Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Epäsäännölliset/puuttuvat menkat

Lähettäjä: Anu 
Päivämäärä:   4.6.17 08:07:30

Olo alkaa olla toivoton!! Viimeinen vuosi ollut piinaa. Ennen niin kellolleen säännölliset menkat temppuilee. Välillä pois 8-12viikkoakin ja voitte kuvitella mun olon.

Pari kertaa käynnistetty lääkkeillä, mutta ne päivät kun keltarauhasta syön on tuskaa!!
Hiki nokkuu, yöt valvon ja mieli on niin tiukilla että itseäkin hirvittää ;)

Gyne dhdotti kierukkaa, mutta en halua mitään hormoonia.

On tämä nyt normaalia kärsimystä iän lisääntyessä vai?!

Kohtalotovereita? Entäpä keinoja helpotukseen? Akupunktio? Luontsisvalmisteet?

Ai niin , ikää mittarissa rapiat 44 :)

  Re: Epäsäännölliset/puuttuvat menkat

Lähettäjä: KP 
Päivämäärä:   5.6.17 09:39:52

Hormooniahan se keltarauhashormoonikin on.
Millainen olo on kun menkat puuttuu, mitä se sinulle tekee?

  Re: Epäsäännölliset/puuttuvat menkat

Lähettäjä: Anu 
Päivämäärä:   5.6.17 13:42:49

Niin keino käynnistää tuolla lääkkeellä on aina viimeinen keino niin hirveää on :(
Olo kamala kun joka päivä olo kuin ne alkaisi mutta ei!!!! Päivä päivältä turvotukset lisääntyy, mieli oikkuilee ;)

Mä olen varmaan epätavallinen kun tykkään et menkat tulee ja ouhdistun.
Voishan niitä ilmankin olla jos olo ois ookoo mutta ei näin :(

  Re: Epäsäännölliset/puuttuvat menkat

Lähettäjä: " 
Päivämäärä:   8.6.17 21:34:07

Täällä myös. Vähän sua vanhempi ja 2v ollu menkat mitä sattuu, ja v.vuosioireet lisänä. V.tuttaa turvotus mitä on viikkotolkulla, sehän helpottaa vasta menkkojen jälkeen. Mutta kun niitä joutuu odottaa...

  Re: Epäsäännölliset/puuttuvat menkat

Lähettäjä: 1.*** 
Päivämäärä:   8.6.17 21:48:11

No, itsellä alkoi vaihdevuodet 48-vuotiaana...

  Re: Epäsäännölliset/puuttuvat menkat

Lähettäjä: " 
Päivämäärä:   17.6.17 15:23:18

Mulla kelt.r.hormonit auttoi mutta tuli muuta oiretta niin piti lopettaa. Harmi, sillä henkisesti oli helpompaa kun ei ollut krooninen pms päällä ynnä muu vitutus.. nytkin olen kohta 2kk odotellut ja viikon ollu pieniä nipistyksiä ja olo kuin että menkat alkais. Niin paskat. Olisi ollut vkonloppumenoja ja viihdettä mutta ei ei ei. Kun tuntuu että alkaa mutta ei. Ja jos/kun alkaa niin hanat auki :/ Hauskinta kun alkaa vuoto ensin ilman varoitusta ja kivut vasta sitten. Vaihtoehtoina joko kulkea rätti perseessä aina tai odottaa ylläriä. Molemmat stressaa kaiken muun hermoilun päälle. Sanomattakin selvää että juhannuspartyt pilalla. TänäKIN vuonna.

  Re: Epäsäännölliset/puuttuvat menkat

Lähettäjä: " 
Päivämäärä:   22.6.17 14:15:24

Miten aloittajalla menee? Itse olen itkun ja raivohulluuden partaalla ja 60vrk menossa.. tuo on ollut aiempi "ennätys", nyt taitaa tulla uusi. Ja kolmas vkonloppu mille peruttu kaikki. Kuulun niihin joiden elämää menkat hallitsee :/ Tamponeita jne en voi käyttää, joten sekin v.tuttaa. Suurimmalla osalla kavereista on pillerit/hormonikierukka/kohtu pois. Ei siis riesoja. Ja yhdellä kaverilla on menkat vain joskus ja menee palalla vessapaperia parissa päivässä..

  Re: Epäsäännölliset/puuttuvat menkat

Lähettäjä: Anu 
Päivämäärä:   22.6.17 15:29:42

Odotellaan edelleen ja olo kuin ilmapallolla ja mieli räjähtävä!!!! Ens viikolla gynelle.
Aiettä mua riepoo nyt olla nainen!!!!!

  Re: Epäsäännölliset/puuttuvat menkat

Lähettäjä: täh? 
Päivämäärä:   26.6.17 08:07:03

WHAT?? Siis sulla menkat pois 8-12 viikkoa mutta siis MINKÄ olon?? En osaa kyllä nyt yhtään kuvitella mitään "oloa"... omat menkat ollu pois jo 9 vuotta ja olo loistava. Ikää täälläkin se 44vee...

  Re: Epäsäännölliset/puuttuvat menkat

Lähettäjä: Anu 
Päivämäärä:   26.6.17 08:19:49

Siis SE olo kun ne alkais mut ei alakaan. Turvottaa, juilii, vitsuttaa, rintoja sristaa ja maha kuin potkupallo.

Siis koko ajan tunne et nyt alkaa mutta ei :(

  Re: Epäsäännölliset/puuttuvat menkat

Lähettäjä: " 
Päivämäärä:   26.6.17 10:09:31

Samoin kuin ap, eikä vieläkään mitään. Kymmenisen pv oli "menkkakipuja" ilman vuotoa.

  Re: Epäsäännölliset/puuttuvat menkat

Lähettäjä: " 
Päivämäärä:   8.7.17 08:34:22

Samaa jatkoa.. yks kaveri jo kysyi oonko raskaana. Kiloissa paino hyvä/hoikka, maha pollottaa isona rantapallona. Rinnat ja takapuoli kutistuneet..tietenkin. naama pöhnäinen. Veden juonti vain turvottaa ja laukon vessassa ts.tulee vain läpi kaikki. Ei jaksa tätä :/

  Re: Epäsäännölliset/puuttuvat menkat

Lähettäjä: mummoco 
Päivämäärä:   10.7.17 11:12:13

Vähän samansuuntaisia ongelmia alkanut minullakin. Ikää 48 ja menkat menneet epäsäännöllisiksi. Välillä väliä vain kolme viikkoa, välillä 5 viikkoa ja tosiaan tuo menkkojen odottelu on yhtä h*lvettiä .... joka paikka turvoksissa, pinna kireällä ja masentaa, odottaa vaan menkkojen alkamista, että helpottaisi, mutta kun ei ala.

Miten te, joilla menkat on loppuneet tai menneet todella harvoiksi, onko mitään tuollaista oloa? Hirvittää vaan, jos ja kun alkavat menkat harventua entisestään, niin tuleeko tästä pallokalaolosta pysyvää.

  Re: Epäsäännölliset/puuttuvat menkat

Lähettäjä: KP 
Päivämäärä:   10.7.17 19:02:18

Esmya estää menkat. Sitä syödään kolmen kuukauden satsi, ja kuukauden sisällä siitä pitäisi menkat tulla.
Ihana olo! Ei vihlontaa, ei pelkoa ohivuodoista, ei tuplayösiteitä.
Ei ole menkkoja ikävä. Aloitin juuri kolmannen kuukauden satsin, voisin jatkaa tätä lopuutomiin jos se olisi mahdollista.
Ei ahdista, ei purista, ei turvota, ei v..tuta.

  Re: Epäsäännölliset/puuttuvat menkat

Lähettäjä: " 
Päivämäärä:   18.7.17 15:04:46

No niin, vrk 86 ja nyt alkoi.. olikin jo viikon rinnat kipeät ja vähän turvonneet, ja ruokahalua kolmen edestä.. toivottavasti kk menee normaalina ohi eikä jatku kahta viikkoa putkeen..
Vielä kun saisi nämä läskit pois. Vuosi sitten sain syödä mitä vaan ja olin litteävatsainen. Liikunta rajoittui pikkutallin töihin. Nyt lenkkeilen päivittäin hikilenkkejä, satunnaisia ahmimisia lukuunottamatta syön vähän, mutta traktorinrengas vain on ja pysyy.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.