Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Old enough to know better?

Lähettäjä: Viisseiska 
Päivämäärä:   9.7.17 12:06:24

Entinen Viisvitonen ja Viiskutonen.

Minulla ei ole mitään vanhenemista vastaan ja tajusin sen ehkä johtuvan juuri siitä, etten tajua itse vanhenevani. Aloin pohtia, että hyvänen aika ihan kohtahan minä olen kuuskymppinen!

Miltä kuuskymppisyys pitäisi tuntua? Minä kun vaan jotenkin olen jämähtänyt sellaiseen teini-iän seestymisvaiheeseen, enkä jotenkin osaa mieltää itseäni kohta eläkeikäiseksi.

Minulle tämä vanheneminen on numeroita, ei oikeastaan kovinkaan paljon muuta. Toki erinäistä kremppaa on, mutta kun nekin on lähinnä geneettiseen sairauteeni liittyviä, joiden kanssa olen koko elämäni enemmän tai vähemmän pähkäillyt. Joskus jollekin lääkärille sanoinkin, että minä en muista sellaista aikaa elämässäni, etteikö joku paikka jostain olisi jotenkin kipeä tai hankala, että jos joku aamu heräisin siihen ettei kehossa tunnu missään mitään epämukavaa tai kipua, niin voin jäädä huoletta sänkyyn, sillä mitä todennäköisimmin olen kuollut. Siis näihin tähän kuuluviin kremppoihin vuosikymmenten saatossa tottuu siinä määrin, ettei enää oikeastaan edes ajattele olevansa "vammainen" tai kipeä. Tästä johtuen olen jopa onnistunut pariin kertaan elämässäni elelemään tyynesti viikkokausia murtuneen jäsenen kanssa tajuamatta sen olevan murtunut.

No mutta takaisin aiheeseen, siis joo varmasti erinäisiä iän tuomia kremppojakin on, mutta itselläni ne sekoittuvat tähän perussairauteen, joten ei tule ajatelleeksi että joku asia voisi olla vanhuuden oire. Ja estrogenilaastarit helpottivat kummasti mummokuumeilua, kun muutama kesä takaperin lopetin nukkumisen ja harrastin peittopainia. Tulin siinä ohimennen maininneeksi gynekolgina toimivalle ystävälle, että jo on järkyttävän tukahduttavan kuumat yöt sinä kesänä --- ja hän totesi, että tähän auttaa estrogenilaastari paremmin kuin tuuletin. Ja hämmästytkekseni aivan oikeassahan hän oli. Jopa kiukkuinen mielialanikin helpottui. Olin sinä samainsena kesänä epäillyt olevani ylirasittunut, kun tuntui ärsyttävän ihan kaikki. Sekin sitten jäi.

Minä en ole koskaan harrastunut meikkaamista tai sellaista peilin edessä valmistautumista, joten sekin varmasti vaikuttaa siihen, että minulla on aika hämärä käsitys omasta ulkonäöstä. Saatan joskus hämmästyä nähdessäni vaikka jonkun valokuvan itsestäni, että hyvänen aika en tunnista itseäni lainkaan sen näköiseksi.

Opiskeluvuosien takaisen ystävättäreni kanssa tuossa joku aika sitten Skypetettiin ja hän kysyi: So when is this "old enough to know better" supposed to kick in? Se jäi mieleeni, että samaa minäkin ilmeisesti olen odotellut ja yhä odottelen.

  Re: Old enough to know better?

LähettäjäTirlittan 
Päivämäärä:   9.7.17 16:46:22

Olen aina luullut että tulen aikuiseksi kun täytän pyöreitä, 20? 30? 40?, mutta kun ei mitään tapahtunutkaan, olen vain jokseenkin viisastunut eli käynyt läpi omia virheitäni ja vääriä valintojani ja huomannut oppineeni niistä paljon, mutta taas kauriin motolla : "Tekemällä virheitä oppii tekemään monimutkaisempia virheitä", olen edelleen kaukana seesteisyydestä.

Tänä vuonna täytin jo 50 ja ajattelin että satasen puolenvälin täytyy jo vaikuttaa jotenkin, vaan eipä se siitä pääosin miksikään tullut. :D

Polvieni kelvottomuus ajoi talvella enempi käsitöiden pariin ja taisin vaihtaa pikkujyrsijät ja vastaavat lemmikit lankoihin, kun viimeinen hiireni kuoli ja pupu, niin en ole halunnut enää uusia, mikä oli merkki isommasta muutoksesta, kun en koe tarvitsevani vieläkään.

Ulkonäkö on kuin rupsahtaneella buldogilla kaikki roikkuu ja läskiä riittää, joskin nyt taas kokeilen laihduttaa kun tytär haluaa ostaa kiloni eurolla per läskikilo. ;D
Perjantaisin on 'tilipäivä' ja tänään olin ilokseni jo 2kg kevyempi kuin lähtöpaino.
Alku on helpompaa, vaan kun mennään tuonne 4 kilon paremmalle puolelle pitää alkaa oikein taistelemaan itsensä kanssa. :)

  Re: Old enough to know better?

Lähettäjä: m 
Päivämäärä:   9.7.17 18:32:37

En tiedä mutta jotenkin on niin haikea olo koko ajan ja yksinäisyys vaivaa. 50 ja plus.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.