Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  juoksutustreeni

Lähettäjä: auttakaas 
Päivämäärä:   17.1.22 13:22:16

Kannattaako nuoria poneja juoksuttaa, mun poni kääntyi nyt 4vuotiaaksi, kannattaako sitä juoksuttaa? Tai ylipäätäsäkkään onko se jotenkin huonoksi sen jaloille? Kannattaako poneja ollenkaan juoksuttaa, laukkaa, ravia?

  Re: juoksutustreeni

Lähettäjä: Ööm 
Päivämäärä:   17.1.22 13:30:22

Öö no miks 4 vuotiasta muka ei sais juoksuttaa??? Kyllähän jo 2 vuotiaitakin juoksutetaan mutta toki 2 vuotialla kannattaa rauhallisesti mennä pari kertaa viikossa alle 10km lenkkejä. 4 vuotiaat kun saavat kilpailla niin kyllähän niillä kovaakin ajetaan. Toki poni kohtaista kehitysvaihe että kehittyykö miten hitaasti jne eli jotkut on radoille vasta 5 vuotiaina valmiita ja jotkut jo 3 vuotiaina

  Re: juoksutustreeni

Lähettäjä: Julia 
Päivämäärä:   17.1.22 20:18:14

Tottakai saa ja kannattaa opettaa juoksuttaminen ponille, jos tulee tulevaisuudessa tarvetta esim. kiireisinä iltoina meillä juoksutetaan, parempi kun ei mitään jos ei ajolenkkiin mahdollisuutta. Itse pidän liikunnan suhteen kuitenkin parempana vapaana juoksuttamista.

  Re: juoksutustreeni

Lähettäjä: auttakaas 
Päivämäärä:   18.1.22 14:04:51

Joo oon juksuttanu paljon kyllä, oon vaa miettiny että onko se huonoksi sen jaloille

  Re: juoksutustreeni

Lähettäjä: No 
Päivämäärä:   18.1.22 15:13:18

Ei juoksutus oo pahasta. Se on osa lihastenvahvistista mutta liiallinen juoksutus voi olla pahasta. Jos sä nyt vaikka 5krt viikossa vedät ihan älyttömiä juoksu lenkkejä niin luultavasti ei hyvä. Mutta meilläkin ponit juoksee 3-4krt viikossa rennolla hölkällä johon sisältyy kerran vetopäivä

  Re: juoksutustreeni

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   18.1.22 21:27:32

Luulen että tässä tarkotetaan ympyrällä juoksuttamista

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.