Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Nivelrikkoa vai jotain muuta?

Lähettäjä: 50-v 
Päivämäärä:   1.9.17 10:02:16

Vertaistukea nivelrikkoisilta kaipaisin. Lonkkani alkoi talvella kipuilla ratsastaessa. Keväällä kävin röntgenissä ja lievä nivelrikkohan siellä oli. Sain kuurin Cartexania ja jumppaohjeet. Kesällä kun kuuri oli vielä kesken, kävelin kesälomalla kaupunkikohteessa muutamana päivänä paljon ja polvi kipeytyi. Hoidin pahimman yli tulehduskipulääkekuurilla ja kylmäämällä kolme kertaa päivässä.

Cartexan-kuuri loppui, mutta polvikipu pysyi vaihtelevasti. Polvi kipeytyy helposti kävelystä, ratsastuksesta ja jopa pyöräilystä. Polvi tuntuu muutenkin jäykältä ja esim. syväkyykyssä oleminen ei enää onnistu. Olen yrittänyt vähentää liikuntaa aina kun kipu pahenee ja välillä polvi saattaa olla muutaman päivän lähes oireeton. Onko mulla nivelrikkoa polvessakin vai voiko kyse olla jostain muusta?

  Re: Nivelrikkoa vai jotain muuta?

Lähettäjä: se.pienitalli 
Päivämäärä:   1.9.17 20:44:37

Vanhuus ei tuu yksin. Näin 50 viettämisen jälkeen alkaa tulla noita nivelkipuja ja kulumia.
Ja jossain vaiheessa ihmisellä on tekonivelet polvissa ja lonkassa.

  Re: Nivelrikkoa vai jotain muuta?

Lähettäjä: grillaaja 
Päivämäärä:   23.9.17 10:32:29

Nivelrikolta kuulostaa, mutta kuvauta polvet, niin tiedät.

  Re: Nivelrikkoa vai jotain muuta?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   24.9.17 09:05:40

Jos on turvoksissa, niin voi olla nestettä polvessa. Tulehdus myös voi olla.

  Re: Nivelrikkoa vai jotain muuta?

Lähettäjä: hilkkis 
Päivämäärä:   30.9.17 00:33:18

Olen loukannut polveni joskus kauan sitten ja se kipuilee ja turpoilee ajoittain. Msm:n syöminen on auttanut todella ratkaisevasti, kannattaa kokeilla.

  Re: Nivelrikkoa vai jotain muuta?

Lähettäjä: tk 
Päivämäärä:   12.11.17 08:34:14

Polven nivelrikkoon auttanut minulla estrogeenihoito, jäsenkorjaus (osaset oikeaan kulmaan, niin eivät hankaa enää toisiaan) ja varsinkin magnesiumvoide. Suun kautta Mg ei imeydy itselläni kunnolla. Vihdoin löytyi hyvä voide, Fysiolinen Magnesium In Strong. Vei samalla migreenit.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.