Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Oletteko pitäneet "sapattivapaata"?

Lähettäjä: Pamela 
Päivämäärä:   23.4.17 16:49:49

Mulla olisi nyt taloudellisesti mahdollisuus pitää hetki vapaata työelämästä ennen oman yrityksen löytymistä.

Tuntuu niin hurjaltaajatukselta, kun on viimeksi ollut työtön 13-vuotiaana. Uskaltaiskohan sitä?

Yrityksen aloittaminen ei kuitenkaan ole kovin pitkän ajan päässä, puhutaan lähinna muutamasta kuukaudesta, kuin vuodesta.

  Re: Oletteko pitäneet "sapattivapaata"?

Lähettäjä: se.pienitalli 
Päivämäärä:   24.4.17 13:17:50

Kunnollinen loma voisi olla hyvä ratkaisu, jos osaat pysyä erossa tulevan yrityksen hommista.

  Re: Oletteko pitäneet "sapattivapaata"?

Lähettäjä: Viisseiska ex. 56 
Päivämäärä:   10.5.17 20:03:26

Minä olen ollut pariin kertaan sapattivapaalla. Tuossa edellisen vuosikymmenen vuolessa välissä olin vuoden ja lähinnä ratsastelin ja mietiskelin elämää. Sitten olin toisen vuoden 2013-14. Siihen liittyi myös ihan terveydellisiä syitä, mutta jäin siinä sitten pidemmäksi aikaa miettimään, että mitä sitä tekisi elämälleen. Vuoden sitä siinä pohtiessa totesin, ettei kai tässä mikään miettimällä muutu, kun se terveyskin oli palannut jo aikaa sitten - ja ryhdyin taas töihin. Tähän täytyy heti mainita, että jos vaikka kuulostaa luksukselta, niin minä en juurikaan lomia pidä. Joskus saatan viikon olla vapailla. Viimeisin sellainen "oikea" kesäloma oli toisen palveluksessa ennen edellistä sapattivapaata. Sitä kesää ennen toisen palveluksessa pidin ne kesälomatkin sellaisissa viikon pätkissä pitkin lomakautta.

  Re: Oletteko pitäneet "sapattivapaata"?

Lähettäjä: 1.*** 
Päivämäärä:   11.5.17 12:13:00

En ihan oikeata sapattivapaata, mutta vähän sen tyyppistä kuin aloittaja miettii.

Kun en uusinut hanakalia työ-, palvelu- ja vuokrasopimuksiani vuoden 2013 lopussa halusin pitää hetken hengähdystaukoa ja käynnistellä hissukseen toiminimeäni.
Vaikka tein pienimuotoista markkinointia ja pidin muutamia valmennustunteja olin käytännössä 2-3kk lähes vapaalla ja se aika kului kyllä toipumiseen ja palautumiseen, olin aika loppu 34 yhtäjaksoisen työvuoden jälkeen.
Hain paria projektityyppistä toiminimellä tehtävää työtä sitten kevään 2014 aikana, mutta eipä niistä mitään kuulunut. Olin kyllä valmis siinä vaiheessa jo tekemään vähän enemmän jotain silloin :)
Yksi ystäväni houkutteli minut hakemaan vielä kolmatta, puolipäiväistä työtä ja vannoin jo itselleni, että se on viimeinen kerta. No, nyt olen ollut kohta kolme vuotta 50% kunnallisessa työsuhteessa ja aikaa jää kaikkeen muuhun mukavaan. Toiminimeni laitoin tauolle 2014 lopussa ja tuskin enää otan sitä käyttöön. Rahallinen ansio on kohtalainen, kun veroprosentti on pieni, velat on maksettu ja lapset ovat omillaan. Lisätuloja tulee koulutuomaroinnista.

Olen tyytyväinen, voin hyvin, enkä enää palaisi kokopäivätyöhön. Ikää nyt 58v.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.