Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  A.T. Unikuva

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   15.10.21 01:22:24

Millainen A.T. Unikuva on ja millaisia jälkeläisiä jättänyt?

  Re: A.T. Unikuva

Lähettäjä: Anna 
Päivämäärä:   15.10.21 08:11:08

Minulla on ko. oriista nyt jo aikuinen hevonen. Se on luonteeltaan ihana, positiivinen ja superhelppo kaikessa. Tämä tuli minulle aikuisena enkä sen emää tunne, joten hankala sanoa emän ja ympäristön vaikutusta asioihin, mutta tämä itsessään on yksi parhaista hevosista mitä minulla on ollut. Kaupan päälle kaunis kuin karkki. Suorittaa hyvin ja kivalla asenteella, astetta laadukkaampi perushevonen.

  Re: A.T. Unikuva

Lähettäjä: Aina 
Päivämäärä:   15.10.21 09:08:43

Ajattelin käyttää Unikuvaa isolle (170cm) tammalle ensi vuonna. Onkohan riski? Toivoisin isompaa varsaa, mitä Unikuva on. Sillähän on paljon pienhevosjälkeläisiä ja nopean vilkaisun jälkeen käytetty vähemmän isoille tammoille.

Minulla on aivan mahtava ratsuponi 160cm emästä ja 140cm poniorista, joka kasvoi keskikokoiseksi hevoseksi. :)

  Re: A.T. Unikuva

Lähettäjä: Piip 
Päivämäärä:   15.10.21 09:20:55

Eikös Kaisu jossain vaiheessa aikonut ruunata Unikuvan? Ainakin muistan jostain lukeneeni.

  Re: A.T. Unikuva

Lähettäjä: KaisuV 
Päivämäärä:   15.10.21 09:37:20

Unikuva vielä ori. Ikä alkaa näkyä jo jonkinverran sen olemuksessa.
Oriina mun puolesta saa olla koska itse en ruunana sitä tarvitse, ruunana voi siirtyä sit kahden muun omistajansa hallintaan viettämään eläkepäiviä ja ruunana voisi olla helpompi oppimestari viimeiset vuotensa.
Kaks muuta omistajaa päättää asiasta munien osalta, oon antanut vapaat kädet.

Pakastetta siitä on saatavilla kyllä eli maailma ei sen palleja varsinaisesti tarvitse jos harrastaja omistajat päätyy sen ruunaamaan eläkkeelle.

  Re: A.T. Unikuva

Lähettäjä: lo 
Päivämäärä:   15.10.21 09:53:29

Jos yhdistää ison tamman ja pienen orin, saattaa olla riskinä että tulee iso jälkeläinen ohuilla jaloilla. Jos tammalla on järeät jalat niin sitten saattaa olla toimiva yhdistelmä.

  Re: A.T. Unikuva

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   15.10.21 11:23:33

Jos yhdistää ison tamman ja pienen orin, saattaa olla riskinä että tulee iso jälkeläinen ohuilla jaloilla. Jos tammalla on järeät jalat niin sitten saattaa olla toimiva yhdistelmä.

^ Höpö höpö. Kas kun ei ponikokoiselta orilta samantien tule ponipituiset jalat ison ruhon alle. Hento luusto kyllä periytyy, mutta isolta hentoluiselta hevoselta siinä kuin pieneltäkin. Ja piekkarien esy, suhteessa säkäkorkeuteen, taitaa olla hyvin usein hevoskokoisia suokkeja isompi.

  Re: A.T. Unikuva

Lähettäjä: Pp 
Päivämäärä:   15.10.21 13:13:32

Nyt tuli niin kryptinen vastaus eli onko Unikuva käytössä ensi kesänä vai ei?

  Re: A.T. Unikuva

Lähettäjä: sipsi 
Päivämäärä:   15.10.21 14:07:34

Hentoluiset jalat riippuvat vanhempien rakenteesta. Ei siitä, onko vanhemmilla iso kokoero. Harmillisen yleistä nykyisin kyllä on, että oreilla (kuten huippuori Parvelan Retu) on turhan hentoiset jalat, jollei periytä vahvasti myös hienoa kestävyyttään.

  Re: A.T. Unikuva

Lähettäjä: RR 
Päivämäärä:   15.10.21 15:02:25

Jos mulla olis iso tamma, niin astuttaisin ehdottomasti Unikuvalla. Sen kun saisi pari pykälää isompana, niin wau!

  Re: A.T. Unikuva

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   21.10.21 00:12:10

Unikuva astui ennen luomuna. Ehkä siksi ei ole isoja tammoja ollut niin paljoa? Nythän on helppo laittaa isompiakin, kun siirretään..

  Re: A.T. Unikuva

LähettäjäTuupa 
Päivämäärä:   21.10.21 08:48:41

Kryptinen vastaus taisi olla, että munat on ja spermaa on. Kuka tietää onko mikään ori edes elossa ensi kesänä?

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.