Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Varsan myymisen vaikeus / mahdottomuus

Lähettäjä: Sesame 
Päivämäärä:   9.5.22 19:33:26

Hyvä suku, terveys ja näkö. Hinta keskihinta markkinoilta. Ei yhtään puhelua ei yhtään kyselyä.
Miksi varsakauppa ei käy Suomen maassa ? Kertokaa ?

  Re: Varsan myymisen vaikeus / mahdottomuus

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   9.5.22 19:38:42

En tiedä kun ei ole tuollaista ongelmaa. Veikkaan liian kovaa hintaa varsan laatuun nähden.

  Re: Varsan myymisen vaikeus / mahdottomuus

Lähettäjä: Lilja 
Päivämäärä:   9.5.22 20:03:44

Mikä rotu, mikä suku, missä myyt?

  Re: Varsan myymisen vaikeus / mahdottomuus

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   9.5.22 20:04:40

Liian kova hinta suhteessa sukuun, terveyteen ja ulkonäköön. Mahdollisesti taulussa vielä jotain ei-toivottuja nimiä ja väärä sukupuoli niin se on sulla hamaan tappiin asti.

  Re: Varsan myymisen vaikeus / mahdottomuus

Lähettäjä: & 
Päivämäärä:   9.5.22 20:46:48

Rajallinen määrä hevosharrastajista kykenee viemään varsaa itsenäisesti eteenpäin.

  Re: Varsan myymisen vaikeus / mahdottomuus

Lähettäjä: Pulu 
Päivämäärä:   9.5.22 20:47:06

Älkäähän nyt viitsikö. Voi olla, että aloittajalla on oikeinkin hyvä varsa. Minä olen varsojen myyjänä huomannut, että ostajilla ei aina ole riittävästi tietämystä hevosten suvuista, rakenteesta ja liikkeistä. Minulla on ollut mm. myynnissä erittäin hyvä varsa jota käytiin kyllä katselemassa, mutta kauppoja ei syntynyt. Seuraavana vuonna laitoin myyntiin toisen varsan samalla hintapyynnöllä vaikka tiesin kyllä, että tämä varsa ei ollut lainkaan niin erityinen kuin tuo edellinen. Olin melko hämmästynyt, että se meni heti. Sen emästä oli paljon näyttää kilpailuvideoita, joista ostaja varmaankin vaikuttui, mutta varsa itse oli melko vaatimaton. Se myymättä jäänyt varsa meni sitten parin vuoden päästä kaupaksi tuplahinnalla kun hölmömpikin näki kuinka hieno se oli.

Minä olen ajatellut, että kaikki varsat löytävät kyllä ennemmin tai myöhemmin juuri sen oikean ostajan. Minulla on kyllä aikaa ja rahkeita odottaa, että se ostaja löytyy. Pitää muistaa myös, että kauppoihin tarvitaan vain yksi tosi ostaja.

  Re: Varsan myymisen vaikeus / mahdottomuus

Lähettäjä: Hikka 
Päivämäärä:   9.5.22 21:56:44

Juu, ei se aina niin ole, että parhaimmat varsa myydään heti ja jämät jää. Meiltäkin on juuri tietty varsa ostettu ihan vain siksi että sillä sattui olemaan oikeanlaiset merkit päässä ja jaloissa. Ostaja oli menettänyt edellisen hevosensa ja halusi tilalle samannäköisen.

  Re: Varsan myymisen vaikeus / mahdottomuus

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   9.5.22 21:58:50

Kyllä hyvä varsa aina paikkansa löytää.

  Re: Varsan myymisen vaikeus / mahdottomuus

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   9.5.22 22:06:41

Varsoille on rajallinen määrä ostajia, ennemminkin pitää silloin olla oikeaa väriä ja sukupuolta, muilla asioilla on harvoin merkitystä. Moni ajattelee, ettei rakenne tai liikkeet sano vielä mitään, jos varsalla on ikää 1v. Tulevalle ruunalle ei suvullakaan ole aina merkitystä.

  Re: Varsan myymisen vaikeus / mahdottomuus

Lähettäjä: /// 
Päivämäärä:   9.5.22 22:24:55

Varsan ostopäätös saatetaan välillä tehdä täysin toissijaisten asioiden perusteella kuten esim. väri, merkit, nimi, sijainti, somenäkyvyys, söpöt kuvat tai videot, kuvitelmat (joskus väärätkin) varsan vanhemmista, muusta suvusta tai kasvattajasta...

Nää.on ihan henkimaailman juttuja.

  Re: Varsan myymisen vaikeus / mahdottomuus

Lähettäjä: Maire 
Päivämäärä:   9.5.22 22:45:47

Jos kyselyjä ei tule kannattaa tarkastaa millaiset kuvat ja muut materiaalit varasta ilmoituksessa on. Joskus näkee ihan luokattomiakin kuvia. Varsa voi olla vaikka muten hyvä mutta jos ilmoituksessa on kuva mutaisesta varsasta loimi päällä hassusta kulmasta kuvattuna niin eihän sitä laatua kukaan nää

  Re: Varsan myymisen vaikeus / mahdottomuus

Lähettäjä: Nb 
Päivämäärä:   9.5.22 23:43:40

Ulkomailla varsahuutokaupat alkaen 4t

Se laskee markkinoita. En kuitenkaan omista kasvateistani luopuisi alle kympin, tiedän että suku niillä priimaa ja kuluihin on mennyt iso summa, mielummin pidän ja myyn myöhemmin sitten..

  Re: Varsan myymisen vaikeus / mahdottomuus

Lähettäjä: Miu 
Päivämäärä:   9.5.22 23:48:14

"Jos kyselyjä ei tule kannattaa tarkastaa millaiset kuvat ja muut materiaalit varasta ilmoituksessa on. Joskus näkee ihan luokattomiakin kuvia. Varsa voi olla vaikka muten hyvä mutta jos ilmoituksessa on kuva mutaisesta varsasta loimi päällä hassusta kulmasta kuvattuna niin eihän sitä laatua kukaan nää"

TÄMÄ ^^

Yleensä huonoista markkinoista valittavat ihmiset, jotka ottavat sen yhden kuvan varsan pyllystä pihaton perällä. Eipä jaksa ketään kiinnostaa.

Kun eläimestä on kunnollinen myyntiteksti, kuvat, mahdollinen video ja hinta kohdillaan, harva hevonen montaa viikkoa listoilla roikkuu. Itsellä mennyt kaikki maks. 3 viikossa, osa varsoja ja osa aikuisia.

  Re: Varsan myymisen vaikeus / mahdottomuus

Lähettäjä: Duchess 
Päivämäärä:   10.5.22 09:19:01

Suomessa haetaan nykyään heti valmista, halpaa ja helppoa. Ennen hevoset tehtiin itselle, nykyään ei taida suurimmalla osalla edes olla siihen valitettavasti enään taitoa. Menetämme paljon hyviä hevosia ulkomaille, kun Suomessa ei ole markkinoita tai halua/kykyä panostaa.

En usko että aloittajan varsassa on mitään vikaa, tilanne on nyt vain huono. En suosittele ainakaan suurella volyymilla Suomeen kasvattamaan.
Kannattaa katsoa muualle Eurooppaan ja myydä mahdollisimman myöhään jos vain pystyy.

  Re: Varsan myymisen vaikeus / mahdottomuus

Lähettäjä: Kasvattaja 
Päivämäärä:   10.5.22 10:05:50

Meillä kasvatellaan pienimuotoisesti suomenhevosia parin siitostamman voimalla. Tässä 20 vuoden aikana on tullut selväksi että paremmin saan myytyä ajo-opetetun 1-3vuotiaan kuin alle vuotiaan varsan. Pikkuvarsan ostajat ovat olleet aina vähissä! Ja ymmärrän kyllä, siitä on niin pitkä matka saada harrastehevonen, helpompi ostaa 2-3 vuotias, pääsee heti tekemään ja harrastamaan hevosen kanssa.

  Re: Varsan myymisen vaikeus / mahdottomuus

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   10.5.22 15:24:34

Olen ostanut varsoja vuosikymmenien aikana, muutamalla ollut hyvinkin pienimuotoinen ilmoitus, jopa ilman kuvaa. Sitten on vaan menty katsomaan.

En kuitenkaan maksaisi mistään pikkuvarsasta 8000-10000, siinä on vielä liian paljon riskejä miten kasvaa aikuiseksi. Sukukin antaa vain viitteitä tulevasta, voi olla lahjakas tai sitten ei. Harrastehevosesta ei koulutettuna sitten saa edes omiaan pois, lisäksi nuorta hevosta on ylläpidetty monta vuotta siihen mennessä.

  Re: Varsan myymisen vaikeus / mahdottomuus

Lähettäjä: Kavio 
Päivämäärä:   10.5.22 16:34:33

Varsakauppa käy 3-5 tuhatta puoliverisissä. Muu on satuilua.

  Re: Varsan myymisen vaikeus / mahdottomuus

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   10.5.22 16:47:17

LähettäjäNb

Päivämäärä9.5.22 23:43:40

Ulkomailla varsahuutokaupat alkaen 4t

Se laskee markkinoita. En kuitenkaan omista kasvateistani luopuisi alle kympin, tiedän että suku niillä priimaa ja kuluihin on mennyt iso summa, mielummin pidän ja myyn myöhemmin sitten..

>>>Mutta ne neljän tonnin varsat on kyllä sitten sitä pohjasakkaa.

Voi kun suomalaiset ratsastajat ymmärtäisivät, että ainoa keino päästä kiinni hyvään hevoseen on ostaa se varsana tai viimeistään 1-vuotiaana. Myöhemmin 3-4-vuotiaasta joutuu sitten joko lonimaan jämiä tai maksamaan 5-numeroisen summan, joka ei varmasti ala ykkösellä eikä kakkosella.

  Re: Varsan myymisen vaikeus / mahdottomuus

Lähettäjä: Duchess 
Päivämäärä:   10.5.22 17:42:52

Ei kunnon huutokauppoihin oteta edes tuon hintatason varsoja. Itselläni on aina mennyt kaikki yli kaksi vuotiaat 25-30t€ ja se on vielä edullisimmasta päästä myydyistä. Estehevosilla ei tosin ole niin hyvää hintaa kun koulupuolen hevosilla.

Kuka ihme edes lähtee muutamalla tonnilla rahtaamaan mitään elukkaa tuhansia kilometrejä, se nyt on jo järjen köyhyyttä.

  Re: Varsan myymisen vaikeus / mahdottomuus

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   10.5.22 18:20:54

Taitaa ne euroopan huutokauppatarjoukset lähteä tuosta mainitusta 4t, toteutuneet loppuhinnat näyttävät kyllä olevan liki 10t tai enemmän maitovarsoista. Siihen kun lasketaan vielä kulut 10-30%, niin hintaa alkaa kertymään...

  Re: Varsan myymisen vaikeus / mahdottomuus

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   10.5.22 18:47:37

Valegro maksoi varsahuutokaupassa 3-4t €

  Re: Varsan myymisen vaikeus / mahdottomuus

Lähettäjä: tietäjät tietää 
Päivämäärä:   10.5.22 20:07:50

Ei niihin huutokauppoihin oteta mitään pohjasakkaa myytäväksi.

  Re: Varsan myymisen vaikeus / mahdottomuus

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   10.5.22 22:03:27

Valegro ostettiin 5t hinnalla, ja se ei läpäissyt oritestiä nuorena. Ei siis varsana voinut ollut kummoinen. Sen lisäksi suhteet tietenkin vaikuttaa siihen kuinka kalliilla/halvalla hintaa varsan saa ostettua.

  Re: Varsan myymisen vaikeus / mahdottomuus

Lähettäjä: sari 
Päivämäärä:   11.5.22 06:44:54

Kyllä jää esim hannover huutokaupoissa suomalaisia varsoja parempia varsoja myymättä. Hinnat niillä edullisimmilla noin 5000e luokkaa. Jos suomessa joku pyytää melkein 10t samanmoisesta ja ei edes niin hyvästä, niin ei kai kukaan hullu osta.

  Re: Varsan myymisen vaikeus / mahdottomuus

Lähettäjä: Kokemus 
Päivämäärä:   11.5.22 06:48:11

Itse sain jonkun aivopierun viime kesänä ja laitoin 2v kasvatin 5 tonnilla myyntiin, yksi kävi katsomassa ei ostanut. Meni nyt sisäänratsastuksen jälkeen kaupaksi 18tuhannella.

  Re: Varsan myymisen vaikeus / mahdottomuus

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   11.5.22 07:38:27

Jos tää on se, missä ilmoituksessa mainitaan suvusta vain eii niin ei tarvitse ihmetellä.

  Re: Varsan myymisen vaikeus / mahdottomuus

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   11.5.22 09:16:47

Mikä rotu?
Ravisukuiset russivarsat näyttäis nyt menevän kaupaksi hyvin, jopa ennen vieroitusta.

  Re: Varsan myymisen vaikeus / mahdottomuus

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   11.5.22 22:11:32

Musta vaatimaton orivarsa meni helposti kaupaksi ja se parempi rautias jäi myymättä.

  Re: Varsan myymisen vaikeus / mahdottomuus

Lähettäjä: Duchess 
Päivämäärä:   12.5.22 07:33:04

Kannattaa osallistua huutokauppaan missä on ennakkohuudot ja saat asettaa pohjahinnan. Ei tarvitse lähteä myymään tappiolla.
Itse myynyt kaksi Alankomaissa ja kokemuksena olen kyllä hyvin tyytyväinen!

  Re: Varsan myymisen vaikeus / mahdottomuus

Lähettäjä: Sari 
Päivämäärä:   12.5.22 08:00:08

Onko sinun hevoset sijainneet Hollannissa vai laitoitko huutokauppaan mukaan täältä käsin?

  Re: Varsan myymisen vaikeus / mahdottomuus

Lähettäjä: muuza 
Päivämäärä:   12.5.22 11:15:10

Duchess taitaa istua rahakirstun päällä valmiiksi, hevoskauppa on vain kivaa harrastelua ulkomaanmatkailun ohessa. Ja en siis paheksu lainkaan, kiva kun on rahaa ennestään.

  Re: Varsan myymisen vaikeus / mahdottomuus

Lähettäjä: Huuhko 
Päivämäärä:   12.5.22 12:07:32

Euroopassa saa varsoja 4-5 joilla suku ja emälinja kunnossa. Miksi maksaisit suomalaisesta varsasta enempää ilman kunnon emälinjoja.

  Re: Varsan myymisen vaikeus / mahdottomuus

Lähettäjä: Yök 
Päivämäärä:   12.5.22 12:08:56

Jos aikoo kasvattaa hevosia, jotka kelpaavat ulkomaille, tarvitsee rahakirstun, ison ja avonaisen. Suomalaisten varsat vaan on aina niin megalaadukkaita, vaikka emälinja on nevöhööd, kun se rahakirstu on aloituksessa puuttunut , eikä olla jatkossakaan valmiita satsaamaan.

  Re: Varsan myymisen vaikeus / mahdottomuus

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   12.5.22 21:02:54

Täällä ilmeisesti yksi ja sama ihminen haukkuu suomalaisia varsoja ja niiden sukuja. Mikä lie motiivina. Ehkä joku kasvattaja ei suostunut tinkaamiseen..

  Re: Varsan myymisen vaikeus / mahdottomuus

Lähettäjä: Duchess 
Päivämäärä:   13.5.22 07:45:31

Sari: Suomesta käsin ilmoitan hevoset :)
Kun ennakkohuutoja on tullut, varaudumme lähtemään matkaan. Kaikki on kyllä mennyt todella jouhevasti ja hyvin, nyt kun sen ääneen sanon tapahtuu jokin muutos :D

Jaa että rahakirstun päällä 
Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty! Ennen mitään tamman tai orin hankintaa, olen seurannut ulkomaiden huutokauppoja useamman vuoden. Katson jälkeläisnäytöt ja uskallan ottaa riskejä. Nuori lupaus on se mitä käytän isänä, emänä vahvaa hyvää tammalinjaa. Kun orin jälkeläisnäytöt tulevat, olemme jo vuoden, tai kaksi sitä edellä. Hyvännäköiset vuotiaat, takaa komean hinnan kolmivuotiaalle.
Suomessa käytetään paljon samoja oreja, ymmärrän että niiden näytöt on turvalliset, mutta niitä on myös tarjolla.
Moni hyvän tamman omistaja ei uskalla käyttää uutta nousukasta, joten erotun kaupassa myös laadukkaalla tammalinjalla.
Aina silti voi tulla ns perusvarsoja, mutta se asia ratkaistaan kun niin käy.
Myös tamman pito vaikuttaa ja paljon! Ei uskalleta tai nähdä tarpeelliseksi ruokkia/huoltaa tammaa ja tämä totta kai näkyy jälkeläisessä. Myös varsalle täytyy suunnitella tarkka ruokinta, kasvuhäiriö on 99% harvinaisempaa kuin huonosti ruokittu varsa.
En myöskään rekisteröi varsoja Fwb rekisteriin, ikävä fakta on se ettei se vaan myy.
En laita tammaa koskaan tiineeksi jos on varsa alla, ei se volyymi vaan laatu.

  Re: Varsan myymisen vaikeus / mahdottomuus

Lähettäjä: Jep 
Päivämäärä:   13.5.22 08:45:21

^arvostan

  Re: Varsan myymisen vaikeus / mahdottomuus

Lähettäjä: Joopa 
Päivämäärä:   17.5.22 18:33:16

Ostamisen mahdottomuus ja vaikeus. Ratsusukuista suokkivarsaa etsinyt aikani. Elävää, liikkuvaa ja korrektia. Sellaista jonka emäkin joko suorittanut tai periyttänyt jotain.

  Re: Varsan myymisen vaikeus / mahdottomuus

Lähettäjä: Miljami 
Päivämäärä:   17.5.22 19:54:44

Ratsusukuinen (molemmilta puolilta) vuotias orivarsa on hiljaisessa myynnissä, suomenhevonen siis eikä edes perusrautias. Kasvaa n. 155-160cm. Oikein asiallinen varsa, mutta ostajat tuntuvat etsivän nyt niitä kolmen tonnin varsoja.

  Re: Varsan myymisen vaikeus / mahdottomuus

Lähettäjä: Jemina 
Päivämäärä:   17.5.22 21:10:49

Tämä se ongelman ydin onkin: "Hiljaisessa myynnissä". Ostajien pitäisi osata ostaa varsoja joiden olemassaolosta ei edes tiedä. Muuten se myyminen on "mahdottoman vaikeaa".

Haastankin kaikki valittajat: Laittakaa varsanne kunnollisilla kuvilla markkinat-palstalle ja/tai ratsut.fi hinnan kera ja palataan sitten aiheeseen myymisen vaikeus.

  Re: Varsan myymisen vaikeus / mahdottomuus

Lähettäjä: Miljami 
Päivämäärä:   17.5.22 21:26:35

Toki laitan varsasta myynti-ilmoituksen kunhan sen myynti on oikeasti ajankohtainen, siihen kuvat ja videot. Puskaradion kautta "hiljaisessa myynnissä" olen saanut kuitenkin varsoja ennenkin kaupaksi ja säästynyt myynti-ilmoituksen jankkaajilta, renkaanpotkijoilta ja tinkijöiltä.

  Re: Varsan myymisen vaikeus / mahdottomuus

Lähettäjä: L 
Päivämäärä:   17.5.22 21:35:53

Duchess: täysin samaa mieltä!

  Re: Varsan myymisen vaikeus / mahdottomuus

Lähettäjä: ++ 
Päivämäärä:   17.5.22 21:49:08

Niin ja se perusvarsa "ratkaistaan, kun niin käy." Siis miten?
Siitähän tässä on kyse, sen perusvarsan myymisestä.
Kymmeneen varsaan tulee aivan varmasti enemmän kuin yksi "perus" ja myös nämä pitää saada uuteen kotiin.

  Re: Varsan myymisen vaikeus / mahdottomuus

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   18.5.22 13:20:29

Muutaman kotimaan kasvatin ostaneena päätin jättää varsat kokonaan pois laskuista koska:

- Ne pitää elättää useampi vuosi
- Ratsutus saattaa epäonnistua
- Parissa vuodessa ehtii tapahtua kaikenlaista

Eli jos haluan ratsastaa niin mitä ihmettä teen varsalla?

Mieluummin siis kalliimpi hinta ratsutetusta kuin lotota miten halvemman varsan kanssa käy.

  Re: Varsan myymisen vaikeus / mahdottomuus

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   19.5.22 12:48:52

ratsut.fi:ssä on myynnissä 2-vuotias fwb kouluhevosen alku hintahaarukassa 25.000-30.000, löytyyköhän suomesta ostajakuntaa tässä hintaluokassa..?

  Re: Varsan myymisen vaikeus / mahdottomuus

Lähettäjä: -. 
Päivämäärä:   19.5.22 15:18:11

Sen perusvarsan kanssa pitäisi kasvattajan olla valmis ottamaan vähän takkiin eikä kuvitella, että ostaja maksaa laatuun nähden ylihintaa vain kulujen takia. Voitto tehdään sitten niillä paremmilla varsoilla.

  Re: Varsan myymisen vaikeus / mahdottomuus

Lähettäjä: Avril 
Päivämäärä:   19.5.22 21:39:33

Ostin 1-vuotiaan fwb:n 8000 eurolla. Pari vuotta on mennyt kuin siivillä, nyt se on 4-vuotias. Mulla oma paikka, joten ylläpitokulut on saatu pidettyä melko maltillisina (noin 200e/kk). Varsa on ollut terve ja perushuollon (kaviot, madotukset, rokotukset, hampaat) lisäksi ei olla tarvittu klinikan apuja kuin kasvurajakuvauksessa (hinta noin 200e, puhtaat kuvat). Satulaanlaiton teki ammattilainen ja heppa osoittautui järkeväksi ja helpoksi, joten siihen ei kauaa aikaa tai rahaa mennyt.

Nyt minulla on siis nuori, terve, hyvintoimiva, ei-rässitty hevonen, jonka historia on täysin minun tiedossa. Yhteistyö toimii, koska olen ollut itse opettamassa sille satulaanlaittoa vaille kaiken. Ei tarvi ihmetellä, että mitähän tämän kanssa on joskus sattunut tai miksi tämä toimii miten toimii. Tiedän mitä se on syönyt, tiedän että se on saanut olla joka kesä 4kk laitumella laumassa, tiedän kuka sen kavioita on hoitanut ja kuka huoltanut hampaat, tiedän minkälaisia varusteita sillä on käytetty, tiedän ettei sitä ole pyöritetty liinassa kilometrikaupalla. Tunnen hevosen kuin omat taskuni.

En minä tämmöistä hevosta tämmöisellä fiiliksellä saisi mistään ostettua "valmiina". Sitä paitsi, hevoset on harrastukseni joten en laske kaikkia varsaan 3 vuodessa kuluneita menoja menetyiksi. Niinäkin vuosina minä olen harrastanut ja nauttinut harrastamisesta kun en ole varsinaisesti ratsastanut. Olen luonut suhdetta omaan nuoreen hevoseeni. Jos kaikki menee hyvin niin tämä hevonen tulee olemaan minulla kauan, ehkä jopa 25 vuotta. Ainakin se on pidetty ajatellen, että pyrkimys on tehdä siitä pitkäikäinen ja kestävä elämänkumppani.

  Re: Varsan myymisen vaikeus / mahdottomuus

Lähettäjä: ++ 
Päivämäärä:   19.5.22 21:42:47

Niimpä nimimerkki Avril ei kuulu ostajakuntaan enää, ainakaan seuraaviin vuosiin.
Jälleen yksi varsanostaja vähemmän.

  Re: Varsan myymisen vaikeus / mahdottomuus

Lähettäjä: Duchess 
Päivämäärä:   20.5.22 07:27:32

++ ns perusvarsalla on perusvarsan hinta, eli! Se pyritään myymään nuorena, kuitenkin hevosen ylläpito on kallista, lisäksi sen ratsutus mikäli sitä ei siihen ikään mennessä ei ole myyty on vain ns perustaidot ratsulle. Ei erillistä koulu/estevalmennusta, tai kilpailutusta koska nämä eivät vaikuta sen hintaan.

  Re: Varsan myymisen vaikeus / mahdottomuus

Lähettäjä: Duchess 
Päivämäärä:   20.5.22 07:30:31

:)
Ei löydy, ei vaikka hevonen olisi jo kilpaillut ja osoittanut lahjansa, mutta ulkomailla hinnan saakin mikäli on lahjakas, terve ja vanhemmilla on aiempaa jälkeläisnäyttöä.

  Re: Varsan myymisen vaikeus / mahdottomuus

Lähettäjä: ++ 
Päivämäärä:   20.5.22 18:10:08

Ei tuota voi enää varsan myymiseksi sanoa, jos puhutaan satulaan laitosta ja valmennuksista.
Se ei ole silloin mennyt kaupaksi, niinkuin ei aloittajankaan varsa.
Ostajat ei vain ole.

  Re: Varsan myymisen vaikeus / mahdottomuus

Lähettäjä: Cecilia 
Päivämäärä:   20.5.22 19:53:39

Älkää jaksako lässyttää meidän huonoista emälinjoista, niitä samoja täältä löytyy kuin Saksassa.

  Re: Varsan myymisen vaikeus / mahdottomuus

Lähettäjä: ::: 
Päivämäärä:   21.5.22 08:32:24

Mulla on Saksasta siitoskäyttöön ostettu emätamma, käytän sillä Saksalaisia oreja. Varsat kasvatetaan Suomessa, mutta perimältään ne on täysin Keski-Europpalaisista sukulinjoista. Ne hoidetaan suomalaisella tietotaidolla, syötetään suomalaisia rehuja ja ädinkielenä niillä on suomi. Tähän asti nämä on rekisteröity fwb:ksi mutta saattaa olla, että seuraava saa Oldenburgin passin.

  Re: Varsan myymisen vaikeus / mahdottomuus

Lähettäjä: Sari 
Päivämäärä:   21.5.22 22:48:11

:)
Itseasiassa mietin juuri että tuo voisi olla järkevämpi hankinta kuin maitovarsana maksaa oletusarvoa. 2v näkee jo laatua varmemmin, on kuvattu ja aikuiskoko ennustettavissa paremmin sekä ehkä luonne paremmin arvioitavissa. 12.000e maitovarsaa harkitessa on minulla kaikki parin vuoden riskit edessä, säilyykö hengissä ekasta vuodesta, röntgenit ja ruunaukset. Kasvaako jalat kieroon tai tuliko lopulta tosi tavallinen.. Ja maitovarsasta ylläpitokulut 2v ajalta tekee nekin jo hyvän summan

  Re: Varsan myymisen vaikeus / mahdottomuus

Lähettäjä: Pihi 
Päivämäärä:   24.5.22 08:15:39

Selvennykseksi hinnoitteluun. Sen perusvarsan hinta on min 8te alvitta. Jos varsassa ei vikaa tai erityisen heikkolaatuinen, niin miksi myydä halvalla? Ne laatuvarsat meriiteistä ja yksilöstä riippuen maksavat enemmän.
Toki aina harrastajista löytyy varsan ja hevosen myyjiä, joilla pakottava tarve päästä omastaan eroon, jolloin pakko laskea hintaa. Turha kasvattajille nitistä hinnoittelusta. Ostakaa se mikä lompakkoonne sopii. Jos on kallista, niin elämä on..

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.