Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  apua treeniin?

Lähettäjä: 444 
Päivämäärä:   23.4.17 19:08:13

Hei, mietin että voisin kysyä täältä apua. Eli siis minulla on shetlanninponi joka on ollut pitkän ajan kevyellä liikutuksella (n.2-3krt viikossa), mutta nyt n.viikon olen treenannut taas lähes normaalisti eli 5krt viikossa en tietenkään vielä ole mennyt yhtä reippaasti enkä yhtä pitkiä lenkkejä. Ponilta oli siis tippunut paljon lihaksia kevyen liikutuksen aikana joten mietin miten voisin muuttaa liikutusta saadakseen lihaksia takaisin? :)
Normaali liikutus tällähetkellä on noin 5-6km 30minuutissa vaihtelevassa maastossa. Olemme ottaneet myös laukkavetoja mäkiin, mutta tuntuu ettei poni laihdu vaikka mitä tekisi... Kysyisin teiltä siis _asiallisia_ vastauksia miten saisin ponille lihaksia takaisin?
+ tiedän että lihakset tulee ajan kanssa, mutta millä tavoin te olette liikuttaneet lihaksettomia poneja? (:

  Re: apua treeniin?

Lähettäjä: ruusu 
Päivämäärä:   23.4.17 19:13:17

Vuoden päivät meni treenatessa. Kesällä uintia, kiipeilyä, mäkinen ajomaasto, puomeja, laukkavetoja. Ja pitkiä rauhallisia lenkkejä. Meilla oli ajallisest 1-1,5h ne lenkit.

  Re: apua treeniin?

Lähettäjä: Tietäjä 
Päivämäärä:   23.4.17 19:17:51

Itse lähtisin ajamaan 4-5krt/vko. Rauhallisia ja pitkiä lenkkejä. Vie muutama kuukausi saada poni kuntoon ja välipäivinä voi juoksuttaa, uittaa, hypyttää, yms.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.