Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Eläkehaaveet

Lähettäjä: Haahuilija 
Päivämäärä:   27.4.17 12:47:10

Nyt on sitten tultu siihen ikään, että työkavereiden eläkesuunnitelmat ei kuulosta ihan heprealta, vaan alkaa itsekin miettimään että mitä sitten... Jos nyt sattuis elämään siihen asti että suht terveenä pääsee eläkkeelle, niin mistäs mummot haaveilee?
Itsestä alkaa tuntumaan siltä, että olen ihan valmis muuttamaan pois Helsingin kiireistä. Joku kiva kerrostalokämppä missä ukon ja kissojen kanssa tarkasteltaisiin maailman menoa. Hevostelua pitäis kyllä saada jatkettua terveyden sallimissa rajoissa loppuun asti.
Ennen haaveilin matkustelusta, mutta iän myötä musta taitaa kehkeytyä oikea kotihiiri.

  Re: Eläkehaaveet

Lähettäjä: t 
Päivämäärä:   27.4.17 15:28:43

Mä haaveilen mökillä saaressa olosta ja nähdä jäiden tulon ja lähdön. Sellaisesta kiireettömästä päihteettömästä elämästä.

  Re: Eläkehaaveet

Lähettäjä: saara 
Päivämäärä:   28.4.17 12:47:22

Kyllä mä meinaan olla poissa Suomesta marras-tammikuun. Ehkä Espanja ehkä Portugal.

Jos eläkkeellä jäisin kerrostaloon, ei pää kyllä kestäisi

  Re: Eläkehaaveet

Lähettäjä: m 
Päivämäärä:   4.5.17 19:50:26

En haaveile yritän elää hetkessä.

  Re: Eläkehaaveet

Lähettäjä: tästä 
Päivämäärä:   10.5.17 09:01:08

Haaveilen jo viisikymppisenä lapsenlapsesta, vaikka mahdollinen toteutuminen on valovuosien päässä. Haaveilen sellaisista eläkepäivistä, ettei ole pakko tehdä yhtään mitään. Voi vaan kävellä koiran kanssa, käydä halutessaan teatterissa, konserteissa, elokuvissa... kyllä: Tuleva kulttuuritantta.

  Re: Eläkehaaveet

Lähettäjä: Ope 
Päivämäärä:   13.5.17 09:21:24

Haaveilen siitä ajasta, kun en ole johdon kiusaama ja myös osan työkavereiden kiusaama, ulosjätettu. Voin eläkkeellä tehdä vapaasti vapaaehtoista työtä lasten ja heidän perheidensä hyväksi. Nyt työpäiväni sisältää ihanan opetustyön lisäksi usein johdon puhutteluja, sairaslomalle yrittämisen pakottamista, työni mitätöimmistä, haukkumistani raaoin sanakääntein. Rikostutkinnalla pelottelua. Onneksi on lapset ja vanhemmat, heiltä saan positiivista palautetta. Tämä on työpaikka on koulu, jossa työskentelee kasvatustieteen maistereita. Haaveilen myös kirjan kirjoittamista näistä kokemuksista.

  Re: Eläkehaaveet

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   14.5.17 13:39:21

Ope, eli odotat eläkettä tekemättä mitään asian eteen (et ainakaan kerro, että olisit vienyt asiaa ylemmälle tasolle tms.)?

En tajua, miksi aikuinen ihminen alistuu tuollaiseen. Sulla on sentään taidot ja mahdollisuudet vaikuttaa elämääsi; toisin kuin esim. suurella osalla kiusatuista oppilaista.

  Re: Eläkehaaveet

Lähettäjä: Ope 
Päivämäärä:   14.5.17 16:28:21

Johto on tehnyt tätä jo vuosia,vuosia ja vuosia, kiusauksen kohteeksi joutuneet henkilöt vaihtuneet. Kaikkea on vuosien aikana yritetty. Kukaan ei ole mahtanut mitään. Klaani olemassa, joka suojelee johtoa. Kaikki näyttää ulospäin hyvältä. Helpottaa, kun saa sanoa ääneen eli kirjoittaa. Jaksaa jaksaa. Miksi sitten oppilaiden kiusausta toisiaan kohtaan ei saada loppumaan? Oppilaiden kiusausta ei juuri siksi saada loppumaan, koska liian monessa koulussa aikuiset kiusaavat toisiaan. Teen parhaani itse, muuta en voi. Pidän puoleni, en jää sairaslomalle, en vaihda koulua ja sanon, mitä mieltä olen asiasta. Ennen kaikkea, keskityn perustyöhön ja lasten opetukseen,kasvattamiseen sekä yhteistyöhön heidän perheidensä kanssa. Onnistumisesta saan voimaa.

  Re: Eläkehaaveet

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   16.5.17 22:09:34

Voimia päälle. Olethan jo aloittanut kirjan kirjoittamisen?

  Re: Eläkehaaveet

Lähettäjä: Joonas 
Päivämäärä:   27.5.17 19:22:10

Matkustelua itse ainakin haluaisin tehdä enemmän jos vaan rahaa jää eläkkeellä ollessa :)

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.