Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ponikuskien tuuletukset typerän näköisiä

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   19.1.20 07:41:50

http://forum.hevostalli.net/read.php?f=3&i=2159239&t=2159239

Ravipuolella kommenttia. Mitä mieltä?

Onhan se hienoa, kun tuuletetaan ja tunteet näkyy, mutta joskus ihmetyttää, että miten siellä kyydissä uskalletaan heilua ja veivata jo monta metriä ennen maalia. Ei olisi ensimmäinen kerta, kun poni laukkaisi tuon takia maaliin. Nämä paljon ajavat lainakuskit sen sijaan ei paljoa ylimääräistä kyydissä heilu vaan ajavat siististi maaliin saakka ja tuulettavat asiallisesti ja hillitysti, kun tolppa on ylitetty. Ottakaa muutkin mallia. Pöljän näköistä, kun siellä pitää potkia jalalla ilmaan jossain 3.20 aikaisten sarjassa perus iltaraveissa. :D Sori vaan, mun mielipide.

  Re: Ponikuskien tuuletukset typerän näköisiä

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   19.1.20 07:46:02

Niin ja vielä, että jos siellä on välttämätöntä potkia ja heilua siellä kyydissä niin katsokaa ensin edes sivuille ja taaksenne kunnolla, ettei muiden maaliintulot pilaannu siihen, että itse heilutte edellä menevän kyydissä. Voi se viereinenkin poni säikähtää siitä ja laukata maaliin, kun vieressä tempaisette raajat taivaisiin.

  Re: Ponikuskien tuuletukset typerän näköisiä

Lähettäjä: Aaltoja 
Päivämäärä:   19.1.20 15:21:45

Just siistin näköistä ja mahtavaa kun osataan iloita voitosta oli ne sitten missä raveissa vaan. Kyllähän se voi jotain hiertää jossei koskaan oo päässyt tuulettamaan.
Jatkakaa voittajat samaan malliin, ootte ilonne ansainneet!!

  Re: Ponikuskien tuuletukset typerän näköisiä

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   19.1.20 18:38:06

Eiköhän se ole jokaisen oma asia miten tujlettaa. Jos tuulettaa liian aikaisin ja poni laukkaa maaliin niin se on hänen asia. Jos tuulettaa muista häiriten, mitä en ole koskaan nähny tapahtuvan, niin sitten tuomariato varmasti tekee jotain.

Jos joku tuulettaa, niin mitä sitten? Siinä iloitaan onnistumisesta. Ei paljon kannata välittää mitä ravipuolen petsarit miettii kun hevospuolella niin nuukasti tuuletetaan eikä se heidän peleihin vaikuta mitenkään.

Aloittaja varmaan ymmärtäisi tuulettamisen ilon jos hän olisi itse joskus voittanut. Tai edes ajanut kilpaa.

  Re: Ponikuskien tuuletukset typerän näköisiä

Lähettäjä: HIH 
Päivämäärä:   19.1.20 19:18:41

Heh. Siellä arvaillaan jo aloittajan kilpailukokemusta. Mistäpä te sen tiedätte, onko ajanut kilpaa tai voittanutkin.

Olen samaa mieltä, tuuletus on jees kun se on tehty asiallisesti ja tyylikkäästi. Semmonen kärryillä retkuaminen lähinnä naurattaa. :D

  Re: Ponikuskien tuuletukset typerän näköisiä

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.1.20 21:02:43

Jalan nosto niin noloa! Ja kyllä omia voittojakin useita.

  Re: Ponikuskien tuuletukset typerän näköisiä

Lähettäjä: Hah 
Päivämäärä:   20.1.20 16:16:30

Jalan nosto on niin kamalan noloa!!! hyii yökk!

  Re: Ponikuskien tuuletukset typerän näköisiä

Lähettäjä: Peppi 
Päivämäärä:   20.1.20 17:14:47

Onko kukaan ottanut selvää, korvaako vakuutus, jos tällaisessa tuulettelutilanteessa sattuu jotain?

  Re: Ponikuskien tuuletukset typerän näköisiä

Lähettäjä: ' 
Päivämäärä:   20.1.20 18:54:17

korvaako vakuutus mitä? yleensäkkään ravien perus vastuuvakuutus ei kata itselle aiheutuneita vahinkoja, ainoastaan kilpakumppanille aiheutuvat vahingot. Eli jos tiput kyydistä tuulettaessa ja poni säikähtää, pääsee irti ja potkii kärrynsä palasiksi niin ei korvaa. Mutta jos poni juoksee jonkun toisen valjakon yli ja hajottaa sen kärryt niin menee sinun vakuutuksestasi, tosin maksat omavastuuosuuden siitä. Aika huonosti korvaa mitään tuo nykyinen vakuutus, että kantsii miettiä aiheuttaako ihan aiheesta tehden lisää mahdollisia vahinkotilanteita siellä kyydissä heiluessa.

  Re: Ponikuskien tuuletukset typerän näköisiä

Lähettäjä: Päivi 
Päivämäärä:   27.1.20 21:56:54

ainoa hieno tuuletus jonka olen poniravilähdöissä nähnyt oli poniderbyssä jo useampi vuosi sitten, valjakkoa en muista mutta poika oli joka tuuletti ja siinä näkyi onnistumisen ilo ja helpottumisen tunne!

  Re: Ponikuskien tuuletukset typerän näköisiä

Lähettäjä: ??? 
Päivämäärä:   28.1.20 06:19:42

Vasta äskettäin(Päivi) Jossain palstalla olit kirjoittanut, että Euforia,( joka voitti jokunen vuosi sitten Derbyn) pitäisi palkita Gaalassa. Nyt et sitten muista kuka sitä ajoi ja tuuletti sun mieleisesti. Ilmeisesti tarkoitat häntä. Aika vähän noita poikakuskeja ja Derbyn voittaneita. On tämäkin keskustelu. Kun ei tule muuta pärjäämistä, niin pitää etsiä jostain muusta mainittavaa ja hakea kunniaa. Sitten pitää alkaa mollaamaan niitä jotka pääsee tuulettamaan.

  Re: Ponikuskien tuuletukset typerän näköisiä

Lähettäjä: böö 
Päivämäärä:   28.1.20 16:34:45

Täällähän on kateellisia.

  Re: Ponikuskien tuuletukset typerän näköisiä

Lähettäjä: ’ 
Päivämäärä:   28.1.20 18:46:51

Kuka voitti poniderbyn

  Re: Ponikuskien tuuletukset typerän näköisiä

Lähettäjä: siru 
Päivämäärä:   28.1.20 20:57:38

Antakaa niitten lapsien tuuletella vapaasti

  Re: Ponikuskien tuuletukset typerän näköisiä

Lähettäjä: ggg 
Päivämäärä:   29.1.20 06:08:30

Kukako voitti ponidebyn??? Sen on voittanut moni poni.

  Re: Ponikuskien tuuletukset typerän näköisiä

Lähettäjä: Ööh 
Päivämäärä:   29.1.20 07:56:50

Hevospuoleltahan tuo jalannosto on lähtöisin. Jos se ei ole noloa siellä, miksi se olisi noloa ponien kanssa.
Vaikka kaikki poikkeava on nuorilla "noloa", on ihan hyvä, että halutaan erottua ja löytää oma tyyli.
Antaa siis nuorten iloita voitoista ihan omalla tyylillään.

  Re: Ponikuskien tuuletukset typerän näköisiä

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   29.1.20 15:51:13

Antakaa niiden tuuletella :D :D ei kai sitä kukaan ole kieltämässäkään?

  Re: Ponikuskien tuuletukset typerän näköisiä

Lähettäjä: Ollakko vai eikö ? 
Päivämäärä:   29.1.20 18:34:03

Varmaan jotain kateellista nuorta, lasta tai heidän vanhempaa ärsyttää suunnattomasti, kun joku voittaa ja sitten vielä sellaiset tuuletukset päälle niin on sietämätöntä kestää. Sitten vaan pitää yrittää saada porukkaa mollaamaan näitä voittajia, niin kuin tämän palstan tarkoitus on. Täällä monestikin huomaa, kun kateuden takia tehdään tällainen juttu missä aloittaja odottaa, että tulee lisää samanhenkisiä kateellisia mollauksia.

  Re: Ponikuskien tuuletukset typerän näköisiä

Lähettäjä: JEE 
Päivämäärä:   29.1.20 18:45:19

Tänään hyvä tuuletus Vermon B ponilähdössä. JEEEEEEEE JEEEEEEE JEEEEEE !!!!!

  Re: Ponikuskien tuuletukset typerän näköisiä

Lähettäjä: Kyllä 
Päivämäärä:   29.1.20 20:46:59

Saa ja pitää iloita voitosta!!

  Re: Ponikuskien tuuletukset typerän näköisiä

Lähettäjä: Päivi 
Päivämäärä:   4.2.20 09:29:40

Minun mielestä se on jokaisen oikeus saada tuulettaa! Koskaan ei tiedä onko se viimeinen kerta, olen poneja raveissa seurannut 15 vuotta kun omat lapsenlapset käyvät myös poniraveissa ja ovat sanoneet että toivottavasti itsekkin pääsisi joskus tuulettamaan!

  Re: Ponikuskien tuuletukset typerän näköisiä

Lähettäjä: nii 
Päivämäärä:   4.2.20 15:18:14

Tuuletus ihan ok. Muistakaa kuitenkin varoa, että kilpakaverin poni ei säikähdä ja laukkaa. Siitä voi saada ponipuolella varoituksen huitomisesta ja hevospuolella sakkoa. (jos tulkitaan toista häiritseväksi)

  Re: Ponikuskien tuuletukset typerän näköisiä

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   5.2.20 11:04:41

Sitä odotellessa, kun tuulettaja putoaa kärryiltä ja aiheuttaa vahinkoa..

  Re: Ponikuskien tuuletukset typerän näköisiä

Lähettäjä: Örppö 
Päivämäärä:   5.2.20 13:20:16

Piste älä pitkästy odotukseen:D

  Re: Ponikuskien tuuletukset typerän näköisiä

Lähettäjä: Ööh 
Päivämäärä:   5.2.20 14:07:18

Jos hevoskuskit pysyvät kärryillä jalka ilmassa, niin miksei ponikuskit pysyisi?
Kyllä se vahinko ennemmin tulee vaikka laukan alasotossa, kun aika harva ponikuski oikeasti edes vilkaisee, onko joku takana. Olisin paljon huolestuneempi ajon aikaisista touhuista ja niiden riskeistä kuin tuuletuksesta.

  Re: Ponikuskien tuuletukset typerän näköisiä

Lähettäjä: ..... 
Päivämäärä:   11.2.20 16:14:15

Ensin reps ja sitten maahan kops :)

  Re: Ponikuskien tuuletukset typerän näköisiä

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   13.2.20 14:20:23

^ aaltoja juuri näin! Mä oon nii samaa mieltä. Itse oon 2vuotta ajanut kilpaa ja yhden oiton saanut, kyllä jalka heilui ja sanottiin että ihanaa kun ton fiiliksen näkee alottelijalta eikä se ookkaa niin "arkipäiväistä"

  Re: Ponikuskien tuuletukset typerän näköisiä

Lähettäjä: venla 
Päivämäärä:   14.2.20 19:18:48

En enää ole aktiivisesti ponimaailmassa, mutta muistan, kun tiukka taisto oli voitosta ja ohjastaja nosti jalkaansa ja viuhtaisi piiskalla. Tällöin kilpakumppani säikähti pahoin ja hyppäsi ulospäin melkein kolmanneksi tulleen etujaloille.
Onneksi ei käynyt pahemmin.
Hiukan hillitympi iloisuus onnistumisesta näyttää kauniimmalta -ainakin minun silmääni :)

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.