Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Lento kotimaassa,ajokortissa vanha sukunimi

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   20.4.17 07:16:36

Onnistuuko lento kotimaassa, jos lentolipussa on tämän hetkinen sukunimi ja ajokortissa vanha?

  Re: Lento kotimaassa,ajokortissa vanha sukunimi

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   20.4.17 07:23:55

Onnistuu jos passissa tai henkilökortissa on uusi nimi. Ajokortti ei ole pätevä henkilöllisyystodistus lentäessä.

  Re: Lento kotimaassa,ajokortissa vanha sukunimi

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   21.4.17 15:09:54

Ehkä kannattaisi hankkia edes yksi virallinen henkilöllisyystodistus, aikuinen ihminen. Voi olla, että nyt yhdestä lennosta selviät, Suomessa kun on se henkilötunnus, joka on myös siinä ajokortissa, mutta virallisesti sut pitäis potkaista kaaressa kentältä pihalle. Aikuinen ei vaan voi olla noin tyhmä.

  Re: Lento kotimaassa,ajokortissa vanha sukunimi

Lähettäjä: Ykskaks 
Päivämäärä:   22.4.17 06:34:46

Minulla ei ole ollut virallista henkilöllisyystodistusta viimeiseen viiteentoista vuoteen. Erosin ja vaihdoin nimeni takaisin tyttönimekseni. En vain ole saanut aikaiseksi hankkia virallista henkilöllisyystodistusta. Muutaman kerran olen ratsiassa joutunut ajokorttia esittämään, mutta ei ole kukaan siitä moittinut, että sukunimi on vanha (olin naimisissa yli 20 vuotta). Ja olen matkustanut Pohjoismaissa lentäen eestaas ilman, että kukaan on otsaansa rypistänyt tälle. Ja kun vanha passi oli voimassa vielä muutaman vuoden eron jälkeen, matkustin silloin muutamaan otteeseen Euroopan sisällä sillä vanhalla nimellä.

Kai sitä naisen kohdalla jotenkin oletetaan, että nainen vaihtaa sukunimeä avioliiton myötä, joten ei ihan heti ihmetellä, ettei sukunimi täsmää henkilöllisyystodistuksessa.

Aika harvoin sitä tulee tarpeen näyttää papereitaan. Elän kai niin tylsää elämää. Mutta oli tässä viimeksi pari vuotta takaperin, kun vaihdoin yritykselleni pankkia, niin siinä oli esitettävä henkilöllisyystodistus. Eipä kyllä siinäkään ihmetelty tai kysytty, miksi sukunimi ei stemmannut.

Vaikka nyt on ehkä sitten vähän ryhdistäydyttävä, kun pitäisi se uusi passi hankkia edessä olevaa reissua varten. Minä olen tällainen vanha käpy, joka ei yleensä hirveästi ulkomaanreissuista piittaa, joten ei ole ollut ajankohtaista useampaan vuoteen.

Ja edelliselle kommentoijalle sen verran, että toki sitä aikuinenkin ihminen voi olla tyhmä. :)

  Re: Lento kotimaassa,ajokortissa vanha sukunimi

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   22.4.17 23:54:32

Ei tarvitse täsmätä, huomauttaa voivat asiasta kyllä. Ulkomaan lennolle nyt ei pääsekään ilman passia tai henkilökorttia..

Itsellä sellainen tilanne, että hetken oli ajokortti vanhalla sukunimellä, poliisilta sain huomautuksen että pitäis vaihtaa uuteen nimeen se..

  Re: Lento kotimaassa,ajokortissa vanha sukunimi

Lähettäjä: 1 
Päivämäärä:   23.4.17 16:41:11

Ethän sä saa edes kirjattua kirjettä ulos postista vanhalla nimellä olevalla ajokortilla! Saati sitte pitäis päästä ilmaan?? :O

  Re: Lento kotimaassa,ajokortissa vanha sukunimi

Lähettäjä: Titta 
Päivämäärä:   24.4.17 14:24:34

nyt en ota kantaa tuohon nimiasiaan, mutta ajokortti kelpaa kyllä esim. Skandinavian sisäisillä lennoilla. Pohjoismaissa kun ei tarvita matkustusasiakirjaa lainkaan.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.