutakylpyä. ;D
Täytyy nyt vaan muistaa että asioilla on tapana järjestyä ja jos Luoja armahtaa niin sitten heinää riittää. Pitää vaan luottaa siihen huomiseen, vaikka silmät kiinni ja kädet korvilla joutuisi lymyämään hetken pelkäämisen vankina.

Mutta kun rahatkin on niin tiukilla, pankki ja puhelinlaskut ahdistaa ja nyt kun tulimme, ihan mukavasti menneestä konsertista, niin autonikin hajosi!
Kiitos tuon jatkuvan sateen rei'ittämästä soratiestä, vaikka kuinka yrittää kierrellä niin aina ne renkaat osuu niihin teräväreunaisiin monttuihin.
Kuskinpuolen eturenkaasta joko hajosi/irtosi iskunvaimennin tai meni puslat tai jopa ripustukset kestivät loppukilometrit vain pyhällä hengellä, kiitos tietty siitä että päästiin kotiin vaikkakin kävelyvauhtia.

Viranomaiset pakkaavat tänne ensi viikolla oikein syysloman 'kunniaksi'.
Ellille kyl aattelin ehdottaa että tulisi vasta myöhemmin, kun tuossa sossussakin on ihan tarpeeksi yhdelle viikolle..

Kesäloma meni kaikilta pilalle jatkuvassa kyttäyksessä ja iänikuisia määräyksiä toteutettaessa, nyt menee syyslomakin samassa pinteessä.

-Olen eritoten kyllästynyt tähän rumbaan ja kelikin vaan suosii vikojen etsijiä, ei kuivu pyykit, ei kannata pestä mattoja, koirat sotkevat joka kerta lattiat kun tulevat sisälle, pihaelikot ovat ravassa, ja jos viet ne sisälle tulee haloo siitä että ne, helkutti sentään, ovat SISÄLLÄ.
Polttopuut ovat märkiä, traktorilla ei pysty hakemaan noita muutamia runkojakaan pellosta, että saisi tehdä edes ne klapeiksi, kun se uppoo pohjaa myöten tuonne savivelliin.
..ja meillä kun ei ole muuta hellaa millä keittää kuin puuhella, eikä muuta lämmitystä kuin puuversio.

Jestas sentään kun väliin tuntuu kaikki niin mahdottomalta, ihan arjen sujuminen, kuin tavalliset kotityötkin. :/

Mutta en suostu vajoamaan kuravelliin, en todellakaan.
Täytyy vähän funtsia ja ottaa opiksi kaikista hankaluuksistakin tältä vuodelta.

Osaran soittokeikalta jäi verkkokalvolle ne santasorahiekkapohjaiset minimaaliset postimerkkitarhat, missä ne hepat viruivat sateessa loimet päällä ja kauempana oli vihreinä sähkölankalaitumia tyhjällään tietenkin.
Niin, ne olivat vihreitä kun ei niitä käytetä lainkaan.

Eli jos joskus saan rahaa, voisin siis ostaa soraa ja laittaisin sitä suodatinkankaan päälle muutaman neliön kehikoihin jonne tunkisin hepoiseni sadekeleillä ja -tadaa- isommat tarhat säilyttäisivät värinsä, niitä siis tarvitsisi vain helteellä ja pakkasella. ;D.
(..jos sitä ruokaheinää siis löytyy talven yli, kerään kaikki lehtipuut kerpuiksi keväällä, niin voin edes yhden elikon pitää monsuuneista huolimatta.)

Ja kun laajennan pihakivetystä saapi koirat kuivempina sisälle, niille voisi heittää vaikka pienen aidan('terassi') ulko-oven ympäri että joutuvat tepastelemaan siinä ensin, sitten porstuaan sanomalehdet ja joutuvat kuivumaan siinäkin ennen sisälletuloaan..

Visiota pukkaa, mut tarvitsisi vielä keksiä jotain mistä saisi rahaa, kävin kaikki Pirkanmaan vapaat työpaikatkin taas katsomassa ja tuloksetta, kun ei ole koulutusta mihinkään, niin ei vaan ole.

Mietin huivejani, patalappujani ja ties mitä, olisiko mistään myyntituotteeksi ja mitä kanavaa voisi käyttää edes tarjotakseen jotain uniikkeja käsityöversioita, huh-huh, on muuten turhauttavaa puuhaa tämä ajattelu.

   Ylös ⇑   


Ketju on saavuttanut 100 viestin määrän tai se on suljettu. Ketjuun ei pysty kirjoittamaan.
Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.