Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mistä poni ajoon?

Lähettäjä: ?! 
Päivämäärä:   12.8.19 08:32:58

Mistä voi löytää ohjastettavan ponin? Jos haluaa ravitouhuja harrastaa, muttei ole omaa niin on kyllä hankalaa :(

  Re: Mistä poni ajoon?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   12.8.19 09:27:09

Se on hankalaa :/ kaikki haluaa ponilleen kokeneen kuskin kun voittojahan siellä vaan haetaan

  Re: Mistä poni ajoon?

Lähettäjä: tsemppiä 
Päivämäärä:   12.8.19 11:30:02

Voi, varmasti hankalaa!
Jos lähelläsi asuu joku, jolla enemmän poneja, niin voisit kysyä tarviiko apukäsiä hoitamiseen ja liikuttamiseen. Vois sitten joskus saada jonkun startin ajaa?

Harva ottaa ihan vierasta kuskia, jos ei oo aiempaa kokemusta, eli ensin sun pitäs tutustua porukoihin ja päästä ajelemaan ihan treeni apuna.
Missä päin asut?

  Re: Mistä poni ajoon?

Lähettäjä: totta 
Päivämäärä:   12.8.19 11:32:36

Valitettavasti vähän niinkuin pisterivi kirjoitti.

Haluatko harrastaa vai ajaa kilpaa? Onko lähelläsi ponikouluja? Ne taitavat olla ainoita jotka tarjoavat vastaavantyyppisesti harrastemahdollisuuden kuin ratsastuskoulut mutta niitä ei ole kuin muutama Suomessa.

Tai sitten jos läheltä löytyy talli jossa poni, mene rohkeasti kysymään!

  Re: Mistä poni ajoon?

Lähettäjä: xx 
Päivämäärä:   12.8.19 14:52:49

selvittele missä on poneja. Kysy pääseekö hoitamaan, kun tulet vähän tutuksi ja jos tuntuu että pärjäilet niin kysy onnistuisko ajaakin.
Muitakin vastaavia paikkoja on pienemmillä paikkakunnilla ainakin missä voit ratsatustuntien tapaan valita ajamistakin, tai vaikka ajoleiriä - siinä oiva tapa soluttautua kyseleen lisää ajomahdollisuuksia ja ravimahdollisuuksia.
Tiedän monta paikkaa jossa voisi innokkaalle kuskille olla tarjolla myös alkuharjoittelun ja tutustumisen jälkeen raveihinkin mahdollisuus, aloittaen hiittireissuista. Mutta lähinnä niin että sitten pääsis tallillekin treenaan ja tekeen jotain sen eteen muuna aikana.

  Re: Mistä poni ajoon?

Lähettäjä: Paula 
Päivämäärä:   13.8.19 06:31:36

Mistäpäin olet? Minulla olisi poni, jolla saisi kilpaa ajaa, mutta se myös vaatisi, että pääsisit itse sitä ajamaan toisinaan myös kotiin.

  Re: Mistä poni ajoon?

Lähettäjä?! 
Päivämäärä:   13.8.19 11:43:24

Turusta oon! Oon mä jo hieman ajellutkin ja käynyt ravitalleilla auttelemassa. Kesällä aion P-ajoluvan suorittaa. Sähköpostia voi laittaa, en viittinyt tähän pistää omalla nimellä sähköpostia kun kuitenkin nettikeskustelu ketju. :)

  Re: Mistä poni ajoon?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   13.8.19 12:22:38

https://www.hepsis.com/

Eikö Hepsis oo Turun lähellä... Sinne vaan kursseilemaan ja ajamaan. Muuten voi olla vaikea saada "yksityiseltä" ponia lainaan, ainakaan pelkkiin kisoihin. Ne ketkä ei itse saa ajaa, ei halua antaa vieraalle ja kokemattomalle ponia ajettavaksi, koska ainahan siellä kisoissa kuitenkin menestystä tavoitellaan. Yritä päästä jonnekin hoitamaan ja ajamaan kotiin poneja niin ehkä saat sitten myös ajaa starteissa kilpaa. Vaatii aikaa, sinnikkyyttä ja kovaa työtä, mutta siihen pitää olla valmis.

  Re: Mistä poni ajoon?

Lähettäjä: Paula 
Päivämäärä:   14.8.19 09:08:01

Voi, ollaan liian kaukana, harmi.

  Re: Mistä poni ajoon?

Lähettäjä: Turku 
Päivämäärä:   14.8.19 11:51:41

Turun seudulla on kyllä paljon poneja, joilla varmasti pääsee ajamaan, jos osoittaa olevansa luotettava ja rehellinen. Hepsiksen kautta varmasti pääsee eteenpäin ja saa suosituksia.

  Re: Mistä poni ajoon?

Lähettäjä: Minä 
Päivämäärä:   14.8.19 12:03:50

Valitettavasti Turun seudulla raviponeja tai ainakaan ravinuoria eI ihan hirveästi ole ja suurin osa ajaa omia ponejaan itse. Turun ravinuorten toiminta taitaa olla aika hiljaista nyt mutta sinnekin kannattaa olla yhteydessä.
Hepsis tiimin kautta pääsee alkuun ja saa kontakteja ja kannattaa myös vaikka raveissa koittaa tutustua poni-ihmisiin. Yleensä kuskiksi pyydetään ennestään tuttua kuskia, joten kontaktit ovat lajissa tärkeitä.
Voit tietenkin koittaa löytää jonkin ratsastuspuolella olevan ponin, jolla on ravikilpailuoikeus ja kysellä saisitko treenata siitä raviponin itsellesi.
Toivottavasti löydät itsellesi harrastuskaverin.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.