Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kokemuksia hormonikorvaushoidosta

Lähettäjä: Viisikymppinen 
Päivämäärä:   31.12.16 13:06:11

Täytin pari kuukautta sitten 50, ja samoihin aikoihin alkoivat sietämättömät kuumat aallot. Aloitin estrogeenihoidon, Estradot-laastari sekä siihen rinnalle keltarauhashormoni Provera. Ensimmäiset pari viikkoa olo oli ihana, kuumat aallot loppuivat melkein saman tien kun laastarin lätkäisin iholle. Muutenkin olo tasaantui. Mutta noin kuukauden kuluttua hoidon aloittamisesta alkoi rintojen turvotus, joka ei ole poistunut mihinkään. Tämä on todella epämiellyttävän tuntuista ja vaatteetkin istuvat eri tavalla kuin ennen. Onko muilla vastaavia kokemuksia. Onko ohimenevää vai pysyvää? Onko lääkkeen vaihto auttanut? Kuumiin aaltoihin en kyllä halua palata, jos kahden pahan välitä pitää valita.

  Re: Kokemuksia hormonikorvaushoidosta

Lähettäjä: ,, 
Päivämäärä:   31.12.16 13:24:30

Olisikohan annostus liian suuri? Minä käytän siveltävää geeliä ja jos ruutaan sitä liikaa, käy noin. Muuten aivan ihana aine. Sain elämäni takaisin.

  Re: Kokemuksia hormonikorvaushoidosta

Lähettäjä: Viisikymppinen 
Päivämäärä:   31.12.16 13:33:16

Kiitos vastauksesta! Annostusta mietin itsekin. Käytössä on 37,5 mg:n laastari, mutta sain reseptin myös 25 mg:n laastarille. Lääkäri ehdotti noin kolmen kuukauden käytön jälkeen kokeilemaan pysyvätkö oireet pois tuolla pienemmällä annoksella. Taidanpa hakea saman tien apteekista tuon 25 milligrammaisen laastarin ja kokeilla auttaako.

  Re: Kokemuksia hormonikorvaushoidosta

Lähettäjä: samis 
Päivämäärä:   2.1.17 08:35:32

Mulla oli aluksi tuota rintojen pingotusta, mutta on nyt jäänyt jo ajat sitten pois. Jos yhtään lohduttaa. Kuppikoko kyllä kasvoi yhdellä.

  Re: Kokemuksia hormonikorvaushoidosta

Lähettäjä: Tiinu 
Päivämäärä:   4.1.17 11:08:19

Minulla ei ole koskaan nuorempana ollut rintojen aristusta. Vasta vaihdevuosioireiden alkaessa rinnat olivat ajoittain tosi pingottuneet ja ihan oikeasti kosketusarat. Gynekologin mukaan ilmiö johtuu omasta hormonituotannosta. Se saattaa toimia vielä ajoittain. Olen käyttänyt korvaushoitoa nyt neljän vuoden ajan ja rintojen aristaminen loppui joskus pari vuotta sitten. Ja todellakin kuppikoko kasvoi.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.