Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Varusteet

Lähettäjä: Apua 
Päivämäärä:   8.2.20 16:25:55

Saako itsetehdyillä varusteilla ajaa kilpaa. Eli uskallanko tilata ponille käsintehdyt värilliset suitset ja ohjat vai pitääkö tyytyä mustiin?

  Re: Varusteet

Lähettäjä: Ta 
Päivämäärä:   8.2.20 16:57:11

Saa ajaa

  Re: Varusteet

Lähettäjä123 
Päivämäärä:   9.2.20 11:44:20

Eikö se ollu nii että se osilla itse tehdyillä varusteilla ei saa ajaa jotka vaikutattaa ponin hallintaan, mutta esim korvahuppu, lätsä, silapatja tms niitä saa käyttää.

  Re: Varusteet

Lähettäjä: Apua 
Päivämäärä:   10.2.20 20:40:33

Eli miten nyt sitten uskaltaako tilata vai ei?

  Re: Varusteet

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   11.2.20 05:59:53

Minun muistin mukaan itse tehdyillä varusteilla ei saa ajaa, mutta onhan noita värillisiä sallittujakin jo markkinoilla.

  Re: Varusteet

Lähettäjä: Apua 
Päivämäärä:   11.2.20 07:35:53

Keltaisia ei taida olla missään?

  Re: Varusteet

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   11.2.20 07:57:23

Kannattaa lukea
https://www.hippos.fi/raviurheilu/ravihevonen/varusteopas
Ei tuossa ihan suoraan sanota, mutta tiukkaan tulkiten hyväksymättömiä varusteita ei saa käyttää.
Itsetehdyt ohjat ainakin ovat kielletty, enkä oikein ymmärrä miksi värin vuoksi pitää ottaa riski.

  Re: Varusteet

Lähettäjä: Apua 
Päivämäärä:   12.2.20 07:15:45

Meillä on kotona itsetehdyt ohjat sekä sekki ja hyvin ovat kestäneet kovemmankin käytön

  Re: Varusteet

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   16.2.20 09:30:12

Jostain kyllä keltaisia ohjia saa ainakin hevospuolella tullut vastaan mutta olisiko sitten ulkomailta tilatut.

Suosittelen kysymään Finntackilta osaisivatko auttaa kun tekevät kuitenkin tätä varusteiden myymistä vähän laajemmin :) Tekisi mieli väittää, että heidän valikoimassa on joskus ollut keltaiset beta-ohjat!

  Re: Varusteet

Lähettäjä: J 
Päivämäärä:   18.2.20 19:16:08

Mikä luetaan itsetehdyksi?
Jos on käynyt nahkavarusteiden valmistuskurssin niin saako oma tekoisilla ajaa kilpaa? Jokuhan nuo kotimaiset laatuvarusteetkin tekee itse.

  Re: Varusteet

Lähettäjä: Å 
Päivämäärä:   11.3.20 10:17:33

Kärryt ja kuolaimet pitää olla tehdasvalmisteiset ja hyväksytyt. Muut saa olla itsetehdyt, kuka tahansa peruskäsityöläinen ei tosin pysty valmistamaan kestäviä suitsia tai ohjia.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.